Bedreiging via mail ... Hoe nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:04

flitzz schreef:
Ik heb ook eens zoiets meegemaakt met een koper, daarvan melding gemaakt bij MP en alles gemeld van advertentienummer en de gegevens van de koper. Van MP een mailtje terug gekregen dat ze het gingen "onderzoeken". Ik heb toen de koper een mailtje gestuurd dat ik MP op de hoogte had gesteld van zijn gedrag en alle mailtjes had bijgevoegd (had ik niet gedaan) heb nooit niets meer van deze koper gehoord.

Oke, dat is al een opluchting voor me. Maar dan komt de aangifte en rechtsbijstand er nog bij!

kleinvosje

Re: Bedreiging via mail ... Hoe nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:05

Huh, aangifte en rechtsbijstand? Van wie, van de koper?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:08

kleinvosje schreef:
Huh, aangifte en rechtsbijstand? Van wie, van de koper?

Ja, dat zei ze dat ze alles uitprint en dan aangifte doet wegens misleiding/oplichting en neemt ze contact op met haar rechtsbijstand. En via de aangifte komt er altijd een proces verbaal bij me adres te staan..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:09

Nou het is geen misleiding of oplichting, dus daar heeft ze dikke pech.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:09

Dat zijn dreigementen, niets van aantrekken of eventueel melden bij Marktplaats. De politie zal echt geen aangifte opnemen als jij haar niet misleid hebt etc.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:10

Ik heb pas mijn oude telefoon verkocht en kreeg de volgende dag een boze mail, ook met gedreig politie te bellen en zo. Zelf de politie gebeld, omdat ik me bedreigd voelde ("ik weet waar je woont" etc.) en volgens de agent die ik aan de lijn kreeg had meneer geen poot om op te staan. Marktplaats contact gaf me hetzelfde antwoord en de site van het Juridisch Loket ook. Jammer maar helaas voor de andere partij, doei! :evaw:

Deze persoon was het wel bij mij wezen ophalen trouwens, ik weet niet of dat veel uitmaakt. Kijk ook even op de site van het Juridisch Loket zou ik zeggen. :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:11

joh ze probeert je bang te maken, niet nodig, via MP komt iemand, tenzij je dit zelf geeft, niet aan je adres. Via mail kan iemand een grote mond hebben he in de hoop dat een ander bezwijkt onder de 'bedreiging'. je hebt bewijs en ze kan je niets maken! gewoon niet meer reageren, alles bewaren en haar lekker laten gaan!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:11

Ik zou me daar niet zo druk over maken TS, of je het nu wel of niet in je advertentie hebt gezet dat er niet geruild kan worden. Normale mensen reageren als er iets niet pas gelijk, of een paar dagen later, maar niet na 3 weken. Wat verwacht deze koper dat een "koopgarantie/ omruil/ geld terug garantie" oneindig lang kan zijn.. In een winkel krijg je misschien 2 weken, particulier tot voor op de stoep.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:19

Bedankt voor het reageren! Ik hoop inderdaad dat er niets gebeurt... Morgen zie ik verder hoe en wat zien of ze weer mailt. Ik heb ook niet gereageert op de laatste mail!

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:23

ik heb er ook zo een gehad, hoe hete zij/?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:26

Vervelend zeg! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je in je advertentie duidelijk de dekenmaten vermeld?
Zo ja, dan ben jij duidelijk geweest in je advertentie en heeft zij gewoon dekens in de verkeerde maat van je gekocht. Zij heeft dan gewoon exact hetgeen gekocht dat jij aanbood en zolang je met haar geen afspraken hebt gemaakt dat ze de dekens eerst mocht passen en eventueel retour mocht sturen is het haar risico.
Daarnaast vind ik het ook een verschil of ze 1 of 2 dagen later mailt dat ze helaas niet passen of na 3 weken. Volgens mij heeft ze totaal geen poot om op te staan.

Persoonlijk zou ik een nette mail terug sturen dat ik niet gediend ben van dergelijk taalgebruik en dergelijke bedreigingen. Dat ik het betreur dat de dekens niet passen, maar dat ik aan mijn verplichtingen heb voldaan. Dat ik duidelijk heb vermeld dat de dekenmaat XXX is en zij ermee ingestemd heeft om dekens in die maat XXX te kopen voor het bedrag van € XXX.
Dat ze dus exact hetgeen gekocht heeft dat ik aanbod. En dat ik het niet acceptabel vind om hier na een termijn van 3 weken nog op terug te komen.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:27

Delphi schreef:
Vervelend zeg! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je in je advertentie duidelijk de dekenmaten vermeld?
Zo ja, dan ben jij duidelijk geweest in je advertentie en heeft zij gewoon dekens in de verkeerde maat van je gekocht. Zij heeft dan gewoon exact hetgeen gekocht dat jij aanbood en zolang je met haar geen afspraken hebt gemaakt dat ze de dekens eerst mocht passen en eventueel retour mocht sturen is het haar risico.
Daarnaast vind ik het ook een verschil of ze 1 of 2 dagen later mailt dat ze helaas niet passen of na 3 weken. Volgens mij heeft ze totaal geen poot om op te staan.

