Verjaardagsgeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:38

Ik ben eigenlijk best verwend.

Altijd rond de 100 euro gehad, toen ik 16 werd een scooter, en toen ik 18 werd mijn rijbewijs

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:41

Meestal krijg ik 100-150 euro, iets wat ik nodig heb of al lang wil (bijvoorbeeld een paar jaar geleden, ik kocht mn camera, toen hebben ze 150 meebetaald)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:50

Een vriendinnetje van mij doet met haar ouders enz ook altijd debiel dure cadeau's. Ze sparen daar t hele jaar voor, om alle gezinsleden cadeau's van 100en euros te kunnen geven. Maar zij vinden dat heerlijk, hebben daar echt plezier aan aan het uitzoeken en geven van die dingen. Dusja.. Ieder zn ding he..

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat mn ouders meestal aan ons uitgeven.. Ik denk ergens tussen de 50-100 euro. Ligt er ook een beetje aan wat je vraagt.
Al denk ik dit jaar (ik ben morgen jarig haha) wat minder omdat ik dit jaar echt geld vraag en dan geef je toch sneller een lager bedrag.
Maar ik zou met een paar sokken ook al blij zijn. Ik vind het veel leuker dat ze gezellig komen eten vanavond :)
Ik vind mezelf ook best wel verwend :) rijbewijs van hun gekregen, ze hebben jaren mn studie betaald en meebetaald in mn onderhoud, ik mag daar altijd blijven slapen en eten, ze halen en brengen me naar de trein en nog ontelbaar veel andere dingen die ze voor me doen, gewoon zomaar :) ja ik heb het wel getroffen met mn paps en mams :) <3

Anna

Re: Verjaardagsgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:01

Voor mijn 18e verjaardag en het slagen van mijn VWO examen (wat praktisch tegelijk viel) kreeg ik een laptop, en dat is wel het grootste cadeau dat ik heb gehad.
Tot mijn 16e kreeg ik nooit geld, maar spullen. Een nieuwe rijbroek, of een nieuwe gitaartas bijvoorbeeld. Meestal van een waarde tussen de 50 en de 100 euro.
Tegenwoordig krijg ik meestal geld, ook tussen de 50 en de 100 euro en iets kleins erbij als een geschenksetje met douchegel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:00

Wij krijgen altijd iets van rond de 50 euro.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:03

Ik kreeg eerder altijd een cd of boek, nu is het meestal 25 of 30 euro.
Mijn ex kreeg van zijn ouders meestal 100 euro en mijn huidige vriend de ene keer 50 euro maar als hij echt iets nodig heeft krijgt hij het gewoon, nieuwe gitaar of versterker bijvoorbeeld.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:08

Bij mij verschilt het echt per jaar.
Op mn zestiende een deel van mn scootertje gehad.
Op mn 18e een beginnetje voor mn rijbewijs.
Afgelopen jaar kreeg ik geld waarvan ik paardrijhandschoentjes gekocht heb.
En heb op mn 17e een dekje gehad geloof ik.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:11

Ik krijg altijd rond de 50 euro. Sinds mijn twaalfde zijn mijn ouders gescheiden en krijg ik van ieder een cadeau van ong 50 euro of gewoon contant geld.
We zijn met veel kinderen thuis en iedereen krijgt hetzelfde, dingen zoals een laptop/rijbewijs zijn daardoor gewoon niet mogelijk. Mijn broertjes zijn een drieling en verschillen maar 1.5 jaar met mij dus dat worden dure grapjes :')

Maar wanneer we iets nodig hebben weet ik gewoon dat mijn beide ouders (en stiefouders) voor ons klaar staan dus ik ben stiekem ook heel verwend :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:29

Hier rond de 50 euro meestal, maar zat er vaker boven dan onder. :P

Wel hebben mijn broertje en ik ons rijbewijs volledig gekregen toen we 18 werden, heb ik op mijn 16e ook mijn scooter plus rijbewijs gekregen. Mijn broertje echter niet omdat het rijbewijs voor scooter zo giga duur werd doordat je praktijk moest doen, wel is de scooter straks net zo goed van hem als hij zijn autorijbewijs heeft en dus ook op de scooter mag. ;-)

Eigenlijk zijn we dus best verwend, enigste wat mijn ouders niet willen is gewoon contant geld geven wel echt iets wat je graag wilt hebben. :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:43

Ik krijg nooit geld van mn ouders voor mijn verjaardag. Vinden mn ouders niet een echt cadeau omdat ik door het jaar heen ook af en toe geld krijg. Vroeger kreeg ik wel het meeste van mijn verlanglijstje maar nu weet ik niets meer te vragen. Toen ik 14 werd kreeg ik een mobiel voor mn verjaardag, toen ik 15 werd ook. Nu word ik over een paar dagen 16 en heb ik een theoriecursus voor mn scooter alvast gekregen. Ik heb ook nog gevraagd om een scooter maar de kans dat ik die krijg is heel klein denk ik. Is ook wel echt een absurd duur cadeau := Verder weet ik écht niet wat ik moet vragen dus weet ook niet wat ze dit jaar uitgeven aan cadeaus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:14

Ik heb altijd genoeg staan op mijn wensenlijstje O:)
Ik ga dit jaar een laptop vragen aangezien ik die echt nodig heb voor school, maar ik acht de kans klein dat ik die krijg. :')
Dus dan wil ik graag uggs of een cowboysbag, als mijn broers/zus/stiefmoeder meedoen moet dat vast lukken. :+

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:09

Altijd wel een groot bedrag als ik zo na denk... Heb dit keer voor mijn verjaardag alleen al een rijbewijs gehad (incl. alles er bij in begrepen; dus ook theorie en noem maar op). En een luchtje, en verder wat kleine dingetjes.
Vroeger vroeg ik echt altijd cadeaus voor mijn verjaardag. Nu ben ik veel ouder, en heb ik niet iets wat ik kan vragen. Zo heb ik een keer een computer gevraagd, maar dat blijf je ook niet elk jaar vragen.
Dan nog niet te spreken over het feit dat ik heel het jaar door nog ''zomaar'' dingen krijg. En met Kerst doen wij meestal ook dure cadeaus. Sinterklaas kleine dingetjes, wij hebben geen kleine kinderen in de familie.
Ik mag niet klagen iig !

