En het allereerste wat je moet doen is inderdaad de standen controleren, zodat ze niet geschat hebben. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En het allereerste wat je moet doen is inderdaad de standen controleren, zodat ze niet geschat hebben. 

EvaC schreef:Wow! Wat een boel reacties al!
Ik weet heel zeker dat er geen wietplantage is mede omdat mijn huurbaas stinkend rijk is en dat geld gewoon niet nodig heeftDus daar maak ik me geen zorgen over. Of de buren misschien aftappen durf ik niet te zeggen.
Het verbruik van beide is erg hoog.
Elektriciteit is 4.208 kWh
Gas is 5.613 m3
Ik heb hem inmiddels gesproken. Hij ging onmiddellijk zijn zus bellen om te vragen naar de afrekening die zij heeft gehad. Hij belt me vanavond terug. Mocht hij dat niet doen bel ik gewoon glashard laat op de avond zelf wel even. Hij stelde voor dat ik contact opnam met Essent om te vragen naar een controle voor beide meters. Helaas kan dat nu niet meer omdat ze bereikbaar zijn tot 17.00 uur. Ik heb hem nu ook gezegd dat ik dit bedrag absoluut niet ga betalen, daar ging hij niet echt op in.
Over het maandelijks opschrijven van de meterstanden: haha ja daar ben ik nu ook achterSinds ik op mezelf woon is dit de eerste keer dat ik dit soort dingen in eigen beheer heb, dus ik heb daar simpelweg nooit over nagedacht. Dat ga voortaan wel doen.
Edit: ik weet heel zeker dat de beginstand en eindstand kloppen. Bij de beginstand opnemen ben ik zelf bijgeweest. Het opgeven van de eindstanden heb ik ook zelf gedaan. Essent heeft nog contact opgenomen om te vragen of ik heel zeker wist dat dit klopte.
truselientje schreef:Hm, doet me denken aan iemand die ook een extreem hoge afrekening had en dat zou niet kunnen. Die belde er achter aan en kreeg uiteindelijk zelfs aardig wat geld terug omdat ze een foutje hadden gemaakt. Ik ga even voor je zoeken of ik het nog terug kan vinden.
zoveel hebben wij met 7 mensen in een heel jaar nog niet verbruikt....
NenaC schreef:![]()
zoveel hebben wij met 7 mensen in een heel jaar nog niet verbruikt....
Ik ben bang dat, dat een heel getouwtrek wordt met Essent. Grote organisaties zijn meestal vrij stug hiermee, en tja verbruikt is verbruikt....
Sterkte!
bigone schreef:Als ze moeilijk doen gewoon dreigen met allerlei consumentenprogramma's maar eerst de tip om alles uit te zetten en dan kijken of de meters lopen.
EvaC schreef:Dat betekend dus alle stekkers van alle apparaten die stroom verbruiken eruit trekken?
Grote_Beer schreef:Dat vrees ik dus ook. Gespreide betaling zal mogelijk kunnen zijn, je hebt alleen kans dat je rente moet betalen.Als volgens TS de begin- en de eindstanden gewoon kloppen, dan zijn deze hoeveelheden energie dus verbruikt en is het niet meer dan logisch dat Essent dat in rekening brengt en dat het ook betaald wordt. Wat er dan ook gebeurd mag zijn waardoor dat verbruik zo hoog is, dat is dan niet de fout van Essent. Natuurlijk mag je wel wat service verwachten en vragen of ze met je meedenken wat er aan de hand kan zijn. En eventueel vragen om gespreide betaling o.i.d.
Sammie schreef:EvaC schreef:Dat betekend dus alle stekkers van alle apparaten die stroom verbruiken eruit trekken?
Dat scheeltje per stekker een tientje op jaarbasis. Ook de magnetron, koffiezetapparaat en zelfs de tv kun je hier bij rekenen. Stekkers van telefoons,ipad,ipods en dergelijke nooit laten zitten. Die trekken nl. volledig stroom en die andere stekkers alleen wisselstroom. Minder stroom dus, maar wel stroom omdat ze contact hebben.Grote_Beer schreef:Dat vrees ik dus ook. Gespreide betaling zal mogelijk kunnen zijn, je hebt alleen kans dat je rente moet betalen.Als volgens TS de begin- en de eindstanden gewoon kloppen, dan zijn deze hoeveelheden energie dus verbruikt en is het niet meer dan logisch dat Essent dat in rekening brengt en dat het ook betaald wordt. Wat er dan ook gebeurd mag zijn waardoor dat verbruik zo hoog is, dat is dan niet de fout van Essent. Natuurlijk mag je wel wat service verwachten en vragen of ze met je meedenken wat er aan de hand kan zijn. En eventueel vragen om gespreide betaling o.i.d.

Zou er zelf nooit opkomen maar vond het wel een slimme tip achteraf gezien.