Welk klein autootje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:45

Vraag even goed bij die corsa wat er allemaal al aan vervangen is, bijvoorbeeld de dynamo. Als je die moet vervangen is duur grapje :)

Seat Arosa's zijn ook erg prettig.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:45

Dat komt door alle elektronica die er in zit.
De oudere corsa's hadden dit echt niet.
Maar ja, toen kon je nog een auto maken me een schroevendraaier en een steeksleutel :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:47

Ik zou voor een voor een VW gaan. Het is niet voor niets dat deze ook tweedehands iets duurder zijn in aanschaf. Je koopt kwaliteit en hebt er jaren plezier van. Oudere vw's rijden nog steeds rond, en dat is vaak met de Italianen, Spanjaarden etc niet het geval.

Ik heb jaren een Polo gehad en die beviel zoveel beter dan m'n 306 en Corsa (hoewel die laatste ook geen gekke keuze is: deutsche gründlichkeit ;-)). Bovendien is een VW zoveel meer auto dan de andere auto's die je noemt. Gooi alleen maar eens een deur dicht en voel het verschil!

lucifertje

Re: Welk klein autootje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:49

Niet binnen je budget, maar ik ben super blij met mijn Lancia Ypsilon met LPG en momenteel nog wegenbelasting vrij. Heerlijk om dat ding vol te tanken voor geen 15 euro :D

Ikzelf zou nooit een Franse auto kopen, veel te veel ge-emmer mee gehad en Duitste auto's vind ik stug, maar ze zijn wel degelijk :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:56

-> HTT

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:56

Ik heb een Ford Ka, hij staat op vet brede banden, dus ik noem het mijn Ford Kart.
Spottend ook wel mijn Baby KaKa.
Ben er suuuuperblij mee. Was enkel een rubbertje bij mijn rem versleten, waardoor het zuigertje van de rem niet meer terugging en ik op een gegeven moment niet boven de 60 kwam... Heel erg zuur. Maar dat was een grapje van 23 euro, zeker te overzien. Ook niet iets dat heel veel voorkomt volgens mij.

Ik heb 'm nu 5 maanden en er gaat wel een andere auto kopen. Deze was meer nood dan deugd, ik had weinig te besteden maar moest wel een auto hebben. Aanschaf was op dat moment groter probleem dan het onderhoud.

Ik was kieskeurig, wilde een auto die stoer en vrouwelijk was. Dus er kwam bij mij geen Peugeot 106 of Corsa in. Een aantal Ka's bekeken en overal is de onderkant ernstig van verroest. Echt heel erg triest. Uiteindelijk mijn huidige auto gekocht, omdat deze heel netjes was gelast (het meeste was prutswerk), maar wel een lelijke motorkap doordat de blanke lak is gaan afbladderen.

Een Ford Ka is dus een hele leuke auto om mee te beginnen, maar je moet er niet vanuit gaan dat je er jaaaaaaaren in rijdt. Ik ga er ook geen hele afstanden mee doen. Zo wil ik op zich wel naar de 1e bezichtiging van het KWPN in december, maar niet mijn mijn Kart hoor... Als ik een keer 100km enkele reis doe, is het veel. Daarom ga ik binnenkort uitkijken naar een Peugeot 206 of iets dergelijks. Maar dan ga ik ook een stukje boven het budget dat jij hebt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:57

Binnen je budget is bijvoorbeeld een peugeot... ja het is geen nieuwe auto maar een 106 heb ik jarenlang gereden tot ik wel groter moest ivm een kindje. Heb er jaren veel plezier mee gehad en benzine kosten waren ook vrij laag want hij was zuinig (1.1 was het autotje) ook de verzekering viel me hard mee omdat hij niet erg zwaar is. Ook kan je als je via een dealer haalt (kosten vaak rond 1000,-) een nieuwe apk bij vragen bij aankoop, dan heb je zowiezo nog een jaar dat je apk goed is. Ook een voordeel menig dealer of garage heeft onderdelen van peugeot.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:58

Ik heb een Citroën Saxo :D Supergaaf auto'tje en ook erg zuinig :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:58

Mioux schreef:
Binnen je budget is bijvoorbeeld een peugeot... ja het is geen nieuwe auto maar een 106 heb ik jarenlang gereden tot ik wel groter moest ivm een kindje. Heb er jaren veel plezier mee gehad en benzine kosten waren ook vrij laag want hij was zuinig (1.1 was het autotje) ook de verzekering viel me hard mee omdat hij niet erg zwaar is. Ook kan je als je via een dealer haalt (kosten vaak rond 1000,-) een nieuwe apk bij vragen bij aankoop, dan heb je zowiezo nog een jaar dat je apk goed is. Ook een voordeel menig dealer of garage heeft onderdelen van peugeot.