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:42

Ik voel me nu wel verwend hoor! Heb voor m'n 16e verjaardag een laptop gekregen, 17e een flatscreen, 18e m'n rijbewijs en dit jaar weer een laptop := Ik mag zeker niet klagen

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:44

Ligt eraan wat je ouders ervoor over hebben en hoe de financiële situatie thuis zit. Vorig jaar heb ik een camera gehad, dat jaar ervoor een laptop en daarvoor weer een compleet wedstrijdset, mijn ouders geven me nooit verder contant geld voor mn verjaardag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:36

Mijn ouders zouden me nog een tekening met 3 kleuren die in een kwartier gemaakt is kado kunnen geven en ik zou ze alsnog een knuffel geven en de tekening inlijsten en in mijn kamer hangen. Wij hadden het nooit super breed vroeger en ik ben niet gewend om dure kado's te krijgen. Nou heb ik vorig jaar mijn Lowlands kaartje kado gekregen. Ze hebben aangeboden dit jaar een gedeelte van mijn rijbewijs te betalen maar dat heb ik bewust afgeslagen :) Ik krijg wat kleine dingetjes die ik nodig heb, wat make-up of een giftcard van een winkel die ik leuk vind. Ben ik weer een jaar gelukkig mee hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:43

Ik krijg 25 euro van mijn ouders voor kado , en wil ik meer moet ik zelf bijleggen

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:44

Als ik niks vraag krijg ik niks :+
En ik vraag ook eigenlijk nooit wat.
Tis wel altijd zo als ik door het jaar heen iets nodig heb, of dit nou geld is of een ding is krijg ik dit gewoon.

Ik vraag ook eigenlijk altijd iets wat ik echt nodig heb, zat er ook aan te denken om dit jaar een winterjas voor mn verjaardag te vragen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:46

bij mij verschilt het . ik heb nog nooit geld gekregen , maar
wel een nieuw barefoot zadel , en jaar erop een koets ( die
ik al heel lang graag wilde :D )

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:47

Ik mocht gewoon iets uitzoeken van 50 euro. Komt omdat ik door het hele jaar veel voor mn pony krijg :) En ik vind het prima haha

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:48

Meestal rond de 100 euro.. Vorig jaar mijn tattoeage die was een stuk duurder maar wilde ze toch
graag geven omdat ze dat een mooi cadeau vonden.

Voor mijn 18e kreeg ik mijn rijbewijs (en ik heb er LANG over gedaan :') )

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:51

Rond de 50 euro meestal, en 1 keer 100 (50 voor m'n verjaardag en 50 omdat ik van 3 naar 4 havo was overgegaan onder vrij zware omstandigheden) van mijn moeder.
50,- is gewoon een standaard bedrag voor verjaardagen en kerst wat mijn ouders besteden (100,- eigenlijk dus, 50,- van m'n vader en 50,- van m'n moeder)
Mijn zus en ik geven meestal zo'n 10 - 30 uit aan cadeautjes.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:53

Ik ben dan hier wel extreem verwend als ik het zo zie, ik heb voor m'n verjaardag wel even wat meer dan honderd euro gehad..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:53

Dan hoef je toch niet meteen verwend te zijn..

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:54

Ik kreeg vroeger meestal gewoon cadeaus, voor hoeveel ongeveer weet ik niet, en als ik nu echt iets vraag zal ik dat ook nog wel krijgen, maar heb afgelopen jaar €100 en wat kleinigheidjes gekregen,voor mijn spaarrekening voor een paard

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 22:00

Mri schreef:
Het bedrag zou niet uit moeten maken. 10-20-30-40-50 euro met een hoop liefde krijg ik een prettiger gevoel bij dan een paar honderd euro zonder gevoel (bij bv een minder goede band, soort van "afkopen" ).

wees blij met wat je krijgt. Je kan niet in andermans portemonnee kijken

Hier ben ik het ook absoluut mee eens hoor, zo denk ik er ook over. Daarom vroeg ik het me ook niet af. Ik zelf krijg in waarde van rond 35 euro (vorig jaar cadeautjes, dit jaar geld) van mijnn moeder en stiefvader. En van mijn vader en stiefmoeder krijg ik gewoon cadeautjes, geen idee hoeveel dat is ( vorig jaar grote koffer gehad en nog wat cadeautjes en nu gaan we naar een extreem luxe restaurant waar ik altijd al keer heen wilde, verkozen tot beste van gelderland laatst toevallig). Ik vind het al lang leuk dat ik iets krijg en ben er dan ook dankbaar voor. Maar in mijn omgeving viel het me al weleens op hoeveel sommige mensen krijgen en was dus benieuwd hoe dat hier zo zijn, vandaar dit topic.