Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
"Cer" schreef:Of ze dat vroeger ook deed weten wij nietJa maar is dat klagen leeftijdgerelateerd? Misschien deed ze dat vroeger ook wel?

Ayasha schreef:Ben ik dan echt zo hard, dat leeftijd en eventuele korte levensduur me niets zou kunnen schelen in deze? Dat zijn toch geen uitvluchten om zo ondankbaar en onbeschoft te doen?
Ik zou iig flink afstand nemen en eerlijk zeggen wat er op je lever ligt. Dan leg je de bal in haar kamp en is het aan haar om er al dan niet, iets mee te doen.
Ik heb gebroken met mijn nonkel (broer van mijn moeder dus) omdat hij me meer ergernis en stress bezorgde dan me lief was. Ben er klaar mee. Hij was niet uitgenodigd op mijn huwelijk en ik ben, als ik erg goed gezind ben, hoogstens beleefd tegen hem wanneer het toeval wil dat we samen op een familie feest zijn maar als ik kan mijden om zelfs maar "hallo" te moeten zeggen, dan doe ik dat.

eponine schreef:Als het alleen oma betrof,,zou ik niet breken. Het gaat erom dat ik er klaar mee ben hoe ze haar zoon ophemelt, terwijl hij haar steeds voorliegt, maar dat ze waarheid niet wil (!) zien. Helaas is mijn oma echt het type klaagdoos dat bij een ieder die maar lijkt te luisteren begint te mekkeren.
Ze wil niet zien hoeveel werk we voor haar verzetten en verzet hebben, ik bel haar bewust niet zodat ze zelf eens contact kan opnemen met me...maar dan krijg je te horen dat zij altijd degene is die moet bellen, en de eigenwijsheid wint het dan bij haar..
Dementerend is ze absoluut niet. Ze is nog zeer helder van geest, alleen momenteel door de verhuizing wat vergeetachtig. Ze lijkt ook wel depressief.
Maar afgelopen week heb ik haar verteld dat brutus ons bedreigd heeft en dat we daar niet van gediend zijn, maar dan nog is meneer heilig. Het is haar hele karakter.
Ik schaam me ervoor dat ze anderen zo veroordeelt terwijl ze zelf geen haar beter is, om over zoonlief nog maar te zwijgen.
Het is geen impulsieve keuze, ik merk gewoon dat ik mezelf er gek mee maak door er zoveel mee bezig te zijn.
Liever verbreek ik geen contact, maar op deze manier... Volgende week gaan we samen naar ikea, dan ga ik haar misschien maar eens vertellen hoe mijgedachten hierover zijn.
Ik ga haar ook vertellen dat we aangifte van bedreiging hebben gedaan tegen mijn oom... Misschien dat ze dan de ernst inziet.
Want ze is 87, maar zeker niet gek en zo sluw als wat.