Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Staat keurig in de folder; onder voorbehoud van afwijking in de prijzen. Dus wat je met je klacht wilt? Staat toch netjes in de folder dat afbeeldingen en prijzen kunnen afwijken van de folder.
Citaat:Winkeliers die schermen met van/voor-prijzen zuigen de oorspronkelijke prijs vrijwel altijd uit hun duim. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond voor de Consumentengids van oktober 2013. Bij 97% van dit soort aanprijzingen werd de van-prijs niet berekend voorafgaand aan de aanbieding, zoals wettelijk verplicht is.
JoAnn schreef:Citaat:Winkeliers die schermen met van/voor-prijzen zuigen de oorspronkelijke prijs vrijwel altijd uit hun duim. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond voor de Consumentengids van oktober 2013. Bij 97% van dit soort aanprijzingen werd de van-prijs niet berekend voorafgaand aan de aanbieding, zoals wettelijk verplicht is.
Shadow0 schreef:vuurneon schreef:Staat keurig in de folder; onder voorbehoud van afwijking in de prijzen. Dus wat je met je klacht wilt? Staat toch netjes in de folder dat afbeeldingen en prijzen kunnen afwijken van de folder.
Dat is overigens nog niet automatisch rechtsgeldig. Voor zover ik weet geldt de prijs in de folder gewoon, ook al was die foutief, tenzij het overduidelijk is dat de prijs niet kan kloppen. (Een tv voor 19,90 ipv 199,-)
liedje89 schreef:Citaat:Winkeliers die schermen met van/voor-prijzen zuigen de oorspronkelijke prijs vrijwel altijd uit hun duim. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond voor de Consumentengids van oktober 2013. Bij 97% van dit soort aanprijzingen werd de van-prijs niet berekend voorafgaand aan de aanbieding, zoals wettelijk verplicht is.
Maar in de blokker folder staat geen "van" prijs maar de adviesprijs van het product en de verkoopprijs van het product.
purny schreef:Naar mijn idee zou ik wel iets kunnen krijgen, ik vroeg mij gewoon af hoe het met dit zit. Want als de kassa iets anders aanslaat dan het daadwerkelijk omschreven staat dan heb je ook gewoon recht op het bedrag wat er staat. Ik voel me in ieder geval knap genaaid en denk voortaan twee keer na voordat ik er nog iets koop.
Stel je loopt in de winkel en je ziet een aanbieding van 2 pakken thee staan voor 2 euro. Je komt bij de kassa aan en je moet ineens 2,50 betalen. Dan mag je alsnog de 2 euro betalen. Hoe zit het dan in dit geval met deze aanbieding?