15 en overstappen van vliegtuig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:34

Cdg vind ik een vervelend vliegveld om over te stappen. Het is vaak erg druk en van de Europese kant naar de intercontinentale kant is soms onoverzichtelijk, druk en moeilijk te vinden. Zelfs voor mensen die met grote regelmaat vliegen ;)
ams-cdg-puj (dominicaanse republiek) was een drama (korte overstaptijd van 1,5 uur, andere kant van,cdg etc, gelukkig wel,met begeleiding i.v.m. korte overstaptijd) terwijl ams-cdg-tnr (madagascar) perfect ging, ondanks dat we wegens vertraging nog maar 35 minuten hadden en geen begeleiding

kortom, ik zou het bij boeken en/of op het vliegveld even aangeven dat je graag begeleiding wil hebben bij de overstap. Dan weet je zeker dat het goed gaat!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:07

Heb je vaker gevlogen? En ben je een zelfstandig persoon? Reis je vaker alleen?

Zo ja dan kan je het prima aan :j

Overleg met je ouders, die kennen je goed en kunnen je een inschatting geven.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 00:07

maura schreef:
ZeSteigert schreef:
Ik weet alleen nooit waar SXM precies bijhoort, bij Nederland/Antillen/Noord Amerika/midden Amerika etc.

Sinds 2010 bestaan de Nederlandse Antillen niet meer, St. Maarten is nu een zelfstandig land (of in elk geval het Nederlandse deel, ik weet niet hoe het bestuur van de Franse kant van het eiland, St. Martin, geregeld is).
Voor jouw reis maakt dat niet veel uit want St. Maarten heeft maar één internationaal vliegveld, het Princess Juliana International Airport. In vliegtermen wordt dat SXM genoemd en het ligt op het Nederlandse deel van het eiland.
Charles-de-la-blabla, CDG, staat voor Charles de Gaulle. Dat was een Franse generaal in de tweede wereldoorlog, die later president van Frankrijk is geworden. Op CDG heb je anderhalf uur voor je overstap. Het moet al gek gaan wil dat niet lukken. Van wat ik mij herinner hangen op CDG gewoon borden waar 'transfer' op staat, als je die volgt kom je vanzelf bij de transferbalie en daar sturen ze je weer door naar de gate die je moet hebben. Fransen spreken vaak wel slecht Engels met nogal een zwaar Frans accent dus als je ze niet verstaat gewoon vriendelijk blijven lachen en nog een keer vragen wat ze nou eigenlijk zeiden. Tenzij jouw Frans beter is dan het mijne natuurlijk, dan kun je in het Frans vragen waar je heen moet. Het belangrijkste bij zo'n reis is je eigen houding. Wees heel beleefd als je iemand iets vraagt maar blijf net zolang doorvragen tot je zeker weet dat jouw vraag begrepen is en jij het antwoord ook begrepen hebt. De tip om al op Schiphol uit te zoeken of iemand van jouw vlucht naar CDG ook doorreist naar St. Maarten is heel goed, dan kun je gewoon met diegene meelopen en misschien ook onderweg een beetje kletsen, de vlucht naar St. Maarten duurt een uur of 9 dus dan is het wel leuk om een beetje aanspraak te hebben. Voor alle zekerheid zou ik je wel willen aanraden om een klein beetje uit te kijken aan wie je vraagt of ze naar St. Maarten doorreizen. Een gezin is prima, een groepje vrouwen of een alleenreizende vrouw kan ook, maar alleenreizende mannen of een groepje mannen zou ik toch maar vermijden. De kans is heel erg klein dat je een engerd treft, maar voor 15-jarige meiden zijn de meeste engerds toch mannen.
St. Maarten zelf is leuk en superrelaxed, ik weet niet hoe lang je gaat maar een (weekend)tripje naar Saba zou ik je zeker aan willen raden. Een verblijf in de ecolodge daar, met een hot-tub bij je huisje, is echt fantastisch. Maar goed, als je vriendin daar al jaren zit is ze ongetwijfeld al verschillende keren op Saba geweest en kan ik niets nieuws vertellen. Verder natuurlijk niet vergeten om je ouders een sms'je te sturen als je op CDG bent en weer zodra je op SXM geland bent, kunnen zij ook weer rustig slapen. Veel plezier!

Heel erg bedankt! Ik heb 3 jaar Frans gehad op school en ik heb het nu nog steeds, de weg vragen gaat lukken denk ik. (Desnoods vraag ik het gewoon voor ik ga aan mijn Frans docente :j ) Ik ga denk ik 2 tot 3 weken. Ik zal het over Saba hebben met haar. Echt heel erg bedankt, hier heb ik superveel aan!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:52

Vraag inderdaad na bij je maatschappij of het onder de 16 mag.
Verder; kickeh!!! :D
*D
Ben twee keer alleen gereisd, toen ik jonger was.
Een keer van Zuid Frankrijk met de trein naar huis, dat was echt gaaf.
Kletsen met vreemde mensen in de trein, overstappen op grote stations, was een echt avontuur!

Tweede keer was retourtje Canada, waar mijn ouders toen drie maanden aan het rondtrekken waren.
Dat was echt een stuk gemakkelijker dan mn avontuur met de trein. Het staat gewoon goed aangegeven.

Veel plezier TS!