Goedkoop alternatief aardbeien?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:05

Druiven moet je in de koelkast bewaren.

Ik werk zelf in een groentewinkel, en momenteel zijn de aardbeien inderdaad erg duur want het seizoen is over. is fruit als ananas, nectarine's, perzikken etc geen optie? dat is vaak wat minder duur.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:06

Voor het fitnessen is het best goed om wat trage koolhydraten toe te voegen. Ik vind havermout erdoor.lekker (niet vooreeken.oid, gewoon gelijk eten.

Rozijnen zit ook veel kh in.

De diepvriesaardbeien vind ik prima om kwarkshakes mee te maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Goedkoop alternatief aardbeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:07

F_Orumster, is er wat mis met je toetsenbord? Het is soms amper leesbaar en je gooit er veel punten en letters doorheen die er niet horen.

TS, ben benieuwd wat je van de druiven vind! Ik hoop dat het druivenseizoen iig nog even aanhoud :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:09

Cayenne schreef:
F_Orumster, is er wat mis met je toetsenbord? Het is soms amper leesbaar en je gooit er veel punten en letters doorheen die er niet horen.

TS, ben benieuwd wat je van de druiven vind! Ik hoop dat het druivenseizoen iig nog even aanhoud :D

Rode druiven zijn bij ons 2.99 kilo en witte druiven vanaf 1.98 per kilo dus dat is nog relatief goedkoop.

TS, het is nu ook pruimen-tijd dus dat is ook erg lekker. :9
edit: moet je alleen niet te veel van eten want anders moet je naar de wc rennen. :')
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 08-09-13 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:09

Sorry Cayenne, zit op mn telefoon, en dan zie.je niet wat je typt en de punt zit naast de spatie.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:10

MarlindeRooz schreef:
Druiven moet je in de koelkast bewaren.

Ik werk zelf in een groentewinkel, en momenteel zijn de aardbeien inderdaad erg duur want het seizoen is over. is fruit als ananas, nectarine's, perzikken etc geen optie? dat is vaak wat minder duur.

Oké, dan gaan we dat doen!
Ananas ben ik allergisch voor, nectarine en perzik zou eventueel een optie zijn, mits ze in blik nog steeds gezond zijn, want elke middag (thuis en op het werk) nectarines pellen en snijden zie ik niet zo zitten. :')

F_Orumster schreef:
Voor het fitnessen is het best goed om wat trage koolhydraten toe te voegen. Ik vind havermout erdoor.lekker (niet vooreeken.oid, gewoon gelijk eten.

Rozijnen zit ook veel kh in.

De diepvriesaardbeien vind ik prima om kwarkshakes mee te maken.

Rozijnen toevoegen vind ik inderdaad ook een goed idee, dat zou nog gewoon bij het fruit en de kwark kunnen.
Maar doe je ze dan bevroren door de kwark?
En als ik het gewoon in een bakje doe, dan is dat bevroren fruit natuurlijk nog gewoon heel (en dus bevroren). :')
Moet ik ze dan eerst laten ontdooien?

Cayenne schreef:

Ik ben dol op druiven, dat wel! Zijn rode druiven niet bitter?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:12

Ik kan wel even een lijstje maken van goedkopere vruchten:
appels, die kun je met een beetje slimheid in 5 minuten in blokjes hebben.
nectarines
Wilde perzikken
perzikken
witte druiven
pruimen
abrikozen < zijn erg lekker zoet

Rode druiven kunnen wel bitter zijn, maar dan heb je waarschijnlijk wel goedkope druiven. Als je wat meer kwaliteits- druiven hebt zullen ze niet bitter zijn.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:13

F_Orumster schreef:
Horse_xx schreef:
Kiwi's of misschien wat honing erdoorheen (is beter dan suiker). Ik eet het ook met mueslie, dan is de zure smaak helemaal niet zo erg. Appel met kaneel erdoor ook lekker.

Maar als je bent gaan sporten zou ik toch echt wat meer eten dan alleen kwark ipv brood. Dan je er beter nog wat havermout door doen.

