Angst voor collega

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:05

Tabaluga12 schreef:
Vervelend is zacht uitgedrukt! Wat een °°°!!! Succes ermee.

Bedankt. Ik ga het zo aan mijn moeder vertellen, weet alleen nog niet hoe, maar ik heb het gevoel dat ik zo in tranen uitbarst, echt, het gevoel dat ik een keer met hem mee moet rijden..
Echt moeilijk om het te zeggen, had ik niet verwacht maar ja , het is toch iets wat mijn ouders natuurlijk niet verwachten, en ik ook niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:06

Meis, het geeft niets als je moet huilen bij je ouders. Die willen niets lievers dan weten wat er speelt :(:)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:06

[***] schreef:
In ieder geval echt bedankt voor de reacties, het geeft me wel een gevoel dat ik nodig had, dat het niet is dat ik me aanstel, maar dat hij dus echt vervelend is.
Denken jullie dat ik het me ouders dus ook moet vertellen ?

JA! aan je ouders vertellen :j en aan je zus en vooral ook tegen hem zeggen dat je er niet van gediend bent.
Hij heeft waarschijnlijk heel goed door dat je wat verlegen bent of niks durft te zeggen dus schakel hulp in.

Als je mijn dochter was zou ik het heel erg vinden als je zoiets belangrijks niet aan me zou durven/willen vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:08

Ik zou niet gelijk gaan duwen of slaan ;) ik zou gewoon zeggen; zou je dat liever niet willen doen? ik vind het niet zo fijn! (op serieuze toon) mocht dat niet werken dán kun je hem de volgende keer iets duidelijker wegduwen/van je weg houden, maar ik zou niet meteen naar slaan/duwen grijpen, opbouwen, net als dat je je paard niet meteen een mep geeft maar je hulp opbouwt in 3 stappen, luistert hij daarna nog niet, dan moet je naar je leidinggevende, zolang jij niet je grenzen aangeeft, weet hij niet dat jij het niet fijn vind, en vind ik het niet fair om meteen naar je baas te gaan!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:08

Dat geeft helemaal niets, daar zijn het tenslotte je ouders voor.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:09

Ik vind het wel wat ver gaan om het meteen seksuele intimidatie te noemen en zo uitvaren tegen zo'n jongen, als de TS hem niet (duidelijk) afwijst kan die jongen ook niet ruiken dat ze het niet leuk vind. Wellicht is het gewoon een iets wat klunzige versier poging en houdt hij bij een duidelijke afwijzing wel gewoon op...

Als je hem wel duidelijk hebt gezegd dat je er niet van gedient bent (of je dat doet en hij toch doorgaat) zou ik het inderdaad aan je baas melden. Ik zou ook even aan de collega die je mee laat rijden vragen om je de volgende keer niet zomaar achter te laten maar het even op tijd te zeggen zodat je gewoon je ouders kan bellen om je op te halen. Waarom je het niet leuk vind om met die ander mee te laten kan je altijd gewoon in het midden laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:10

Oke, ik ga het zo proberen aan mijn ouders te vertellen.
Ik ga het nog niet aan mijn baas vertellen, eerst hem maar is duidelijk maken dat ik er echt niet van gediend ben, en ik hoop dat dat meteen helpt.
Hij weet ook wel dat ik niet echt voor mezelf opkom denk ik, ik sta op mijn werk ook bekend als een rustig iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:11

Met liedje eens! wel eerst je grenzen aangeven, hij kan indd niet ruiken dat hij fout zit!

maar, je bent pas vijftien, wel een beetje laf voor een gozer van 25 om zo te doen, hij zou beter moeten weten!

en ouders mag je bij huilen he, is niet erg, daar zijn het ouders voor! :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:11

liedje89 schreef:
Ik vind het wel wat ver gaan om het meteen seksuele intimidatie te noemen en zo uitvaren tegen zo'n jongen, als de TS hem niet (duidelijk) afwijst kan die jongen ook niet ruiken dat ze het niet leuk vind. Wellicht is het gewoon een iets wat klunzige versier poging en houdt hij bij een duidelijke afwijzing wel gewoon op...

