En dan is het over...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:40

Omdat het eerste drempeltje dan thuis was , een hele leuke 9 jarige die al het bloed onder mijn nagels weghaald . Wou met hem eerst praten , want met hem had ik de meeste problemen. Was ook van plan met de begeleider te praten na mijn vakantie , maar goed het is niet zover gekomen...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:41

takkie_muis schreef:
Ik stond op het punt om me na de vakantie te veranderen , helaas niet zover gekomen en dit motiveert echt niet..

Je moet niet na een vakantie willen veranderen als je doorhebt dat je niet goed bezig bent, maar per direct. Morgen is het net zo moeilijk om te gaan veranderen als vandaag. Even als voorbeeld; afvallen: Ik prop me vandaag vol maar morgen ga ik afvallen. Morgen is het echt niet makkelijker om ermee te beginnen hoor, kun je beter vandaag als morgen doen zelfs, aangezien je morgen dan alweer een stapje verder bent ;)

Papegara

Jelleee schreef:
Ik sluit me aan bij Vuurneon. Ik heb ook al vaker jouw topics doorgebladerd. Jeetje meid, geeft jezelf eens een hele harde schop onder je kont en bekijk de situatie eens vanuit een random persoon. Wat ik hier lees is vooral ''ikke, ikke, ikke''. Het is nooit jouw schuld, het ligt ook nooit een jou, de rest doet het altijd. Maar zo werkt het leven niet.

En verder, RESPECT hoor jij te hebben voor jouw begeleider. Een ''tikje'' geven doe je gewoon NIET. Je slaat geen andere mensen en zeker niet je begeleider! Wijze keuze van die mensen dat ze je eruit hebben gezet, ik zou dit soort gedrag ook absoluut niet tolereren.

Wat je nu moet doen? Eens een beetje indimmen en verder kijken dan alleen jezelf. Als je hier aan wilt werken moet je toch echt zelf meewerken en niet constant in een slachtofferrol kruipen en alles op je PDD-nos gooien, want das wel erg makkelijk natuurlijk.....

Helemaal mee eens.

miszblueeyes

je had niet moeten wachten met veranderen maar meteen moeten doen! je hoort geen begeleiding te slaan pdd-nos of geen pdd-nos,

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:42

takkie_muis schreef:
Ik stond op het punt om me na de vakantie te veranderen , helaas niet zover gekomen en dit motiveert echt niet..

Niet? Meid, je huidige situatie is toch juist een prachtige motivatie! Je wordt nu keihard met je neus op de feiten gedrukt wat de gevolgen van je gedrag zijn. Dan kun je denken "ik ben nou eenmaal zo, ik kan niet anders" en dan blijft alles zoals het nu is, wat je niet wil. Óf je denkt "dit wil ik niet met mijn leven, ik ga aan mezelf werken zodat ik WEL het leven krijg wat ik wil". De keus is aan jou ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:42

takkie_muis schreef:
Omdat het eerste drempeltje dan thuis was , een hele leuke 9 jarige die al het bloed onder mijn nagels weghaald . Wou met hem eerst praten , want met hem had ik de meeste problemen. Was ook van plan met de begeleider te praten na mijn vakantie , maar goed het is niet zover gekomen...

Je hebt het over een kind van 9.... Jij bent de volwassene. Waarom weer je verantwoordelijkheid niet nemen?

Op de woongroep was er gewoon iemand bang voor jou, maar zelfs dat schuif je af 'die was verwend'.

Wat wil je nu bereiken in je leven? Wil je zelfstandig kunnen wonen en het redden in de echte wereld? Dan moet je echt je verantwoordelijkheid nemen meid!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-09-13 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:43

Je slaat een begeleider? Je gooit een schoen naar een begeleider? Je hebt een conflict met een begeleider? De overige bewoners zijn bang voor je?
Ik snap wel dat je er niet langer welkom bent.

Ik heb afgelopen jaar enkele maanden gewerkt met uit huis geplaatsten 12-18 jarigen (zwak begaafd en gedragsproblematiek) en op iedere actie staan sancties. Je hebt nog veel kansen gehad.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:43

Je moet een schop onder je hol hebben, etiket of niet.
Newsflash: De wereld draait niet om jou en de hele wereld hoeft zich ook niet aan jou aan te passen.
Jij slaat, bedreigt en kwetst de mensen die je willen helpen, en nog stel je je zo arrogant op?
Het is hun schuld dat je nu niet na je vakantie kunt veranderen?
Kom op zeg, gedraag je niet als een kleuter van vier en gedraag je fatsoenlijk....

