Help, afkicken van verliefdheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 00:27

Roosch schreef:
Oh help, dat maakt het nóg ingewikkelder dat jullie voorheen wel eens wild zoenden. :=
Dat maakt het er niet makkelijker op. Is Jan dan homo of bi? Ik snap de actie niet zo goed om met iemand van de andere sekse te zoenen als je daar niet op valt. :') Gewoon voor het huigtikkertje spelen?

Ik wens je veel sterkte.

Hij is wel echt homo... Maar.. Hmm. Hoe zeg ik dit zonder vreemd over te komen. In mijn vriendengroep (theatermensen) zitten veel homo's, lesbiennes en biseksuelen. Ook wel hetero's, maar het is zo'n beetje 50-50 verdeeld. Ik ben zelf bi... De groep is behoorlijk hecht en we doen veel met elkaar.. We zijn ook heel open en losbandig, mede door het overgrote deel aan homo's en lesbi's. Ik denk dat iedereen zo ondertussen wel een keer met iedereen heeft gezoend. Tijdens drankspelletjes, doen of durf etc, of gewoon tijdens het uitgaan in de homo-bar. Mijn eerste zoen met Jan was tijdens een spel... En de keren daarna (wel weken later) tijdens het uitgaan. Ben je lekker intiem aan het dansen... En dat gebeurde gewoon.. En daarna gebeurde het ehh, wat vaker, toen we hechter werden. Ongeveer 1x in de week bij elkaar slapen, gesprekken tot diep in de nacht en wakker worden in elkaars armen. Uiteindelijk dus ook één keer bijna met hem naar bed geweest, met een derde iemand erbij (ook homo), maar het was al 7 uur in de ochtend en ik moest naar een afspraak, dus kleren weer aan en ben weg gegaan. Gelukkig maar denk ik nu, want oef... Een trio met twee homo's zit ik toch echt niet op te wachten :')

Hij heeft zelf wel meerdere keren aangegeven het wel een keer met een meid te willen doen. Gewoon, om te kijken hoe dat is... En op de vraag met wie, dan grijnsde hij altijd zo dom. Je weet prima met wie.. Ja ehh...

Toen eens een heel serieus gesprek gehad. Zo van Jan, ik vind je heel aantrekkelijk en wil best een nachtje met je slapen, maar grap er aub niet over, dat vind ik niet leuk. Zeg dus gewoon dat je 100% homo bent en dat het nooit gaat gebeuren, om me uit mijn lijden te verlossen. Want je weet dat ik je een lekker ding vind en ik zo bij je in bed zou duiken... Weer die domme grijns en, ik kan nooit nooit zeggen, zegt hij.. Dat was dus al wel een paar maanden geleden, toen hij niets van mijn gevoelens wist.

Maar zelfs nadat ik hem woensdag had gezegd hem leuk te vinden en hem vroeg van, kun je me nu alsjeblieft zo flink afwijzen dat ik geen greintje hoop meer heb.. Maar dat kon hij niet.

Dan heb ik zoiets van... Nohh.. Speelt er dan iets? Waarom kan je dat niet? En... Ga ik dus weer hoop hebben :+

SumSum: Dat weet ik ook maar al te goed! Maar ik bedoel meer, we doen als vrienden wel al die sociale dingen in een relatie, behalve dan sex.. En dat speelt met mijn hoofd! En daarom is het voor mij nu beter om even geen contact meer te hebben.

Roosch

Re: Help, afkicken van verliefdheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 00:39

Iek snap.. :D

Dat is wel heel wat anders dan wat ik onder een 'goede vriendschap' versta. :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 00:47

Ja, ik normaal ook, maar meer kan het niet zijn, want hij valt niet op vrouwen..

