Liselot schreef:Bij mij is het erg afhankelijk van de kwaliteit van het eten, de bediening en met hoeveel mensen je bent.
Als ik het eten en bediening goed vind geef ik meestal zo'n 4 a 5 euro fooi, ligt er een beetje aan hoe het bedrag uitvalt.
Met een grote groep vind ik het wel netjes als er ook wat meer fooi gegeven wordt, je kan allemaal wel een euro missen en ik weet zelf hoe lekker dat beetje fooi is aangezien ik ook in de horeca gewerkt heb
Hier hetzelfde, maar als de bediening of het eten niet goed was, geef ik niets

Het zit toch ook een beetje in je taakomschrijving om gastvrij (en dus vriendelijk) met je GASTEN om te gaan. Mijn ex werkte ook in de horeca, die zei altijd duidelijk: "Wij hebben GASTEN, geen KLANTEN. Klanten heb je in een bordeel." En met gasten hoor je gewoon netjes om te gaan. Desondanks is er genoeg horecapersoneel wat schijnbaar baalt van zijn baantje, neemt als een stuk chagrijn je bestelling op (als ze hem al komen opnemen) en is bepaalt geen visitekaartje voor zijn zaak. Daar ga ik dan ook altijd direct weg, daar ga ik mijn zuurverdiende centjes echt niet aan uitgeven. Overigens, ik snap je sarcasme wel
Dat worden flinke fooien
Haha