de vrouw alle huishouden doen of samen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

de vrouw alle huis houden doen of samen

samen.
271 (92%)
nee de vrouw alles laten doen. + koken.
21 (7%)
ja.
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 294

Lante

Re: de vrouw alle huishouden doen of samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:44

Hangt er van af hoeveel de vrouw en de man werken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:44

NoiRaM schreef:
Mioux schreef:
Ik doe altijd liever als zelf :) heel raar maar als ik t n ander zou laten doen dan ben ik bang dat ik zo irriteer dat ik dan op dat moment het niet zelf doe of het is voor mij niet goed genoeg en wil ik t overnieuw doen... hele erge tik van mijn kant... Afwas vind ik doe je samen en wassen doe ik liever ook zelf... maar boodschappen ook weer samen, vind dat dat ook bij het huishouden hoort :)

ooh hier heb ik dan ook erge last van gehad , ik moet niet zien hoe mijn vriend schoonmaakt want elke keer zeg ik huh doe je dat zo we doen het toch anders ! ;(
ik mocht niet meer door zeuren want dan zou hij niet meer helpen , dus ik neem alles af en hij stofzuigt , ik dweil en poets de douche en de toilet grondig terwijl hij dan de was opvouwt...hoef ik iig niet te zien hoe hij het doet hihih

ja word gek als ik t n ander zie doen brrr krijg ik zo jeuk in me handen want vergeet diegene weer een plekje of iets kan er niks aan doen maar zo ben ik haha. Doe t liever zelf en weet ik dat t (niet flauw bedoeld voor mannen of iets) goed gebeurd, of ik word gek haha

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:48

Meestal 50/50 of ik iets meer dan hij..
terwijl ik wel 2 uur meer per dag weg ben.. ik vind daarom ook dat hij wel eens actiever mag bewegen in het huishouden. Maar dat kwartje wil niet vallen :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:50

gewoon stoppen met het te doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:50

die van mij doet helemaal niets....draagt nog geen kopje naar het aanrecht.
Betaalt wel mijn drie paarden en 6 honden. :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:53

geerke schreef:

En van dat soort mannen houd ik nou! Lekker houden Geerke!!

De mijne hoeft ook niks te doen behalve af en toe mee naar het paard en de hond uitlaten :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:54

Selka schreef:
geerke schreef:

En van dat soort mannen houd ik nou! Lekker houden Geerke!!

De mijne hoeft ook niks te doen behalve af en toe mee naar het paard en de hond uitlaten :)

mooie deal toch? :D Hij maait wel het gras.En de weilanden. :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:54

Hij doet het meeste. Maar hij is overdag veel thuis (werkt onregelmatige diensten) en werkt minder dan ik (ong 30 uur).
Ik werk wisselend tussen de 50 en 60 uur per week. En heb daarnaast nog 9 pony's lopen (die door dat vele werk wel gepromoveerd zijn tot fulltime grasmaaier ;) ). Dus ook niet echt heel veel puf meer over voor het huishouden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:56

Ik kan dat wel waarderen ja. Moet er niet aan denken ook dat arme vriend uitgeput moet gaan stofzuigen in plaats van die 10min. die we samen hebben ook aan mij te besteden. Nee hoor, geef mij maar lekker aandacht dan stofzuig ik wel! :D :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:57

Die van mij moet wel helpen want ik red het ook niet alleen met 5 dagen werken en nog een paard bij huis. Hij klaagt wel eens dat zn vrienden bijna tot niets hoeven te doen maar goed die meiden werken ook geen 5 dagen. Heb gezegd als jij zorgt dat ik minder kan werken ivm geld dan doe ik meer in huis. :Y)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:59

Ah kijk dat is slim Marjan! Nee die van mij haalt het niet in zijn hoofd om te klagen, dan zul je altijd zien dat het opeens langer duurt voordat je favo overhemden weer in de kast hangen ;)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:00

Ik doe alles behalve afwassen (heb ook geen werk op het moment).

En als ik ziek ben of dergelijk dan helpt hij mee :j

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:01

Ik werk gemiddeld 42 uur en mijn vriend 39. Ik kook wel altijd maar het huishouden doen we altijd samen op een zaterdag.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:01

Wij doen alles samen. Al moet ik zeggen dat het niet helemaal eerlijk verdeeld is: hij doet meer dan ik :+
Maar dat komt ook omdat ik het altijd heel erg druk heb (school, bijbaan, paard, huiswerk, etc.) en hij in principe alleen zijn werk heeft. Ik sta om 6 uur op en ben meestal pas rond 20.00 weer thuis. Hij werkt 5 dagen per week. We wisselen de boodschappen en de afwas af. Koken doe ik meestal. Maar hij stofzuigt, doet de was, hangt de was op (doe ik heel soms ook als ik tijd over heb, maar meestal dus niet), hij strijkt, hij maakt de wc/douche schoon. Koken doet hij bijna nooit, dus wat dat betreft maak ik het daarmee goed :+ Maar hij eet ook wel weer vaak op werk en we gaan ook wel vaak uit eten. We gaan binnenkort verhuizen dus dan is het de bedoeling dat ik meer in huis ga doen :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:04

ik regel het huishouden , vriendlief doet echt wel dingen in en om huis als ik het vraag of als ze nodig zijn of in het weekend/vakantie
maar hij werkt de hele week, ik ben veel thuis/vrij...dus sja, dan is het naar mijn mening niet meer dan logisch dat ik het thuisfront op orde houd zodat als hij vrij is, we dingen kunnen doen die leuk zijn ipv het huishouden.