Het is gewoon, we voelen ons zo ontzettend comfortabel bij elkaar... Met alles. Dus er kwam al snel een meer goede band dan vrienden alleen... Door dik en dun, samen. En dat ontaardde zich na een tijd in af en toe zoenen met elkaar tijdens het uitgaan.. Maar meer dan 'voor de leuk' zat daar niet achter. Het bij elkaar slapen is ook echt vriendschap. Dat was veelal gezelschap.. Hij was eenzaam, ik eenzaam, dus sliepen we af en toe bij elkaar, knuffelend, omdat we toch erg comfi met elkaar waren en dat die genegenheid gewoon even nodig hadden. Zeker in moeilijke tijden.. Gewoon iemand willen vasthouden. Het is er gewoon een beetje ingeslopen, die wel erg ehh, vriendschappelijke omgang met elkaar. En ik heb dat nooit tegen gehouden natuurlijk, en misschien ook wel een beetje dikker aangezet, want dat vond ik maar al te leuk natuurlijk :D

Daarom dat ik die afstand nu wil houden, want zo kan het niet verder als ik gevoelens heb.

Maar wederom zat daar toch verder echt niets achter, als in dat hij iets met me wil. Hij wil gewoon niet het woord nooit zeggen, omdat niets in leven zeker is, zegt hij... Maar denk niet dat hij beseft hoe lastig hij het mij daarmee maakt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 00:52

Ik vind het niet gek dat je gevoelens krijgt voor iemand waar je zo hecht mee om gaat.. :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 02:02

Je kan natuurlijk alles bedenken wat je niet leuk aan hem vind boos op hem worden om iets kan ook helpen. wens je veel sterkte tis een van de ergste dingen die je kan voelen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 02:10

franka75 schreef:
Je kan natuurlijk alles bedenken wat je niet leuk aan hem vind boos op hem worden om iets kan ook helpen. wens je veel sterkte tis een van de ergste dingen die je kan voelen

Ahum, méén je dat werkelijk? Een onbeantwoorde verliefdheid "een van de ergste dingen die je kan voelen"? Dacht het niet.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 06:16

ik denk dat je prima er mee om kan gaan als jullie bij elkaar zijn, immers ging het de afgelopen maanden ook goed als ie echt 100% was dan had ie je ook niet gezoend en gegruweld om het wel te doen omdat je een vrouw bent.

laat het op zijn beloop, jezelf (en jullie) pijn doen door deze houding aan te nemen bereik je niets mee, je gaat er niet op vooruit op geen enkele manier je voelt jezelf aan rotter en rotter en hij ws ook.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:56

Jullie hebben dus een heel intieme vriendschap... mij lijkt het ook logisch dat je zo gevoelens gaat krijgen! Als je alles met iemand deelt en zoveel met elkaar omgaat. Hij gaat jou dus niet keihard afwijzen.. Wat ik niet zo goed begrijp als het toch nooit wat zal worden tussen jullie... Hij moet eerlijk zijn en jou geen stille hoop geven. Jij hebt nu duidelijkheid nodig! Ga een gesprek met hem aan en vraag hem jou duidelijkheid te geven. Geen vage antwoorden als zeg nooit nooit, want daar heb je niks aan!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 19:18

Hij geeft ook geen stille hoop. Hij is daar op zich wel duidelijk in. Je bent geen man, punt, klaar... Maaaar, moet hij er dan aan toevoegen, je weet maar nooit.. Zucht :) Maar goed, alsnog, ik maak me geen illusies hoor. Ik weet het dondersgoed, dat het nooit zal gebeuren. Alleen zijn mijn gevoelens het er niet mee eens..

En daarom het geen contact.. En ik moet zeggen dat, ondanks dat ik hem veel mis, het ook wel fijn is dit. Die afstand. Ik zit in ieder geval niet elke dag meer naast hem stiekem te zwijmelen en dat geeft ook wel rust in het koppie.

Ik zit nu alleen met woensdag, dan geeft hij een workshop waar ik ook zou bij zijn (en ik geef diezelfde soort workshop 2 weken later zelf). Voor mij is het fijn om zijn workshop te zien, voor voorbereiding op de mijne en ook de mensen die erop af komen.. En we hebben met het bestuur nog wat te bespreken.

