Het meisje stond er alweer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Het meisje stond er alweer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 18:18

Naar binnenklimmen via de dakgoot :=

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:20

eclair98 schreef:
Naar binnenklimmen via de dakgoot :=

Hoop 't niet voor je :')

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:25

xSlvna schreef:
Sorry maar als je je kind zo buiten laat in dit weer is toch ook iets mis met je... :(:)

Daar zat ik ook net aan te denken !
Ik zou haar volgen naar haar huis. En anders een boze stem op zetten en als dit niet de laatste keer is dat ze aan belt, zou ik een beetje boos zeggen dat ze moet zeggen waar ze woont!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:27

Wat is er moeilijk aan 'Ik begrijp dat je Saartje heel leuk vind en als je haar op straat tegen komt mag je haar gerust aaien. Maar ik/we wil(len) niet dat je hier zomaar aan de deur komt, dat vinden we niet fijn'

Als je dit op een rustige normale toon zegt, is er toch niets aan de hand?
En misschien moet je het 3x vertellen, so be it.

En als dat niet werkt, vragen of je mee mag lopen om wat aan haar ouders te vragen/vertellen en gelijk Saartje even te laten zien. Nou en als je daar dan bent, leg je uit waarom je er bent en hoe het opgelost kan worden.
Met een leugentje van hond laten zien en vervolgens met je ouders komen, dat is ook niet fair. Ook niet tegen over 8 jarige.
Ook tegen kinderen kan je gewoon eerlijk zijn.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 18:30

Ja dat is zo. Maar als je tegen haar zegt dat ze alleen saar mag aaien als ze op straat staat, wacht ze je op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:32

Nou en dan laat je haar aaien en dan ga je ieder je eigen weg.
'Ik begrijp dat je graag mee wil lopen, maar Saar en ik lopen graag samen en Saar moet nog veel leren, zullen we afspreken dat je haar even aait en dan weer naar huis gaat?'

*aai aai*

'Goed zo, dat vond Saar leuk, nu gaan Saar en ik weer samen wandelen, tot de volgende keer!'

En met het foto's maken idem, uitleggen dat een hond daar niet van houdt. Nog 1 foto laten maken en afspreken dat ze het niet meer doet.
Wordt het opwachten te gek, leg je uit dat dat je dat niet prettig vind en spreek je de woensdagmiddag (ik noem maar wat) als aai-dag af.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-13 18:35, in het totaal 2 keer bewerkt

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:35

Oehhhhh ik krijg hier toch krommen tenen van. Ik begrijp jullie heel goed hoor en zou het ook heel vervelend vinden. Maar het is toch duidelijk een schreeuw om aandacht van dit kind. Wel heel sneu.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:39

@Kanelly: Zo werkt dat inderdaad bij kinderen. Gewoon vriendelijk en duidelijk zijn en je grenzen stellen. Zo kun je zelf van je hondje genieten, terwijl je dit meisje ook af en toe kunt laten meegnieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:42

Lastig, mede omdat Nee tegenwoordig niet meer in diverse woordenboeken voorkomt.
Leg het aan je ouders uit, misschien dat zij er wat mee kunnen richting het meisje.
Je kan aan de buitenkant niet altijd zien hoe de binnenkant werkt.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:43

Het meisje is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust. Ik zal het ook op de manier van Kanelly doen.
Ik herken het wel, bij ons kwamen kinderen op een gegeven moment aan de deur met de vraag of de hond buiten mocht komen spelen :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 18:45

XLeandrosX schreef:
Oehhhhh ik krijg hier toch krommen tenen van. Ik begrijp jullie heel goed hoor en zou het ook heel vervelend vinden. Maar het is toch duidelijk een schreeuw om aandacht van dit kind. Wel heel sneu.

Tja, maar hoe lossen WIJ dit op, wij zijn geen familie van dit meisje en kunnen alleen met de ouders praten. Maar als ZIJ niets doen, wat moeten we dan? Kinderbescherming bellen? Hele buurt op onze nek krijgen, omdat we iemand beschuldigen van kinder mishandeling? Ze heeft familie die kunnen ingrijpen.

