brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:21

nope, moeten sochtends vaak tegelijkertijd weg, en het verschilt bij hem van dag tot dag hoeveel boterhammen hij mee wil en wat hij er op wil :+

hij heeft het wel eens voor mij gadaan, maar dan meer omdat ik druk was met andere dingen, waardoor ik dan erg weinig tijd overhield.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:22

Nope... hij doet het zelf maar.
Hij heeft 2 handjes gekregen en wat hersenen kan ie ook zelf bedenken wat hij erop wilt.

Ik vraag ook wel eens, ... wil je ff brood uit de vriezer halen
Als ie het vergeet heeft ie een probleem....

Ik niet ik ga pas 1,5 uur later van huis _O-

Bhriseis

Jep, ik beken :D
Voor ik mijn vriend kende had ik verkondigd nooit moedertje te gaan spelen voor een kerel, maar hij is zo'n schat dat het toch zo gelopen is...

Wij zijn op dat vlak best een traditioneel koppel; ik ben nogal zorgzaam en smeer boterhammen/maak havermout/etc, en vriendlief doet dan weer de 'mannelijke' dingen, zoals klusjes zonder morren, me ergens heenbrengen, klusjes op de weide. Ik vind het prima, want op die manier eet mijn vriend ook gezond (als ik hem laat doen, graait hij maar een koek uit de kast, want dat kost minder tijd dan smeren :') ).

Als we les hebben ben ik ook diegene die er aan denkt om een broodje of een salade te halen, anders vergeet mijn vriend het toch, en gaat hij een koffiekoek halen bij de bakker wanneer hij plots honger krijgt.

Wanneer ik me niet goed voel brengt vriendlief me iets lekkers op bed, of gaat hij om take out (op eigen initiatief en met snoezig kadootje/kaartje), dat dan weer wel :)

RTM

Soms wel, doet hij ook voor mij, dus geen probleem mee. Ouderwets, ach.... Ik vind het wel gezellig kneuterig af en toe :o

Ragdollcat

MissAnnemijn schreef:
Mijn vriend doet het voor mij :Y)

Hihi, mijn vriendlief doet het ook voor mij <3

pmarena

Ik denk inderdaad dat maar heel weinig vrouwen dat doen voor hun man :=

Ik ben op zich wel van het "dat kan hij best zelf" en altijd een hele zelfstandige meid geweest die er niet van houdt om betutteld te worden of in een vrouwen-hoekje geduwd te worden, maar toch... de laatste jaren vind ik het wel heel lekker om mannen-klusjes lekker mannen-klusjes te laten.

Die arme gozer werkt zichzelf een slag in de rondte, maakt vaak hele lange dagen en is vaak doodversleten, hij leeft het liefst om allerlei ongezonde / makkelijke dingen dus tja... ik sta gewoon altijd gelijk met hem op, en terwijl hij onder de douche stapt, scheert en een overhemmetje aantrekt zet ik een kop koffie van hem, smeer wat boterhammen en geef onder lichte dwang een appel en sinaasappelsap mee :')

En dan ga ik zelf ook aan mijn werk :P

Maar ik geef ook wel eens gewoon een halfje bruin en een pakje beleg mee, dan kan hij op de zaak zelf wat smeren en kiezen wat hij op zijn brood doet. Alleen als ik dan vraag wat hij gegeten heeft dan is het vaak of niks of even snel iets uit de kantine omdat hij er gewoon niet aan toe komt.

Hij vindt dat zelf niet erg maar ik heb dan zoiets van -O- en tja dan geef ik hem toch liever bammetjes mee die hij zo naar binnen kan werken tussen het werk door :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:23

ja! Ik doe het de avond voor hij weg gaat. Hij laat dan de hond uit, doet de kattenbak en ik smeer zijn brood zodat hij dat niet om 3 uur 's ochtends hoeft te doen ;)
misschien ouderwets maar dat boeit me niet.. en het hoeft met een beetje mazzel maar 1x per week omdat hij de hele week weg is ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:24

Wat is nou het probleem?
Is het avondeten klaarmaken voor je gezin/vriend/man dan soms ook ouderwets?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:25

Het is bij ons net hoe het uit komt. De ene keer smeert hij voor zichzelf (en mij als ik brood nodig heb) als ik laat thuis ben en de andere keer doe ik het voor hem als hij met de hond loopt ofzo.