Liefst mijd ik hem, aan de andere kant, ik wil ook niet mijn normale gang van zaken en hobby's laten verstoren door dit... Maarrrr, dat klinkt nobel, alleen zitten mijn gevoelens ook zo van "Ga heen!" en daar wil ik dan weer niet aan toegeven..

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:39

Dit moet echt wel heel moeilijk zijn voor je, te meer omdat je eigenlijk geen grens hebt gesteld tussen vriendschap en verliefdheid. Als jullie het bed delen met elkaar, gewoon als vrienden, dan is er volgens mij al meer aan de hand. het is allemaal niet gemakkelijk om te zeggen wanneer het nu vriendschap is en wanneer verliefdheid of seksuele aantrekkingskracht. In hoeverre denk je zelf echt verliefd op hem te zijn?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:22

Oh hmm wat een situatie Eline! Ik herken het wel - je vriendengroep klinkt verdacht veel als de mijne van de middelbare school, die ik nog veel zie ook al wonen we allemaal verdeeld. In 1 bed slapen, 'per ongeluk' zoenen, tja, it happens indeed.

Ik denk dat jouw oplossing de enige is inderdaad, al is hij nogal rigoureus. Succes ermee, het zal niet makkelijk zijn.. Hoop dat het hier delen helpt en niet averechts werkt!

P.S. Wat heb je een heerlijke schrijfstijl. Lig hier dubbel af en toe, ook al is het helemaal geen grappig verhaal. :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 20:36

Ja, en dat is ook één van mijn problemen. Ik maak dingen te luchtig, vaak luchtiger dan ze zijn, en dan hebben mensen niet altijd door dat het me toch wel flink zeer doet, omdat ik er een afstandelijk grappig verhaal over maak.. Maar goed, ben ook schrijver en mensen entertainen is een doel van me haha.. En dan wil ik wel eens eigen leed gebruiken :+

Ik denk niet dat het averechts werkt. Ik mag namelijk alleen in de avond hier kijken, de rest van de dag ben ik niet in dit topic.. En denk ik ook niet aan hem.. Maar de uitlaatklep af en toe kunnen openen is wel even lekker.

espiga1984: Jan zei zelf ook.. Volgens mij is het niet zozeer om mij, maar meer dat je iemand zoekt en iemand wil die jouw genegenheid geeft.. En misschien is dat ook wel zo. Dat het niet om hem persoonlijk gaat, maar meer om de comfort en liefde die hij me geeft. Iets wat ik nooit echt gehad, daar ik nog nooit een relatie ben aangegaan. Daar verlang ik stiekem wel een beetje naar..

En dan is meneer ook nog eens een lekker ding en dan moet ik soms toch even extra schoon ondergoed mee in mijn tas :') :') Dus seksuele aantrekkelijkheid is er zeker.. Maar of het dat alleen is.. Hmm. Ik weet het niet. Misschien. Misschien niet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 14:04

Nou... Gisteren hebben we elkaar weer gezien...

Goed, dinsdag stuurde ik hem een sms en verbrak ik mijn eigen regels :). Ik had zoiets van, woensdagavond zien we elkaar weer want hij leid een workshop en ik wil daar niet van weg blijven, want het is ook mijn theatergroep... Dus, dinsdag een sms, dat dit rot was en dat ik niet wist of ik wel of niet naar de workshop zou moeten gaan. Wat heen en weer gesmst en hemel, wat voelde ik me weer zielsgelukkig :')

Gisteren dus wel naar de workshop geweest en daarna biertje doen in de kroeg. Weer superleuke avond gehad. Het er nog wel serieus over gehad, tussen de workshop en de kroeg in. En daar kwam toch echt uit, hij wilde de vriendschap zeker niet kwijt, maar meer dan dat zou het echt nooit worden. Wist ik ook wel natuurlijk. Maar we bespraken even hoe ik ermee om ehh, moet gaan... Daar is hij dan echt wel super in... Hij begrijpt mijn gevoelens heel goed en vind het ook niet raar of iets. Hij behandeld me er niet anders door. Het is niet ineens raar tussen ons. Dus dat is fijn.

