The man that made my day...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:29

MarlindeRooz schreef:
xTitanic schreef:
Ik wou dat er meer zulke mensen waren :') soms is het echt doodsaai op de bus, waarom niet gezellig beginnen praten _O- Ik ben helaas niet zo'n flapuit. :P

Als brugger ging ik gewoon tegen iedereen aanpraten omdat ik me verveelde. _O- _O-

Maar nu praat ik alleen als ik zin heb, en dan meestal met van de oude dametjes die hun jaarlijkse brei-club meeting hebben gehad oid. <3 Zo schattig!

Haha is wel leuk zo, die praten tenminste die oude dametjes :))

MarlindeRooz

Re: The man that made my day...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:32

Ja, en die zijn nog oprecht geïnteresseerd. :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:34

Inderdaad !

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:54

Beetje meer liefde en vrolijkheid in de trein vind ik wel een goed idee... :D De mensen die ik in de ochtend tegen kom... Beetje vrolijkheid en een lach kan er toch wel van af, zou mijn ritje een stuk leuker maken! Zo'n iemand zou inderdaad ook mijn dag goed kunnen maken, hou van zulke mensen! Had vanavond ook al zo'n leuke conducteur die bij elke stop een ander geluidje maakte met zijn fluitje (van een liedje) en iedereen heel vrolijk gedag zei... Wilde bijna zeggen dat ik het nou tof vond dat die zo vrolijk was en bleef, dat zie je niet elke dag in de trein!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:57

Zo is er hier een buschauffeur die iedereen verwelkomt in zijn bus . Hij zegt letterlijk : "goedemorgen/middag/avond , welkom in mijn bus. Een fijne reis. Met een stralende glimlach en maakt met mensen die vlakbij hem zitten ook gezellige praatjes. Zo leuk !

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:10

Leuk! Dat kan inderdaad je dag veranderen.

Richting school had ik vaak dezelfde gezellige busschaffeur en op een dag liep ik richting de bus en zag hem net wegrijden toen ik wou oversteken. Buschaffeur zet zijn bus stil en doet ze deuren open. Geweldig gebaar en daardoor was ik op tijd op school.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:16

Als iemand dat bij mij zou doen in de trein, zou k toch wel even raar opkijken voor ik een hand terug zou geven O:) Tis niet een normaal iets dat een compleet vreemde ineens een hand geeft in de trein, meestal zijn dat trucjes om zakken te rollen ofzo. :P Ookal bedoelde deze man het dus vriendelijk.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:30

Ik had vorige week op mijn werk zoiets. Ik was aan het praten met een van de bewakers en die zei op een gegeven moment; 'ik moet het toch even zeggen, ik vind jou zo'n prachtige vrouw'. Hij bedoelde er verder niks mee (geen versier poging oid) maar he made my day! :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:37

Wat leuk!
Ik kan ook altijd vrolijk worden van andere mensen die gewoon dat soort acties doen :j

Moet je voor de gein eens lachend gaan fietsen naar het station, je wil niet weten hoeveel mensen (voorzichtig) terug lachen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:05

vuurneon schreef:
Heb je je portemonnee nog? :')
)

_O- _O-

Ik vind het altijd wel fijn als een cassiere of buschauffeur vriendelijk en niet chagarijnig doet. Probeer zelf dat ook te doen al heb ik bijv net een minder fijn humeur.

Edit!!!

Behalve sochtends vroeg. Dan moet je me gewoon met rust laten en 2 meter afstand bewaren!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:08

kijk eens op de fb van de NS. hartstocht in de trein.. misschien zoekt ie jou!
kwam laatst wel zoiets tegen. Dat een jongen eenmeid een hand had gegeven en dat ze vervolgens zat te glimlachen..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:16

vuurneon schreef:

Een interessant glimp in jouw karakter vuurneon...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 14:45

RoyceMack schreef:
kijk eens op de fb van de NS. hartstocht in de trein.. misschien zoekt ie jou!
kwam laatst wel zoiets tegen. Dat een jongen eenmeid een hand had gegeven en dat ze vervolgens zat te glimlachen..

Helaas, niet voor mij :(
:D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:46

Kuggur schreef:
vuurneon schreef:

Een interessant glimp in jouw karakter vuurneon...