Kiwi kan niet, net als ananas zit daar een.eiwitafbrekend enzym in, erg ranzig.

Klopt, dat heb ik inderdaad vaker gehoord, maar toch is het altijd nog goed gedaan met mijn banaan, kiwi, yoghurt smoothie.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:14

Saskiaatje schreef:
unihorses schreef:
nu kun je nog bramen zelf gaan plukken in het bos ;)
en verder... diepvries dingen maar die zijn wel wat smerigjes... en zelf planten aanschaffen :P hier in een week kunnen er wel 100 aardbeien af komen, buiten de kas ( 5 planten, 2 nog "in de groei" ) dus met een kas heb je er nog meer plezier van ;)

Ohja joh? Ik heb wel een tuin. Kan dat buiten de kas?
Ik heb ook een tomatenplant en dat gaat super, maar aardbeien zou helemaal ideaal zijn. :D

ja, deze groeien buiten de kas gewoon :)
in de kas heb je alleen langer aardbeien ;)
maar heel de zomer heb je verse aardbeien.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:15

En iets van Mango? of bosbessen, bramen en frambozen?Al is het wel weer bijna het einde van dat seizoen. Of iets van gedroogde pruimen, vijgen of abrikozen? Daarna kom je weer meer in de appels, sinaasappels en peren. Maar dat lijkt me niet helemaal ideaal voor in de kwark.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:16

unihorses schreef:
Saskiaatje schreef:

Ohja joh? Ik heb wel een tuin. Kan dat buiten de kas?
Ik heb ook een tomatenplant en dat gaat super, maar aardbeien zou helemaal ideaal zijn. :D

ja, deze groeien buiten de kas gewoon :)
in de kas heb je alleen langer aardbeien ;)
maar heel de zomer heb je verse aardbeien.

Dus dan begin ik in het verkeerde seizoen. :')
Maar wel een leuk/handig idee voor lente volgend jaar. Thanks!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:17

_coquette_ schreef:
En iets van Mango? of bosbessen, bramen en frambozen?Al is het wel weer bijna het einde van dat seizoen. Of iets van gedroogde pruimen, vijgen of abrikozen? Daarna kom je weer meer in de appels, sinaasappels en peren. Maar dat lijkt me niet helemaal ideaal voor in de kwark.

Nou ja, ik zat dus te denken aan mandarijnen. Ik moet het namelijk ook op m'n werk gaan eten en mandarijnen hebben we daar standaard. Mandarijnen zijn vaak ook gewoon zoet en die kunnen in principe prima door de kwark, denk ik. :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:19

Wat ook erg lekker is, vind ik, is diepvriesframbozen (de aarbeiden zijn blegh, frambozen best lekker!) en griekse yoghurt, of dus kwark, in de blender. Doe 't weleens als toetje, heerlijk!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:21

imd schreef:
Wat ook erg lekker is, vind ik, is diepvriesframbozen (de aarbeiden zijn blegh, frambozen best lekker!) en griekse yoghurt, of dus kwark, in de blender. Doe 't weleens als toetje, heerlijk!

Ook in de blender dus.. Hmm.. Ik heb wel diepvriesframbozen, maar geen blender.
Dus dat zou dan rechtstreeks de kwark in gaan. Maar ik weet nog steeds niet of ik het dan eerst moet laten ontdooien. :')

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:23

Bij de Ah hebben ze ook magere aardbeien kwark, is dit niks?
Die vind ik zelf wel lekker

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:24

SuzanLarissa schreef:
Bij de Ah hebben ze ook magere aardbeien kwark, is dit niks?
Die vind ik zelf wel lekker

Kwark met smaak zit meestal vol met kleur- en smaakstoffen e.d.
Magere Franse kwark is qua eiwit/koolhydraat/vet-verhouding het beste, tenminste, wat ik tot nu toe heb kunnen vinden. :)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:26

Wat voor intensieve sport ben je aan het doen?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:27

ulyse schreef:
Wat voor intensieve sport ben je aan het doen?