Maar dan....

Het dus even geen contact idee, dat was op zich lekker. Heb me wel beetje rot gevoeld, maar voor de rest, och wel te doen.

Gisteren zag ik hem, weer super gezellig gehad en dan 's nachts jankend op de fiets naar huis omdat ik die gevoelens voor hem heb en die zijn dan weer zo sterk als ik hem zie, dat als het einde van de avond dan aanbreekt, ik me echt gebroken voel.

Dus dan denk ik... Ja, deze huilbuien komen alleen naar boven wanneer ik hem gezien heb... En als ik hem niet zie, dan is het nog steeds rot, maar kan ik er wel mee omgaan.

En dus zit ik weer in diezelfde afweging; zien of niet zien... Ik heb 2 opties.
- Geen contact en dan ook echt geen contact voor een langere periode en dus mijn beste vriend kwijtraken
- Doorgaan zoals we gingen (met wat aanpassingen, ik slaap er niet meer, we zijn minder intiem) en dan maar leren dealen met alle gevoelens die daarbij komen en hopen dat ze een keer overgaan.

Beide opties zijn niet zo aantrekkelijk.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:38

He bah, that's choosing between two evils! Ik zou toch gaan voor geen contact, voor zover dat met jullie gezamenlijke vriendengroep mogelijk is. Tegen de tijd dat je hem niet meer bewust mist en/of iemand anders hebt leren kennen kun je het contact misschien weer langzaam opbouwen.

Verliefdheid is namelijk een hormonaal iets, niet vergeten. Je moet de prikkel die het daadwerkelijke gevoel triggert uit je leven bannen. Herinnering werken ook om die gevoelens te triggeren, maar in verminderde mate. Dat is iets anders dan 'houden van', maar het misselijk/nerveus/kriebels/.. heeft puur te maken met hormonen. Er is wel dus wel degelijk een biologische verklaring voor 'Uit het oog, uit het hart.'

Het gaat niet makkelijk worden, en ik wens je succes, wat je keuze ook wordt. Dikke knuf :(:)

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:45

*Stille meelezer*

Ik ben wel benieuwd hoe het er nu voor staat TS?

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:06

JPS schreef:
Ik snap ergens wel dat je de deur tijdelijk dichtgooit maar als ik je verhaal zo lees, denk ik dat je jezelf en hem daarmee tekort doet. Volgens mij willen jullie elkaar helemaal niet missen. Mijn eerste gedachte is dat je beter van de, toch wel intieme, band kunt genieten op een manier die wel mogelijk is in plaats van afstand te nemen vanwege het onbereikbare stukje. Liefde kent vele vormen, kwestie van de juiste weg vinden?

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens...

Ik zit zelf ook in deze situatie, maar dan vanaf "Jan" zijn kant. 13 jaar lang heb ik lief en leed gedeeld met mijn beste vriend, elke dag bij elkaar of minstens even bellen, flink smsen, élk miniscuul aspect van elkaars leven weten. Van die 13 jaar zijn we 2 jaar als koppel samen geweest, wat héél grote hoogtepunten heeft gehad, maar ook één enorm dieptepunt waardoor we uiteindelijk na veel knipperlichten besloten hebben vrienden te blijven. Dit is met periodes goed gegaan, maar soms ook moeizaam. Sinds ik met mijn huidige vriend samen ben lijkt hij echter door te hebben dat het al heel snel heel serieus is geworden tussen ons door een moeizame start. Hij merkt waarschijnlijk bij mij nu (waarschijnlijk voor het eerst in mijn leven, als ik heel eerlijk ben) écht geen kans meer te maken en heeft een maand of 3 geleden dan ook echt exact gezegd wat jij nu tegen Jan gezegd hebt: "Ik wil geen contact meer want ik kom niet over je heen". Veel over gepraat in eerste instantie, maar hij wilde het toch echt op deze manier proberen. En hoewel ik het begrijp van hem (en dus ook van jou TS) doet het echt ontzéttend veel pijn en ben ik bij vlagen ook gewoon ongelooflijk boos op hem dat hij mij dit aan doet terwijl ik in álles wat ik doe rekening probeer te houden met hem en zijn gevoelens.

