Oad failliet..we zouden zaterdag weggaan en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Oad failliet..we zouden zaterdag weggaan en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:18

Succes en hopelijk valt het mee en anders in ieder geval dat jullie het geld terugkrijgen.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:19

linnie050 schreef:
...
Ik heb Arke gebeld het reisbureau en daarna het 0900 nummer.
Hun weten niks.
We hebben geboekt via een Arke reisbureau....
...

Heb je dan wel een reis bij Oad geboekt?

Ik heb gebeld met het reisbureau, die weten zelf ook nog niks. Morgen of overmorgen kunnen ze hopelijk vertellen of de reis wordt overgenomen en dus doorgaat, of niet wordt uitgevoerd.
Laatst bijgewerkt door JonneN op 25-09-13 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:21

Club waar ik bij zit heeft 40 tickets plus all in verblijf geboekt bij Oad voor over 10 dagen..
Alle plekken waren ook al verkocht en betaald.
Denk dat dat bye bye vakantie is. -O-
Begreep dat hier de vliegmaatschappij betaald is maar het betreffende resort niet..
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 25-09-13 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:23

Ik denk het ook en ook voor ons (al mag ik dat misschien niet zeggen). Maar weet je, als we ervan uitgaan dat het allemaal niet doorgaat, kan het alleen maar meevallen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:24

Ik heb mijn reis bij Arke geboekt, schrok ervan dat Oad failliet is gegaan... Kom alleen nu niet op mijn account van Arke bij mijn tickets.... Hoewel ik pas over 3 weken wegga. Rot voor de mensen die nog weg moeten gaan...

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:25

Op de facebook van Oad plaatsen ze het volgende:
Citaat:
Vooralsnog worden alle geboekte reizen uitgevoerd. Echter, de SGR neemt het nu van ons over. Hou svp de website www.oad.nl in de gaten voor meer informatie. We houden jullie op de hoogte.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:28

Ik heb ook bij Arke geboekt (een Arke reisbureau) maar de reis gaat via oad.

Ik ga de website in de gaten houden en het nieuws ook.
Heb de sgr ook gemaild.
Donderdag en vrijdag afwachten of we zaterdag nog weggaan.

Ik hou jullie op de hoogte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:40

Mijn reis word uitgevoerd door Holland international, ik schrok even en ging gelijk mijn mails doorspitten. Hoop voor je dat je nog weg kan gaan zaterdag!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:23

Hier geboekt via globe, dochter onderneming van oad... zouden vrijdag naar amerika op vakantie gaan, maar wij weten helaas ook niks... telefoon hele lange wachtrij (snap ik natuurlijk). Morgen maar eens naar t reisbureau gaan... wel enorm balen, vriend heeft vandaag en morgen al vrij genomen omdat hin rust in zn hoofd wilde en ontspannen op vakantie... heeft niet genoeg vakantie dagen meer om om te boeken naar een andere datum ofzo... als t geld terug is kunnen we niet meer op vakantie dit jaar...

edit http://www.sgr.nl/home/nieuws/oad-groep-faillissement
ziet er naar uit dat alles wat niet direct door oad wordt geregeld toch wellicht door kan gaan...

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:53

Mensen, rustig afwachten. Werk zelf bij een reisbureauketen en weet nog van de tijd dat DTI voor de zomer failliet ging dat alles zo netjes mogelijk wordt afgehandeld. Je reisbureau moet namelijk ook afwachten op wat de instructies zijn. Mensen met snel vertrek zullen als eerst geïnformeerd worden want dat heeft spoed.