Oh, gewoon in de sportschool. Krachttraining en interval-cardio onder begeleiding. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:29

Saskiaatje schreef:
imd schreef:

Ook in de blender dus.. Hmm.. Ik heb wel diepvriesframbozen, maar geen blender.
Dus dat zou dan rechtstreeks de kwark in gaan. Maar ik weet nog steeds niet of ik het dan eerst moet laten ontdooien. :')

Frambozen ontdooit vind ik nog wel prima te eten. Die aardbeien alleen echt niet, imo.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:30

Nou, ik ga het gewoon allemaal proberen. :))
Rode druiven, ontdooide bosvruchten, mandarijn, perzik (tenzij de ingrediënten me niet aanstaan) en rozijnen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:34

Ik vind het ook lekker om rozijntjes, appel en wat kaneel te combineren met kwark. Krijg je een beetje appeltaart idee :) !

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:36

Kiwi en ananas breken je kwark af en dan krijg je heel snel een soort waterige melk.

Ik meng vruchten biogarde met 2 bekers kwark (anders is de biogarde te zoet) en doe er fruit door wat in de aanbieding is. Maar als daar teveel ongewenst in zit kan je ook honing of agavesiroop overwegen. Voor het extra lekker (en goed ivm de suikers) gaat er ook nog wat kaneel doorheen. En muesli, maar dat wilde je niet.

Als het puur om de eiwitten gaat is er ook nog een recept voor pannekoekjes van ei en banaan. 3 eieren en 1 gepureerde banaan goed mengen en kleine pannekoekjes van bakken. Schijnt erg lekker te zijn en goed te vullen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:41

ChantalSmook schreef:
Ik vind het ook lekker om rozijntjes, appel en wat kaneel te combineren met kwark. Krijg je een beetje appeltaart idee :) !

Hmm, ook een goed idee! Kan dat ook met groene appel?

tamary schreef:
Kiwi en ananas breken je kwark af en dan krijg je heel snel een soort waterige melk.

Ik meng vruchten biogarde met 2 bekers kwark (anders is de biogarde te zoet) en doe er fruit door wat in de aanbieding is. Maar als daar teveel ongewenst in zit kan je ook honing of agavesiroop overwegen. Voor het extra lekker (en goed ivm de suikers) gaat er ook nog wat kaneel doorheen. En muesli, maar dat wilde je niet.

Als het puur om de eiwitten gaat is er ook nog een recept voor pannekoekjes van ei en banaan. 3 eieren en 1 gepureerde banaan goed mengen en kleine pannekoekjes van bakken. Schijnt erg lekker te zijn en goed te vullen.

Vallen kiwi en ananas onder dezelfde fruitcategorie? Ik ben namelijk allergisch voor beide. :))

Biogarde ja, daar hebben de bodybuilders van de sportschool het ook altijd over. Alleen is deze recent gedaald van 10 gr eiwit per 100 gr naar 7,5 gr eiwit per 100 gr, dus zijn ze boos. :')

Oeh, dat klinkt ook lekker! Ik ben dol op banaan.
Wat zou ik dan het best in de pan kunnen doen voor het bakken? Boter of olie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:46

De druiven zijn hier juist niet bitter maar heerlijk zoet! Banaan vind ik er ook erg lekker door idd :j Wanneer het druivenseizoen over is (mag van mij nog lang duren) stap ik voor de winter ook over op banaan.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:53

Cayenne schreef:
De druiven zijn hier juist niet bitter maar heerlijk zoet! Banaan vind ik er ook erg lekker door idd :j Wanneer het druivenseizoen over is (mag van mij nog lang duren) stap ik voor de winter ook over op banaan.

Echt? Hmm, nu twijfel ik aan de druiven. :') Banaan er doorheen vind ik namelijk echt echt echt ranzig.
Het geeft de kwark een onwijs bittere smaak en de banaan is ook ineens vies. :7