Reacties gevraagd over op stap gaan met vriendinnen 39 jarig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:13

MarlindeRooz schreef:
Gewoon vragen of het wel mag als je een boerka aan doet?

:=
En een kuisheidsgordeltje voor de zekerheid ~~}>

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:14

Gewoon lekker gaan stappen hoor, jij hoeft toch niet te leven zoals hij dat doet... Kwestie van vertrouwen.

Zelf ben ik 42 en ga minstens 2x per jaar een lang weekend kamperen met 'mijn' 4x4 club. Meestal alleen, omdat vriendfiguur veel in het buitenland verblijft ivm werk. Dus zit ik daar vaak met alleen maar mannen om me heen, 's avonds kampvuurtje, drankje... Tja je zou kunnen zeggen dat is de kat op het spek binden, maar daar ben je toch zeker zelf bij :) Iets met normen en waarden... Vriend heeft hier trouwens ook totaal geen problemen mee.

Collie2008

Re: Reacties gevraagd over op stap gaan met vriendinnen 39 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:16

Het is zijn eigen onzekerheid, heb je het daar al eens over gehad? Waar is hij bang voor en waarom?

Jij doet nu iets dat je eerst niet deed, daar reageert hij op. Natuurlijk is het normaal dat je af en toe weg wilt, zelfs als je bewust af en toe weg wilt zonder man (vrouwen onder elkaar). Hij is het blijkbaar niet gewend. Maak goede afspraken en ga niet in op zijn vervelende gedrag en spreek dat ook af. Als hij wilt klagen belt hij maar een vriend

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:17

Dus hij laat jou voor alle verplichtingen opdraaien omdat meneer geen zin heeft!!! Wat een kl**tzak, inderdaad, een relatie is geven en nemen en hij neemt alleen maar. Ben benieuwd wat hij verder wel voor goede eigenschappen heeft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:18

Wil hij trouwens enkel niet mee op stap, of heeft hij ook geen zin in een dagje uit?
En is dat altijd al zo geweest?
Want daar zou ik me vooral zorgen om maken.
Stappen hoeft niet zo nodig voor iedereen, maar helemaal niets samen willen ondernemen is niet gezond.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:21

Ben je altijd op stap gegaan of is dat iets "sinds kort".
Hoewel ik absoluut van mening ben dat je vrij moet zijn om te gaan en staan waar je wil, kan het wel zijn dat, als het sinds kort is, je vriend er misschien meer achter zoekt dan het is. In dat geval denk ik dat je gewoon eens met hem in de zetel moet gaan zitten en praten met mekaar. Het is een logische menselijke reactie om wantrouwig te zijn wanneer een patroon plots veranderd. Dat is een restje van het instinct dat ons gebracht heeft tot waar we nu zijn...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:21

Ik be ietsje ouder, maar ga nog regelmatig met vriendinnen weg en mijn man met vrienden. Af en toe gaan we ook gescheiden op vakantie. Vorig jaar wilde hij naar EK voetbal met vrienden, prima ben ik lekker een weekje naar de zon geweest met 5 vriendinnen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:24

Inderdaad vertrouwen heet dat. Ik ben op mijn 40e met mijn vriendin/collega een week naar de Canarische eilanden geweest en mijn man heeft voor onze twee dochters gezorgd. Hij vond het heel leuk voor mij en als ik nu weer zou willen zou hij mij niet tegenhouden, trouwens je hoeft niet uit te gaan of op vakantie te gaan om vreemd te gaan hoor, kan ook op je werk of met de buurman. Mijn oma zeimaltijd dat hoe harder je in een stukje zeep knijpt, des te verder springt het van je af, maw elkaar loslaten, alsmhet goed zit dan zit het goed.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:26

Het hangt er zo'n beetje vanaf, wat bedoel je met 'op stap gaan?' :D . Is dat echt gewoon een gezellig avond uit met de vriendinnen, of is dat in de vroege ochtend compleet ladderzat thuiskomen terwijl je een karakter hebt dat zodra je een glas te veel opheeft, alle realititeitsbesef verliest en je als een slet in ieders armen die er een beetje mannelijk uitzien stort :D .