Op dit moment voel ik mij op sommige dagen zelfs zo gekwetst door deze aanpak dat ik sterk betwijfel of onze vriendschap ooit nog kan worden zoals voorheen, dus ik zou toch sterk oppassen in jouw situatie TS.
Nogmaals, ik begrijp het écht, maar houd er rekening mee dat deze situatie niet alleen moeilijk is voor jou maar óók voor Jan. ;) In elk geval veel sterkte, onbeantwoorde liefde is nooit leuk. :(:)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 12:02

@Zoe_rainbow: Update ;):P

@Gekkesies: Ik weet dat het inderdaad ook heel lastig is voor hem. Hij was het toen ook niet eens met het geen contact hebben, maar gaf me daarin wel de ruimte. "Ik vind het niet leuk, maar als jij echt denkt dat het het beste is..."

Ondertussen zijn we daar beide van bijgedraaid :') en hebben we gewoon weer contact. Kan toch echt niet zonder hem... En hij niet zo goed zonder mij.

Gisteren elkaar nog gezien... En eergister... En morgen weer... En overmorgen samen naar fitness..

Het is ondertussen uit met zijn vriend, iets wat er al een tijdje aan zat te komen, want dat liep niet heel stabiel en dat probeerde ik hem al een tijdje aan het hoofd te brengen, maar dat is behoorlijk lastig, zonder te klinken als een arrogante bitch die de relatie kapot wil hebben, dus was daar niet heel actief in. Maar zei hem wel, je gaat die vriend van je een keer kwetsen, want je hebt geen sterkte gevoelens voor hem, niet meer dan 'het is een leuke jongen.' En inderdaad..

We gingen uit op een avond en leerden een leuke groep andere mensen kennen. Ergens aan het einde van de avond kwam ik van de bar naar buiten en stond Jan te zoenen met één van hen. Kwaad dat ik was. Hij had toen immers nog een vriend. Bij de kraag gevat en zo ontzettend boos geworden. Drama. Geschreeuw bij de kapstoppen. Wijnglas die viel... En hij ook verontwaardigd. "Je reageert alleen maar zo omdat je gevoelens voor me hebt." Ehh, excuse me. Nee. Ik heb nooit, maar ook nooit, als hij met andere mannen zoende er een probleem van gemaakt, ondanks dat ik het lastig vond. Ging gewoon door.. Dronk mijn drankje en plakte een glimlach op. Maar vreemdgaan, dan stoot je mij tegen het verkeerde been, wie het ook is. Vervolgens ben ik naar huis gegaan, maar onderweg kwam ik erachter dat mijn huissleutel en mobiel nog bij hem thuis lagen.. Dus naar zijn huis gelopen en hij stond buiten op mij te wachten (met onze andere vrienden, die genoeg takt hadden om meteen weg te gaan en ons alleen te laten). Daarna ergens kebab gaan eten en het uitgepraat. Volgende dag heeft hij zijn vriend verteld dat hij vreemd was gegaan en toen was het dus meteen uit.

Daar had hij het behoorlijk moeilijk mee, niet zozeer dat hij het heel erg vond dat de relatie uit was, maar het feit dat hij iemand die hij aardig vond, zo gekwetst had, dus we hebben elkaar extra veel gezien...

Tussen ons is het nu wel vreemder geworden. Hij is weer single.. En ik heb daardoor gelukkig echt niet meer hoop gekregen, maar het is wel een beetje ehh vreemd geworden. het 'intieme' dan. Naast elkaar zitten, knuffels geven etc. Dat is behoorlijk minder geworden. En dat vind ik niet erg, misschien maar goed ook, maar het is wel even wennen. Ik denk dat hij extra voorzichtig is om niets van mijn kant uit te lokken en daarom minder 'aanhankelijk is' En ik heb het idee zo snel ik mijn hoofd op zijn schouder leg, hij meteen iets ervan denkt, en dan doe ik het dus niet. Dus dat zit op een heel laag pitje.

