'Het komt wel'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:29

Op die leeftijd had ik ook nog nooit een vriendje gehad.
Was er ook niet heel erg mee bezig, vond soms wel iemand leuk maar was véél te onzeker om er iets mee te doen.
Nu ben ik 20 en heb wel een vriend, maar waar het schip gaat stranden - dat weet je toch nooit.
Ik was er ook niet naar op zoek, want dan vind je het toch niet.

Maar om op je 17de nog geen vriendje gehad te hebben, vind ik niks mis mee.
Vind het altijd zo vreemd als mensen dan net doen alsof je dan 'raar' bent.
Mijn broer is ook al in de 20, nog nooit een vriendin gehad, maar heeft daar ook niet zoveel interesse in.
Prima toch? Iedereen moet doen waar die zich het beste bij voelt.

Beter alleen en gelukkig dan van jongen naar jongen omdat je niet alleen wilt/kunt zijn, toch?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:52

Het komt inderdaad wel als de tijd er is :j

Ik was op mijn 17de al een tijd samen met mijn eerste vriend en woonde op die leeftijd ook al samen met hem.

Ik ken mijn man al sinds ik 12 was en op mijn bijna 15de zei ik al dat ik met hem wilde trouwen :+

Op mijn 20ste was dat dan ook exact wat ik deed. Op mijn 22ste kochten wij samen een huis en zijn nu wilde plannen aan het maken om bij te bouwen en nadien te reizen etc.

Heb ik iets gemist? Nee. Zou ik even tevreden zijn als mijn man 10 jaar later was gekomen? Ik denk het wel :)

Geniet ervan, de tijd wijst het echt wel uit!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:41

Och jeetje, ik zou me er dus echt niet druk om maken!

Ik had op mijn 17e al wel een relatie maar als ik het over kon doen had ik gewacht tot ik wat ouder was.

DeniesRos

Re: 'Het komt wel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:48

Toen ik 17 was genoot ik vollop!
Toen ik 18 was leerde ik mijn ex kennen en ben daar anderhalf jaar mee samen geweest, sinds 2 weken is dat nu over en ik zweer je wat is het moeilijk om je liefdes verdriet te verwerken.
Nu ben ik 20, ik heb het gevoel nooit meer iemand te vinden maar dat is natuurlijk onzin, ik ga weer genieten van het jong zijn hoor!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:55

Meid, heb geebn haast.
De perfecte man komt vanzelf op je pad:)
Mijn perfecte an jwan wel al toen ik 14 was en nu 3.5 jaar samen
Maar ik was dan wel vroeg hoor.
17 is nog jong!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:56

Herkenbaar :')
Ik ben nu 18 (in november 19) en heb nog nooit een relatie gehad.. Stappen doe ik ook niet dus iedereen vind mij raar zeg maar :')
Jammer dan.. Ik zeg ook altijd het komt wel :') Alleen heb ik best snel een oogje op iemand waar ik toch niks mee doe :')

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:18

Ach ik had ook nooit een vriend gehad tot mijn 19e omdat ik nooit verliefd werd. Nu heb ik alweer bijna 9 maanden verkering en nog steeds happy in love! Komt vanzelf op je pad. :D Je moet niet op zoek gaan, mijn vriend had ik bij een ongeluk van mijn zusje en zijn broertje ontmoet, letterlijk geluk bij een ongeluk. :P

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:24

Bellatrix schreef:
Ik ben 31 (jaja :') ) en heb nog nooit een relatie gehad...zit mijzelf ook wel eens af te vragen of het ooit nog gaat gebeuren.

17 is super jong, gewoon genieten en dan komt het vanzelf. :j

Wat fijn om dit te lezen, sorry :+ ik ben zelf 28 en ook nog nooit echt een serieuze relatie gehad.

Ik vind het prima, heb me eigen huisje, me twee hondjes. Heerlijk hoor :j

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:25

Ik had pas mijn eerste relatie toen ik 23,5 was, ik moet wel zeggen dat ik die vraag ook 15.000 keer heb gekregen! Ik werd daar wel een beetje onzeker van, terwijl ik er zelf niet zo'n probleem mee had. Intussen 1,5 jaar later en nog steeds gelukkig met mijn eerste liefde :-)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:29

Geniet ervan zou ik zeggen, juist heerlijk om met niemand rekening te hoeven houden, wat een heerlijke jeugd!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:31

Bellatrix schreef:
Ik ben 31 (jaja :') ) en heb nog nooit een relatie gehad...zit mijzelf ook wel eens af te vragen of het ooit nog gaat gebeuren.

