Het verkeer.. *zucht* Is het dan zo moeilijk..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:48

Ook een leuke: superdrukke beruchte 2- en 3-baans grote rotonde. Nu zijn er stoplichten op gezet, maar vroeger moest je op de rotonde wachten voor het verkeer wat de rotonde opkwam (stonden haaientanden op de rotonde) en zelf maar zien wanneer het geen zelfmoordactie was om erop te gaan. Ik rij op de rotonde, komen er allemaal auto's aan (over twee rijstroken, met 70 km/h) dus ik stop voor de haaientanden. Ok, nog steeds poepdruk dus ik kon er niet tussendoor, komt er een vrachtwagen achter me die woest begint te claxoneren. Eej gek, denk je nou echt dat ik mijn auto er zo maar even opslinger? Ik hoef nog niet dood :=

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:49

Rij een dagje Parijs :D
Dan is het hier rustig op de weg :D

Maar ik ken jullie frustraties :o
En heb dr ook al genoeg meegemaakt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:49

Verschrikkelijk, zoveel mensen die niet vooruitdenken in het verkeer. Echt irritant.

Maar geef mij dan maar irritante mensen dan degene die hun rijbewijs bij de cornflakes gevonden hebben.
Levensgevaarlijke dingen maak ik mee elke keer dat ik een aantal km's autostrade moet doen.
De vrachtwagens kennen rijden met gewicht en zijn over het algemeen heel 'behulpzaam'.

Maar de gewone auto's. Vlak voor je invoegen tegen een veel tragere snelheid, waardoor paarden mee in de koffer zitten en niet begrijpen waarom je een licht en klankspel geeft.
Vindt het heel gek dat ik al die gevaarlijke situaties zonder schade ben door gekomen.

Ik vind dat het rijbewijs een heel stuk moeilijker moet.

Trouwens in Nederland vind ik het een pak veiliger, België is echt een ramp.
Iedereen denkt ook dat je ziek wordt van de rechterrijstrook te gebruiken.

Of die typische mensen die het middenbaanvak veilig vinden..

Verschrikkelijk.
Eindelijk die frustratie er weer uit. :-D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:50

Mensen die mij voorrang verlenen, terwijl ik dat niet heb. De bedoeling is heel goed, maar ik heb liever dat je gewoon doorrijdt, dan kan ik namelijk sneller oversteken dan wanneer ik moet gaan raden wat je wilt gaan doen.
Hetzelfde geldt voor mensen die langza(a)m(er) gaan rijden als ik over wil steken. Rij dan gewoon door *zucht*.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:52

Ik neem aan dat je genereus het aanbod hebt aangenomen om zijn middelvinger met die van jou te vergelijken?

Ik heb het een keer gehad dat (ik kwam van rechts) ik blijkbaar niet te snel over dat kruispunt heen ging, meneer opzij en vervolgens achter mij eerst wilde inhalen maar dat ging niet meer. Vervolgens maakt ie pijpgebaar in z’n auto. Dat zag ik in mijn achteruitkijkspiegel. Ik heb het formaat aangegeven met mijn duim en wijsvinger.

Lam banketstaaf.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:53

Ik krijg steevast boze reacties als ik kruispunten niet blokkeer (dus omdat ik toch niet over kan steken, andere mensen voor laat gaan.)
Ik geloof niet dat ik dat ooit helemaal zal begrijpen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 16:54

Ohh ja, dat vind ik ook zo eng, mensen die bezig zijn met hun mobiel achter het stuur. :=
Zijn vooral die jonkies die nog helemaal niet goed kunnen rijden (zegt diegene die pas bijna een jaar haar rijbewijs heeft..)