Maar voor de rest, contact zoals gewoonlijk. Misschien wel meer... Ik ging naar huis voor het weekend, op vrijdag, tot maandagavond, en dat vind hij dan maar niets, dat ik 'zolang' weg ben... Vervolgens op vrijdagavond een bericht, zaterdag is er dit en dat te doen... En dan kom ik weer vliegen voor een hele middag plezier. En het heel leuk gehad hoor! Maar pas 's nachts weer eens thuis bij mijn ouders.. En ben al haast niet thuis en bij de paarden :P.. Maar die drang om bij elkaar te zijn is gewoon erg sterk. Van zijn kant ook, maar ook heel erg van mijn kant.

En dat maakt het allemaal behoorlijk verwarrend... Want we zijn twee handen op één buik... Als vrienden.. En helaas niet meer..

Merk nu ook dat ik soms kwaad ben daarom. Van waarom niet? Waarom heb ik dit weer? En dat ik soms ook kwaad ben op hem. Dat hij me niet kan geven wat ik wil. Niet dat ik het laat merken, maar het sijpelt er soms wel uit, dat ik wat sneller hap dan eerder en daar heeft hij het wel lastig mee af en toe.

Ik probeer ook minder naar hem toe te gaan als ik comfort nodig heb. Want als ik me rot voelde, rende ik wel in zijn armen. Dat doe ik niet meer. Ik ontlaad me nu bij andere vrienden. Mis hem daarin wel heel erg. Maar ik vind dat ik dat nu even niet kan maken, want zo snel hij me troost, voel ik me weer iets te geborgen bij hem. Hij daarentegen stort zijn emotionele laadschip nog wel altijd gewoon bij mij :') en dat vind ik geen probleem.. Want ergens vind ik het wel fijn dat ik daarin nummer 1 ben.. Hoewel dat ook niet bepaald goed is voor mijn eigen gevoel..

Ik denk dat alles behoorlijk samen te vatten is in: AAAAAAAAAAAAAAAH :P

Maar goed, we blijven gewoon vrienden en ik zie wel hoe het gaat. We zijn te diep met elkaar verweven dat ik het contact niet wil breken... En ergens vind ik het ook wel amusant, hoe hij nu zijn best doet om me aan de eerste de beste vent of meid te koppelen :') "Is dat niet wat voor jouw? Of die.. En die dan? Dat daar?" We maken er ook best wel veel grapjes over om de situatie licht te houden en dat helpt wel.

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:29

Stille mee lezer
Hoe is het nou tussen jullie

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 18:53

Wel goed :) Superleuk weekend gehad. Uit geweest.. En hij was stomdronken, dus hem naar huis gebracht en bij hem blijven slapen. Hele luie zondag gehad. Met zijn tweetjes in bed de hele dag series kijken, daarna uit eten geweest en toen weer een filmpje kijken in bed. Het was dat ik om 9 uur weg ging want moest nog huiswerk maken, anders was ik daar zo weer blijven pitten.

Oftewel, veel is er niet veranderd. We zijn wel minder touchy. We hebben niet geknuffeld in bed ofzo, zoals we eerder altijd deden.. Maar voor de rest was het wel weer een gezellig weekend.

En dan kijk ik weer naar de foto's van dit weekend en dan heb ik zoiets van whyyyy are you gay jij rotzak :P (voor de nieuwsgierigen, pb)

Maar ik moet zeggen dat ik er wat makkelijker mee omga dan eerst. Dat ik er minder moeite mee heb. Want heb nu toch echt wel geaccepteerd dat het hem niet word. Alleen heel even, soms die pang, van, klote.. Maar de verliefdheid weet ik aardig te accepteren en daardoor weg te drukken.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 15:45

