testebeest schreef:Ik zou beginnen met, Een menu samen te stellen. Kijk alles na wat de week er na in de aanbieding is kwa groente. ALs je kip koopt maak porsies 1,5 stuk kipfilet is ruim voldoende voor 2 personen. Eet niet tot je vol zit maar tot je genoeg hebt. Koop aanmenglimo ipv frisdrank, EN verwen je zelf met bv 1x inde week een fles cola. Echt 55 euro per week plus jouw geld wat je extra erbij legt is heel veel hoor. Ik kom met mijn gezin (2 volwassenen, 3 kids rond van 65-75 per week)
Diepvries groente is net zo goed als "verse"groente en het voordeel is meestal hou je niets over, maak afgepaste porties net zoals bij de kip. RIjst is goedkoop en kan je veel variatie inbrengen. Koop brood en vries het gelijk in blijft prima vers.
Hang een lijst op en schrijf op bv, wasmiddel is op. Hou je aan je boodschappen briefje en weersta de verleidingen in de supermarkt van de onzin aanbiedingen.
EN idd ga met de budget coach praten die is er niet voor niets. Als je vriend en jij het niet drastisch gaat aanpakken maak ik me zorgen hoe jullie het gaan redden op het moment dat hij klaar is met de schuldsanering.
Mijn pb staat open als je vragen/tips nodig hebt.
Dank je wel! Wow respect dat jullie dat zo laag kunnen houden! Ik moet nog een hoop leren

Diepvries groente eten we al, brood kan ik meestal gratis meenemen van mijn werk als er over is.
Paar weken terug konden we elke week een half brood weggooien omdat het beschimmeld was, we kopen dus wel hele broden maar gooien de helft in de vriezer.
Aanmaaklimonade hebben we ook altijd staan, helaas was de chocomelk in de aanbieding voor een euro bij de C1000 en kon ik het niet laten staan.. Verder drinken we niet veel frisdrank.
Fruit wat we over houden en wat bijna niet meer goed is, gooien we in de sapcentrifuge en hebben we een heerlijke smoothie

Yessy schreef:Ik denk dat je inderdaad al een heel eind bent als je een maand lang even de moeite neemt om op te schrijven wat je waaraan hebt uitgegeven. Dan kun je er meteen bijzetten wat specifiek voor jou, voor je vriend, of voor jullie samen was. Aangezien jij bij hem woont maar geen huur en dergelijke betaalt en daarnaast per week 2x meer te besteden hebt dan hij, is het natuurlijk niet raar als jij meer betaalt, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat jij stopt met roken om rond te komen, en dat jij vervolgens je laatste centen aan zijn pakje peuken uitgeeft.
Ik geef hem weleens een pakje sigaretten omdat zijn weekgeld op is, maar 9 van de 10x krijg ik dat ook weer netjes terug.
Zoals nu, heb ik vanmiddag krekels gekocht voor de baardagamen, en dat geld krijg ik ook zometeen weer terug.
Soms heb ik ook wel zoiets van; nou laat maar zitten, 't is wel goed zo.
Maar zodra ik merk dat hij te afhankelijk is van mijn centen, dan krijgt ie ook niks.
Sigaretten op, en net niet genoeg geld? Jammer dan, koop je shag of stop je.
Dit is al meerdere malen voorgekomen trouwens. Maar dan heeft hij een nogal te lieve moeder die dan een pakje koopt.
Ook betaald zij wel eens een tas vol boodschappen, wat dat betreft is hij soms wel verwend hoor.
Ik kan ook altijd bij mijn ouders aankloppen voor iets, maar niet voor een volle tas boodschappen als ze weten dat er nog wel geld is. Ik heb hiervoor gekozen, om samen te wonen, dus moet ik het ook oplossen.
Heb dus nu heeeeel veel geld
wat ons dus erg tegen valt.