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:51

Billy schreef:
Newsflash: De wereld draait niet om jou en de hele wereld hoeft zich ook niet aan jou aan te passen.
Jij slaat, bedreigt en kwetst de mensen die je willen helpen, en nog stel je je zo arrogant op?
Kom op zeg, gedraag je niet als een kleuter van vier en gedraag je fatsoenlijk....

En hier ben ik het helemaal mee eens

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:52

piendepien schreef:
Billy schreef:

En hier ben ik het helemaal mee eens

+1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:01

vuurneon schreef:
takkie_muis schreef:

Je hebt het over een kind van 9.... Jij bent de volwassene. Waarom weer je verantwoordelijkheid niet nemen?

Op de woongroep was er gewoon iemand bang voor jou, maar zelfs dat schuif je af 'die was verwend'.

Wat wil je nu bereiken in je leven? Wil je zelfstandig kunnen wonen en het redden in de echte wereld? Dan moet je echt je verantwoordelijkheid nemen meid!

Ja nou hij hoeft ook niet het bloed onder mijn nagels weg te trekken.. , hij is gewoon verwend en heeft gemiddeld 2 woedeaanvallen per dag omdat hij zijn zin niet krijg en daarbij heeft hij de pik op mij. Wil altijd aandacht en is afschuwelijk irritant daarmee..

Zij is 37 en strontverwend , zij mag altijd alles en wordt altijd voorgetrokken. Wil ze wat knipt ze met haar vingers en ze krijgt het , ik laat niet over me heen lopen..

IKbenEllen

Re: En dan is het over...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:03

Dan moet je zorgen dat je een eigen woning krijgt en vooral niet gaan werken. Overal heb je wel te maken met verwende en / of strontvervelende mensen, Welcome to the real world.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:04

Citaat:
De buurjongen is weer mega boos , tsja en dan krijg ik de schuld zeker ><. Ik zei alleen dat hij een mongool was dus hij naar de begeleider en toen moest ik even grote boodschap doen dus hij moest daar plassen na mij , toen wij hij opeens weer tandenpoetsen en toen ik in mijn kamer was vet tegen de muur schoppen dus ik terug schoppen nadat ik de begeleiding geroepen had. Muziekje opgezet en nu hoor ik gegil en een heel boos mannetje *zucht*

Volgens mij ben jij ook niet helemaal heilig, TS. :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:05

takkie_muis schreef:

9 jarige. Weet je wel wat jezelf zegt? Sjonge... Wat ben jij respectloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:06

Ts, wil graag even weten welke provincie je woont. (per PB hoor, dan zal ik je ook even uitleggen waarom ik dat wil weten)

Verder begrijp ik de reacties van de meeste Bokkers heel goed, maar kan me ook zeker in jouw verhaal vinden. (vanuit je problematiek gezien)
Hoe je het ook went of keert, je hebt een gedragsprobleem. En nee, dat wil niet zeggen dat je meteen gesloten moet gaan wonen, maar misschien wel dat je naar een plek moet met meer kaders en duidelijkheid.
Het zou best eens kunnen zijn dat de zorgboerderij te 'open' en te vrij voor je was, moest je er veel zelf doen?
Woonde je er in een leefgroep, of had je een eigen appartement? At je samen met andere bewoners en begeleiding bijvoorbeeld, of alleen?

Van uit huis 'op jezelf' gaan wonen is niet makkelijk, voor 'normale' mensen al niet, laat staan als je ook nog bepaalde problematiek hebt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:11

vuurneon schreef:
Ik heb vaker topics gelezen van je en het valt mij op dat je het inderdaad snel bij een ander zoekt, dat de begeleiders het verkeerd zijn en dat het allemaal wel mee valt.

Een begeleider een tikje gegeven, doe jij ongelooflijk luchtig over. Veel té luchtig. Alsof het niets was en dat zij er een drama van maken. Volgens eigen zeggen functioneer jij normaal (in de woongroep toen), jij was 1 van de betere mensen die daar zat, te goed voor de groep. En toch... Die tik.

Je wou op jezelf wonen, met een totaal onrealistisch plan en zelf wou je dat niet inzien.

Je bent volwassen, maar moet nog volwassen worden.

Je kan pas hulp krijgen als je hulp wilt aanvaarden en zelf wilt veranderen :(:)

Precies.

Ik denk dat zelfoverschatting en het totale gebrek aan zelfkennis je grootste struikelblokken zijn en daar ga je heel hard aan moeten werken TS. Op dit moment kraam je niks anders uit dan "jamaar ik kan er niets aan doen, ik ben zielig en zij doen dit, zij zijn dat...". Dan is het ook niet meer dan logisch dat je totaal niks bereikt in je leven want geen mens die graag in de buurt is van iemand die nooit kan inzien dat ze zelf de oorzaak van het probleem is.

