Wie vind schoonmaken ook helemaal niet erg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_0o

Re: Wie vind schoonmaken ook helemaal niet erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:17

Volgens mij zijn er echt veel mensen die stofzuigen haten! Haha

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:19

Stofzuigen vind ik echt het minst leuke klusje, maar ik hou ervan om dingen af te kuisen met een vochtig doekje. I love mijn vochtig doekje ! :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:52

Stofzuigen vind k wel leuk, niet zwaar en erg effectief. Ik vind alleen afwassen stom.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:05

Ik heb gemiddeld 1x in de week een moment dat ik ineens heel erg zin heb om 'grote' schoonmaak te houden. Dan ga ik ook helemaal los, en word alles gesopt, afgestoft, gezogen, gedweild, wordt de hele was gedaan etc... :)) Dan vind ik het ook echt leuk om te doen en ga ik als een razende door het huis. :')

Verder is schoonmaken niet m'n hobby maar ik vind het niet verschrikkelijk. Alleen afwassen haat ik dus dat doet m'n vriend.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:07

Ik vind de keuken opruimen erg leuk (dat doe ik 3 of 4 x per dag, m'n moeder is altijd erg blij met me :o ). Mijn kamer houd ik ook altijd netjes opgeruimd, als het een rommel is kan ik niet in slaap komen.
Stofzuigen heb ik een bloedhekel aan want ik doe daar altijd me best voor maar dan krijg ik toch op me kop omdat ik dan plekken vergeet of zo. :') En ik houd niet van het ding tevoorschijn halen en van het geluid en het vervolgens weer moeten wegbergen.

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:16

Oh ik vind stofzuigen helemaal niet erg. Een van de leukste klusjes juist. Ik heb het ook inderdaad. Als het een rommel is dan zit ik ook niet gemakkelijk te werken of te ontspannen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:21

Ik vind stofzuigen het enige leuke schoonmaken. Vind het altijd zo heerlijk klinken als er dan van die zandkorreltjes of steentjes tegen de buis aan tikken en je weet dat het dus van de vloer is.
Pak ook altijd heel snel de stofzuiger erbij als er iets gevallen is, dat klinkt zo leuk :))

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:36

Ik vind het niet erg om het huishouden goed bij te houden. Dan kost schoonmaken ook helemaal niet zoveel tijd. Regelmatig even stofzuigen of swifferen, met een stofdoek over de kasten, sopje door het toilet... Als ik het laat liggen vanwege drukte, dan ben ik voor mijn gevoel te lang bezig om alles weer naar mijn zin te krijgen. En dán vind ik schoonmaken niet leuk.

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 08:07

Plien91: ik probeer ook alles zo goed mogelijk bij te houden, zo hoef je elke dag maar een beetje te doen ipv in een dag de hele boel!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:10

Ik begin een steeds betere huisvrouw te worden... Vroeger had ik er wel een hekel aan, maar inmiddels begin ik het leuk te vinden...
Het is zoveel fijner als alles opgeruimd en schoon is, natuurlijk hebben we wel eens dat het beetje minder is, maar dan ga ik er in het weekend vaak meteen weer tegenaan... Liefst als ik alleen ben, vriendje helpt wel met de dagelijkse dingen zoals stofzuigen enz, maar ik vind het toch fijner om grote schoonmaak zelf te doen...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:14

Elke dag kleine beetjes kan ik niet :n dat komt waarschijnlijk ook door mn werk, dan sjouw ik ook in 2 of 3 uur een heel huis door haha. Alleen de douchecel doe ik wel eens tussendoor, dat doe ik als ik onder de douche sta haha, het nuttige met het aangename combineren :))

Vandaag staat op de planning afstoffen, stofzuigen, dweilen, wc en ramen van binnen. Vriendje had toevallig dit weekend de keuken uit zichzelf gedaan en de wasbak vd douche, dus ik heb gister onder de douche de cel al gedaan, en hoef ik alleen nog even te dweilen daar haha. Met n uurtje ben ik zl weer een heel eind :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:19