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:33

Ayasha schreef:
Ben je altijd op stap gegaan of is dat iets "sinds kort".
Hoewel ik absoluut van mening ben dat je vrij moet zijn om te gaan en staan waar je wil, kan het wel zijn dat, als het sinds kort is, je vriend er misschien meer achter zoekt dan het is. In dat geval denk ik dat je gewoon eens met hem in de zetel moet gaan zitten en praten met mekaar. Het is een logische menselijke reactie om wantrouwig te zijn wanneer een patroon plots veranderd. Dat is een restje van het instinct dat ons gebracht heeft tot waar we nu zijn...

idd dat bedoelde ik dus ook

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 14:32

Ik ga op stap sinds vorig jaar juli. Het is eigenlijk zo gekomen dat een vriendin van mij graag eens op stap wilde gaan en haar man hier geen zin in heeft. Maar het was zo leuk en gezellig dat we dit vaker zijn gaan doen en er met regelmaat nog 3 vriendinnen mee gaan. 1 x in de maand vind ik ook echt wel genoeg.

Het komt inderdaad wel eens voor dat we pas rond half 4 s'nachts thuiskomen maar ik ben niet zo dronken dat ik aan iedereen ga hangen. Meestal kan ik nog niet eens drinken omdat ik meestal de auto bij me heb. Tuurlijk komt het wel eens voor dat een man ons aanspreekt. Waar heb je dat niet. Zelfs als de mannen er bij zouden zijn word je wel eens aangesproken. Maar we vertellen altijd netjes dat we een vriend hebben of getrouwd zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:37

Dus een "plotse" verandering die nog niet zo vaak "plaats gevonden heeft" (1x per maand sinds juni = 3 a 4x ?)
Heb je al samen gezeten met hem hierover? Hem meer uitleg gegeven dan "ik ben 39 en doe wat ik wil"

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:48

Sinds vorig jaar juli he ayasha, dus al ruim een jaar.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:49

Ik snap de kant van je man wel een beetje, ik ben meer het type zoals hij is. En als mijn vriend dan ook nog eens zou reageren van ik doe wat ik wil en defensief zou reageren zou ik er nog meer achter zoeken. Zou hij nu gewoon begripvol reageren en even rustig samen erover praten dan is het ook weer klaar voor mij. Nu kan ik sowieso slecht tegen veranderingen en als hij dus nooit zou uitgaan en plots zou hij zeggen van vanavond ga ik op stap dan ben ik compleet van slag daarover terwijl ik weet dat ik hem gewoon kan vertrouwen. Dus inderdaad meer uitleg geven en hem tonen dat je begrip hebt dat hij zo reageert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:52

xJurdyWonanx schreef:
Ik snap de kant van je man wel een beetje, ik ben meer het type zoals hij is. En als mijn vriend dan ook nog eens zou reageren van ik doe wat ik wil en defensief zou reageren zou ik er nog meer achter zoeken. Zou hij nu gewoon begripvol reageren en even rustig samen erover praten dan is het ook weer klaar voor mij. Nu kan ik sowieso slecht tegen veranderingen en als hij dus nooit zou uitgaan en plots zou hij zeggen van vanavond ga ik op stap dan ben ik compleet van slag daarover terwijl ik weet dat ik hem gewoon kan vertrouwen. Dus inderdaad meer uitleg geven en hem tonen dat je begrip hebt dat hij zo reageert.

Als die vriend van ts zich eens wat meer gelegen liet liggen aan ts dan was het een ander verhaal, meneer wil blijkbaar nooit ergens mee naar toe want daar heeft hij geen zin in, dan moet je ook niet miepen als je partner het wel gezellig heeft één keer per maand met een stel vriendinnen, ongeacht leeftijd. Hij zit liever thuis en zij gaat af en toe uit, big deal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:01

Kimbers schreef:
Sinds vorig jaar juli he ayasha, dus al ruim een jaar.

