idinn schreef:Goh, mijn huidige heb ik al bijna 2 jaar denk ... maar heb in mijn eentje niet veel afwas en ben de vakanties thuis. Ik spoel altijd alles eerst voor met heet water (dus direct na gebruik .. dan heb ik vaak geen borstel nodig, je spoelt alles eraf). Dus veel viezigheid raakt de borstel niet aan, dat scheelt. En af en toe na de afwas even in schoon heet water + sop. Ziet er nog steeds bijna als nieuw uit dat ding. Schuursponsjes gebruik ik enkel voor theebekers, om de aanslag eraf te krijgen. Die gooi ik weleens bij de hete was, want ook die slijten niet zo snel als je er enkel een theebeker mee afwast. Kost niet zoveel misschien in aanschaf, maar als het niet nodig is ga ik het niet weggooien
Ik dacht al dat ik zuinig deed met mijn afwasborstel als ik in dit topic keek
Ik doe er nu al 10 maanden mee 
Ik heb een afwasborstel voor de dieren (en om dingen schoon te maken waarvan je niet hoeft te eten), een afspoelborstel (voor van te voren afspoelen en voor de pannen) en een afwasborstel.
Net als jij woon ik alleen en spoel ik van te voren mijn afwas af. Zo wordt het afwaswater ook niet zo vies. Plus, ik doe ook niet elke dag mijn afwas en zo kan de vieze afwas op de aanrecht staan (afgespoeld) zonder dat het gaat stinken of vieze beestjes aantrekt