Als je hem wel duidelijk hebt gezegd dat je er niet van gedient bent (of je dat doet en hij toch doorgaat) zou ik het inderdaad aan je baas melden. Ik zou ook even aan de collega die je mee laat rijden vragen om je de volgende keer niet zomaar achter te laten maar het even op tijd te zeggen zodat je gewoon je ouders kan bellen om je op te halen. Waarom je het niet leuk vind om met die ander mee te laten kan je altijd gewoon in het midden laten.

Ik denk dat je een beetje weinig mensenkennis hebt. Het is een jonge vent van 25 jaar die een meisje van 15 spontaan begint te masseren, lieverd noemt en spontane knuffels geeft.... Ik vind het veel te ver gaan.
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 19-09-13 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:13

Deze jongeman is 10 jaar ouder TS is 15, dat is gewoon ongepast en m.i. zeker seksuele intimidatie.
Dit is wat men groomen noemt wie zegt dat hij uiteindelijk niet dat lattste stapje doet?

Goed dat je het je moeder gaat vertellen.

AdnerB

jeetje goed dat je het aan je ouders gaat vertellen!
vertel dit ook aan je zus..zij kent hem en zij is er soms ook als jij er bent..

misschien kan je samen met je zus naar hem toe stappen om te zeggen dat hij je met rust moet laten? :)

justkid

Een vent van 25 weet heel erg goed dat hij dit niet kan maken hoor, geen medelijden, duidelijk zijn!

vuurneon

Seksuele intimidatie is ook iemand vastpakken, arm om de schouder leggen etc; het gaat er om hoe het slachtoffer (om het maar even zo te noemen) het ervaart. Ts vindt het zeer onprettig, vind het eng en mag daarom gerust seksuele intimidatie genoemd worden. Daar moet de werkgever ook verplicht iets mee doen als hij niet op houdt na een gesprek. Of de ts mag zelfs direct naar de werkgever gaan (ev. met haar ouders).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:14

Hij is eigenlijk 26 jaar...
En ik ga het zo mijn ouders vertellen, ben echt zenuwachtig zo stom := , even moed verzamelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:14

ja maar sommige meisjes van 15 hebben daar wel interesse in, in een relatie of whatever, hij kan dat ook niet ruiken omdat TS haar grens nog niet heeft aangegeven, als hij doorgaat nadat TS heeft gezegd dat ze het niet fijn vind, JA dan is het inderdaad seksuele intimidatie, maar nu nog iets te vroeg imo

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:16

Hij kiest jou hiervoor uit omdat hij merkt dat je niet weerbaar genoeg bent. Duw hem weg, kijk hem recht aan en spreek je gevoel uit. Je wil dit NIET. Gaat hij door, dan kan je hem waarschuwen. 'Als je nu niet stopt, dan ga ik er melding van maken.. Blijft hij doorgaan, dan doe je waarvoor je gewaarschuwd heb en ga je het melden bij je baas. Zie het ook als leermoment. Want ongewenst lastig vallen, zal je nog wel vaker overkomen.
Je bent nog erg jong, dus zeker ook je ouders uitleggen en om advies vragen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:16

Ik denk dat zo'n kerel binnen twee tellen door heeft of ts 'happig' is of niet hoor. Zoiets doe je gewoon niet. Succes ts.

Idd silmitan.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:18

Ik zou het ook tegen je zus zeggen. Weet niet hoe oud zij is maar als ze alleen maar ruzie heeft met hem heeft ze er vast een goed bekkie op zitten. Mocht mijn zus met zo'n verhaal thuis komen zou ik woest zijn en diegene er even flink op 'aanspreken'.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:19

goed dat je het je ouders gaat melden!!

het enige wat gaat werken is , dat jij voor jezelf opkomt.
zoals eerder al gezegt , duidelijk en vel de hoek uit komen dat je het zat bent.
dat je niet op zoek bent naar vrienden?tje , maar blij bent dat je een baan hebt.

blijf van me af , daar ben ik niet van gediend (LETTERLIJK)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:20

DeSa schreef:
Ik zou het ook tegen je zus zeggen. Weet niet hoe oud zij is maar als ze alleen maar ruzie heeft met hem heeft ze er vast een goed bekkie op zitten. Mocht mijn zus met zo'n verhaal thuis komen zou ik woest zijn en diegene er even flink op 'aanspreken'.