Maar alleen gaat het nog vreselijk moeilijk zijn om er aan te werken. Je hulpverleners zullen hele goede redenen hebben gehad om je buiten te zetten. Maar zou je in staat zijn om eens aan de tafel te gaan zitten om een oplossing te zoeken voor jou, een andere woonvorm, een andere soort begeleiding, eventueel een bezoek bij de arts/psychiater voor medicatie of aanpassing hiervan...?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:12

takkie_muis schreef:
vuurneon schreef:

Ja nou hij hoeft ook niet het bloed onder mijn nagels weg te trekken.. , hij is gewoon verwend en heeft gemiddeld 2 woedeaanvallen per dag omdat hij zijn zin niet krijg en daarbij heeft hij de pik op mij. Wil altijd aandacht en is afschuwelijk irritant daarmee..

Zij is 37 en strontverwend , zij mag altijd alles en wordt altijd voorgetrokken. Wil ze wat knipt ze met haar vingers en ze krijgt het , ik laat niet over me heen lopen..

Ik zit met verbazing deze reactie te lezen...
TS iemand geeft aan dat je fout bezig bent, en de schuld "altijd" af schuift op een ander, en wat geef je als antwoord op die bokker?
"ja maar hij deed......" "Ja maar zij doet..... >;)
Je gaat gewoon verder met anderen de schuld te geven...

Jezelf veranderen ga je niet vanaf een bepaalde datum doen :n
Jezelf veranderen doe je nu, per direct, alleen dan werkt het :j

Ik snap ook wel dat het heel makkelijk is om iedereen behalve jezelf de schuld te geven, want dan hoef je ook niet toe te geven dat je zelf fout zat, en dat je zwak bent. Want dat is het eigenlijk het grootste probleem wat ik tussen de regels door lees. Je kijkt niet eerst (of eigenlijk helemaal niet) naar jezelf, nee wat er ook gebeurt de fout ligt altijd bij een ander.

en een 9 jarige die het bloed onder de nagels vandaan haalt... tja dat zal echt 100% aan die 9-jarige liggen, want jij doet helemaal niks en bent een lief schattig klein engeltje... Of ligt het misschien toch ook wel deels aan jou??

Ik ben benieuwd of je mijn bovenstaande vraag eerlijk kunt en wilt beantwoorden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:12

Anthea schreef:
Citaat:
De buurjongen is weer mega boos , tsja en dan krijg ik de schuld zeker ><. Ik zei alleen dat hij een mongool was dus hij naar de begeleider en toen moest ik even grote boodschap doen dus hij moest daar plassen na mij , toen wij hij opeens weer tandenpoetsen en toen ik in mijn kamer was vet tegen de muur schoppen dus ik terug schoppen nadat ik de begeleiding geroepen had. Muziekje opgezet en nu hoor ik gegil en een heel boos mannetje *zucht*

Volgens mij ben jij ook niet helemaal heilig, TS. :+

Ik was hem best wel zat , hij was de hele dag aan het etteren en dan wordt het mij teveel en kan ik het niet laten :o

En ik krijg een bepaalde kick als hij boos werdt of wie dan ook, klinkt vaag maar dat voelt goed.. Daarom wou ik ook even praten met hem , daar heb ik jaren geen last van gehad tot hij kwam..

Kanelly schreef:
Ts, wil graag even weten welke provincie je woont. (per PB hoor, dan zal ik je ook even uitleggen waarom ik dat wil weten)

Verder begrijp ik de reacties van de meeste Bokkers heel goed, maar kan me ook zeker in jouw verhaal vinden. (vanuit je problematiek gezien)
Hoe je het ook went of keert, je hebt een gedragsprobleem. En nee, dat wil niet zeggen dat je meteen gesloten moet gaan wonen, maar misschien wel dat je naar een plek moet met meer kaders en duidelijkheid.
Het zou best eens kunnen zijn dat de zorgboerderij te 'open' en te vrij voor je was, moest je er veel zelf doen?
Woonde je er in een leefgroep, of had je een eigen appartement? At je samen met andere bewoners en begeleiding bijvoorbeeld, of alleen?

Van uit huis 'op jezelf' gaan wonen is niet makkelijk, voor 'normale' mensen al niet, laat staan als je ook nog bepaalde problematiek hebt.