En daar gaan we weer... Ruzie. Ik ben kwaad op hem. Terecht, onterecht, ik weet het niet. Ik verwacht dingen van hem. Teveel denk ik. Dingen die je verwacht van een vriendje... En dan word ik weer kwaad als hij niet aan die verwachting voldoet.. En nu ben ik weer kwaad. Weet alleen niet zo goed of ik daartoe gerechtigd ben zeg maar. Zucht. Ik ben het zat. Ik wil hem niet kwijt als vriend, maar dit werkt ook niet. Ik zit er weer tegen aan te hikken om het te verbreken.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:34

Ik heb nog niet gereageerd maar wel al die tijd je topic gevolgd.
Ik wilde je even een virtuele knuffel geven :(:)

Natuurlijk doe je het niet expres want het is je gevoel maar wat maak je het jezelf moeilijk. Denk er goed over na wat je wil en wat reëel is. Succes ermee!

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:49

Ik heb hetzelfde meegemaakt paar jaar geleden, god wat was dat vreselijk :')
Hij was ook echt mijn maatje, deden zoveel samen, sliep zaterdagnacht ook gerust in zijn bed om volgende ochtend met zijn ouders aan het ontbijt te zitten.

Ik heb niet echt tips, eroverheen komen is supermoeilijk en het moet slijten :(:)

Ik wil best een PB hebben met foto <<)

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:28

Wat een rotsituatie TS!
Ik heb zo'n zelfde situatie wel eens zien gebeuren. Dat is uiteindelijk uit de hand gelopen en deze personen zijn nu geen vrienden meer. Heel jammer als dat zo gaat!

Het klinkt alsof jullie het heel fijn hebben samen. Bedenk je eens wat een relatie meer heeft dan jullie omgang nu. Seks uiteraard en exclusiviteit. Kan je er mee leven deze dingen niet met elkaar te delen? Misschien buigt je verliefdheid nog om naar genegenheid.

Anyway, geen idee of je hier iets mee kan. Moeilijke situatie, ik persoonlijk zou het jammer vinden als jullie opgeven wat jullie nu samen hebben. Het klinkt alsof jullie het super hebben samen.

Ik ben trouwens wel heel nieuwsgierig naar een foto <<) O:)

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:29

_Saar schreef:
Wat een rotsituatie TS!
Ik heb zo'n zelfde situatie wel eens zien gebeuren. Dat is uiteindelijk uit de hand gelopen en deze personen zijn nu geen vrienden meer. Heel jammer als dat zo gaat!

Het klinkt alsof jullie het heel fijn hebben samen. Bedenk je eens wat een relatie meer heeft dan jullie omgang nu. Seks uiteraard en exclusiviteit. Kan je er mee leven deze dingen niet met elkaar te delen? Misschien buigt je verliefdheid nog om naar genegenheid.

Anyway, geen idee of je hier iets mee kan. Moeilijke situatie, ik persoonlijk zou het jammer vinden als jullie opgeven wat jullie nu samen hebben. Het klinkt alsof jullie het super hebben samen.

Ik ben trouwens wel heel nieuwsgierig naar een foto <<) O:)

Edit: ik zie dat ik het een beetje krom neer heb gezet. Ik bedoel uiteraard niet dat alleen seks en exclusiviteit een relatie maken. Zijn maar voorbeelden.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:41

Bij mij duurde het 7 jaar.

na 1,5-2 jaar verbrak ik het contact, dat duurde pakweg 4 jaar. Toen was er een ongeval met zijn vader dus nam ik even contact op. Kort erna kwamen we bij elkaar, hij had (heeft nog steeds trouwens) al toen 4 jaar een vriendin, toch ging hij even vreemd met mij. Daarna een gesprek, een harde afwijzing, afscheid, opnieuw geblokt en contact verbroken. nu voorgoed. Ik ben nu een jaar verder en het is over en prima. Ik had die harde afwijzing nodig om los te laten.

Sterkte iig. Het is zwaar, ellendig..

*edit* dat staat wat krom, maar wij kwamen bij elkaar, zeiden geen woord, explodeerden zo'n beetje en pas daarna ergens hebben we gepraat :+ iets met primitief etc.