Een heel speciaal dankwoord

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Re: Een heel speciaal dankwoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 17:10

Momenteel heb ik weer de luxe om in een stilstaande trein te zitten. Yes! :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:34

Ooh echt heerlijk geschreven!
Nu mis ik het treinen toch wel een beetje. Heerlijk al die vloekende en tierende mensen, terwijl je zelf gewoon rustig op het perron zit te wachten tot je treintje komt. *\o/*

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:37

Ik heb wel een speciaal dankwoordje voor de machinist die vandaag op topsnelheid met z'n -lege, NIET INSTAPPEN!- sprinter door station Blaak reed en even flink op de toeter ramde net toen die achter mij langs reed :+ ik schrok me een ongeluk :')
en nee ik stond niet dicht op het spoor, ik zat midden op het perron op de stoelen en er stond verder niemand

Voorderest ben ik best blij met de NS, mijn trein rijdt om het kwartier en eigenlijk altijd op tijd en zonder problemen :)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 22:26

Warboel schreef:
Ik heb wel een speciaal dankwoordje voor de machinist die vandaag op topsnelheid met z'n -lege, NIET INSTAPPEN!- sprinter door station Blaak reed en even flink op de toeter ramde net toen die achter mij langs reed :+ ik schrok me een ongeluk :')
en nee ik stond niet dicht op het spoor, ik zat midden op het perron op de stoelen en er stond verder niemand

Voorderest ben ik best blij met de NS, mijn trein rijdt om het kwartier en eigenlijk altijd op tijd en zonder problemen :)

Dat is ook lekker. :=

Ik had de primeur dat mijn heenweg vandaag helemaal goed ging, eindelijk mijn overstap gehaald! :D Alleen wel een dikke vertraging te pakken gekregen op de terugweg en mijn eten was op, dus dat was ietsje minder. :P

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:29

Heel leuk geschreven! _/-\o_

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:32

_O- _O- _O- TS, wat een tekst!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 22:31

:D
Is de NS toch nog ergens goed voor. :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 06:38

Ik had afgelopen dinsdag ook de enooooooorme eer km drie kwartier tot een uur vast te zitten in een stilstaande trein. Nou....het was heerlijk! Wel beetje jammer dat er daarvoor wel iemand op het spoor moest gaan staan, maar hey...een gegeven paard niet in de bek kijken. Ik mocht ten slotte heerlijk binnen genieten van het slechte uitzicht!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 17:18

Oooooh, ik ben jaloers op je!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:00

Het was een geweldige ervaring, die ik graag met iedereen had willen delen geloof me...

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:03

Super geschreven! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 23:01

Ik mag binnekort reizen met een treinbus! , erg fijner dan een trein want de reis duurt wat langer echt super chil *\o/* . Erg cool een stuk spoor vernieuwen daar waar maar 1 spoor is , en een trein bus is een bus maar klinkt cooler als treinbus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 23:41

friendly schreef:
Ik had afgelopen dinsdag ook de enooooooorme eer km drie kwartier tot een uur vast te zitten in een stilstaande trein. Nou....het was heerlijk! Wel beetje jammer dat er daarvoor wel iemand op het spoor moest gaan staan, maar hey...een gegeven paard niet in de bek kijken. Ik mocht ten slotte heerlijk binnen genieten van het slechte uitzicht!

Zeer herkenbaar. Persoon lag 3 meter van mij af. Gaan ze ook nog omroepen voor de mensen met een zwakke maag kijk niet naar rechts. Gelijk iedereen kijkt naar rechts.

Maar de bladeren vallen weer van de bomen. Dus het is helaas de tijd weer :(

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 06:20

Oef...als t daadwerkelijk is gelukt de zelfmoordpoging vind ik het te luguber hoor.. In mijn geval konden ze gelukkig op tijd stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:11

friendly schreef:
Oef...als t daadwerkelijk is gelukt de zelfmoordpoging vind ik het te luguber hoor.. In mijn geval konden ze gelukkig op tijd stoppen.

