Hardlopen in het donker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Hardlopen in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:10

Goed topic. Wij wonen in een boerendorp en ik ben allang uit de bewoning als ik loop. Ik kan wel eem rondje maken door een woonwijk, maar dat vind ik raar. Ofwel ik heb nog niet in het donker gerend. Wat doen jullie verlichting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:10

Saskiaatje schreef:
's Avonds loop ik ook door het park/bos, maak me daar nooit zo druk om.
Oordoppen in en gaan. :))

Vind je dat niet vervelend lopen? Dat is juist de reden waarom wij in het donker niet het bos in gaan. Op donderdag avond trainen we met de loopgroep op de cooperbaan in het bos. Loopt ook een zeer ervaren mannen groep rond en 1 x gillen en ze staan naast je. Daar ben ik nooit zo bang voor dus. :D
Maar zodra het gaat schemeren gaan we de bebouwde kom in, je ziet de kuilen, boomwortels ect. zo slecht in het donker. Vandaar dat we niet het bos in gaan.

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:58

WinBinChes, hetzelfde hier! Tien rondjes om het dorp zie ik ook niet zo zitten, en hou er niet van door het dorp te gaan ;)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:24

Ik kan door de weeks ook alleen maar in de avonden lopen, loop dan niet meer door het bos of park, maar in het dorp zelf. Loopt wel minder lekker maar wel een stukje veiliger.
Zal ook eens lampjes ed gaan aanschaffen, of wat van stal mee naar huis nemen :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:57

Ik loop 's ochtends altijd een ronde door het park met mijn hond, of het nu licht of donker is.
En 2/3x per week is het hardlopen. Lopen genoeg andere mensen met honden en mijn hond kan veel lawaai maken.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:34

Blackje schreef:
Ik kan door de weeks ook alleen maar in de avonden lopen, loop dan niet meer door het bos of park, maar in het dorp zelf. Loopt wel minder lekker maar wel een stukje veiliger.
Zal ook eens lampjes ed gaan aanschaffen, of wat van stal mee naar huis nemen :)

Lidl heeft regelmatig zulke aanbiedingen. Ik heb voor €5 4 bandjes met lampjes gekocht :).

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 23:10

Ik ben vanochtend om 6uur gegaan, gewoon door de woonwijk. Moet zeggen dat het niet de meest mooie route is maar voel me er op zich wel veilig. Kwam al aardig wat mensen tegen die hun hond uit aan het laten waren of die onderweg waren naar hun werk. Heb nu nog geen verliching maar dit is inderdaad wel een goed idee. Die link in een van de eerste posts met het lampje en het alarm lijkt me erg handig :)

Denk dat ik toch voor 's ochtends kies. Ben 's avonds pas rond half 8 thuis en dan moet ik nog koken en eten. Wil ook niet meteen na het eten gaan want dat loopt niet lekker dus dan wordt het zo laat. Het is even doorzetten als de wekker gaat maar als ik eenmaal aan het lopen ben is het heerlijk.