Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:@Tamary
Kinderalimentatie is voor (direct) onderhoud van het kind, dat wordt dus gewoon gestort op de rekening van de moeder.
En kinderalimentatie is geen kijkgeld, dat staat los van elkaar.
Tulandro schreef:Je haalt twee dingen door elkaar.
Er bestaat geen voogdij voor ouders, dit wordt gezag genoemd. Je broer kan wel gewoon het gezamenlijk gezag krijgen, dit is het wettelijke uitgangspunt.
Daarnaast kun je eventueel een co-ouderschap afspreken en dat wordt inderdaad lastig als hij zes dagen werkt.
Tulandro schreef:Twiggy2008:
Uiteraard is het mogelijk, maar het is lastig als de een 6 dagen werkt.
Alles is mogelijk als beide partijen me willen werken. Ik maak dat jammer genoeg niet vaak mee.
chanicha schreef:Bij mijn weten is het zo dat als zij een uitkering heeft, de alimentatie verrekend wordt met de uitkering, maw, zij krijgt daar niets extra van. Het is ook van belang dat de kleine een band opbouwt met zijn vader, telt ook mee voor de rechter ivm ouderlijke macht e.d.
Hier in dit geval wil de vader wel graag maar er zijn ook genoeg gevallen waarin de vader totaal geen moeite doet en je als moeder dan bang moet zijn dat hij het na een paar jaar ineens in zijn bol krijgt om wel weer zijn kind te willen zien, Nederland zit raar in elkaar op dit gebied.
Sterkte voor je broer.