Maar de ts moet er wel bij zijn; want het is belangrijk om het ook te leren. Als puur haar zus het doet, leert de ts nog niet voor zich opkomen. Dan is de voorkeur samen met zus, ouders oid naar hem toe te gaan als ze het alleen niet durft.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:22

Ach meid, wat ontzettend vervelend en ik snap heel goed je angst. Als je 15 bent is het helemaal niet zo simpel om op te komen tegen iemand van 10 jaar ouder. Iemand die ook veel beter zou moeten weten.

Ik vind het echt hartstikke dapper dat je het aan je ouders gaat vertellen :j Echt top!
Dat je het ook eng vind kan ik me voorstellen, maar als niemand hiervan weet kan ook niemand je helpen. Wellicht dat je ouders je ook wel kunnen helpen met tips etc of contact met je baas om dit op een goede manier aan te geven. Zet hem op, vraag hulp, want wat je collega doet kan écht niet :(:)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:22

Tabaluga12 schreef:
Ik denk dat je een beetje weinig mensenkennis hebt. Het is een jonge vent van 25 jaar die een meisje van 15 spontaan begint te masseren, lieverd noemt en spontane knuffels geeft.... Ik vind het veel te ver gaan.

Toen ik op de middelbare school zat hadden verschillende klasgenootjes een ouder vriendje veel meisje in die leeftijd vinden dat juist stoer en interessant :o? . Ik denk echt dat het wat ver gaat om iemand direct van seksuele intimidatie te beschuldigen omdat hij zijn collega een knuffel geeft. Misschien is het gewoon een versierpoging, misschien vind hij het leuk om het verlegen meisje een beetje te pesten. Niet meteen van het ergste uit gaan, dan word de TS ook alleen maar banger terwijl het met een beetje assertiviteit misschien zo opgelost is!!

vuurneon schreef:
Seksuele intimidatie is ook iemand vastpakken, arm om de schouder leggen etc; het gaat er om hoe het slachtoffer (om het maar even zo te noemen) het ervaart. Ts vindt het zeer onprettig, vind het eng en mag daarom gerust seksuele intimidatie genoemd worden. Daar moet de werkgever ook verplicht iets mee doen als hij niet op houdt na een gesprek. Of de ts mag zelfs direct naar de werkgever gaan (ev. met haar ouders).

Ik heb ook wel eens een knuffel gehad van een collega dat ik dacht -O- , maar dat is toch niet meteen intimidatie? Als iedere iets te enthausiaste ongewenste versierpoging intimidatie is mogen er een hoop mensen in de bijstand :Y)
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 19-09-13 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:24

[***] schreef:
Hij is eigenlijk 26 jaar...
En ik ga het zo mijn ouders vertellen, ben echt zenuwachtig zo stom := , even moed verzamelen.

kom op ! je kunt het hoor !

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:25

Ik vind het wat te ver gaan om gelijk de baas in te schakelen of om 'm een klap te geven. Hij heeft nog geen een keer nee gehoord? Ik denk echt dat je gewoon een keer duidelijk moet zijn, nee is nee en als hij dat niet respecteert ja dan heb je alle recht om naar je baas toe te stappen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:27

saskiakefie schreef:
Ik vind het wat te ver gaan om gelijk de baas in te schakelen of om 'm een klap te geven. Hij heeft nog geen een keer nee gehoord? Ik denk echt dat je gewoon een keer duidelijk moet zijn, nee is nee en als hij dat niet respecteert ja dan heb je alle recht om naar je baas toe te stappen.

zo denk ik er ook over!

Gewoon tegen je ouders zeggen dat je op je werk ergens mee zit en dat je niet weet hoe je er mee om moet gaan, dat je graag hun mening/advies wil horen :) jij hebt niets fout gedaan!