Ervaringen wake up light

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Ervaringen wake up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:37

Wij hebben er ook eentje en mijn man heeft hem een tijd gebruikt maar op den duur werd hij er dus niet meer wakker van. Dus nu weer een tijdje de gewone wekkerradio, maar grote kans dat hij hem van de winter weer pakt.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:41

Yessy schreef:
Ik vind het persoonlijk wel schelen, word er net wat rustiger wakker van door het licht. Maar in de winter blijft het opstaan vreselijk, daar doet een lamp helaas weinig aan. Ik heb die van mij al jaren, was de eerste philips met radio en 3 verschillende geluidjes. Hij doet het nog steeds prima alleen soms heeft 'ie kuren, dan gaat 'ie ineens midden in de nacht af of licht geven, best storend :+

Hier de zelfde versie en dezelfde kuren soms :') Destijds gekregen als kerstkado toen ik bij een zorgverzekeraar werkte 8-)

Hij bevalt verder nog prima, wel zet ik een ''backup'' wekker met harder geluid (iets later).
Tip: doe niet het geluid van vogels, ik werd dan in de zomer ook wakker van de ''echte'' vogels en die gaan dan al om 5 uur sochtends tjilpen.... :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:34

Voor mij ideaal. Werd altijd gebroken wakker in de winter.
Altijd uit mijn slaap gerukt, vreselijk. Door die lamp wordt ik echt een stuk relaxter wakker!
Ik had hem altijd op vogeltjes staan, tot ik in de zomer vroeg wakker werd van echte vogeltjes.
Sindsdien heb ik hem op vijver geluiden staan. De geluiden beginnen ook zacht en gaan langzaam wat harder.

Toen ik hem net had was ik ook bang om erdoorheen te slapen.
Had toen mijn telefoonwekker steeds 10 min. later gezet.
Doe ik nu nooit meer.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:38

Ik heb er ook 1 maar gebruik hem enkel als leeslamp om 's avonds in bed een boek te lezen. Het licht van de lamp begint een half uur voor je daadwerkelijke wekker stilletjes aan te schijnen en ik ben bij het allereerste straaltje licht al wakker. Vriendlief wordt enkel wakker van een hele luide wekker, dus gebruiken we de wakeuplight als radiowekker en lamp. Ik vind hem als lamp wel heel leuk omdat hij een fijn soort licht geeft en je hem in verschillende sterktes kan instellen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:43

Ik vind het ding vreselijk. Ik heb m als verjaardagscadeautje gekocht voor mijn vriend maar zodra het licht een beetje aangaat ben ik al wakker :+ Hij is er overigens wel erg blij mee...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:47

Ik vind m 's winters heerlijk! Lekker rustig wakker worden.
Helaas vind m'n vriend m juist verschrikkelijk. Die word wakker van t eerste straaltje licht en tja dan ben je dus vroeger wakker dan als je een normale wekker had gezet.
Precies het omgekeerde als bij Rytir dus haha.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:59

M'n vriend vond het ideaal voor ie mij kende maar ik zat direct rechtop in bed de eerste keer dat dat lampje 's ochtends aan ging. We gebruiken m dus alleen nog voor het geluid en niet meer voor het licht.
We zijn een hele tijd wakker geworden van het vogeltjes-geluid, tot ik zomers niet wist of de wekker nou ging of de vogeltjes buiten begonnen te fluiten.. Sinds toen worden wij wakker van loeiende koeien }:0.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:05

NatasjavE schreef:
Yessy schreef:
Ik vind het persoonlijk wel schelen, word er net wat rustiger wakker van door het licht. Maar in de winter blijft het opstaan vreselijk, daar doet een lamp helaas weinig aan. Ik heb die van mij al jaren, was de eerste philips met radio en 3 verschillende geluidjes. Hij doet het nog steeds prima alleen soms heeft 'ie kuren, dan gaat 'ie ineens midden in de nacht af of licht geven, best storend :+

Ik heb dezelfde en die heeft dezelfde kuren. Denk je echt van: neeeeehee dit kan niet waar zijn...nu al? En dat klopt dan,...dan is het 3:15 uur of zo :')

Maar dat is gelukkig niet te vaak en ik vindt het heerlijk wakker worden. Met een of ander herrie geluid wakker worden maakt van mij niet de meest aardige persoon in de wereld.(slachoooo!!!)

idem, ik heb hem ook al jaren en hij heeft ook kuren...... ik reset hem dan en dan gaat het weer een poosje goed.
Mijn kat wordt wakker van de vogeltjes en maakt mij dan wakker (eten :Y) ) :+

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:39

WAANzinnig apparaat {:}
Zeker nu mijn wekker om half 6 staat, het wordt gewoon echt gemakkelijker wakker.
Wordt wel altijd wakker met de radio functie.

Aanrader :j

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:08

Ik heb er ook een en vind het heel fijn wakker worden :j

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:27

Ik heb er ook 1 (of nouja eigenlijk zelfs 2) Mijn oude kreeg ook van die kuren en die gebruik ik nu alleen als reserve.
Ik ben er nog altijd superblij mee! wordt meestal met t licht al wat wakker en weet dan dat hij vrij snel af gaat, vind ik wel prettig!
Wel wordt ik wakker met de radio omdat ik een keer dacht jeetje wat fluiten de vogeltjes toch veel in mn droom en kwam er later achter wake up light bleek te zijn.... ja toen was ik te laat!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:31

Ik heb er ook een en de eerste winter heel erg lekker mee wakker geworden.. Maar inmiddels ben ik het gewend en word ik niet meer wakker van het licht.... Dus heeft het net zoveel effect als m'n telefoon: Ik word pas wakker als het geluid aan gaat :')
Ik heb die vogels als geluid maar dat klinkt echt als hele schelle mussen, doet echt pijn aan je hoofd :+

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:34

Jeps, moet om 6:15 op en ben er super blij mee. Voorheen begon mijn dag al zo opgefokt en stressvol voordat ie überhaupt begonnen was. Ik vind 'm zijn geld echt dubbel en dwars waard!

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:55

Ik heb een simpele, wel van philips.

HEEEEEERLIJK! <3 *\o/*

Ik moet tussen 5 en 6 op, afhankelijk van mijn rooster, en dat is echt veel fijner geworden :)

Van het licht zelf word ik niet echt wakker, maar ik ga veel minder diep slapen. Vervolgens ben ik wel met het eerste geluidje relaxed wakker.

Ik heb hem nog niet zo lang, dus ik zet wel een backupwekker op mijn telefoon. Eigenlijk heb ik die niet nodig. Toch laat ik die voorlopig staan. Ff afwachten hoe dat in de winter gaat als wakkerworden echt moeilijk wordt.

Ik heb nog geen ervaringen met verspringende tijden (duimt heel hard nu)