mocht ik meer gaan werken dan zal hij meer gaan doen in huis.
maar dit ligt niet aan het feit wie er de vrouw of de man is , maar wie er het meeste thuis is /meeste uren werkt.
had ik fulltime gewerkt en hij veel thuis geweest, dan had hij het thuisfront geregeld.

maar hij gooit wel zelf zijn kleren in de was, en brengt zijn vaat gewoon naar de keuken etc, dat ik het huishouden doe wil niet zeggen dat partner inene polio heeft en zijn sokken niet zelf in de wasmand kan mikken of zijn kopje in de gootsteen kan zetten. ik doe het huishouden, maar ben niet de sloof of zijn moeder ;)
gooi je iets niet in de wasmand, dan word het dus ook gewoon niet gewassen :n
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 23-09-13 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:05

Wij doen het samen. Ik heb ook me werk en de paarden. Koken wie het eerste thuis is. Vaak ben ik om 8 uur thuis. Dan ga ik niet nog eens eten koken. Het vuil buiten zetten vind ik wel een mannen klus!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:05

Ik mis een optie: de man doet al het huishoudelijk werk ;)

Ik vind het niet meer dan normaal dat de taakverdeling afhangt van het aantal uren dat je werkt. Degene met de zwaarste baan doet in huis minder, simpelweg omdat dat tijdtechnisch het meest logisch is :)

hafamaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:10

zien al dat die van mij erg verwent is.. hij doet helemaal niks..
alleen om de beurt koken, en hij ruimt afentoe uit zichzelf de keuken op.
Ik werk 36 u per week en mn vriend is zzper dus die heeft soms weken dat hij 6 dagen per week en alleen thuis komt om te eten..
Boodschappen doe ik 9/10 x ook alleen.
Zie mijn vriend ook echt niet de was opvouwen of de badkamer schoonmaken.
Hij slaat dan alles over, dus dan doe ik het liever zelf..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:10

Bij mijn ouders thuis doet mn moeder alles, maar dan ook echt alles.. Heel af en toe wil mn vader nog wel eens een stofzuiger door het huis halen in het weekend, maar daar is vrijwel alles mee gezegd. En dat terwijl mn moeder ongeveer even veel werkt en zij lichamelijk werk doet en mn vader een kantoorbaan heeft. Is er zo ingesleten toen mn vader 25 jaar geleden vaak een aantal weken naar het buitenland moest voor zijn werk, maar dat moet ie al zeker 20 jaar niet meer..

Gezien mn ouders wil ik dat het anders gaat tussen mij en mn vriend, omdat ik dat echt niet zou trekken / zou willen. Ik doe de was, hij de afwas; dat is iig de afspraak :p verder kijken we een beetje hoe het uitkomt wie wat doet..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:11

Ik werk 32 uur en mijn vriend 40. Wij doen eigenlijk alles samen en in goed overleg, al heb ik daar wel even een beetje strijd om moeten voeren. Mijn vriend was in het begin nogal makkelijk met zooi laten slingeren etc. Nu doen we het samen, als ik rotzooi zie dan ruim ik op, trek ff een stofzuiger en doekje door het huis+dweil. Andersom doet hij dat ook (ik werk onregelmatige diensten). Koken doen we ook een beetje om de beurt, al vind hij het leuk om te doen dus doet hij het net wat vaker. Daar tegenover doe ik de was, omdat ik dat nu eenmaal leuker vind om te doen :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:12

doezel2 schreef:
ik vind ok al werkt de man 5 dagen in de wee en de vrouw 2 dagen werkt (of voledig thuis)k dat ze het grote huishouden samen doen. het bijhouden( dus de kleinere dingen.) voor de vrouw is.
zelfs evt samen koken( ligt er aan hoe laat de man thuis komt)

Nou nee, degene die 2 dagen werkt mag mooi het meeste werk verzetten. Je kan de tijd samen dan toch beter leuk invullen?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:12

Als man en vrouw even veel werken, 50-50. Of een huishoudster.

Als man meer werkt, dan doet de vrouw meer in het huishouden. Als de vrouw meer werkt, dan doet de man meer in het huishouden.

Dat zou het meest ideaal zijn. In de praktijk denk ik dat de vrouw over het algemeen het meeste doet en dat dit ook wel zo zal blijven.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:13

Bij mijn vriend is het geen kwestie van niet willen, maar het simpelweg niet zien/ruiken/doorhebben.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:18

wij verdelen het een beetje, ik zorg voor het eten, de afwas, dat er een keer een doekje door het huis word gehaald, de was (wassen en opvouwen)

mijn man is van de vuilnisbakken legen en containers aan de straat zetten, stofzuigen en de tuin bijhouden

voor de kinderen zorgen we ook samen :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:20

Bij ons is het behoorlijk gelijk verdeeld. Hij maakt schoon, stofzuigt, strijkt en ruimt op. Ik kook meestal en doe de boodschappen. Wasjes draaien we zo zoals het uitkomt, dus de ene keer ik de andere keer hij. Afwassen doen we gezellig samen :+