Trek ik het aan ofzo?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Re: Trek ik het aan ofzo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:10

Hoe oud zijn je klasgenoten ongeveer?
Ik zou persoonlijk mijn klasgenoten echt even op hun plek zetten als ze na 4 weken(zolang heb je nu weer school toch?) al het idee hebben om zich te bemoeien met mijn privéleven. Je vraagt om huiswerk zijn ze nu helemaal gek geworden. :=

Heb je hulp voor de negatieve gevoelens die jij over school hebt? Om het te verwerken of te begrijpen?
Mensen zijn nare wezens. Jouw klas zal waarschijnlijk aanvoelen dat jij je niet op je gemak voelt en daardoor kwetsbaarder bent, zon groep gaat je dan targeten. Voorkom dat en zoek met professionele hulp uit waardoor jij zo opvalt voor groepen en waar die negatieve gevoelens vandaan komen. Succes :)

Hoe gaat het trouwens met de kat van je oma? Had je al updates in dat topic gezet? :Y)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:11

Mijn mening

Ik snap dat het voor jou slechte herinneringen boven haalt uit het verleden. Ghosts from the past.

Maar neem eens wat afstand en lees dan je openingspost opnieuw, alsof het over iemand anders gaat.

Zoveel is er niet gebeurd. Het is een incident: Jij was ziek en bent in het weekend uitgegaan en werd daarna weer ziek.
Iemand heeft jij in het weekend gezien toen je uit was en reageert dat je ziekte wel mee zal vallen als je wel uit kan gaan.
Meer is er niet gebeurd.

Voor je ziek werd, verliep het contact prima, zeg je zelf.

Mijn tip: maak het niet groter dan het is. Je krijgt wat kritiek. Meer niet. Maandag is iedereen dit allang vergeten, alleen jij houdt er aan vast.
Je zal als beveiliger ook in situatie komen waar het beter is om emotioneel afstand te nemen en rustig te blijven. De kritiek te ontvangen en weer los te laten. Doe dat nu ook.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:15

School is voor jou door gebeurtenissen in het verleden gewoon een negatieve plek geworden en dat is heel logisch.
Punt is dus wel dat nu blijkt dat je dat toch niet echt verwerkt hebt hoe hard je ook zegt dat dit wel zo is.

2 van mijn schooljaren waren echt een hel en sindsdien was school voor mij een negatieve plek.
Ik ging er bij voorbaat al van uit dat mensen mij niet leuk gingen vinden en dat ze me toch niet begrijpen.
Daarmee drukte ik mezelf in de hoek waar ik die 2 jaar in gezeten heb en waar ik juist niet heen wilde.

Ik heb heel veel gehad aan EMDR, ik werk tegenwoordig zelfs op een school en voel me daar heerlijk op mijn gemak.
Een drukke kantine vind ik nog steeds niet geweldig maar ik raak niet meer in paniek en hou mijn hoofd omhoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:17

senna21 schreef:
Het zullen je vrienden niet worden, maar zolang jij zo negatief denkt over je schoolgenoten, maak je het nog negatiever.
Het zijn ook 'maar' gewoon mensen die net als jij proberen om het beste te maken van hun leven, met hun onzekerheid, fouten, stress, etc.
En dat is al moeilijk genoeg. Wees gerust: ze zijn vooral bezig met zichzelf...
Zolang jij je klasgenoten ziet als 'vijanden', zul je ze ook zo ontmoeten.
Succes met het 'omdenken'

Mijn vrienden zullen het inderdaad niet worden. Maar ik doe vanaf het begin gewoon normaal tegen ze. Blijf altijd vriendelijk. Heb wel eens een mindere dag doordat ik af en toe nog last heb van mijn B12 te kort.

Maar ik ben daar voor mijn toekomst en wil graag mijn diploma halen. Dus ervaar het gewoon als vervelend als ze telkens lawaai maken, onrustig zijn. Door de leraren heen praten.