Persoonlijk zou ik een nette mail terug sturen dat ik niet gediend ben van dergelijk taalgebruik en dergelijke bedreigingen. Dat ik het betreur dat de dekens niet passen, maar dat ik aan mijn verplichtingen heb voldaan. Dat ik duidelijk heb vermeld dat de dekenmaat XXX is en zij ermee ingestemd heeft om dekens in die maat XXX te kopen voor het bedrag van € XXX.
Dat ze dus exact hetgeen gekocht heeft dat ik aanbod. En dat ik het niet acceptabel vind om hier na een termijn van 3 weken nog op terug te komen.

Zelfs al stonden de dekenmaten niet vermeld, dan wist de koper die niet en had hij/zij daarom moeten vragen als hij/zij dat wilde!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:28

Typisch vrouwtje dus. Ik vind het zelfs buitengewoon brutaal dat ze na dik 3 weken komt klagen en ineens gaat dreigen dat je het terug moet nemen!

Zeker 3 weken gebruikt en toch niet haar kleur ofzo? Zit jij lekker met de gebakken peren! Ik zou haar gewoon aangeven dat datgene wat zij doet niet netjes is. Blijft ze doorgaan, kan jij aangifte doen van bedreiging!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:30

mingming schreef:
Delphi schreef:

Zelfs al stonden de dekenmaten niet vermeld, dan wist de koper die niet en had hij/zij daarom moeten vragen als hij/zij dat wilde!

Absoluut! Maar als TS die duidelijk vermeld heeft in haar advertentie, dan valt dat dus ook te bewijzen. Al zou het ook te achterhalen zijn uit het mailcontact.
TS, ik ga er trouwens ook even vanuit dat de maat van de verkochte dekens ook daadwerkelijk de maat was die je hebt aangeboden.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:32

Jammere is dat er niet normaal te mailen mee valt. Ze zegt namelijk meteen: het is niet meer als normaal dat je ze terug neemt

@Deplhi, ik stuur je even gauw een pb...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:33

Dan zou ik haar verder negeren. Nog 1x duidelijk per email aangeven dat je ze niet terugneemt en dat verdere email in de prullenbak verdwijnt.

Zo kan je bezig blijven met zo'n driftkop zeg! :P

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:36

Tallie1979 schreef:
Dan zou ik haar verder negeren. Nog 1x duidelijk per email aangeven dat je ze niet terugneemt en dat verdere email in de prullenbak verdwijnt.

Zo kan je bezig blijven met zo'n driftkop zeg! :P

Inderdaad! Ik zou één net en zeer duidelijk mailtje met jouw mening (ik zou er ook bij vermelden dat ik dergelijk taalgebruik/dreigementen niet accepteer), dat je bij jouw standpunt blijft en je er verder niet meer op in gaat.
Zie je PB wel verschijnen ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:38

Waarom ga je er dan op in? Hoe meer je contact hebt hoe rotter zij jouw probeert te laten voelen. Lekker laten gaan! Als jij alles netjes hebt afgehandeld dan kan ze hoog en laag springen maar valt ze toch om, omdat ze geen poot heeft om op te staan.

Gewoon niet meer mailen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:44

Thats_Me schreef:
Waarom ga je er dan op in? Hoe meer je contact hebt hoe rotter zij jouw probeert te laten voelen. Lekker laten gaan! Als jij alles netjes hebt afgehandeld dan kan ze hoog en laag springen maar valt ze toch om, omdat ze geen poot heeft om op te staan.

Gewoon niet meer mailen.

Nja, dat dacht ik ook toen ik de laatste mail kreeg haha. Had beter niet kunnen reageren meer! Nog een wijze les deze dag voor mij :Y)

Maar reageer inderdaad niet, en ben benieuwt of ze meerdere mails gaat sturen...

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:46

Oh om ff in te haken...
Erg vervelende situatie TS, ik zou haar eigenlijk negeren en anders je niet verlagen tot haar niveau. Zoals ik kon opmaken ben jij duidelijk geweest in de maten & staat er in je advertentie niet iets van: Niet goed, geld terug en retour?
Dan heeft ze zeker geen poot om op te staan.