Vond je dat niet irritant, zo'n klein motortje? Ik heb een 1.3 en irriteer me er al aan dat ik weinig vermogen heb.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:01

Ik ben heeeel blij met mijn daihatsu cuore :) heerlijk zuinig, en nu nog wegenbelastingvrij :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:01

Mijn vriend heeft een Toyota Starlett en 2 vriendinnen ook en inderdaad, dat zijn echt goede auto's die niet kapot te krijgen zijn!
Mijn broertje heeft een Opel Corsa uit 1997, heeft hij 2 jaar geleden gekocht en word ook al 2 jaar gelijk goedgekeurd en heeft er nog nooit iets aan gehad.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:02

Janine1990 schreef:
Mioux schreef:

Vond je dat niet irritant, zo'n klein motortje? Ik heb een 1.3 en irriteer me er al aan dat ik weinig vermogen heb.

haa nee zeker niet!!! het was een 1100 maar pfff serieus, leek soms een GTI. Trok snel op en had nooit problemen ermee, alleen maar voordelen dat hij zuinig reed

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:05

Ik heb een Opel Corsa, uit 2008 weliswaar en dus niet geheel in jouw prijsklasse. Maar ik ben zeer tevreden, hier in Zweden rijd ik 1 op 20 en in Nederland reed ik ongeveer 1 op 17. Er moest laatst wel iets vervangen worden, 1 of andere snaar ofzo, dat was wel even een dure grap, maar dan gaat hij ook weer jaren mee. Ik heb niet echt ervaring met auto's uit die prijsklasse, aangezien dat niet mocht van m'n pa, bang dat ik opeens stil zou staan, dus heb alleen maar bij nieuwere/duurdere auto's gekeken :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:07

Mioux schreef:
haa nee zeker niet!!! het was een 1100 maar pfff serieus, leek soms een GTI. Trok snel op en had nooit problemen ermee, alleen maar voordelen dat hij zuinig reed

Wauw, heb ik gewoon pech denk ik :')
Uit de testen blijkt het ook nogal een milieuvervuiler te zijn, mijn Ka... :')

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:13

Ik rijd een nieuwe Ka en ben er heel tevreden over! Heb er al lekker veel km's mee gereden en nog geen problemen mee gehad!

Tweedehands, houd er dan met veel auto's rekening mee dat ze de eerste 5 - 10 jaar weinig onderhoud vergen, maar dat het daarna ineens hard kan gaan.. Mn vriend heeft met zijn 14 jaar oude clio ineens veel problemen, die puur door ouderdom komen. Deze auto is altijd super onderhouden (van zn vader geweest en die is monteur geweest enz ;) ) maar tsja tegen versleten onderdelen doe je zo weinig.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:16

Saintelette schreef:
Ik rijd een nieuwe Ka en ben er heel tevreden over! Heb er al lekker veel km's mee gereden en nog geen problemen mee gehad!

Tweedehands, houd er dan met veel auto's rekening mee dat ze de eerste 5 - 10 jaar weinig onderhoud vergen, maar dat het daarna ineens hard kan gaan.. Mn vriend heeft met zijn 14 jaar oude clio ineens veel problemen, die puur door ouderdom komen. Deze auto is altijd super onderhouden (van zn vader geweest en die is monteur geweest enz ;) ) maar tsja tegen versleten onderdelen doe je zo weinig.

dat heb je bij elke auto ;) vorig jaar een auto gekocht, een peugeot 306 ingeruild en uiteindelijk 4400 betaald, apk dit jaar....2000 euro (waren enkele dingen die de garagedealer bij verkoop niet gedaan had die wel gedaan moesten worden voor vorige apk) uiteindelijk kostte het me 1300 aan echt versleten dingen van het afgelopen jaar, dat heeft elke auto wel.. of anders moet je een nieuwe kopen maar dan moet de TS wel aan bedrag met extra 0 rekenen... Mijn auto een renault kangaroo (kangoo) is overigens van 2004 dus valt ook mee