Misschien dat ik daarom ook buiten de groep val. Ik ben nu iemand die graag leert en helaas door ziekte etc van de havo/mavo op deze opleiding terecht gekomen. En de opleiding zelf vind ik zeer leuk. Zit ook altijd vooraan om toch nog wat mee te krijgen van de lessen. Terwijl het bij de rest lang leven de lol is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:20

B12 tekort, ADD, allemaal van die diagnoses die zo twijfelachtig zijn. Ik kreeg ook ADD en cvs toegewezen maar ik was gewoon moe van al die jaren vechten tegen mezelf en mijn demonen.

Ik zou eens goed naar jezelf kijken en gaan nadenken of je echt wel alles hebt verwerkt.

Edt: even een toevoeging hierop. Soms wil je gewoon dat het NU veranderd, maar dat kan soms niet zonder terug te kijken naar het verleden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-13 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:20

Kana schreef:
Hoe oud zijn je klasgenoten ongeveer?
Ik zou persoonlijk mijn klasgenoten echt even op hun plek zetten als ze na 4 weken(zolang heb je nu weer school toch?) al het idee hebben om zich te bemoeien met mijn privéleven. Je vraagt om huiswerk zijn ze nu helemaal gek geworden. :=

Heb je hulp voor de negatieve gevoelens die jij over school hebt? Om het te verwerken of te begrijpen?
Mensen zijn nare wezens. Jouw klas zal waarschijnlijk aanvoelen dat jij je niet op je gemak voelt en daardoor kwetsbaarder bent, zon groep gaat je dan targeten. Voorkom dat en zoek met professionele hulp uit waardoor jij zo opvalt voor groepen en waar die negatieve gevoelens vandaan komen. Succes :)

Hoe gaat het trouwens met de kat van je oma? Had je al updates in dat topic gezet? :Y)

De oudste is 20 en de jongste is 15. En ben zelf 18. Zijn ook maar 2 die ouder zijn. En 1 daarvan doet gewoon aardig tegen mij. Maar die word zelf dus gediscrimineerd, omdat hij uit India komt. De rest is 1 grote kliek.

En ja heb nu ongeveer 4 weken school gehad. En nee heb geen hulp voor de negatieve gevoel over school. Misschien is het wel een idee. Maar kijk gewoon hoe het maandag gaat en eerst met mijn mentor praten.

En met de kat van mijn oma gaat het super. Staan ook al meerdere updates in dat topic erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:23

janouk schreef:
Mijn mening

Ik snap dat het voor jou slechte herinneringen boven haalt uit het verleden. Ghosts from the past.

Maar neem eens wat afstand en lees dan je openingspost opnieuw, alsof het over iemand anders gaat.

Zoveel is er niet gebeurd. Het is een incident: Jij was ziek en bent in het weekend uitgegaan en werd daarna weer ziek.
Iemand heeft jij in het weekend gezien toen je uit was en reageert dat je ziekte wel mee zal vallen als je wel uit kan gaan.
Meer is er niet gebeurd.

Voor je ziek werd, verliep het contact prima, zeg je zelf.

Mijn tip: maak het niet groter dan het is. Je krijgt wat kritiek. Meer niet. Maandag is iedereen dit allang vergeten, alleen jij houdt er aan vast.
Je zal als beveiliger ook in situatie komen waar het beter is om emotioneel afstand te nemen en rustig te blijven. De kritiek te ontvangen en weer los te laten. Doe dat nu ook.

Daar heb je helemaal gelijk in. Op andere plekken gaat het de ene oor in en andere oor uit.

Wil jullie allemaal wel even bedanken. Krijg er nu zelf ook steeds meer andere zicht op. Soms moet je gewoon even de mening van een ander horen. Ga maandag ook gewoon naar school (overgeven etc is bijna over) en kijk wel wat er gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:25

Ben je trouwens vaak ziek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:28

zonnebloem18 schreef:
School is voor jou door gebeurtenissen in het verleden gewoon een negatieve plek geworden en dat is heel logisch.
Punt is dus wel dat nu blijkt dat je dat toch niet echt verwerkt hebt hoe hard je ook zegt dat dit wel zo is.

2 van mijn schooljaren waren echt een hel en sindsdien was school voor mij een negatieve plek.
Ik ging er bij voorbaat al van uit dat mensen mij niet leuk gingen vinden en dat ze me toch niet begrijpen.
Daarmee drukte ik mezelf in de hoek waar ik die 2 jaar in gezeten heb en waar ik juist niet heen wilde.

