Hoe stel jij je vriend voor aan je ouders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:19

deviltjh schreef:
Laten we er op houden dat ik absoluut niet happy was hoe zijn ouders mij leerden kennen :+

Ze wist namelijk al wie ik was voordat ik uberhaupt langskwam... :o?
Ja, mijn ex zijn moeder had haar gebeld dat ze mij terug wilden

say whut? :')
en nee, ik kon het zelf ook niet geloven maar als mijn vriend zijn moeder al verteld dat ze me al kent? oke :+

BEn ik de enige die :o? is?

Ik snap m niet :+

LovingTweety

Re: Hoe stel jij je vriend voor aan je ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:28

Uhmm, ik heb hem maar meegenomen toen mijn vader al een maand ernstig ziek in het ziekenhuis lag. Het was niet zeker of mijn vader alles zou overleven en vond wel dat hij moest weten met wie ik een relatie had.

Geen genante ervaringen hier dus. Wel een aparte plek om familie te leren kennen. De ene helft bij mijn vader in het ziekenhuis, de andere helft op de begrafenis van mijn oma.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:28

Silly_Woman schreef:
deviltjh schreef:
Laten we er op houden dat ik absoluut niet happy was hoe zijn ouders mij leerden kennen :+

en nee, ik kon het zelf ook niet geloven maar als mijn vriend zijn moeder al verteld dat ze me al kent? oke :+

Ik gok dat ze bedoeld dat de ouders van haar ex de ouders van haar huidige vriend al gebeld hadden omdat ze haar terug wilden en dat ze daarom al wisten wie ze was.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:33

Bij ons thuis is het zo dat wij degene voorstellen met wie we gaan afspreken. Dus toen mijn vriend voor het eerst met mij wilde afspreken kwam hij al gelijk bij mij thuis om zich voor te stellen aan mijn moeder, toen we uiteindelijk iets kregen hoefde ik er ook niet meer moeilijk om te doen :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:36

juist lizy,
had ik dat zo onduidelijk beschreven? :o

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:39

Volgens mij heb ik hem nooit officieel aan mijn ouders voorgesteld. Die wisten al hoe laat het was :')

Ik ben wel aan zijn ouders voorgesteld. Op een zondagochtend nadat we op zaterdagavond op stap waren geweest. Dat zal ook niet echt een goede eerste indruk zijn geweest :+

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:40

ik had mijn moeder verteld dat ik helmaal naar de andere kant van het land was afgerezen... omdat ik een leuke jongen had ontmoet die ook al eens bij ons in de stad was geweest voor onze eerste deed.

toen hij weer bij ons in de stad was kwam die bij ons thuis en heeft die zich voorgesteld.
inmiddels zijn we een jaar verder en woon ik aan die andere kant van het land samen met hem.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:43

Wij hadden nogal een heftige start van onze relatie, wat niet direct geaccepteerd werd door zijn familie... De dag voor kerst trok hij bij mij in. Ik heb 1e kerstdag mn vader een berichtje gestuurd of het goed was als hij mee kerst kwam vieren... Was prima, meteen een goede kerst gehad, geen gekke vragen, meteen geaccepteerd... vriendje en pa kunnen super door 1 deur... (beetje te goed soms :+ )

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:45

Voorstellen... brrrr. Ik ben binnenkort ook aan de beurt vrees ik en heb er nu al slapeloze nachten van.
Dat ik hem meesleep naar mijn ouders vind ik alleen maar leuk (en hilarisch, mijn moeder gaat altijd heel overdreven netjes en formeel zitten doen en dan móet ik haar gewoon in de maling nemen). Maar mee naar zijn familie... pfff vreselijk vind ik dat. Dus dat stel ik nog maar even een jaar of tien uit :+

Edit: de vraag was hoe. Ik neem hem gewoon onverwacht mee en dan zeg ik dit is 'm nou. Mijn ouders weten al dat ik een vriendje heb en barsten uit hun voegen van nieuwsgierigheid. Ik heb mijn moeder afgelopen weekend al gefeliciteerd met haar nieuwe schoonzoon :+

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:54

Mijn moeder wist nog niet dat ik een relatie had tot mijn zus zichzelf verlulde... bij een van de dates had ik gezegd dat ik bij mijn zwager aan het voetbal kijken waa... achteraf was dat bij mijn vriendje. Mijn moeder vroeg heel lief aan mijn zus of we wel zachtjes hadden gedaan waarop zij antwoorde "maar rebecca was helemaal niet bij mij, die was bij ..."

