Rechten als consument met aanbiedingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Rechten als consument met aanbiedingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 19:45

Zowel het krantje als de website adverteren met verschillende prijzen. Het internet geeft weer een andere prijs aan als het krantje. Verder denk ik dat dit een eindeloze discussie zal worden, ik weet waar ik mijn beklag kan doen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:08

Zag net dat in de folder netjes "adviesprijs" staat. Dus niet van/voor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:10

vuurneon schreef:
Staat keurig in de folder; onder voorbehoud van afwijking in de prijzen. Dus wat je met je klacht wilt? Staat toch netjes in de folder dat afbeeldingen en prijzen kunnen afwijken van de folder.

Dat is overigens nog niet automatisch rechtsgeldig. Voor zover ik weet geldt de prijs in de folder gewoon, ook al was die foutief, tenzij het overduidelijk is dat de prijs niet kan kloppen. (Een tv voor 19,90 ipv 199,-)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:16

Wat een gezeik om niks. En waar zou jij dan volgens jou recht op hebben om te 'krijgen'? De prijs was €49,95, je hebt je product mee gekregen voor €49,95. Maakt het dan wat uit wat de prijs voorheen was?

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:16

Citaat:
Winkeliers die schermen met van/voor-prijzen zuigen de oorspronkelijke prijs vrijwel altijd uit hun duim. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond voor de Consumentengids van oktober 2013. Bij 97% van dit soort aanprijzingen werd de van-prijs niet berekend voorafgaand aan de aanbieding, zoals wettelijk verplicht is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:42

JoAnn schreef:
Citaat:
Winkeliers die schermen met van/voor-prijzen zuigen de oorspronkelijke prijs vrijwel altijd uit hun duim. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond voor de Consumentengids van oktober 2013. Bij 97% van dit soort aanprijzingen werd de van-prijs niet berekend voorafgaand aan de aanbieding, zoals wettelijk verplicht is.

Maar in de blokker folder staat geen "van" prijs maar de adviesprijs van het product en de verkoopprijs van het product.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:44

Shadow0 schreef:
vuurneon schreef:
Staat keurig in de folder; onder voorbehoud van afwijking in de prijzen. Dus wat je met je klacht wilt? Staat toch netjes in de folder dat afbeeldingen en prijzen kunnen afwijken van de folder.

Dat is overigens nog niet automatisch rechtsgeldig. Voor zover ik weet geldt de prijs in de folder gewoon, ook al was die foutief, tenzij het overduidelijk is dat de prijs niet kan kloppen. (Een tv voor 19,90 ipv 199,-)

Klopt, maar er stond ook 'adviesprijs' bij.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:58

Ja, het is niet zo'n nette marketingactie en volgens mij eerder meldenswaardig bij een consumentenvereniging of -programma, dan te proberen via een 'officiele' weg iets terug te eisen.
Ze hebben je gewoon beet gehad, maar het is niet dat jij dan recht op smartengeld hebt.
Hoeveel zou je willen hebben?

Ik denk dat je voordeliger uit bent als je aankopen niet laat aansporen door reclamefolders en voorzover mogelijk zelf in je hoofd bepaald wat je eraan uit wilt geven.
Als je dat hebt gedaan en je vond 50 euro een goede prijs voor een Senseo, dan is er nu toch niets aan de hand?

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:18

liedje89 schreef:
Citaat:

Maar in de blokker folder staat geen "van" prijs maar de adviesprijs van het product en de verkoopprijs van het product.

Maar zoals je dus kan lezen mag dat niet (tenzij dat weer een truukje is om de wet te omzeilen, maar dat is dan een gaatje dat moet gedicht worden).

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:23

purny schreef:
Naar mijn idee zou ik wel iets kunnen krijgen, ik vroeg mij gewoon af hoe het met dit zit. Want als de kassa iets anders aanslaat dan het daadwerkelijk omschreven staat dan heb je ook gewoon recht op het bedrag wat er staat. Ik voel me in ieder geval knap genaaid en denk voortaan twee keer na voordat ik er nog iets koop.

Stel je loopt in de winkel en je ziet een aanbieding van 2 pakken thee staan voor 2 euro. Je komt bij de kassa aan en je moet ineens 2,50 betalen. Dan mag je alsnog de 2 euro betalen. Hoe zit het dan in dit geval met deze aanbieding?

Dan heb je méér betaald. Jij niet. Jij hebt de prijs betaald die in de folder stond, alleen de korting blijkt minder dan je dacht.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:54

Ik snap het probleem niet. Jij hebt toch een nieuwe nu voor de kortingsprijs? Dat is toch wat je wou?? Als je geweten had dat ie in de winkel had gestaan voor 59.95 had je hem dan niet gekocht??