Linnie050 en Muppetmayo, ik denk dat jullie morgen wel gebeld gaan worden! Jullie zitten binnen zeer korte termijn vertrek.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 00:56

Hier nog een.. Morgenochtend reisbureau bellen.. Hoop zo dat het door gaat!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 01:09

Mijn vader werkte er ook, nu al bijna 25 jaar, als chauffeur.
Het is zijn 2e baan naast een andere fulltime baan, maar we kunnen het eigenlijk niet missen.
Ik heb prachtige herinneringen aan dit bedrijf. We gingen áltijd naar het sinterklaasfeest voor het personeel, we hebben zelfs als kids een nieuwe bus mogen schilderen. Talloze uitjes met de personeelsvereniging, of lekker mee met papa in de bus als hij de klanten had afgezet en de bus weer terug naar holten of goor moest rijden. Vakanties met pap als chauffeur, en wij gezellig mee. Niet alleen voor hun klanten zijn ze goed, ook voor personeel wordt altijd heel erg goed gezorgd. op en top een 'familiebedrijf' dus.

Helaas kennen wij ook een hoop gezinnen die echt afhankelijk zijn van het inkomen van man of vrouw, of zelfs van beiden(!) die bij de Oad werkten.

We hoorden het vanmiddag, dat kwam écht als een gigantische schok. óók voor al het personeel, kan ik je vertellen. ;(

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:21

Er is een update geplaatst!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:27

Wij hebben geboekt via Globe.. Straks naar de winkel toe..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 07:31

Rampshellie schreef:
Er is een update geplaatst!

Ohh ik zie het al:

Vliegreizen met vertrekdatum 27 september of later: nadere informatie hierover volgt.
Ik moet nog afwachten ik vertrek 28 september.

Dankjewel voor het melden

26-september-2013

Passagiers die inmiddels op de bestemming zijn of op woensdag 25 september 2013 zijn vertrokken:
SGR heeft TUI Nederland gevraagd om er voor te zorgen dat u uw vakantie kunt afmaken zoals u die had geboekt. Als u op de bestemming problemen ondervindt die dringend opgelost moeten worden dan kunnen OAD klanten bellen met nummer +31 548 37 71 12 en SRC-Cultuurreizen klanten met +31 50 31 23 123.

Nog vertrekkende passagiers:
Alle Oad-passagiers die donderdag 26 september 2013, per Transavia reizen: deze reizen gaan gewoon door.
Alle Oad passagiers die donderdag 26 september en vrijdag 27 september 2013 een Oad busreis (dagtocht, excursiereis, Disney-bus of busverhuur) maken; deze reizen gaan gewoon door.

Alle SRCCultuurvakanties passagiers die donderdag 26 september en vrijdag 27 september 2013 vertrekken; deze reizen gaan gewoon door.

Alle andere Oad-reizen met vertrek 26 september, kunnen helaas niet uitgevoerd worden. Deze passagiers kunnen zich wenden tot het SGR.

Vliegreizen met vertrekdatum 27 september of later: nadere informatie hierover volgt.

Oad busreizen en SRC reizen met vertrek na 27 september: nadere informatie hierover volgt.

Globe Reisburo: alle reizigers die een reis bij Globe Reisburo hebben geboekt, maar niet bij Oad Reizen of SRC Cultuurvakanties, dienen zich te wenden tot de uitvoerende reisorganisator.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 26-09-13 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:32

Ik boek reizen voor collega's en een aantal gaan zaterdag al de wereld over. Hopelijk staan de vliegtickets los van de hotelovernachtingen....
Zuur voor iedereen die binnen enkele dagen met vakantie zou gaan en heel zuur voor de vele medewerkers.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:19

Jeetje joyciej007! Heel erg veel sterkte! Lijkt me echt heel rot als niemand het aan ziet komen, en ineens sta je op straat.. vind het ook echt vreselijk voor al het personeel... zei t gister nog tegen mn vriend, al die vragende mensen toch op vakantie helpen terwijl je zelf geen baan meer hebt.. heb er echt diep respect voor.. had t ook echt nooit verwacht van oad.. nergens heb je ook maar iets gehoord dat t minder ging... vond t altijd zo'n mooi familie bedrijf, echt hollands. Ook al vele malen met ze ook vakantie geweest, altijd netjes afgehandeld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:47