Vind het eigenlijk niet meer dan normaal om dat soort dingen voor elkaar te doen := Je kookt toch ook niet je eigen avondeten? Vind het dan ook geen ouderwetse rolverdeling of iets dergelijks.
Je doet en/of krijgt er toch ook weer iets voor terug?

Everytime

Míjn zus smeert de boterhammen voor haar vriend de avond van te voren :P. Hij moet altijd vroeg op dus scheelt hem veel tijd 's ochtends.

Ragdollcat

Jannepauli schreef:
Wat is nou het probleem?

Precies.

Dus zorg lekker voor elkaar hoor.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Hier smeren we gewoon ons eigen brood. Niks mis met de handjes, kan meneer prima zelf. Ik vind het een ouderwets en achterhaald gebeuren, tenzij het praktischer is of beide partijen vinden het gewoon fijn op die manier. Maar als het verwacht wordt omdat vrouwen dat horen te doen....zo'n kerel kreeg van mij brood mee met kattenstront hoor.
In onze situatie zou het ook echt belachelijk zijn: ik avondmens, hij ochtendmens. Ik slaap liefst tot eind ochtend, hij is voor zes uur de deur al uit naar zn werk. Dan zou ik dus retevroeg moeten opstaan om zn brood te smeren. Ik ben misschien gek, maar zo gek toch echt niet!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:26

Jeetje wat zijn er nog veel vrouwen die dit doen! En het verbaast me ook dat er sowieso nog zoveel mensen zijn die hun brood braaf 's avonds of 's ochtends staan te smeren.
Dat gebeurt hier niet hoor :+

Anoniem

Wij wonen nog niets samen, maar als mijn vriend bij mij is doe ik het vaak allemaal tegelijk (in de avond ervoor). Ik vind het niet erg en is een bezigheidstherapie voor mij af en toe ;p zo houd ik ook zicht op wat ik nog heb qua beleg etc. Ook vind ik dat hij een puinhoop maakt van de boter... Vind ik vies.
Als ik een keer geen zin hebt, doet hij het zonder problemen zelf. Ik vind het dus niet erg om te doen nee.

Bhriseis

@pmarena: Hier gaat het dus hetzelfde. Doe ik het niet snel even, dat neemt hij amper iets uit zichzelf, en wat hij dan eet is ongezond. Voor mij is het dan maar een kleine moeite (ik moet ook eten, dus ik ga toch in de keuken bezig zijn), dus ach :) Wanneer hij dan bij de paarden met de bosmaaier aan de slag is geweest of de omheining heeft gerepareerd, voel ik me dubbel verliefd <3

Glenda

Ja ik beken,ik smeer brood voor mijn vriend :o
Hij heeft er zelf een hekel aan en ik ben allang blij als ie wat eet tussen de middag.voordat hij mij kende at hij rustig de hele dag niets en dan alleen avondeten.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:27

Ik dacht ook dat ik het nooit zou doen. Maar toen ik de eerste keer aanbood om het even te doen omdat hij ergens mee bezig was, zei hij de dag erna dat zijn brood veeeel lekkerder was toen ik het gesmeerd had.
Dus tja toen ben ik het blijven doen.
Nu is het gewoon raar als hij een dag vrij heeft, dan sta ik al bijna brood uit de vriezer te halen tot hij zegt heeej ik heb morgen vrij he, ik hoef geen brood.
Ik smeer het overigens altijd de avond ervoor, bevroren brood en dan in de koelkast, dan is het de dag erna nog gewoon lekker vers.

