Wij hebben allebei even veel ingebracht dus daarom hebben we hier voor gekozen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Met een gp ben je in beginsel direct elkaars erve. Cerilene_ schreef:Het is inderdaad zo dat de man dan tijdens de zwangerschap een keer extra naar de gemeente moet om het kind te erkennen.
Wij verwachten ons eerste kindje en zijn daarom ook aan het kijken naar onze opties. Het huwelijk staat mij als instituut erg tegen, vandaar dat wij ook gaan voor GP of een contract. Ik denk dat een GP toch wel erg makkelijk is als er geen bijzonderheden qua inbreng etc zijn.
pmarena schreef:Hmm, nog even gezocht, deze PDF even downloaden TS, daar staat heel veel info in
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... wonen.html

vuurneon schreef:pmarena schreef:Hmm, nog even gezocht, deze PDF even downloaden TS, daar staat heel veel info in
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... wonen.html
Spuit 11

vuurneon schreef:Maar een GP staat gelijk aan het huwelijk....je mag zijn achternaam aannemen bv.
Alleen mbt tot kinderen verschilt het.
ivy_power89 schreef:Handig om te weten!
Wij willen ook goed kunnen trouwen maar ivm eigen zaak op het moment moet er wel wat geregeld gaan worden!
Ik denk daarom ook dat we geregistreerd partnerschap gaan doen (puur vanwege de kosten)
veerledec schreef:vuurneon schreef:Ik overweeg zelf puur een samenlevingscontract om de posten te kunnen verdelen (diegene die het meest verdient, de meeste aftrekposten geven).
Zou je me dit kunnen toelichten?
veerledec schreef:ivy_power89 schreef:Handig om te weten!
Wij willen ook goed kunnen trouwen maar ivm eigen zaak op het moment moet er wel wat geregeld gaan worden!
Ik denk daarom ook dat we geregistreerd partnerschap gaan doen (puur vanwege de kosten)
Maar GP is hetzelfde als trouwen, alleen het naampje is anders. Dus dan doe je feitelijk twee keer hetzelfde, alleen de tweede keer mét feest. Dan kan je net zo goed nu trouwen/GP aangaan en dan later een keer een goed groot feest geven.
Citaat:Voor de belastingdienst kun je, met een samenlevingscontract, makkelijk de posten verdelen. Het is fiscaal aantrekkelijk om diegenen met het hoofste inkomen, de meeste aftrekposten te geven. Dat kan echter niet zomaar, dat heen en weer spelen van de posten tussen 2 fiscale partner. Maar wél met een samenlevingscontract.
.
pmarena schreef:Melis: Ja is dat zo?
Hoef je dan niet meer eerst iets te ondernemen maar kun je gewoon domweg een trouwdatum prikken bij het gemeentehuis en zij regelen de rest...?