Zoenen met een ander geen vreemdgaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is een andere vrouw zoenen vreemdgaan?

Ja
734 (93%)
Nee
34 (4%)
Anders; licht toe
19 (2%)

Totaal aantal stemmen: 787

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 00:00

Hoeft natuurlijk niet zozeer iets mis te zijn in je relatie.
Het kan ook ergens onzekerheid van de ander zijn, die dan toch extra bevestiging zoekt bij een ander. Thans, zo denk ik erover. Wil niet zeggen dat je in die relatie niet gelukkig bent. Maar dat je eigen onzekerheid je de kop kost.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:01

Geryon schreef:
dito schreef:
Hij kwam met een theedoek en gaat dan met een theedoek :P .....nee hoor dan is het klaar. Je zoent iemand met je volle verstand, dan is er al iets mis in je relatie als je dit doet...

In een monogame relatie ja. Genoeg open relaties waarbij de relatie heel goed gaat.

Weet jij een open relatie te noemen dan tussen 2 personen :+

BiBiQ

Re: Zoenen met een ander geen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 00:01

Overigens, wbt mijn vorige post. Hiermee probeer ik niet zo'n actie goed te praten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:02

knetterhard schreef:
Geryon: die kans lijkt mij zeer klein, maar kan wel aanwezig zijn :j!
Maar meestal gaat er wel een voorgeschiedenis aan vooraf in mijn ogen...
Ik zou het niet eens kunnen vreemdgaan, als ik erover na denk.
Als je überhaupt al zin hebt om een ander te zoenen, dan zit er ergens iets niet goed in je relatie :j

Ik denk hetzelfde over de voorgeschiedenis. Of dat de man niet duidelijk is geweest bijvoorbeeld.

Zou ook echt niet vreemd kunnen gaan. Ten eerste is de behoefte in een ander er niet en ten tweede, ik ga mijn partner echt niet bedriegen. Dat vind ik nog wel het walgelijkste aan vreemdgaan :n
Als je behoefte hebt aan ren ander, oke, maar bespreek het dan ipv je partnrr te gaan bedtiegen..

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:03

bo0tjeee schreef:
Hoeft natuurlijk niet zozeer iets mis te zijn in je relatie.
Het kan ook ergens onzekerheid van de ander zijn, die dan toch extra bevestiging zoekt bij een ander. Thans, zo denk ik erover. Wil niet zeggen dat je in die relatie niet gelukkig bent. Maar dat je eigen onzekerheid je de kop kost.

als je relatie goed zit neem ik aan dat je dan niet onzeker bent, ben je dat wel hoor je dit met je partner te kunnen bespreken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:04

knetterhard schreef:
Geryon schreef:

In een monogame relatie ja. Genoeg open relaties waarbij de relatie heel goed gaat.

Hoe bedoel je? Er zijn echt onwijs veel mensen die een open relatie hebben met hun partner. Vraag HC er maar eens over :=

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:05

Ja maar dat is een geval apart..
Ik vind dat zo'n vrouw onterend persoon :\

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 00:06

Ik zou dat dus echt niet kunnen, een open relatie.
Ik ben zo monogaam als maar zijn kan en verwacht dat ook van mijn partner. In een relatie ga je volledig voor elkaar en ben je elkaar dus ook zeker trouw.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:09

Het is maar wat je in je relatie afspreekt. Als je er beide niet zo'n moeite mee hebt zie ik het probleem niet. Maar dan wel gelijke regels natuurlijk. Vind het wel apart dat je vrienden het geen vreemd gaan vinden als hun het zouden doen maar als hun vriendin het doet ineens wel vreemd gaan. Als je er zo over denkt zit je niet in een gelijkwaardige relatie daar zou ik niet op zitten wachten.

Persoonlijk zie ik zoenen niet als vreemdgaan. Wil niet zeggen dat ze er dan maar op los moeten zoenen. Maar als het daarbij blijft zie ik het punt niet zo.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:10

Inderdaad, anders ben je een soort van friends with benefits van elkaar, maar dan met vaste afspraken :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:11

bo0tjeee schreef:
Ik zou dat dus echt niet kunnen, een open relatie.
Ik ben zo monogaam als maar zijn kan en verwacht dat ook van mijn partner. In een relatie ga je volledig voor elkaar en ben je elkaar dus ook zeker trouw.

Hier hetzelfde. Voor mij zou een relatie ook echt niet werken met een man die er anders over denkt, zoals die vrienden van jou bijvoorbeeld, of mannen die behoeftes kunnen hebben aan anderen dan mij.

Helaas zijn er zoveel monogame relaties waarvan de een toch niet zo monogaam is, behoefte heeft aan een ander en vreemd gaat.. Vind dat je in het begin al duidelijkheid moet hebben over monogamie en erover moet blijven praten. Dan voorkom je vreemdgaan. Al vind ik dan weer dat ookal heb je behoeftes naar anderen je alsnog niet hoort te bedriegen

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:36

Ik vind dat dat wel vreemdgaan is, tenzij je een 'open relatie' hebt.
Je hebt een relatie met iemand en daar doe je je 'dingen' mee.. Met een ander niet..
Zelfs een kusje vind ik vreemdgaan, waarom? Dat kan ik niet toelichten, ik vind dat dat gewoon niet hoort in een relatie. (Mijn vriend denkt hier hetzelfde over :))

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:37

Geryon schreef:
Helemaal mee eens. Een relatie is voor mij monogaam. Dus voor zowel man als vrouw is dat vreemdgaan.

