Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
eenitraM schreef:Vegatarisch is niet beter wb milieubelasting. Waar komen die sojabonen vandaan? Van ver. En dat gaat zeker verscheept worden dmv een zeilbootje met de wind in de zeilen
Het enige wat ik doe wat 'bewust' is, is fietsen. Maargoed, ik verslijt zon 4 fietsen per jaar, dus dat is ook al een belasting voor het milieu.
Kahawa schreef:verootjoo schreef:Omdat veel vegetariers overgaan op soja ipv vlees, wat minstens net zo slecht voor het milieu is
Tenminste, dat denk ik.
Nee, dat is niet zo. Zie:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... ucten.html (ook factoren als transport e.d. zijn hierin meegenomen)
Milieubelasting van dierlijke producten wordt zwaar onderschat.

Rintah schreef:papier scheid ik wel, plastic is simpelweg niet mogenlijk door de hoeveelheid ruimte in ons appartementje. restjes eten bewaren we vaak voor de dag erna, en we gooien zo min mogenlijk weg.
eenitraM schreef:Kahawa; heb jij een recenter document? Deze is van 5 jaar terug. En streekproducten? Ga jij dat betalen? Ben maar een arme student hoor
Het is weer zo'n een aanname dat die per se duurder zijn, iig als je ze op de plek zelf koopt (dus niet dat ze eerst naar de supermarkt gaan). Zeker groenten hoeven echt niet duurder te zijn. 
Wij hebben hier ook een houtkachel (Franklin-model) die er al in stond toen we het huis kochten. Rest van het huis helemaal verbouwd maar die kachel is blijven staan en we zijn nog steeds bezig met het opstoken van al het sloophout uit het huis...Kahawa schreef:Ik ook hoorHet is weer zo'n een aanname dat die per se duurder zijn, iig als je ze op de plek zelf koopt (dus niet dat ze eerst naar de supermarkt gaan). Zeker groenten hoeven echt niet duurder te zijn.

Een relatief zware, maar zuinige jonge auto. Eind dit jaar komt er een kleinere en nieuwere auto. 
pmarena schreef:Goed bezig Bokkers
Vooral Lusitana, jij bent best een bikkel erin zo te lezen
Ik weet eigenlijk niet of een houtkachel beter voor het milieu is dan "gewoon" warm stoken van je huis... maar als je het hout al hebt is het wel beter voor je portemonnee in ieder gevalWij hebben hier ook een houtkachel (Franklin-model) die er al in stond toen we het huis kochten. Rest van het huis helemaal verbouwd maar die kachel is blijven staan en we zijn nog steeds bezig met het opstoken van al het sloophout uit het huis...
Ik twijfel al jaren heel erg over zonnepanelen of het de kosten waard is.
maar wel in de petrochemie