bussen: mogen ze doorrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: bussen: mogen ze doorrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:27

Serieus :') Je wou daar over gaan discussiëren? Zonder verdere details te kennen. Ik zit allang niet meer op die school, heb m’n opleiding al lang afgemaakt, tentamen is al lang afgerond. Ik lig er niet meer wakker van, hoor. :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:39

Ik ook hoor Ayasha :j gewoon op tijd weggaan, er kan zoveel tegen zitten.
Dan maar een uurtje op school wachten in de prima kantine :9

Wij hebben hier in het dorp maar 1 bus en het grootste deel van de dag gaat hij maar één keer per uur.
Gewoon een beetje flexibel zijn, als ik vroeg ben kan ik mooi op school nog even huiswerk maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:18

Ik neem sws in de winter een bus eerder. Toch rijden die ook 9/10 keer door. Flexibel zijn we. Maar de bus zou afgeschaft wodem en na 1900 en in het weekend kun je nergens meer heen want dat is al weg.
Geen lichten, dus allemaal zaklamp mee en toch rijden ze door zonder aan te geven waarom.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:03

Sammie schreef:
Serieus :') Je wou daar over gaan discussiëren? Zonder verdere details te kennen. Ik zit allang niet meer op die school, heb m’n opleiding al lang afgemaakt, tentamen is al lang afgerond. Ik lig er niet meer wakker van, hoor. :)

Blijkbaar wel gezien het bericht, maar neen, ik wilde er niet over discussiëren. Voor mij is het gewoon normaal dat je zelf je verantwoording neemt voor zulke dingen.

Warboel; in de meeste scholen zijn er wel plekjes waar je rustig kan zitten om wat na te lezen of desnoods gewoon te ontspannen. :) Dat deed ik dan ook altijd. Al zat ik niet in de (vaak drukke) kantine. Ik zocht vaak een plekje achteraf (eventueel dicht bij de examen zaal waar meerdere in stilte zaten na te lezen.)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:10

pimaude schreef:
Ik neem sws in de winter een bus eerder. Toch rijden die ook 9/10 keer door. Flexibel zijn we. Maar de bus zou afgeschaft wodem en na 1900 en in het weekend kun je nergens meer heen want dat is al weg.
Geen lichten, dus allemaal zaklamp mee en toch rijden ze door zonder aan te geven waarom.

Weer een reden om met de auto naar school te gaan :P

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:13

verkeerde topic :o
Laatst bijgewerkt door Mistic op 11-09-13 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:17

Mistic schreef:
Karuna, mocht jij de tomatensoep al hebben, wil je mij die dan doorsturen?

:') de tomatensoep mag ook wel deze kant op hoor :9

Ah hier is het in de kantine nooit zo druk. En inderdaad 100 plekken om te werken gelukkig (kunstacademie)
Overigens neem ik wel eens braaf een bus eerder, rijdt de trein ineens niet meer ben ik alsnog te laat :Y)

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:19

Bij ons komen per uur ongeveer 20 bussen.
Die stoppen echt alleen maar als jij duidelijk aangeeft dat je DIE bus moet hebben, anders rijden ze door.

Daarbij vind ik het vreemd dat jij zegt dat ze 90 van de 10 keer doorrijden, maar intussen zeg je ook dat ze helemaal vol zitten.... Hoe komen die bussen vol als ze overal door rijden?

Mistic

Warboel schreef:
:') de tomatensoep mag ook wel deze kant op hoor :9

Ah hier is het in de kantine nooit zo druk. En inderdaad 100 plekken om te werken gelukkig (kunstacademie)
Overigens neem ik wel eens braaf een bus eerder, rijdt de trein ineens niet meer ben ik alsnog te laat :Y)

:o ben er niet helemaal bij vandaag

Sammie

Ze zullen vast niet overal doorrijden, maar alleen bij die halte (waarschijnlijk omdat die vol zit).