''Nou en dan laat je haar aaien en dan ga je ieder je eigen weg.
'Ik begrijp dat je graag mee wil lopen, maar Saar en ik lopen graag samen en Saar moet nog veel leren, zullen we afspreken dat je haar even aait en dan weer naar huis gaat?'''
Deze ga ik gebruiken, ze moet inderdaad veel leren en daar valt ook onder dat ze niet op elk klein meisje mag af rennen :j

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:46

eclair98 schreef:
Authentic schreef:
Ik ben bang om weer een hond kwijt te raken binnen een jaar tijd ;(

Lijkt me sterk dat een 8-jarig meisje er voor gaat zorgen dat je je hond kwijt raakt. Gewoon zeggen dat ze maar ergens anders moet gaan spelen.

Nou ... ik was vroeger (ik was toen +- 5 jaar) ook zo'n iemand die hondjes wou ontvoeren. Hartstikke jaloers op hondeneigenaren, ook allemaal ideetjes plannen om hondjes mee naar huis te lokken. Gelukkig ging dat weg toen we zelf een hond kregen, maar toch .....

Ik kan me goed inbeelden dat de TS toch wel "bang" is ...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:49

Ik zou hier ook de kriebels van krijgen. Als het kind niet echt luistert heeft het waarschijnlijk ook niet al te vaak zijn grenzen gewezen gekregen en niet geleerd dat "nee" ook echt "nee" is. Maar dat is een probleem van de ouders, hoef jij je niet mee te bemoeien. Als je bang bent dat het kind je hond gaat ontvoeren, zou ik toch even nagaan waar ze woont en even met de ouders gaan praten. Misschien dringen die tot haar door.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:52

En als je door haar heen gaat kijken?
Niet meer groeten, Saar niet meer laten aaien oid, en alleen 'de blik' geven, zou dat iets helpen?

Aan de ene kant kan ik snappen dat dit zwaar fout is, maar wat wil je anders doen als ze niet luistert?
Naar haar ouders gaan en zeggen 'ik ben bang dat uw kind mijn hond gaat ontvoeren', wat moeten die ouders wel niet denken x'D

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:53

........pfffff.....nu treft ze eerlijke mensen.......je moet er toch niet aan denken, dat ze een een of andere viezerik tegenkomt. Ouders moeten hier zeker van weten.
@Kanelly :j

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:59

Bij mijn vriend in de straat woont ook een meisje dat bij iedereen aanbelt en als de deur open is gewoon in huis gaat zitten. Dit meisje is verstandelijk beperkt. Misschien heeft het meisje waar jij het over hebt ook wel op een bepaald vlak een achterstand, waardoor ze jouw signalen (nog) niet begrepen heeft.
Wees duidelijk en probeer haar simpel uit te leggen waarom je niet wil hebben dat ze zo met jullie hondje bezig is.
Maak het vooral niet te vaag, wees kort maar krachtig.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:00

Jeetje het meisje zou maar eens bij de verkeerde naar binnen stappen, daar moeten die ouders toch opletten.

Ts laat je ouders eens een gesprekje voeren met haar ouders. Misschien lost dat al wat op?

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:15

Wij hebben dit ook gehad met onze pup! Stond een heel clubje aan het eind van de staat te posten of we weer gingen wandelen..

Duidelijk zijn helpt! Gewoon zeggen dat ze je pup met rust moet laten en niet altijd kan spelen en goed op jou moet letten!!

Nog geen effect keertje vragen aan haar waar ze woont.. en even langs haar ouders gaan

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:20

Hier hebben wij ook een meisje, maar dat meisje is ook niet helemaal in orde en snapt het gewoon niet als iemand duidelijk 'nee' zegt. Denkt dat de volgende dat het best 'ja' kan zijn. Meisje zit ook op heel speciaal onderwijs zeg maar, niet het reguliere speciaal onderwijs.

Anders meisje even een briefje mee naar huis geven voor haar ouders?

Overigens is in een broek en aandelen lopen niet zo gek hoor, heb kinderen meegemaakt die het tot in eind oktober nog deden omdat ze het echt niet koud hadden en ja, ik loop ook nog in de korte broek (en krijg vreemde blikken :') )

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:26

JCDJK schreef:
xSlvna schreef:
Sorry maar als je je kind zo buiten laat in dit weer is toch ook iets mis met je... :(:)

Daar zat ik ook net aan te denken !
Ik zou haar volgen naar haar huis. En anders een boze stem op zetten en als dit niet de laatste keer is dat ze aan belt, zou ik een beetje boos zeggen dat ze moet zeggen waar ze woont!

