Aangereden op scooter.. Hoeveel van verzekering verwachten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Aangereden op scooter.. Hoeveel van verzekering verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:51

Fijn zeg!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:53

dat is dan toch een geluk bij een ongeluk :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 00:39

Haha zeker!
Mijn reactie was dan ook: Zo wil ik elke dag wel aangereden worden. Voor zo'n klein k*t wondje zo'n bedrag vangen...
Ik heb er helaas wel een litteken aan over gehouden waar ik nog steeds pijn aan heb..

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:38

Dat is dan snel gegaan.. ik heb op 18 Mei dit jaar een glijdende scooter tegen mijn auto gehad omdat de bestuurder ten val kwam 10 meter voor mijn auto en de verzekeringen zijn er nog steeds niet uit wie de schuldige is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:54

Fijn dat alles geregeld is!
Me zusje was pas ook aangereden echt schrikken hoor! Had haar arm en ribben gekneust maar heeft alles ook vergoed gekregen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:00

Super fijn!

Ik heb zelf net de aanrijding van augustus afgehandeld, 350 euro letselschade gekregen, maar daarvoor loop ik wel sinds september wekelijks bij de Fysio...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:26

Netjes gedaan.

Mijn aanrijding was eind januari/begin februari en uiteindelijk heeft de uitbetaling van de letselschade 3 maanden op zich laten wachten omdat ze eerst zekerheid wilden dat ik er geen restschade aan overhield waardoor het bedrag te laag zou zijn.

xFioon, heb je wel uitzicht op herstel en wanneer je hersteld zou kunnen zijn? Zo niet waarom ben je dan accoord gegaan met het bedrag? (gewoon interesse hoor geen verwijt).

Hier heeft mijn verzekeringsagent alles uit handen genomen ondanks dat ik niet verzekerd was voor bijstand. Hier ben ik ook heel dankbaar voor, zowel privé als op het werk heb ik daar veel verzekeringen lopen, mensen ken ik persoonlijk en zij waren ervan op de hoogte dat ik net een week ervoor bevallen was.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:29

Fijn dat het toch nog zo snel opgelost is.
Bij mij heeft het toen bijna een jaar geduurd voor ze betaalde maar dat was ook een ander geval.
Valt toch nog goed mee wat je gekregen hebt voor je scooter. Zit echt heel veel in wie dat bepaald de ene is veel schappelijker als de andere.
Maar fijn dat je weer kan rond rijden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 10:56

Het is zeker sneller gegaan dan verwacht. Het langste was het wachten op de tegenpartij.
Formulieren waren ingevuld maar de tegenpartij stuurde ze maar niet op. Heeft lang geduurd voor ze dit deden, verzekering moest daar ook achteraan. Ook duurde het langer doordat de tegenpartij in een huurauto reed, en dit dus via het huurbedrijf moest gaan. Verzekering waarschuwde ons ook dat het wel 3 maanden kon duren omdat het het e.e.a. geregeld moest worden met het huurbedrijf, maar dit is uiteindelijk sneller gegaan dan 3 maanden. Ik denk dat alles in totaal wel met 3 maanden is afgerond, maar verzekering betaalde al heel snel 400,- uit voor de scooter. De rest moest toen nog bepaald worden.

Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik vrij 'angstig' ben geworden met scooterrijden. Komt er een auto met een beetje vaart vanuit een zijstraat, sta ik boven op mijn remmen omdat ik bang ben dat het weer gebeurd. Denk dat dit even tijd nodig heeft. :=

Heb in totaal dus een bedrag van 760 euro gekregen, en hier heb ik behoorlijk wat aan over gehouden, dus dat is dan wel weer fijn. Is allemaal dus heel netjes gegaan.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:59

LoveUggs me zusje heeft helemaal geen scooter meer gekocht.
Wel goed dat je zelf toch weer bent gaan rijden!
Hoop dat de angst straks weer minder wordt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:11

Die angst heeft zeker even tijd nodig, ik ben zelf veel onderweg in de auto en op de motor voor mijn werk en ik ben dan ook vrij rap weer in de auto gestapt maar ook ik heb wel momenten gehad dat ik even met samengeknepen billen zat, inmiddels is dat helemaal over.

Ik heb ook eerst het geld van mn auto gehad en pas later van het letsel.
Ook wij moesten wachten op de tegenpartij maar uiteindelijk zijn ze langsgekomen voor zijn formulier binnen was, tegenpartij was van mening dat het mijn fout was maar dat was niet zo.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:16

Angst is heel normaal hoor, ik ben aangereden op een zebrapad, heb nog steeds last van soms.

Tip voor iedereen: direct ter plekke schadeformulier invullen. En nummers opschrijven van eventuele ooggetuigen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 12:27

Schade formulier was idd terplekken ingevuld, maar aangezien het een Poolse man was, die geen Nederlands sprak, met politie erbij zodat dit goed ging.
Hier gelukkig het voordeel dat IK voorrang had, en hij mij gewoon niet had gezien. Licht op mn scooter had ik ook gewoon aan, waren geen slechte weersomstandigheden, en hij zei ook meteen dat het hem heel erg speet, dat hij geschrokken was, me niet gezien had en het zijn schuld was.
Ondanks het lange wachten op de tegenpartij is dit allemaal heel keurig gegaan.
Hij heeft mij die dag ook nog gevraagd of hij wat voor me kon doen of niet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 05:50

Dat is netjes van die bestuurder TS.
En fijn dat het zo goed opgelost is.

Die angst is heel normaal.

Ik heb met mijn moeder een auto ongeluk gehad. Ongeveer 15 jaar geleden.

Wij reden op een voorrangsweg en een auto die van rechts kwam reed bij mij de deur binnen.
Wij reden dik 80 en het was zo'n mini Peugeot.
De klap was dus flink.

Gelukkig hadden we lichamelijk niks.
Maar nog steeds als ik op een voorrangsweg rij en er komt een auto van rechts een beetje in hoger tempo aan dan schrik ik nog steeds.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:11

Polly schreef:
xFioon, heb je wel uitzicht op herstel en wanneer je hersteld zou kunnen zijn? Zo niet waarom ben je dan accoord gegaan met het bedrag? (gewoon interesse hoor geen verwijt).

Ik had wel pijn aan mijn knie na de aanrijding, maar dat was niet gek, ze waren helemaal dik en had een mooie wond erop, dus ik wilde even aanzien of het weg zou trekken. Wel gemeld dat ik er last van had, dus dat ik daar nog op terug kon komen, en letselschade formulieren gekregen. Mijn dokter is waardeloos, het enige wat die deed was aan mijn been trekken en zeggen dat het niet gebroken was. Nee, dat had ik zelf ook wel door hoor... Dus naar de fysio. Daar hebben ze een echo gemaakt, maar ondertussen waren er alweer een paar weken overheen. Knieschijf en mediale band niks te zien, wel wat zwelling van daaronder uit, maar dat konden ze verder niet zien op de echo (meniscus of voorste kruisband dus iets beschadigd), maar niet zoveel zwelling dat een MRI maken nodig was. Dus het was lastig te bepalen volgens hun of het wel echt door de aanrijding kwam, dus onze verzekering heeft zn best gedaan er zoveel mogelijk geld uit te slepen nog, en meer dan dit ging het niet worden... ;) Kan nu 11x ervoor naar de fysio, en denk dat ik wel redelijk bijna het nu zelf af kan. (Hoop ik ;) )