Dat bericht van die tomatensoep? Hoort dat hier :=

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:23

haha dat met die tomatensoep snap ik ook niet echt :+

Ik heb nog nooit gehad dat een bus is doorgereden, maar dat is waarschijnlijk omdat ik er lief uitzie O:)
haha nee grapje, dat komt omdat ik maximaal 10 keer per jaar met de bus ga en verder overal met m´n fietsje naar toe fiets of de auto pak :P

Ik blijf dit topic toch even volgen omdat Pimaude een klasgenoot van mij is *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:24

Nou ala je wil klagen bij conexxion.... succes!!
Ik moest een paar jaar geleden een dorp verder en dat kaartje kostte 2euro. Dus ik de bus in met mn 2euro. Zegt die chauffeur: ik heb alleen nog kaartjes van 3 euro.
Ja maar ik moet naar rhenen en dat kost 2 euro.....
Ja zei hij, jammer voor je heb geen kaartjes van 2. Alleen van 3.
En ik had dus niet meer dan 2 bij me.
Had nog gezegd maar u kunt me toch zien uitstappen bij rhenen?

Nee hoor. Kon weer terug naar huis fietsen. Sindsdien niet meer met de bus gegaan...
Geklaagd bij conexxion en kreeg 4 (!) Maanden later een telefoontje er over. Hele verhaal weer verteld.... oh...ja sorry zei die mevrouw. En dat was het :+

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:37

Oh ik weet er alles van.. Ik ging altijd met ov naar mijn oude verzorgpaarden en vooral de terugweg was een drama die bus ging 's avonds maar 1x in t uur, en dan natuurlijk nooit op tijd.
De ervaring leerde mij dat ik 15 minuten van te voren bij de halte moest zijn, want regelmatig was die bus veel te vroeg en stopte dan niet om te wachten, maar reed dan gewoon door, ook als je aan kwam rennen. Natuurlijk was ie ook regelmatig te laat, zit je in het donker in de vrieskou te verkleumen.. en dan nog wilden ze wel eens gewoon doorrijden als je heftig stond te zwaaien bij de halte, of nog erger, terug zwaaien en door rijden :')
8)7 (en dat was echt niet omdat ie vol was, er zaten 's avonds nooit meer dan 10 mensen in die bus, vaker zelfs maar 2 ofzo).

T ergste was als je netjes er 10 - 15 minuten voor vertrektijd netjes zat, niets had zien langskomen in de tijd dat je erheen wandelde (was een kwartier lopen, waarvan je igg de laatste 5 minuten de weg goed kon zien) en er dan pas na 1,5 uur een bus kwam.. (dan was de vorige dus veeeeel te vroeg of uitgevallen en de volgende weer te laat).

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:10

VivaLaVida schreef:
Nou ala je wil klagen bij conexxion.... succes!!
Ik moest een paar jaar geleden een dorp verder en dat kaartje kostte 2euro. Dus ik de bus in met mn 2euro. Zegt die chauffeur: ik heb alleen nog kaartjes van 3 euro.
Ja maar ik moet naar rhenen en dat kost 2 euro.....
Ja zei hij, jammer voor je heb geen kaartjes van 2. Alleen van 3.
En ik had dus niet meer dan 2 bij me.
Had nog gezegd maar u kunt me toch zien uitstappen bij rhenen?

Nee hoor. Kon weer terug naar huis fietsen. Sindsdien niet meer met de bus gegaan...
Geklaagd bij conexxion en kreeg 4 (!) Maanden later een telefoontje er over. Hele verhaal weer verteld.... oh...ja sorry zei die mevrouw. En dat was het :+

Zo die had ff de wind van voren gekregen zeg als dit mij was gebeurd.... Wat een eikel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:21

Heeft ie ook gehad :D

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:12

Is hier niet anders ook, net zo goed bus ergernissen.