Oeps! :o

De andere vraag blijft echter want dat lees ik nog steeds nergens terug.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:07

Niet zo dronken dat je aan iedereen gaat hangen? Nu ja, als ik je man was, zelf ook van karakter beetje wantrouwig, zou ik ook wel denken dat je in dronken toestand een makkelijkere prooi bent voor anderen. Dan snap ik zijn conclusie over vreemdgaan ook wel ergens een beetje, en 1x per maand is ook natuurlijk vrij regelmatig. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat dat idee ook gaat uitkomen of dat hij het recht heeft om jou te wantrouwen. Is hij vroeger wel eens bedrogen geweest oid?
Ik denk dat je gewoon met hem moet praten en misschien een manier moet zoeken om hem ook een beetje tegemoet te komen (bv. minder drinken, iets vroeger thuis, een keer om de 6-8 weken, voorstellen om met hem ook eens iets te gaan doen, ook al lijkt hij aanvankelijk dat niet interessant te vinden...), ik zeg maar wat. Communicatie is toch de key in deze.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:12

Lezen jullie eigenlijk wel, hij wil helemaal niets, ts moet naar alle feesten en verjaardagen, familiefeesten alleen gaan. Nu doet ze iets met vriendinnen, max 12 keer per jaar, is meestal de bob en meneer is not amused. En dan ook nog begrip opbrengen, als hij zo'n autist/eenling is om zich op te sluiten dan hoeft ts dat niet te doen. Ook al komt ze een paar keer per jaar aangeschoten thuis, ze komt tenminste nog thuis.
Ik hoop dat ts hem nog vraagt waarom hij er zoveel moeite mee heeft dat ze soms lol heeft zonder hem.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:14

Autist? Hmm, laten we dat maar even negeren...

Misschien is er wel een reden waarom hij nergens zin in heeft. Praten dus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:16

En je denkt dat dat opgelost gaat raken met op een forum erover te praten?
Wat gaan wij kunnen vertellen dat hun probleem op zal lossen?
Ze wordt alleen nog meer opgejut door reacties als de jouwe Bigone. TS zou met haar man moeten praten.
Ze is toch verdorie geen 14jarige meer met haar eerste vriendje, ze is een weldenkende volwassen vrouw met een kind. Dan moet je toch volwassen kunnen handelen en met je man praten over dit soort dingen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:20

Niks van aantrekken joh, het is juist belangrijk dat je lekker even weg kan.

als hij zo zeurt stel je hem het alternatief, dat heb ik bij mijn man ook gedaan.
je houd op met zeuren of je gaat mee, maar ik ga zo wie zo, gezeur over ;)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:22

Communiceren en proberen uit te vinden waarom hij zo doet is inderdaad belangrijk, maar ik vind zeker niet dat de ts nog verder moet inbinden omdat haar partner niets wil. Dat is een probleem wat bij hem ligt.
Het absoluut niet meegaan naar familie en verjaardagen omdat meneer geen zin heeft vind ik ook al behoorlijk zorgwekkend gedrag, ik vind het al heel wat dat de ts dat allemaal pikt. Maar als hij zich vervolgens dominant gaat opstellen tegenover de ts en haar eigenlijk niet haar gang wil laten gaan (1 keertje per maand nota bene), omdat ze naast hem op de bank moet zitten dan zit er echt iets niet goed vanaf zijn kant.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:25

Ik zeg ook nergens dat ze moet in binden. Integendeel zelfs. ik zeg letterlijk dat ik vind dat ze moet kunnen gaan en staan waar ze wil. Maar ik vind ook dat wanneer je in een relatie zit als twee volwassen mensen, je hierover met elkaar praat.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:27

Ze moet niet inbinden omdat haar partner niets wilt, maar ze kan wel nagaan in gesprek waarom hij zo doet en eventueel, als het kan helpen, zoeken naar een compromis, dan heeft ze geprobeerd. Ze moet niet zomaar inbinden omdat hij lastig doet. Maar ik gok dat er met hem meer aan de hand is dan wat er uitkomt.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:29

Nah sorry hoor. Maar waar ga je dan heen als je opstap gaat? Echt clubs of iets? Want als ik rond jouw leeftijd zat en mijn vriend wilde opstap had ik ook zoiets van, moet dat nou?
Niet banketstaaf bedoelt, maar vind het wat raar dat mensen van jouw leeftijd nog op stap gaan... :o