Zo heb ik iets waar ik me door dit topic weer wat afvraag..
Is al poosje geleden dus niet meer van toepassing helaas, maar ik had via bokt lederen chaps gekocht voor een nette prijs. Ze werden aangeboden als netjes & goed onderhouden. Ik heb foto gekregen dat ze inderdaad er netjes uitzagen. Vanuit alle hoeken.
Nou prijs afgesproken en geld verzonden.
Na een week had ik nog niks. Dus weer gemaild, meiske in kwestie zou het geld er nog niet op hebben (Rabo - ING)... Vond ik erg vreemd want paps en ik zenden ook wel eens wat geld over en weer en staat er na 1 dag op en wordt het in het weekend verzonden staat het meestal maandag/dinsdag erop.
Ma 3 week bleek eindelijk het geld erop te staan (had zelfs de bank gebeld en stond erop, mja meiske beweerde van niet). Ook kreeg ik een week later de chaps... wat bleek nu? Ze waren kapot, zeer slecht onderhouden en niet meer te repareren.

Ik had bokt hierover bericht, maar die konden niks doen omdat ik foto's heb gehad.
Maar is dit dan wel oplichting misleiding?
Vraag me het nog steeds af :')
Pb me maar want anders is topic niet meer waar op ging

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:52

Bij mij duurde het ten eerste ook al even voordat het vrouwtje het geld had gestort omdat rabo internetbankieren storingen gaf? Duurde dan ook ongeveer meer dan een week voordat ik überhaupt het geld had...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:54

weet je, het lukt haar precies wat ze wil, jou stress geven en op de kast jagen.
Ga er lekker niet op in, gewoon alles bewaren en voor de rest, ze kan je niks maken, ze probeert je gewoon bang te maken, wat kennelijk lukt. Dat hoeft niet, ze heeft niks te willen, ook met rechtsbijstand komt ze ook niet ver. Die zien ook echt wel dat ze geen kans heeft. Vaak hebben mensen niet eens rechtsbijstand, maar zeggen dat om te bluffen om hun gelijk (lees hun zin) te krijgen. Dat zijn van die mensen die denken dat alles om hun draait, van die verwende troela's. Gewoon niet meer reageren en dan houd het vanzelf op, anders haar mail blokkeren.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:57

@Daantje
Nee omdat ze het product het heeft opgestuurd. Daar doen ze helemaal niets mee.

Ik heb via MP (overigens betreft het wel een bokker) lederen rijlaarzen overgenomen die volgens haar zeggen in goede nette staat waren. Op de foto's zagen ze er ook keurig uit.
Toen ik het pakketje thuis kreeg vroeg ik me in eerste instantie af wat daarin zou zitten. Aangezien het iets opgevouwen was in een plastic tas
Totdat ik ze thuis kreeg, jezus echt om te huilen.
Beide laarzen waren gewoon stuk en compleet afgetrapt.

Aangifte gedaan bij marktplaats en bij de politie. Maar ze doen er geen ene reet mee.
En het persoon beschuldigd mij dat ik de boel probeer op te lichten want de laarzen waren volgens haar zeggen zeker niet stuk.
Zelfs na het zien van de foto's geloofde ze het niet. Het enigste wat ze zei was "ja ik had ze misschien wel even schoon kunnen maken".

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:05

wortelsussie schreef:
Bedankt voor het reageren! Ik hoop inderdaad dat er niets gebeurt... Morgen zie ik verder hoe en wat zien of ze weer mailt. Ik heb ook niet gereageert op de laatste mail!

zolang jij gewoon de verkochte spullen gewoon netjes hebt omschreven en ze de maten hebben die jij getiept hebt kan de koper jou helemaal niets maken :n

alleen heb je altijd mensen die een grote smoel opzetten om mensen op die manie rte intimideren en ze op die manier toch hun zin proberen te krijgen.

je zou eventueel een melding bij MP kunnen doen met alle mail en info die je van die persoon hebt(vooral dus de gebruikersnaam op mp etc)
en ook doorgeven aan de persoon dat jij melding hebt gedaan bij marktplaats van intimidatie/naar gedrag
en daarna zou ik gewoon de mails negeren, geen energie in stoppen, ze kan je op geen enkele manier wat maken via politie of rechtsbijstand :n

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:08

Gewoon laten zoals het is, niet meer hun mails openen maar direct verwijderen.
En als je MP-acc geblokkeerd wordt, kan je altijd nog een nieuwe aanmaken want zo werkt mp nou eenmaal :')