Ik heb heel veel gehad aan EMDR, ik werk tegenwoordig zelfs op een school en voel me daar heerlijk op mijn gemak.
Een drukke kantine vind ik nog steeds niet geweldig maar ik raak niet meer in paniek en hou mijn hoofd omhoog.

Maar voor de rest gaat het gewoon goed met mij, alleen school blijft een groot probleem. De kantine vind ik juist een leuke plek. Omdat er veel mensen zitten die ik ken, dus ga daar in de pauzes ook veel mee om.

EMDR therapie heb ik ook gehad. Maar heeft slecht geholpen bij mij helaas. Er kwam gewoon niks in mij op. En ging gewoon bedenken wat ik die dag nog allemaal moest doen.

Maar het scheelt al een stuk dat ik de opleiding leuk vind. En de leraren zijn hartstikke aardig. Enigste waar ik problemen mee heb is de klas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:34

Joolien schreef:
B12 tekort, ADD, allemaal van die diagnoses die zo twijfelachtig zijn. Ik kreeg ook ADD en cvs toegewezen maar ik was gewoon moe van al die jaren vechten tegen mezelf en mijn demonen.

Ik zou eens goed naar jezelf kijken en gaan nadenken of je echt wel alles hebt verwerkt.

Edt: even een toevoeging hierop. Soms wil je gewoon dat het NU veranderd, maar dat kan soms niet zonder terug te kijken naar het verleden.

Ik geloof in tussen na bijna 3 jaar dat ik echt wel B12 te kort heb hoor. Ik moet mijzelf om de 4 week spuiten, anders heb ik pijn door heel mijn lichaam.

Dat ADD vind ik zelf af en toe ook twijfelachtig. Omdat ik totaal niet reageer ook ritalin. En laatste jaren alleen maar in drukke klassen heb gezeten, dus dan kan geen enkel mens zich goed concentreren.

Sinds ik bij mijn vader woon. Gaat dus alles ook stukken beter. Bij mijn moeder had ik veel ruzies, 2 zelfde karakters gaan niet goed samen. En vind ik zelf dat er altijd een hele drukke sfeer hangt. Terwijl dat bij mijn vaders huis niet zo is.

En nee je kunt niet alles direct veranderen. Maar ik vraag bij mijzelf af waar naar ik moet terug kijken in het verleden om dit laatste stukje nog te kunnen veranderen. Als je snapt wat ik bedoel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:35

Joolien schreef:
Ben je trouwens vaak ziek?

Nee, alleen altijd in september en in de kerstvakantie. Wel vaak voorholte ontstekingen. Maar daar heb ik altijd last van behalve in de zomermaanden.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:43

Welke opleiding beveiliger die jij waar je gedrilt wordt op een kamp maar waar wel 15 jarige aan mee mogen doen.

Beveiliger 2 heeft geen van bovenstaande eisen en je moet er 18 voor zijn.

En hoe ga jij je werk volhouden als jij vraagt iemand iets te doen en hij geeft je een grote bek?
En de week er op draai je dezelfde dienst en daar is die persoon weer die je op iets moet wijzen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:48

Jou verhaal zou bijna het mijne kunnen zijn, ik heb me een tijdje heel goed gevoeld eronder maar ben weer weg gezakt helaas. Als je wil praten weet je de de pb-knop te vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:14

schrikdraad schreef:
Welke opleiding beveiliger die jij waar je gedrilt wordt op een kamp maar waar wel 15 jarige aan mee mogen doen.

Beveiliger 2 heeft geen van bovenstaande eisen en je moet er 18 voor zijn.

En hoe ga jij je werk volhouden als jij vraagt iemand iets te doen en hij geeft je een grote bek?
En de week er op draai je dezelfde dienst en daar is die persoon weer die je op iets moet wijzen.

Sorry hier heb ik niks aan en ga er ook niet op in. Ik heb dit probleem alleen op school. Dus dat heeft niks met mijn toekomstige werk te maken. Omdat ik buiten school om prima van mij af kan bijten. En agressieve mensen altijd weer rustig krijg.