Wij zijn ook een keer met Oad op reis geweest, was inderdaad niks mis mee.... ik kon in ieder geval mijn documenten printen.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:12

Wij vliegen vrijdag op zaterdag, tenminste dat was de bedoeling... Bij Oad geboekt en vliegen met Transavia. Rot die onzekerheid over het wel of niet doorgaan. Voor reizigers en medewekers ook natuurlijk!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:35

Dit is echt een grote klap voor de werkgelegenheid...meen dat er iets van 1500 werknemers zijn.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:35

SumSum schreef:
Wij vliegen vrijdag op zaterdag, tenminste dat was de bedoeling... Bij Oad geboekt en vliegen met Transavia. Rot die onzekerheid over het wel of niet doorgaan. Voor reizigers en medewekers ook natuurlijk!

Kijk even op site van oad of Groningen airport eelde, zoals ik lees gaat de Transavia vlucht gewoon door.

Onze vluchten gaan gelukkig wel door, we hebben de tickets gelukkig al

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:57

Ja, transavia vluchten gaan vooralsnog gewoon door werd verteld.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:59

Dat een vliegtuig vertrekt, betekent nog niet dat de passagiers meemogen. Het gaat erom of Oad het geldbedrag voor de betreffende vlucht heeft betaald aan Transavia. Als Oad netjes het geld heeft betaald (en de passagier heeft de tickets binnen), kan de passagier ongestoord met de vlucht mee. Als Oad het geld niet heeft betaald aan de luchtvaarmaatschappij/hotel (dus ook geen tickets of voucher), dan kan het zo zijn dat de passagier niet met de vlucht mee mag.

In dit geval is Oad aangesloten bij SGR en loont het dus om SGR te bellen, alhoewel deze maatschappij op dit moment slecht bereikbaar is door de massale telefoontjes. Dus blijf de SGR bellen, dit is de enige maatschappij die duidelijkheid kan scheppen of een bepaalde reis doorgaat

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:00

Transavia is betaald door Oad, wordt overal gezegd...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 11:48

Nog even geduld voor de mensen met vliegvakanties vanaf morgen zie wat ik eerder hierboven geplaatst heb ;)

Ik hou de website steeds in de gaten.
Oad heeft mij terug gemaild maar kan nog niks zeggen ik vlieg dus 28 september.

26-september-2013

Passagiers die inmiddels op de bestemming zijn of op woensdag 25 september 2013 zijn vertrokken:
SGR heeft TUI Nederland gevraagd om er voor te zorgen dat u uw vakantie kunt afmaken zoals u die had geboekt. Als u op de bestemming problemen ondervindt die dringend opgelost moeten worden dan kunnen OAD klanten bellen met nummer +31 548 37 71 12 en SRC-Cultuurreizen klanten met +31 50 31 23 123.

Nog vertrekkende passagiers:
Alle Oad-passagiers die donderdag 26 september 2013, per Transavia reizen: deze reizen gaan gewoon door.
Alle Oad passagiers die donderdag 26 september en vrijdag 27 september 2013 een Oad busreis (dagtocht, excursiereis, Disney-bus of busverhuur) maken; deze reizen gaan gewoon door.

Alle SRCCultuurvakanties passagiers die donderdag 26 september en vrijdag 27 september 2013 vertrekken; deze reizen gaan gewoon door.

Alle andere Oad-reizen met vertrek 26 september, kunnen helaas niet uitgevoerd worden. Deze passagiers kunnen zich wenden tot het SGR.

Oad busreizen en SRC reizen met vertrek na 27 september: nadere informatie hierover volgt.

Globe Reisburo: alle reizigers die een reis bij Globe Reisburo hebben geboekt, maar niet bij Oad Reizen of SRC Cultuurvakanties, dienen zich te wenden tot de uitvoerende reisorganisator.