En Sammie.. Nee hoor, ik houd me altijd netjes in, ik ben altijd bang dat mensen dan boos de auto uitstappen.. :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:55

Mensen die geen richting aan geven op een rotonde! Of die zo lekker met grootlicht blijven rijden.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:56

Ik ben te voet of op de fiets, dus is het voor mij eigenlijk sowieso al makkelijker om te stoppen. Maar dan hoeven auto's nog geen 30 te gaan rijden als ze zien dat ik op ze sta te wachten :+

Nog een ergerpuntje trouwens, al kunnen veel mensen er niks aan doen. Mensen die niet weten hoe een verkeersplein werkt. Nu snap ik dat we er maar 2 van in heel Nederland hebben en dat die zich allebei in Nijmegen bevinden. Hoe vaak ik dat al bijna verkeerd heb zien gaan. Mensen die gewoon doorrijden en daardoor bijna aangereden worden. Mensen die niet durven te rijden omdat de rest op het plein ook gewoon doorrijdt. Levensgevaarlijk.
Tenzij je dus uit Nijmegen zelf komt (de meeste dan toch), want daar wordt je tijdens de rijlessen doodgegooit met de verkeerspleinen :+

Willemina_L

Re: Het verkeer.. *zucht* Is het dan zo moeilijk..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:57

Och, rijd zo'n 70.000 km per jaar voor mijn werk internationaal en ik moet zeggen dat ik geleerd heb het allemaal een beetje langs me heen te laten gaan... Maak je niet dik, dun is de mode zeg ik altijd maar! ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:58

meggiemeg schreef:
Mensen die geen richting aan geven op een rotonde! Of die zo lekker met grootlicht blijven rijden.

Dan zet ik mijn groot licht ook gewoon op hoor :D Wat zij kunnen, kan ik ook. (ga zelf overigens wel van het gas af omdat ik geen ene flikker meer zie.)

Telefoon staat bij mij als ik lange afstanden rijd standaard uit. De kleine stukjes van 15 minuten kan ik ook zonder mobiel wel af.

Overigens ook een leuke: Mijn auto was vanochtend aan zowel de linker als rechterkant geblokkeerd door auto's van de buren (beide kanten 10 cm speling). Nu ben ik niet heel erg dik, maar 10 cm is toch een beetje te weinig als je het mij vraagt. Ben maar via mijn kofferbak de auto ingeklommen :=

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:59

Oooooh heerlijk..

Mensen die bij elke bocht vol op de rem gaan, terwijl ze a. op een voorrangsweg rijden b. uh, het is een bocht, geen afslag c. RIJ GEWOON DOOR!
Met 70 invoegen op de snelweg vind ik ook vreselijk frustrerend. Ik doe dat zelfs met de trailer erachter niet eens!
Blijven rijden met grootlicht vond ik altijd al vreselijk, maar nu mijn ogen gelaserd zijn, die ik gewoon minimaal 10 minuten lang nog maar 50%.. bedankt joh, klojo...

Ik vind ook fietsers, die dan al een kwartier in de regen bij een rotonde staan te wachten, die je dank wenkt dat ze voor mogen, je aan staan te kijken alsof je auto in de fik staat.. FIETSEN, NUHUUUU! Doe je eens aardig.... :/

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 16:59

goldenarrow schreef:
Ik ben te voet of op de fiets, dus is het voor mij eigenlijk sowieso al makkelijker om te stoppen. Maar dan hoeven auto's nog geen 30 te gaan rijden als ze zien dat ik op ze sta te wachten :+

Nog een ergerpuntje trouwens, al kunnen veel mensen er niks aan doen. Mensen die niet weten hoe een verkeersplein werkt. Nu snap ik dat we er maar 2 van in heel Nederland hebben en dat die zich allebei in Nijmegen bevinden. Hoe vaak ik dat al bijna verkeerd heb zien gaan. Mensen die gewoon doorrijden en daardoor bijna aangereden worden. Mensen die niet durven te rijden omdat de rest op het plein ook gewoon doorrijdt. Levensgevaarlijk.
Tenzij je dus uit Nijmegen zelf komt (de meeste dan toch), want daar wordt je tijdens de rijlessen doodgegooit met de verkeerspleinen :+

Keizer Karel plein? :D

Groot feest.
Wilde ik eraf, maar het stoplicht stond op rood. Begint een malloot achter me opeens te toeteren dat ik door moet rijden.
_O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:00

Keizer Karel inderdaad, en bij Dukenburg zit er nog eentje, al is die wel wat kleiner. Maar 3 banen haha.