Ja dat ze humor heeft _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:47

Eigenlijk raar dat het raar is als iemand je zomaar groet of een hand geeft! Zou idd wel vaker mogen

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 14:50

Nou idd. [***]...

Als we nou elke keer dat we de trein instappen keihard goeiemorgen.middag/avond schreeuwen, zal het vast heel normaal worden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:52

Ik heb het gister ook meegemaakt, ik stond met een hele groep mensen te wachten op de bus, en zei net tegen mijn vriendin dat de bus nog nooit vlak voor me is gestopt. Toeval of opzet, stopte de bus echt vlak voor mijn neus en ik maakte een soort vreugdedansje. De buschauffeur (oudere man al), deed zo'n 'fiets yeah' gebaar met zijn hand en riep ''SCORE!'' Ik moest keihard lachen en bedankte hem, heb de hele reis met een grijns gezeten.

Ik heb ook al regelmatig gehad dat ik zo stresserig de bus in kwam omdat ik bijna te laat was, omdat de bus ervoor (die ik eigenlijk moest hebben) niet kwam. Deze buschauffeur kwam drie minuten eerder aan op het station waar ik eruit moest en ik kon precies mijn metro halen! Heb die meneer ook hartelijk bedankt op de terugweg.

Het valt me ook vaak op dat mensen bij de bus bijna nooit goeiemorgen zeggen tegen de buschauffeur. Ik zeg áltijd hallo en dag, die man staat toch maar voor dag en dauw op om mij op tijd naar school te brengen!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 14:57

Ja, wat is er moeilijk aan goedemorgen zeggen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:28

Gaat dit nu zo'n topic worden over iedereen die zich op de borst klopt en zegt 'ik ben altijd beleefd en opgewekt?'

Ik vind goedemorgen en gedag zeggen gewoon een teken van beleefdheid, maar als iemand daar s'morgens geen zin in heeft, ook goed toch? Die buschauffeur doet het werk ook niet vrijwillig.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 15:30

Nee, zo'n topic word het niet. Het is toch gewoon normaal om even gedag te zeggen? Het zou niet als iets bijzonders moeten worden gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:37

lieveli schreef:
Gaat dit nu zo'n topic worden over iedereen die zich op de borst klopt en zegt 'ik ben altijd beleefd en opgewekt?'

Ik vind goedemorgen en gedag zeggen gewoon een teken van beleefdheid, maar als iemand daar s'morgens geen zin in heeft, ook goed toch? Die buschauffeur doet het werk ook niet vrijwillig.

Al werd het zo'n topic, dan is dat goed toch? Mag toch ook wel is een keer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:38

Ik zie het ook niet als iets bijzonders, maar als iemand het niet doet, ook goed toch? Je weet niet wat er in iemand omgaat dat diegene niet even de moeite kan of wilt nemen om gedag te zeggen.

Leven en laten leven.

Doanique schreef:
lieveli schreef:

Al werd het zo'n topic, dan is dat goed toch? Mag toch ook wel is een keer.

Ik heb niet zoveel met dat zelfverheerlijking.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:47

Haha ik vind dat super tof, maar ben benieuwd wat er gebeurt als iemand dat hier probeert. Het is gewoon een ongeschreven regel: in de Tube praat je NIET met vreemden. Mijn professor zei ook heel treffend bij het intropraatje over Londen "And when the Olymics took place in London last year, people even started talking to each other on the tube. That, more than the event itself, threw the whole of London completely off the rails." :=

Wel toen mijn bus er vorige week opeens niet was (weekend verkeer is hier een ramp) met een aantal mensen staan kletsen, en met interrailen deze zomer ontzettend veel fijne gesprekken in de trein en vervangende bussen gehad. Door alle overstromingen in Oost Europa zat iedereen in hetzelfde schuitje en dan kom je vanzelf in gesprek. Ben zo een paar handige visitekaartjes en leuke telefoonnummers rijker geworden :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:54

Ik heb on the tube echt leuke dingen meegemaakt hoor :') Kreeg ooit een knipoog van een oudere dame toen ze zag dat ik zat te gluren naar een lekker kontje van een jongen.

In de bus praten mensen daar wel veel meer met elkaar dan hier. Vooral in de nachtbus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:22

Ah joh lieveli, leven en laten leven. Lekker overheen lezen.