Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cayenne schreef:F_Orumster, is er wat mis met je toetsenbord? Het is soms amper leesbaar en je gooit er veel punten en letters doorheen die er niet horen.
TS, ben benieuwd wat je van de druiven vind! Ik hoop dat het druivenseizoen iig nog even aanhoud

MarlindeRooz schreef:Druiven moet je in de koelkast bewaren.
Ik werk zelf in een groentewinkel, en momenteel zijn de aardbeien inderdaad erg duur want het seizoen is over. is fruit als ananas, nectarine's, perzikken etc geen optie? dat is vaak wat minder duur.

F_Orumster schreef:Voor het fitnessen is het best goed om wat trage koolhydraten toe te voegen. Ik vind havermout erdoor.lekker (niet vooreeken.oid, gewoon gelijk eten.
Rozijnen zit ook veel kh in.
De diepvriesaardbeien vind ik prima om kwarkshakes mee te maken.

Cayenne schreef:F_Orumster, is er wat mis met je toetsenbord? Het is soms amper leesbaar en je gooit er veel punten en letters doorheen die er niet horen.
TS, ben benieuwd wat je van de druiven vind! Ik hoop dat het druivenseizoen iig nog even aanhoud
F_Orumster schreef:Horse_xx schreef:Kiwi's of misschien wat honing erdoorheen (is beter dan suiker). Ik eet het ook met mueslie, dan is de zure smaak helemaal niet zo erg. Appel met kaneel erdoor ook lekker.
Maar als je bent gaan sporten zou ik toch echt wat meer eten dan alleen kwark ipv brood. Dan je er beter nog wat havermout door doen.
Kiwi kan niet, net als ananas zit daar een.eiwitafbrekend enzym in, erg ranzig.
Saskiaatje schreef:unihorses schreef:nu kun je nog bramen zelf gaan plukken in het bos
en verder... diepvries dingen maar die zijn wel wat smerigjes... en zelf planten aanschaffenhier in een week kunnen er wel 100 aardbeien af komen, buiten de kas ( 5 planten, 2 nog "in de groei" ) dus met een kas heb je er nog meer plezier van
Ohja joh? Ik heb wel een tuin. Kan dat buiten de kas?
Ik heb ook een tomatenplant en dat gaat super, maar aardbeien zou helemaal ideaal zijn.

unihorses schreef:Saskiaatje schreef:
Ohja joh? Ik heb wel een tuin. Kan dat buiten de kas?
Ik heb ook een tomatenplant en dat gaat super, maar aardbeien zou helemaal ideaal zijn.
ja, deze groeien buiten de kas gewoon
in de kas heb je alleen langer aardbeien
maar heel de zomer heb je verse aardbeien.

_coquette_ schreef:En iets van Mango? of bosbessen, bramen en frambozen?Al is het wel weer bijna het einde van dat seizoen. Of iets van gedroogde pruimen, vijgen of abrikozen? Daarna kom je weer meer in de appels, sinaasappels en peren. Maar dat lijkt me niet helemaal ideaal voor in de kwark.
imd schreef:Wat ook erg lekker is, vind ik, is diepvriesframbozen (de aarbeiden zijn blegh, frambozen best lekker!) en griekse yoghurt, of dus kwark, in de blender. Doe 't weleens als toetje, heerlijk!
Saskiaatje schreef:imd schreef:Wat ook erg lekker is, vind ik, is diepvriesframbozen (de aarbeiden zijn blegh, frambozen best lekker!) en griekse yoghurt, of dus kwark, in de blender. Doe 't weleens als toetje, heerlijk!
Ook in de blender dus.. Hmm.. Ik heb wel diepvriesframbozen, maar geen blender.
Dus dat zou dan rechtstreeks de kwark in gaan. Maar ik weet nog steeds niet of ik het dan eerst moet laten ontdooien.

! ChantalSmook schreef:Ik vind het ook lekker om rozijntjes, appel en wat kaneel te combineren met kwark. Krijg je een beetje appeltaart idee!
tamary schreef:Kiwi en ananas breken je kwark af en dan krijg je heel snel een soort waterige melk.
Ik meng vruchten biogarde met 2 bekers kwark (anders is de biogarde te zoet) en doe er fruit door wat in de aanbieding is. Maar als daar teveel ongewenst in zit kan je ook honing of agavesiroop overwegen. Voor het extra lekker (en goed ivm de suikers) gaat er ook nog wat kaneel doorheen. En muesli, maar dat wilde je niet.
Als het puur om de eiwitten gaat is er ook nog een recept voor pannekoekjes van ei en banaan. 3 eieren en 1 gepureerde banaan goed mengen en kleine pannekoekjes van bakken. Schijnt erg lekker te zijn en goed te vullen.

Wanneer het druivenseizoen over is (mag van mij nog lang duren) stap ik voor de winter ook over op banaan. Cayenne schreef:De druiven zijn hier juist niet bitter maar heerlijk zoet! Banaan vind ik er ook erg lekker door iddWanneer het druivenseizoen over is (mag van mij nog lang duren) stap ik voor de winter ook over op banaan.
Banaan er doorheen vind ik namelijk echt echt echt ranzig.