Tja, toen toch maar eens voorgesteld op mijn verjaardag.

Voorgesteld worden aan mijn schoonouders was ook bijzonder.. ik moest een heel weekend mee, was eigenlijk ziek en werd gelijk aan alle kanten uitgeprobeerd om te kijken hoeveel humor ik heb, vervolgens gelijk na het weekendje opgenomen in het ziekenhuis, gelukkig wel goedgekeurd en toen ze me een paar weken later weer zagen hadden ze ook wel door dat ik de eerste keer niet helemaal lekker was ... was toch wel een stukje drukker haha!

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:49

Ik knijp 'm al helemaal om naar zijn ouders te gaan... Mee naar mijn ouders wordt gewoon lachen :)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:19

Het voorstellen op zich ging wel normaal van beide kanten wel. Maar we waren allebei zo verlegen en zenuwachtig als de pest.
Als het aan hem had gelegen had het nog wel even geduurd toen der tijd , maar aangezien ik ook niet naar hem durfde spraken we meestal sneaky af op een bankje op een afgelegen plek, jammer dat het toen 3 graden vroor ofzo en ik toen gezegd heb, heel bot ik weet het, ik ga naar huis, naar binnen. Als je mee wilt ben je welkom.
Vervolgens hebben we een aantal keer daarna nog op de zolder gebivakkeerd met zn tweeën waar het ook super koud was en daarna naar mn kamer. :+

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:24

Rode loper, spandoek, ballonnen, fanfarekorps bij de voordeur, hele familie opgesteld in rijen van tien...

Just kidding, gewoon meenemen en dan gaat het vanzelf.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:27

Mijn schoonouders heb ik voor t eerst gezien op een terrasje, hebben wat gedronken, was wel gezellig :)

Mijn ouders heb ik hem gewoon een keer mee naartoe genomen, volgens mij zijn we er gaan eten, was gelijk helemaal prima :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:39

Tja... ik woon in Tilburg, hij in Drenthe en mijn ouders in Hengelo (overijssel)
Mijn ouders waren al wel op de hoogte. Ze vroegen uiteindelijk wanneer ze hem nou een keer gingen ontmoeten.
Maar dat gaat nog zo makkelijk niet :+
Morgen is het dan zover, gelijk vuurdoop. Want mijn broertje en schoonzusje vieren hun verjaardag, hihi

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:48

ik kende zijn ouders al van mijn zomer baantje vorrig jaar en nu een jaar later is het mijn vriend en mijn ouders kende hem ook al omdat hij mij redelijk vaak na het werk naar huis bracht omdat het donker was. dus voorstellen was al niet meer nodig.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:25

lizy29 schreef:

Ik gok dat ze bedoeld dat de ouders van haar ex de ouders van haar huidige vriend al gebeld hadden omdat ze haar terug wilden en dat ze daarom al wisten wie ze was.
[/quote]

Oowh zo! Misschien dat ik nog niet zo helder was toen ik reageerde :+
MAar ik snap m eindelijk :D

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:40

Nu ben ik ook wel benieuwd, hebben jullie ouders ook wel eens zijn ouders ontmoet? Zoja na hoelange tijd?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:44

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:49

Jahoor :j na een jaar gingen zijn ouders bij de mijne bbqen, sindsdien doen ze regelmatig met elkaar afspreken :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:51

Mijn ouders kennen wel de ouders van mijn broers vriendin! Die zijn volgens mij nu al langer dan 4/5 jaar samen en hebben in '11 een huis gekocht en een kind etc. Die ouders zijn echt superleuke mensen ook!!