En zoals ik al zei; mensen snappen verkeerspleinen niet :') I rest my case.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:01

Citaat:
of bestuurders die vinden dat ze voorrang hebben omdat ze een grotere auto hebben

haha dat is een ongeschreven wet bij ons in het dorp (Blaricum) , evenals dat je aso bent als er LANDROVER op je auto staat..... (bij mij dus) dan word je van de weg gedrukt, je krijgt geen voorrang en ze zetten je klem met parkeren.

Geen richting aangeven vind ik ook erg irritant, en fietsers in het donker die zonder licht op met z'n drieën naast elkaar blijven rijden op een onverlichte weg, want als ze aangereden worden, is het toch nooit hun schuld.

Mijn paarden staan in een landje aan een onverhard pad en ik krijg ook altijd te horen dat ik VEEL te hard rijd, ik rij er nog geen 15 km/u anders rij ik mijn auto aan gort met alle gaten en kuilen, maar omdat het een automaat is die bij die snelheid niet doorschakelt en dus veel herrie maakt en er staat ook nog es LANDROVER op, rij ik er als een gek..... 8)7 |o

o ja buren die voor hun piepkleine koekblikje 3 parkeervakken nodig hebben, ook zo leuk en niet achteruit in kunnen steken, dus half op de weg staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:02

Mijn telefoon gaat altijd met een kabeltje aan de radio, veilig in een vakje zodat ik wel mijn eigen muziekjes heb :)

Ik had laatst het omgekeerde op een rotonde, knipperlicht had iemand te vroeg aangezet dus ik wil doorrijden de rotonde op, maar kerel slaat niet af en rijdt gewoon door, schrik van mn leven :=

Verkeerspleinen.. valencia hadden we er eentje met 8 rijstroken.. dat was serieus wel eng :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:04

upendo schreef:
Ohh ja, dat vind ik ook zo eng, mensen die bezig zijn met hun mobiel achter het stuur. :=
Zijn vooral die jonkies die nog helemaal niet goed kunnen rijden (zegt diegene die pas bijna een jaar haar rijbewijs heeft..)

Vrijwel elke keer dat ik de acties van een automobilist echt niet snap, blijkt er een mobieltje in het spel te zijn. Zijn zeker niet alleen de jonkies, maar ook heel veel bedrijfsauto's met mensen die vermoedelijk echt al een tijd hun rijbewijs hebben en veel rijden.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:04

Mensen die blijkbaar niet weten dat er richtingaanwijzers in de auto zijn !
Op een 70km weg op het laatste toch voor u schieten en dan 30 per uur voor u blijven rijden. |o

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:05

lepolight schreef:
Mensen die blijkbaar niet weten dat er richtingaanwijzers in de auto zijn !
Op een 70km weg op het laatste toch voor u schieten en dan 30 per uur voor u blijven rijden. |o

idd!!! die zijn er dan ook.. en meestal zijn dat de audi/bmw/mercedes rijders..
(bmw heb ik zelf, maar gebruik ze steevast!!)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:06

Automobilisten die bij een fietspad, waarbij de fietser voorrang heeft gewoon doorrijden, waardoor je als fietser vol in de remmen moet.
Diezelfde automobilisten die dan gewoon doorrijden en denken dat jij verkeerd bezig bent.
Gisteren twee keer van mijn fiets gereden :(

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:08

Oja , ooit stond er een auto voor ons , op de strook om naar links in te slaan , richtingaanwijzer naar rechts ... Geen van de twee klopte , want de auto ging gewoon recht door. :j
Laatst bijgewerkt door lepolight op 02-10-13 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:08

Misschien dacht hij dat het ene het andere ophief :j

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:09

goldenarrow schreef:
Misschien dacht hij dat het ene het andere ophief :j

:')

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:10

neen, sommige mensen hebben een persoonlijk reglement in het verkeer :7

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:11

lepolight schreef:
Oja , ooit stond er een auto voor ons , op de strook om naar links in te slaan , richtingaanwijzer naar rechts ... Geen van de twee klopte , want de auto ging gewoon recht door. :j

Dat is op zich toch logisch als je verkeerd hebt voorgesorteerd? Ik zou dan ook inderdaad de richtingaanwijzer naar rechts doen, om verkeer achter me aan te geven dat ik wil invoegen.