Trein voor ons had hem geraakt, waardoor wij er naast remde. Ik had medelij met de machinist en conducteurs. Ze hadden allemaal een trillerig stemmetje.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:06

Ja logisch...het is ook een verschrikkelijk beeld zoiets lijkt me. Gelukkig nog nooit hoeven meemaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:28

Nee het ziet er idd niet echt leuk uit. Maar heb er geen trauma aan over gehouden gelukkig. Hoop ook dat dit mijn laatste keer was.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 23:24

Ik hoop het ook voor je, lijkt me afschuwelijk om mee te maken. Op dat soort momenten heb ik echt respect voor het treinpersoneel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:34

Idd respect voor het personeel. Die moeten het lichaam ook afdekken. Maar als er zo iets gebeurd, dan word er ook gewisseld van personeel bij het volgende station.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:41

Ik heb zelden pech met het ov *klopt af* M'n studentenov deed 't laatst niet en conducteur maakte daar verder geen probleem van (ze konden helemaal niks aflezen ondanks dat ik ingecheckt was).

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 05:05

love_western schreef:
Idd respect voor het personeel. Die moeten het lichaam ook afdekken. Maar als er zo iets gebeurd, dan word er ook gewisseld van personeel bij het volgende station.

Tsja wat verwacht je dan, dat we vrolijk onze dienst afmaken als er zoiets gebeurd?
Maar wat je zegt klopt niet helemaal.
Samen met service&veiligheid komt onze " wachtdienst" naar de plek toe (indien mogelijk) en die vangt het personeel daar al op.
Deze komt samen met een vervangende machinist.
De vervangende machinist zal de trein na vrijgeven van de politie weg brengen.
Personeel van desbetreffende trein hoeft dus echt niet verder naar het volgend station toe, daarbij niet elk station is een standplaats en is er vervangend personeel aanwezig ;)
Na een aanrijding met persoon is er goede opvang en begeleiding en word het personeel een aantal dagen vrij gemaakt.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:56

Maartje1990 schreef:
Ik heb zelden pech met het ov *klopt af* M'n studentenov deed 't laatst niet en conducteur maakte daar verder geen probleem van (ze konden helemaal niks aflezen ondanks dat ik ingecheckt was).

Zo had ik een keer dat ik zeker weten was ingecheckt (eerst uitgecheckt bij de metro, door poortje) en toen door een ander poortje weer ingecheckt voor de trein (het poortje ging zelfs open!!!) Om vervolgens te horen te krijgen "De volgende keer wel even inchecken he", waarna ik toen ik uitstapte wel gewoon uit werd gecheckt toen ik m langs een ov paal haalde. Ik snap er nog altijd niks van :')

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 23:41

Heerlijk, zulke mysteries! :D Dat houdt het reizen een beetje spannend. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:46

Nou.. een vriendin heeft vaker een boete gehad omdat hij niet goed incheckte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:55

maaike5581 schreef:
love_western schreef:

Tsja wat verwacht je dan, dat we vrolijk onze dienst afmaken als er zoiets gebeurd?
Maar wat je zegt klopt niet helemaal.
Samen met service&veiligheid komt onze " wachtdienst" naar de plek toe (indien mogelijk) en die vangt het personeel daar al op.
Deze komt samen met een vervangende machinist.
De vervangende machinist zal de trein na vrijgeven van de politie weg brengen.
Personeel van desbetreffende trein hoeft dus echt niet verder naar het volgend station toe, daarbij niet elk station is een standplaats en is er vervangend personeel aanwezig ;)
Na een aanrijding met persoon is er goede opvang en begeleiding en word het personeel een aantal dagen vrij gemaakt.

Dat zeg ik toch ook nergens?? Snap heel goed dat je dan niet vrolijk je dienst verder afmaakt.

Maar wat jij zegt was hier niet van toepassing. Machinist is doorgereden naar volgende station. En daar moesten de reizigers wachten op vervangende personeel. Want vervangend personeel was nog onderweg.

Maar misschien zit er een verschil in daar de persoon niet voor 'onze' trein was gesprongen, maar voor de trein voor ons.

En alleen maar top dat ze zo goed worden opgevangen!