Bus komt vaak te vroeg. Ik kan de bus aan zien komen als ik naar de halte loop. Zelfs als ik zorg dat ik te vroeg bij de halte kom gebeurt het nog dat ie al weg is. Als je een klacht indient wordt idd doodleuk gezegd, ja maar we hebben het nagevraagd bij de chauffeur en die zegt dat hij op tijd was. Vorig jaar nog, klacht ingediend en misschien wel grappig voorbeeld. Chauffeur had ik gevraagd waarom de bus later was, vond hij helemaal niet erg dat ik het vroeg en legde uit dat er wat gebeurd was in het verkeer. Kan gebeuren, maar goed ik toch klacht ingediend omdat ik helaas hierdoor een belangrijke aansluiting was misgelopen. Ik had er bewust niet ingezet dat ik al met de chauffeur had gepraat. Ik kreeg dus de standaard reactie van ja maar de chauffeur zegt dat......Heb geantwoord dat ik met de chauffeur had gepraat, heel vriendelijk te woord was gestaan en die me toch echt wat anders vertelde. Vervolgens, geen reactie meer.......jammer maar verre van netjes.

Ze stoppen hier overigens wel;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:15

MirandaDvG schreef:
Bij ons komen per uur ongeveer 20 bussen.
Die stoppen echt alleen maar als jij duidelijk aangeeft dat je DIE bus moet hebben, anders rijden ze door.

Daarbij vind ik het vreemd dat jij zegt dat ze 90 van de 10 keer doorrijden, maar intussen zeg je ook dat ze helemaal vol zitten.... Hoe komen die bussen vol als ze overal door rijden?

Op het station in een kleiner stadje stapt iedereen op, dan komt de bus langs 2 dorpjes voor hij Zwolle bereikt, dus op het beginpunt zit de bus al vol..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:16

Suusie22 schreef:

Ik heb nog nooit gehad dat een bus is doorgereden, maar dat is waarschijnlijk omdat ik er lief uitzie O:)
haha nee grapje, dat komt omdat ik maximaal 10 keer per jaar met de bus ga en verder overal met m´n fietsje naar toe fiets of de auto pak :P

Ik blijf dit topic toch even volgen omdat Pimaude een klasgenoot van mij is *\o/*

hahaa ik heb helaas geen autooo voor school, :P en jij woont overal dichtbij :(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:28

jaime_andrea schreef:
joh ik zit dit nu zo t lezen en zal je zeggen...tis ruim 20 jaar geleden dat ik voor het laatst in de bus stapt naar school en kan je zeggen...dat was toen precies zo...stond je op de bus te wachten dan kwam er een overvolle bus aan en die stopte en dan zei ie...sorry zit vol maar er komt een xtra bus....NOT..was altijd gewoon de vlgd bus volgens de lijndienst...

Idem, ongeveer zelfde tijdslijn :D
Vol was vol, dan reed ie gewoon langs.
Als ie niet vol was, niet vergeten te zwaaien, anders ook kans dat ie voorbij reed. (meerdere lijnen daar, dus wel logisch).

Met tentamens etc. Was ik gewoon een uur te vroeg, of ging fietsen. :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:44

Jeetje dat is vervelend! Hier rijdt Veolia en is het een stuk fijner geregeld, in de spits hebben wij elk kwartier extra tourbussen rijden. Zou het inderdaad doorgeven aan Conexxion, maar het kan dus wel!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:00

pimaude schreef:
Suusie22 schreef:

hahaa ik heb helaas geen autooo voor school, :P en jij woont overal dichtbij :(

Ik woon overal dichtbij inderdaad, behalve dicht bij een grote stad haha. ik heb het geluk dat school in mijn dorp is en dat ik dus niet ver hoef te reizen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:07

ja supersuus heeft het goed voormekaar.

Ik zwaai wel altijd, en in de winter dus met zaklamp! Gewoon jammer dat er geen kindvriendelijke oplossing wordt gezocht, want ik kom ècht de les niet in als dit vaker gaat gebeuren..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:07

Hier kun je niet zeggen bus vroeger nemen, ik neem al de vroegste bus :P. Hier in België het zelfde hoor, veel te vroeg, veel te laat, vol etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:08

Er zijn bushaltes in het donker, of op minder drukke plekken, die een knopje hebben waar je op moet drukken om de bus te laten stoppen. Dan gaat er een stukje verderop langs de weg een lampje branden voor de bus :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:12

Kijk, dat soort dingen zijn nou superhandig! Gemeente hier is een beetje zuunig denk ik ;(