17 is super jong, gewoon genieten en dan komt het vanzelf. :j

Ik zie een mooie vrouw in je profiel, dat dekseltje komt echt wel een keer aanwaaien maar je moet er zelf soms net wat meer moeite voor doen. Ik weet dat er ook een agrarische datingsite is, geloof me, niet alle boeren zijn boeren, als je begrijpt wat ik bedoel.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:32

Ach, als je er geen behoefte aan hebt, why bother? Maar mensen blijven altijd zeuren hoor. Als je dan een vriend hebt, gaat het: wanneer gaan jullie samenwonen? ... wanneer gaan jullie trouwen? ...wanneer komen er kinderen?

edit: of zoals het bij mij ging: deze jongen is niets voor jou, wanneer maak je het uit?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:33

hier nog een!
van mij hoeft het voorlopig ook niet hoor, lekker doen waar ik zelf zin in heb :))

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:38

Als je zelf maar gelukkig bent, wat maakt het dan uit wat anderen denken of zeggen?
Lekker doen waar je zelf zin in hebt. Als je nu niemand leuk vind is dat prima. Misschien kom je volgende week wel iemand tegen waar jeh elemaal hoteldebotel van bent! En msischien niet volgende week maar volgend jaar. Als jij gelukkig bent dan is het toch prima?
Ik ben 23, heb alleen wat losse relaties gehad, nooit serieus. Nu ook weer een scharrel. Voor mij is dat prima.
Alleen in mijn omgeving zijn er ook heel wat vrouwen die nu rond de 40 zijn en nog steeds vrijgezel zijn. Daar ben ik wel bang voor. Ik wil mezelf wel ooit kunnen settelen en niet meer altijd alles alleen hoeven doen. Voor nu red ik mezelf prima, en dan op latere leeftijd ongetwijfeld ook, maar ik vind het wel "eng" als ik op mijn 40e/50e nog steeds geen serieuze relatie zou hebben of een partner voor het leven gevonden zou hebben. Gewoon omdat ik weet hoe fijn het is als je alles kunt delen en samen verder kunt leven.
Soort van bang om alleen achter te blijven ofzo..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:40

ik ben sinds november 2011 weer vrijgezel ( heb daarvoor ruim 2 jaar samengewoond.)

heb totaal geen zin meer in een relatie, na alle trammelant wat erbij is gekomen, mede door zijn "goede" vrienden

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:46

Ik ben 19 en ik heb ook nooit een echte serieuze relatie gehad. Wel eens een scharrel of tijdje lang gedate, maar dat kan ik nog niet echt een serieuze relatie noemen. En ik ben lang niet de enige, veel meiden die ik ken hebben geen serieuze relaties. Dat vind ik ook niet raar.
Ik krijg er inderdaad ook vaak opmerkingen over. "Nog steeds niet? Wanneer ga jij nou eens aan de man?"
Dan denk ik; laat me :')

Niet druk om maken hoor, komt allemaal vanzelf wel :)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:50

Joh, kom ik aan met m'n "al 21 jaar". Ook nooit een echt serieuze relatie gehad. Ik ben ook nooit lang genoeg in 1 land om een stabiele relatie in stand te houden := Ik ga graag stappen, ben blijkbaar aantrekkelijk, dus daaraan ligt het niet. Maar heb gewoon de behoefte niet. Ik maak me niet druk om wat anderen ervan zeggen, moet jij ook niet doen. Komt nog wel, ooit :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:52

Mijn eerste "echte" relatie had ik toen ik 18 was, ik was niet eens op zoek en had ook altijd zoiets van ach, komt wel hoor heel nog geen tijd voor of zin of behoefte. Je komt vanzelf wel iemand tegen vaak is dat als je niet zoekt...Als je echt gaat zoeken dan kom je vaak de verkeerde tegen zeg ik altijd :). Beetje voorbeeld, zoek maar eens iets wat je kwijt bent, kan je je rot zoeken maar je vind het niet, zoek je iets niet kom je t vanzelf tegen dat je denkt van oja...die had ik ook nog!