De ouders van mijn vriend kennen ze niet. Mn vriend heeft een vader die hij al vanaf zijn 12/13e niet meer ziet, en over zijn moeder zet ik liever niks online, hele lieve vrouw verder. Maar ik denk dat het maar beter is zo
Mn vriend is hierdoor een beetje doorgeslagen geweest en wilt zijn moeder niet meer zien. Dusi k denk dat het ook nooit gaat gebeuren.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:05

Laurahh schreef:
Haha, toevallig :D
Net maandag mijn vriend voorgesteld aan mijn ouders en gisteren zelf zijn ouders ontmoet.

Wij waren een dagje weg geweest dus ik vroeg mijn vriend of hij na de tijd even mee naar binnen wou. Thuisfront vast een berichtje gestuurd zodat er niet iemand in pyjama in de kamer zat ofzo :')
Ja en toen we binnen kwamen liepen we de kamer in en stond de rest op om hem een hand te geven..

Mijn familie reageerde heel normaal :D
Toen ik me voorstelde bij zijn ouders zeiden ze allebei; eindelijk ;)
Terwijl het eigenlijk best snel gegaan is tussen ons, haha..

De internetboy van biks en bytes?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:08

annelieke92 schreef:
Laurahh schreef:
Haha, toevallig :D
Net maandag mijn vriend voorgesteld aan mijn ouders en gisteren zelf zijn ouders ontmoet.

Wij waren een dagje weg geweest dus ik vroeg mijn vriend of hij na de tijd even mee naar binnen wou. Thuisfront vast een berichtje gestuurd zodat er niet iemand in pyjama in de kamer zat ofzo :')
Ja en toen we binnen kwamen liepen we de kamer in en stond de rest op om hem een hand te geven..

Mijn familie reageerde heel normaal :D
Toen ik me voorstelde bij zijn ouders zeiden ze allebei; eindelijk ;)
Terwijl het eigenlijk best snel gegaan is tussen ons, haha..

De internetboy van biks en bytes?

Om niet offtopic te gaan; je hebt pb :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:29

Heb ik enkel bij mijn vader moeten doen en die wist eigenlijk al hoe hij noemde enz omdat mijn moeder gezegd had dat hij niet welkom was en ik daarover al bij mijn vader mijn hart had uitgestort voor we er echt het etiketje "koppel" op plakten. :+

Tis trouwens goedgekomen met mijn moeder ook hoor, inmiddels zijn we getrouwd en kunnen ze relatief goed met elkaar om (al zullen het nooit dikke maatjes worden maar dat hoeft ook niet)

Vorige vriendjes heb ik gewoon altijd gezegd dat ik een vriend had en dan ging ie vanzelf wel een keer mee.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:50

Kennismaking tussen mijn man & mijn ouders was ook wel een bijzondere, eerste date was ik naar hem toe gegaan omdat ik nog thuis woonde en er niet direct op zat te wachten dat hij mij kwam ophalen en dan gelijk maar even binnen moest komen om uitgehoord te worden :+ Kende hem zelf nauwelijks. Tweede keer zou hij me dan wel op komen halen en zouden we uit eten. Uiteindelijk moest ik op stel en sprong verhuizen (zou later dat weekend op mezelf gaan wonen maar kon ineens alleen die avond) dus is ie komen helpen verhuizen. Liep ie daar over het erf bij mijn ex, waar de spullen opgeslagen stonden. Met mijn ouders en een gezamenlijke vriend van de familie. := Maar hij had gelijk punten gescoord, want hij had bloemen meegebracht voor mij en gelijk ook maar een vaas want hij dacht dat ik die nog wel niet zou hebben :D Kwam op onze bruiloft weer ter sprake :Y)

Andersom heeft ie mij gewoon een keer onverwacht meegenomen, ergens wel slim, kon ik me ook niet druk maken maar pfft, net m'n oudste kloffie aan natuurlijk _O- Gelukkig helemaal goed gekomen, echt fantastische mensen! <3

Ouders hebben elkaar op een gegeven moment wel ontmoet, op onze verjaardagen. Maar geen idee hoe lang dat heeft geduurd eigenlijk, wel een paar jaar denk ik.