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:16

Patoucha schreef:
Dat komt door alle elektronica die er in zit.
De oudere corsa's hadden dit echt niet.
Maar ja, toen kon je nog een auto maken me een schroevendraaier en een steeksleutel :D

Het was een oud kreng.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:19

Twingo!! Ik heb er 1, je kunt ze leuk maken. Zuinig en goedkoop!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:25

Mioux schreef:
Saintelette schreef:

dat heb je bij elke auto ;) vorig jaar een auto gekocht, een peugeot 306 ingeruild en uiteindelijk 4400 betaald, apk dit jaar....2000 euro (waren enkele dingen die de garagedealer bij verkoop niet gedaan had die wel gedaan moesten worden voor vorige apk) uiteindelijk kostte het me 1300 aan echt versleten dingen van het afgelopen jaar, dat heeft elke auto wel.. of anders moet je een nieuwe kopen maar dan moet de TS wel aan bedrag met extra 0 rekenen... Mijn auto een renault kangaroo (kangoo) is overigens van 2004 dus valt ook mee

Ik zeg toch ook nergens dat dat alleen bij de clio is? Ik bedoelde meer dat Ts zich ervan bewust moet zijn dat dit idd bij alle oudere auto's voorkomt. Ik gebruikte mijn vriend als voorbeeld omdat ik hier helaas de prijzen van de reparaties van weet ;)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:27

Seat arosa. Alleen weet ik niet of die misschien wat duurder zijn.

tjoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:29

xIirtJj schreef:
Alleen maar slechte.

Ahhhhhh ik mis mijn Corsa nog elke dag ;(
Was een dieseltje en heeft bijna 4 ton voor me gelopen, zonder veel gekke dingen en altijd starten en lopen. Zelfs met ontplofte koppakking bleef hij maar rijden. Toen er veel reparaties aankwamen heb ik hem met pijn in mijn hart ingeruild voor een C1, wat ook een geweldig bakkie is trouwens!! In de 5 jaar dat ik hem heb alleen maar 2 koplampen vervangen {:}

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:30

Ik heb een 13 jaar oude opel corsa en die tuft al een behoorlijke tijd lekker door. Hij is eerst van mijn moeder geweest dus ik weet wat er de laatste 5 jaar mee gebeurd is. Komt neer op een keer banden en remblokjes vervangen (normale slijtage) en wat elektronicadingetjes (lampje van dashboard bleef branden). Ik vind het een fijne auto en hij is heel zuinig. Als ik een beetje mn best doe rijd ik 1 op 17,5 en das met de huidige benzineprijzen wel erg prettig :)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:30

Ik ben een Daihatsu fan. Heb 2 Charades gehad en nu mijn 3e Cuore. Ook ik heb niet veel te besteden maar naast het normale onderhoud nog nooit iets ellendigs gehad. En de Cuore is vooral heel zuinig, zowel in verzekering als wegenbelasting als benzine.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:32

xIirtJj schreef:
Alleen maar slechte.

Ik ook. Een paar jaar een Corsa gehad maar dat ding roestte als de neten, lampjes gingen constant kapot, motorisch problemen gehad (niet willen starten, startonderbreker kapot, dynamo kapot, problemen met koeling van de motor). Niet leuk.

Eerste autootje was een suzuki alto, klein, heel klein, maar nooit problemen mee gehad.

Nu rijd ik in een Yaris, beetje bejaardenbak, maar ik vind m prima. En ik vind Toyota fijn. Relatief goedkoop in onderhoud en eigenlijk probleemloos. En goedkoper dan mijn corsa, die Yaris rijd ik 1 op 18 mee.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:33

Suzuki Alto, mijn moeder wil niet anders. Heeft er een paar jaar terug eentje nog een gereden, dat ding was 20 jaar oud en niet kapot te krijgen.
Ik heb een tijdje een Renault Twingo gehad. Die staan er ook genoeg op en zijn echt prima wagentjes.
Of bij de Toyota'tjes kijken. Die zijn van heel degelijke kwaliteit

Ik heb toen ik aan het kijken wat voor een auto de tip gekregen om voor een Japanner te gaan kijken (goedkoop, in aanschaf en onderhoud) en niet te kijken naar een Ford Ka (omdat die heel vaak doorgeroest zijn aan de onderkant).