Het is vaak dat men het raar vind dat je tegenwoordig later begint met relaties, omdat men steeds vroeger begint. Maar wat is normaal? de één komt nou eenmaal de goeie jongen of meid tegen rond de 15e en andere 30e, lekker laten kletsen, als je iemand tegenkomt merk je het vanzelf :) Ik ben nu 26 en heb 3 serieuze relaties gehad sinds mijn 18e en heb een zoontje, inmiddels al jaar alleenstaande mama en ach heb zoiets relatie komt wel hoor heb er nu ff geen zin in en tijd voor :)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:26

Het komt inderdaad echt wel :j Ik was er ook nooit mee bezig, houd ook niet van uitgaan. Ik ben nu 19 en heb wel een relatie, min of meer 'toevallig', we kwamen elkaar tegen en het klikte vrijwel direct. Is ook heel snel gegaan :) ondanks dat ik niet op zoek was en het eigenlijk heel onhandig is (we wonen zo'n 660km uit elkaar..).
Gewoon lekker genieten van het leven, is veel belangrijker dan relaties vind ik eigenlijk :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:57

Dat komt inderdaad nog wel..

En inderdaad mensen hebben altijd wat te zeiken.. Lekker negeren.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:11

Ik ben 21 en heb ook nooit een serieuze relatie gehad.
Ik wil ook geen verkering om de verkering.. Hoewel ik wel graag een vriend zou willen.

Ik ga niet met jan en alleman op date, ik date alleen wanneer ik me er écht goed bij voel.

Tja.. stappen hebben ik veel gedaan doen ik 17/18 was.. Nu ga ik nooit meer.
Heb daar geen zin in en geen behoefte aan.

Mensen om mij heen gaan settelen, samen wonen, trouwen..
En af en toe steekt dat wel hoor :+ :j
Maar he, ik ben nu tevreden met wat ik heb en ben en dat is wat telt.
Mijn man kom ik nog wel tegen!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:31

Hier nog eentje, 18 en nog nooit een serieuze relatie gehad!
En ik ben er ook totaal niet naar op zoek, geen behoefte aan :=

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:49

Ik was ook een laatbloeier, was bijna 18 toen ik mijn eerste vriendje had. Tsja, had best eerder gewild maar meestal waren mijn verliefdheden niet wederzijds :+ Je bent nog jong genoeg om alle tijd te hebben om je weg te vinden binnen al die dwalingen die horen bij relaties, dus zou gewoon rustig afwachten.

Mensen hebben altijd wel wat te zeuren :Y) Ben je eenmaal wat langer samen, vragen ze of je niet moet gaan samenwonen. Woon je eenmaal samen, vragen ze zich af of je al gaat trouwen. En ben je getrouwd, dan moeten er kindjes komen. En zelfs, als het 'langer' duurt, of het niet eens tijd is voor een tweede 8)7 Dus gewoon lekker je eigen plan trekken hoor! Uiteindelijk ben jij degene die zich er fijn bij moet voelen, niet de rest van de wereld!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:53

Ik ben ook 17 en krijg ook regelmatig die vraag en antwoord daarop hetzelfde :+ Alleen, ik wil niet 'het komt wel', ik wil nu echt graag een vriendje haha :+ Maar goed, het is wel zo denk ik: het komt wel. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:52

Als ik vertel dat ik eigenlijk nooit uit ga (misschien eens 1x in de maand naar een leuk bandje ofzo) kijken ze me raar aan. Ik vind stappen gewoon niets aan, veels te druk voor mij ik hou niet van drukte.
Maar doordat ik niet uitga heb ik soms wel het gevoel dat ik iets mis, stel nou dat daar de man van mijn dromen rondloopt, dan mis ik hem. Klinkt misschien raar, vind het lastig hoe ik dat nou moet uitleggen.

Soms voel ik me ook wel erg onzeker, omdat ik nog geen vriendje heb gehad. Dan denk ik wat is er mis met mij? Soms ben ik bang dat ik niemand vind, of pas als ik heel oud ben.