Zilfstar

Mijn man gaat zo vroeg weg... Dat ik zelfs nog slaap als hij me gedag zegt. Brood meenemen doet hij trouwens nooit, bedrijfskantine is geduldig. Maar als hij op locatie zat/zit waar geen kantine is... hij doet het maar mooi zelf.

Trouwens... mijn kids zijn 8 en 11 jaar en die maken OOK zelf hun tien uurtje en lunch klaar. Alleen als we in tijdnood zitten (als er eentje wat langer geslapen heeft bijv door sport ofzo de vorige dag) dan maak ik gerust hun lunch etc klaar. Maar vaak willen ze het ook zelf doen. Kunnen ze zelf kiezen wat ze meenemen :) En nee... dat is niet alleen maar ongezond!

Yonker

Jannepauli schreef:
Wat is nou het probleem?

Nee maar ook koken kan afgewisseld worden en ik vind koken toch wel iets anders dan gewoon een boterhammetje smeren.

lizzy1

Haha, wat grappig dat je hierover begint. Bij ons is het ook een discussiepuntje! :o

Wij zijn 3 maanden geleden getrouwd en hij vindt nu dat ik zijn brood hoor te smeren als zijn vrouw.
Hij zegt dit maar als geintje maar zou het toch echt wel heel tof vinden als ik het wél zou doen.

Hij vertrekt 's morgens 2 uur eerder naar zijn werk dan ik dus ik ga echt niet zijn brood smeren. Hij mag al blij zijn dat ik iedere avond het eten klaar heb als hij thuis komt. We werken allebei fulltime, dus dat mag hij dus mooi zelf doen. :j

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:28

Ik ook hoor. 's Avonds smeer ik altijd z'n brood voor de volgende dag mee naar het werk. Vind het geen probleem en heeft m.i. niets te maken met "dat ie zelf ook 2 goed functionerende handjes heeft". Hij maakt nu eenmaal veel langere dagen dan ik, gaat iedere ochtend vroeg de deur uit (meestal rond 5 uur, half 6) en ik vind het een kleine moeite. Tegenwoordig smeer ik ook meteen brood voor de overblijf van mijn zoontje, scheelt 's ochtends weer.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:29

haha nee hoor mag ie lekker zelf doen :) van de week vertelde me vriendin dat ze om 5u de wekker zet om het brood van der man te smeren om vervolgens weer der bed in te gaan. Toen ik aangaf dat dit ook bv in de avond kon was het antwoord dan manlief het dan niet meer vers vond >;) ik heb der euhm toch wel voor gek verklaard!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:29

wij vinden beiden voorgesmeerde boterhammen niet te eten. Dus niemand smeert brood. Ik heb beleg staan op mijn werk en smeer daar mijn brood, vriendlief luncht op zijn werk. Dus hier niet aan de orde. Ik kook wel zijn eten dagelijks, ook als ik zelf niet mee eet :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:30

Jannepauli schreef:
Wat is nou het probleem?

Nee, maar het is iets heel anders als je zelf kookt om samen te eten en al helemaal koken voor je kinderen, of je als een soort butler zijn potje gaat staan maken. Bovendien is koken iets wat iemand echt niet perce kan, iit tot brood smeren dat kan zelfs een getrainde aap :Y)

Ik zou trouwens nooit 's ochtends broodjes smeren als er iets smerig is is het toch van dat brood wat al een paar uur in zo'n trommeltje ligt te rotten :r . Als iemand brood wil verpesten doet ie het zelf maar :o
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 23-09-13 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:32

Everytime schreef:
Míjn zus smeert de boterhammen voor haar vriend de avond van te voren :P. Hij moet altijd vroeg op dus scheelt hem veel tijd 's ochtends.

ik ben benieuwd hoeveel tijd hij dan heeft ingehaald als zijn vriendin het doet, bedoel broodjes smeren ben je toch echt niet halfuur mee bezig toch?