Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vjestagirl schreef:Ik hoop zo dat je dit expres hebt gedaan: "Bedankt om deel te nemen aan deze enquete."
Enquête schrijf je trouwens met een dakje erop, en ik heb weet ik hoeveel taal en spelfouten gezien, zinnen die gewoon niet af zijn etc.
imd schreef:Vjestagirl schreef:Ik hoop zo dat je dit expres hebt gedaan: "Bedankt om deel te nemen aan deze enquete."
Enquête schrijf je trouwens met een dakje erop, en ik heb weet ik hoeveel taal en spelfouten gezien, zinnen die gewoon niet af zijn etc.
Is dat niet iets vlaams, "bedankt om deel te nemen"? Volgensmij zijn mij al eerder zulke dingen opgevallen in de Vlaamse taal, zei een Vlaamse collega van mij ooit zoiets, maar ik kan mij vergissen..
Verder ben ik het eens hoor
. Het is dan wel "de Nederlandse taal", maar er is wel degelijk een groot verschil tussen Nederlands en Vlaams op vlak van spreektaal. En vermits je enquete daarover gaat, lijkt het me niet zo slim om je doelpubliek zo breed te nemen
. Kwanyin schreef:Maar TS is toch van Nijmegen? Dus het gaat over het Nederlands van Nederland?
Ik zou trouwens als ik jou was die enquête ook eerst even laten nalezen, want zeker met zo'n onderwerp zijn die taalfouten (en inderdaad wilden/wouden mag gewoon allebei, daar is niets fout aan) toch wel erg slordig....
. Foutje van mij dan...Geryon schreef:Ligt het nou een mij of kan beide in deze zin?
14 Ik vind haar veel leuker dan hij/hem.
. "Hij" klopt niet in deze zin. Suzanne F. schreef:Eulogy schreef:Ja, maar 'ik vind haar veel leuker dan hij (haar vindt)'?
Klopt, maar dat staat er toch niet?
je kan toch ook zeggen 'ik ben daar beter in dan hij (daarin is)', waarbij je de laatste twee woorden weg kan laten? Het klinkt alleen niet zo lekker (correct me if I'm wrong, maar volgens mij kan het in principe wel). Wat Geryon zegt inderdaad. Maar goed, vrij off topic. Suzanne F. schreef:Geryon schreef:Zo bedoel ik het inderdaad. Zo kan je het wel opvatten. Want dat 'haar vindt' hoeft er niet bij toch
Nee, want dat staat er toch niet?
Ik vind haar veel leuker dan hem.
Ik vind haar veel leuker dan hij haar vindt.
Ik vind haar veel leuker dan hij dat doet.
Zij is leuker dan hij.