Sabel de grond in, gaan ze niet kapot van, ver vooruit grijpen en direct die hand naar je knie, knap paard dat dan nog vooruit komt. Slim is hij wel, heeft er geen zin meer in, test of achteruit lopen afgestraft word; nee. Test of pakketje stevig zit; nee. Dus dan gaan met die banaan, en nog aangemoedigd worden ook. (welke logische ruiter spoort het paard aan als deze het voor gezien houd? ) Best sneu voor het paard, zo'n onkundige ruiter die hem niet op tijd heeft kunnen corrigeren, hopelijk hebben beiden er niets aan over gehouden...
miss_lizje
Geplaatst: 03-10-13 22:49
De van Dale zegt anders dat een sabel een zwaard is...
Mee eens. Alleen snap ik niet dat er mensen zijn die de waarde van de ORS niet inzien. Ja mee eens, als je helemaal niet opstapt loop je ook geen risico. Maar de ORS is de beste noodrem die je op een paard kunt monteren. Zo jammer dat er mensen zijn die dat niet zien.
iedereen heeft een andere mening. ORS wordt vaak western/natural gerelateerd. ik heb er nog nooit een dressuur topper over gehoord. je kunt een menigte wel toeschreeuwen wat jij vind dat ze zouden moeten doen, maar feit blijft dat iedereen doet wat hij/zij het beste acht.
Ontopic: hoop dat zowel paard als ruiter het er zonder scheuren vanaf hebben gebracht.
ORS is ook goed te gebruiken als je dressuur rijdt. Dat het binnen de dressuurwereld niet zo bekend is, betekend niet dat het slecht is als je een keer over de rand van je bord heenkijkt en van een andere discipline iets meeneemt.
senna21
Geplaatst: 04-10-13 00:21
hahaha Een beetje sneu voor deze ruiter... maar de verdwijntruc is geweldig. Weet iemand hoe het met paard en ruiter gaat? (hij zal in ieder geval een behoorlijke deuk in z'n ego hebben)
klopt cassidy ik bedoel alleen dat het vaak voorkomt dat je zegt dat de ORS dé oplossing was geweest in een bepaalde situatie, maar dat je niet kan veranderen wat een ander doet.
Diaz
Geplaatst: 04-10-13 11:55
Cassidy schreef:
Als paard en ruiter de One Rein Stop hadden beheersd had het niet zover hoeven komen.
gevalletje beste stuurlui staan aan wal hier lekkere bokt-typische reactie Cas!
Kan me recent een ruiter herinneren die door een ORS juist met paard en al omging. Zou hetzelfde effect kunnen geven,alleen misschien een wat minder zachte landing.