Ik ben bijna 15 uur van huis iedere dag dus schoonmaken doe ik op de enige vrije dag,zondag.
En met 2 katten en een hondje moet het dan ook echt nodig.
Ik hik er echt tegenaan,maar als ik eenmaal bezig ben dan vergeet ik de tijd.
Mijn vriend geef ik dan opdrachten,dat is een echte chaoot.
Heerlijk als het daarna weer lekker fris is!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:21

Ik probeer door de weeks wel iedere dag even een uurtje iets te doen, dat kan de was zijn, even stofzuigen, stoffen... Ik ruim ook iedere avond voor ik naar bed ga even op....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:52

Oh ik vind het ook helemaal niet erg hoor. Hier wordt elke dag na het koken de keuken opgeruimd en gaat er een doekje over de tafels. Stofzuigen schiet er nog weleens bij in, maar probeer ik toch zeker om de dag even te doen.

Op vrijdag is mijn schoonmaakmiddag,meestal moet ik dan zaterdag 's morgens nog even wat op de bovenverdieping doen.

Ik heb wel echt een enorme hekel aan stofzuigen, als ik dat ding zie krijg ik al moordneigingen :')

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:56

Ik vind het ook nooit zo erg, heerlijk als mijn, of vriendliefs huis schoon en opgeruimd is. Wekelijks maak ik mijn huis grondig schoon, de rest van de week ergens een doekje overheen als het vies is en 2/3 keer per week de stofzuiger, je moet wat met 4 katten.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:58

Ooh heerlijk, lekker rommelen in huis. Het enige wat ik niet leuk vind om te doen is de was ophangen en opvouwen haha.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:59

Leuk is een te groot woord, maar ik vind het niet erg om te doen. Heerlijk als het daarna weer schoon en fris is :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:01

kan ik hier een schoonmaakster ophalen?
Als jullie het toch niet zo erg vinden :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:03

Ik vind het niet erg.. Alleen als de schoonmaakster komt vind ik het vreselijk, want dan heb ik het idee dat alles schoon/opgeruimd moet zijn en ze brengt dus heel mijn "elke dag iets" doen in de war :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:03

Vooral de wc vindt ik heerlijk om te soppen , woon op een z.orgboerderij en is altijd inloop dus altijd vies brr begin er niet eens meer aan..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:06

Ik vind het in zekere zin ontspannend. Heeerlijk als je alleen thuis bent, lekker muziekje aan, verstand op nul en poetsen maar!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:07

Ik ga komende zondag weer lekker aan de slag, vriendje is de hele dag werken, dus kan lekker op mn gemakje aan de gang!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:08

Targaryen schreef:
Ik vind het in zekere zin ontspannend. Heeerlijk als je alleen thuis bent, lekker muziekje aan, verstand op nul en poetsen maar!

Same here! :D

Stofzuigen vind ik ook het minst erg om te doen. Het vervelendste klusje vind ik het zemen van de ramen. Weet niet waarom, maar dat vind ik echt vreselijk.. :=

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:09

Donkerblauw schreef:
Targaryen schreef:

Same here! :D

Stofzuigen vind ik ook het minst erg om te doen. Het vervelendste klusje vind ik het zemen van de ramen. Weet niet waarom, maar dat vind ik echt vreselijk.. :=

Hier nog 1, ik krijg ook altijd strepen. Van mijn vriend heb ik een paar maanden terug zo'n window vac van Karcher gekregen, dat maakt het bijna leuk... bijna.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:12

mirim schreef:
Jammer dat je zo ver weg woont :D
Nee, ik vind het niet erg om te doen, maar met de paarden aan huis schiet het er wel snel bij in.

maar je woond bij mij zo wat om de hoek dus kom maar langs hoor zat te doen hier :D :D
is wel schoon en netjes maar schiet er zoms bij in helaas