Ik ben een fries

ik mocht doen wat ik wou m geen regels en mocht naar bed wanneer ik wou al moest ik half 11 boven zijn. Verder deed ik alles zelf , en taken deed ik wel was ik zo klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:15

Anoli schreef:
Ik zit met verbazing deze reactie te lezen...
TS iemand geeft aan dat je fout bezig bent, en de schuld "altijd" af schuift op een ander, en wat geef je als antwoord op die bokker?
"ja maar hij deed......" "Ja maar zij doet..... >;)
Je gaat gewoon verder met anderen de schuld te geven...

Jezelf veranderen ga je niet vanaf een bepaalde datum doen :n
Jezelf veranderen doe je nu, per direct, alleen dan werkt het :j

Ik snap ook wel dat het heel makkelijk is om iedereen behalve jezelf de schuld te geven, want dan hoef je ook niet toe te geven dat je zelf fout zat, en dat je zwak bent. Want dat is het eigenlijk het grootste probleem wat ik tussen de regels door lees. Je kijkt niet eerst (of eigenlijk helemaal niet) naar jezelf, nee wat er ook gebeurt de fout ligt altijd bij een ander.

en een 9 jarige die het bloed onder de nagels vandaan haalt... tja dat zal echt 100% aan die 9-jarige liggen, want jij doet helemaal niks en bent een lief schattig klein engeltje... Of ligt het misschien toch ook wel deels aan jou??

Ik ben benieuwd of je mijn bovenstaande vraag eerlijk kunt en wilt beantwoorden...

Nee zeker is er ook aan mijn kant schuld , zoals hierboven te lezen is krijg ik er een kick van. Ik negeerde hem al , maar als hij geirriteerd is kan ik net als snoep er niet vanaf blijven en het uitlokken om me te voeden aan die woede van hem..

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:15

ik snap de reacties van de bokkers ook maar ik begrijp TS ook goed, hoe kan je als volwassenen reageren terwijl je zo'n beperking hebt? ik denk dat TS reuze graag zou willen veranderen en aanpassen mits ze zou weten hoe. Het is dezelfde discussie als een paard niet luistert, de een zegt, zweep erover, hij moet maar luisteren, de andere zegt Parelli, en weer eentje gaat de clicker gebruiken. Zo is het ook met mensen, er zijn vele wegen die naar Rome leiden. TS heeft er niet voor gekozen zo in haar vel (eerder in haar hoofd) te zitten dat is wel even handig om te weten, uiteraard geeft zij iedereen de schuld, dat is makkelijker en daar kun je tenminste wat mee. Schop onder je eigen kont geven heeft geen zin, als dat zou helpen was dit allang gebeurt, ze heeft hulp nodig en dan onvoorwaardelijk, zoals je ouders onvoorwaardelijk houden van je. Ik heb ook niet alle oplossingen maar ik zit al lang genoeg in de zorg en heb zelf ook de zorg over 2 kinderen met ASS om te weten dat deze groep er niet zelf voor kiest om zo te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:16

Ik ga je wel even pb-en.

Heb nog een aantal vragen voor je, maar dat hoeft hier niet in het topic.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:18

boedjang schreef:
ik snap de reacties van de bokkers ook maar ik begrijp TS ook goed, hoe kan je als volwassenen reageren terwijl je zo'n beperking hebt? ik denk dat TS reuze graag zou willen veranderen en aanpassen mits ze zou weten hoe. Het is dezelfde discussie als een paard niet luistert, de een zegt, zweep erover, hij moet maar luisteren, de andere zegt Parelli, en weer eentje gaat de clicker gebruiken. Zo is het ook met mensen, er zijn vele wegen die naar Rome leiden. TS heeft er niet voor gekozen zo in haar vel (eerder in haar hoofd) te zitten dat is wel even handig om te weten, uiteraard geeft zij iedereen de schuld, dat is makkelijker en daar kun je tenminste wat mee. Schop onder je eigen kont geven heeft geen zin, als dat zou helpen was dit allang gebeurt, ze heeft hulp nodig en dan onvoorwaardelijk, zoals je ouders onvoorwaardelijk houden van je. Ik heb ook niet alle oplossingen maar ik zit al lang genoeg in de zorg en heb zelf ook de zorg over 2 kinderen met ASS om te weten dat deze groep er niet zelf voor kiest om zo te zijn.

Volwassen reageren is moeilijk als je niet weet hoe, idd...
Maarrrr een tik is een tik en dat is ten alle (leeftijds) tijden not done :n

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:19

Kanelly schreef:

En hier ben ik het dan weer helemaal mee eens.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:20

Kijk eerst eens naar jezelf voordat je je problemen op anderen af gaat schuiven. Door met de vinger naar anderen te wijzen, bereik je niets!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:21

Ik vind persoonlijk dat haar beperking wel altijd heel makkelijk als excuus word gebruik. Ik mis vooral normen en waarden