Sorry, het is TS haar zorg/ verantwoordelijkheid niet dat het meisje buiten is.

Ik vind het juist eerder schandalig dat haar ouders niet goed op haar passen.

Jeetje zeg, is het zo moeilijk om gewoon te zeggen dat ze ergens anders moet gaan spelen?

Negeer het gewoon en doe niet open voor haar.

Dan is de lol er snel ervanaf voor haar.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:28

XLeandrosX schreef:

Jeetje inderdaad het is een kind van 8 ! is gewoon op zoek naar aandacht die ze thuis wss niet krijgt.

Maak anders een afspraak met haar dat ze bv alleen 1x op zaterdag mag langskomen ofzo?
als je dat niet wil dan moet je gewoon duidelijk zeggen dat je niet wil dat ze langskomt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:06

niek_aaron schreef:
........pfffff.....nu treft ze eerlijke mensen.......je moet er toch niet aan denken, dat ze een een of andere viezerik tegenkomt. Ouders moeten hier zeker van weten.
@Kanelly :j

Hier heb je een goed punt. Denk dat het slim is om de ouders op de hoogte te stellen.
Ik vind het wel sneu dat het een jong meisje is dat dus alleen op straat loopt in te koude kleding..
Mocht je tijdens het gesprek met de ouders het idee krijgen dat het er daar thuis niet goed aan toe gaat, zou je het AMK kunnen bellen. Zij kunnen advies geven.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:30

Koude kleding :Y) :D

Ja ik ben best makkelijk, maar moet toegeven ik zou ook wat geïrriteerd zijn hoor.

Hier hebben we een oud buurmeisje die ons hondje regelmatig ophaalt om te gaan wandelen.
Of ze neemt m een uurtje mee naar huis.

Maar ze is de enige die hem mee mag nemen, soms komen er wel eens vriendinnetjes van haar, maar dat doe ik niet.
Ik vertrouw alleen ons oude buurmeisje.
Dat meisje is z'n schatje met onze hond.

Laatst was ze wandelen met Diesel, begon het enorm te regenen.
Komt ze er aan lopen als een verzopen kat in een hempje, Diesel in haar armen ingewikkeld in haar T-shirt!!!! :D :o

Ik heb maar gezegd dat ze de volgende keer gewoon haar shirt aan kan houden en dat Diesel wel tegen wat water kan.
Maar ach, ik smolt toen ik het zag :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:41

Zou het helpen als ze het nog een keer vraagt of ze mag kopen zeggen: 'Als je nog 1 keer vraagt, dan verkoop ik der zeker niet aan jou. Als ik der verkoop (wat dus waarschijnlijk nooit gebeurd) dan kom ik als eerste bij jou aan (niet dus) :')

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 00:13

Dit is altijd lastig omdat je weet dat je haar teleur gaat stellen, maar hoe eerder je duidelijk bent naar haar hoe beter het is. Dan kan ze het ook uit haar hoofd zetten en zich op andere dingen concentreren.
Als ik jou was zou ik het vooral vriendelijk, maar duidelijk brengen, zodat ze er niet van schrikt. Als dit niet bij haar aankomt, kun je altijd nog strenger zijn. Ik heb zelf ook zo'n situatie gehad, maar dan met een meid van een jaar of 25. Zij kwam steeds op de stal waar ik stage liep langs, ik kende haar nauwelijks maar ze liep de hele tijd ahter me aan terwijl ik gewoon druk met de paarden aan het werk was. Ik heb haar toen ook heel voorzichtig gezegd dat ik het wel gezellig vind als ze af en toe eens langs komt, maar dat de eigenaar het niet zo fijn vind om steeds mensen op het bedrijf te hebben die hij niet kent. Ze heeft toen niets meer gezegd, is weg gegaan en is nooit meer terug gekomen. Ik zat hier best wel even mee, maar ik heb het heel voorzichtig gebracht en meer kon ik ook niet doen. Ik vond dat ik het ook niet kon maken naar mijn stagebegeleider om er niets van te zeggen aangezien ik daar gewoon aan het werk was.