Mocht je een open relatie hebben dan ligt het natuurlijk aan de opgestelde grenzen, wat er wel en niet vreemdgaan is.

Mijn vriend vind trouwens hetzelfde.

Ik zou het niet leuk vinden als mijn vriend het zo ver laat komen dat de ander hem besluit te zoenen. Daar zullen we echt dan wel een gesprek over hebben. Hij kon ook emotioneel vreemd zijn gegaan waardoor zij hem is gaan zoenen. Zullen er echt vrouwen zijn die zomaar een man zoenen? :+

Wauw, dan zou ik in een relatie met jou continu 'emotioneel vreemdgaan'. :')
Ik flirt namelijk met iedereen en heb blijkbaar een bepaalde blik in m'n ogen waardoor mensen denken dat ik ze leuk vind. Hierdoor wil er wel eens de situatie ontstaan dat meisjes me proberen te zoenen/me gaan versieren, omdat ik ze het idee geef dat ik daar voor open sta.
Dat wil nog niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk zo is, maar dan vind jij dus dat ik emotioneel vreemdga?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 01:19

knetterhard schreef:
Geryon schreef:

Twee goede vrienden van me hebben dit. Zijn intens gelukkig met elkaar en gaan binnenkort trouwen. :j

Zou het zelf ook echt niet kunnen hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 01:29

Zat je met mijn ex op de bank??
Hij mocht wel naar een striptent vond ie zelf maar ik niet naar die strippende kerels (hoe heet die show ookalweer)
Ik zou daar geeneens heengegaan zijn want dat is mijn ding niet maar zijn gezicht toen ik zei dat ik dan daar heen wilde!!!! "Ja...uh... maar dat wil ik niet hebben hoor. Want dan ga je op andere mannen geilen.en dat is respectloos tegenover mij.."
En hij mocht dat dus wel op vrouwen. Ja heel logisch vond hij want: hij is een man. (Vond hij zelf.. zo mannelijk was ie niet :') )
Opgedonderd met zulke 'mannen' :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 01:32

Op bokt een vraag stellen aan mannen, dat lijkt me niet zo'n succesverhaal :P

Maar heerlijk he, dat mannen met 2 maten meten; zelf mogen ze wel anderen zoenen want dat stelt toch niets voor, maar hun vrouw/vriendin mag nog niet naar een ander kijken of ze heeft al een probleem.
En dan zeggen ze dat mannen simpel zijn.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 03:48

Er heeft ooit weleens een artikel op internet gestaan waarin uitgelegd werd waarom er verschil is.
Mannen schijnen vanuit de oertijd te moeten "jagen" en zoveel mogelijk nageslacht maken en komt het vreemdgaan dus puur uit lust En is dus niet relatiebedreigend.
Terwijl vrouwen vreemdgaan uit liefde en dus wel relatiebedreigend is. Daarom is het voor vrouwen not done en voor mannen "toegestaan". .

Ik kan betreffend artikel even niet vinden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 05:06

Mijn vriendin heeft met dr dronken ballen een andere griet gezoend, en ze was nog bewust genoeg om te weten dat ze dat deed. En je, dat vind ik zeker vreemd gaan. Mij gedumpt toen en meteen verder gegaan met die griet ergggg leuk :Y)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:18

czarina klopt ik heb dat artikel destijds ook gelezen.

Persoonlijk vind ik dat als je relatie hebt met iemand en dan bedoel ik niet zo'n knipperlicht relatie, dat je monogaam naar elkaar toe moet zijn. Ik vind een kus op de wang of een knuffel van iemand moet kunnen maar meer dan dat ook niet. Er is een verschil tussen het vriendschappelijke en relationele.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:37

Moest ik een vriendin hebben en ze zou met een ander zitten tongen dan zou ik het wel heel erg vinden, maar bij vreemdgaan denk ik toch echt aan een relatie/sex achter je rug. Ik ben het wel de anderen eens dat vreemdgaan niet anders is of het nu een man of vrouw is die begint ermee.
Ik zou er overigens geen problemen mee hebben moest ze met een andere vrouw zitten zoenen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:44

Dat vind ik ook triest.

Twee vrouwen samen zijn geen lustobjecten hoor.. :=

Het zou in ieder geval mijn leven een stuk makkelijker maken als mannen niet meer zo dachten.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:00

Het zou lust zijn moest ik willen dat ze met een ander zoent. Ik heb het erover dat ze het gewoon uit zichzelf doet op een avondje uit.(sommige mensen zijn nu eenmaal biseksueel) Daar zou ik niet wakker van liggen. Een beetje openheid en vertrouwen moet kunnen. Ikzelf zou er nooit aan denken om een andere vrouw of man te kussen als ik in een relatie zit, daar zou ik me niet goed bij voelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:10

Man of vrouw, moest ik iemand anders (willen) zoenen ik lig sneller buiten dan dat ik het idee kan uitvoeren := Vriendje zou het absoluut niet willen of kunnen verdragen, in zijn ogen is dat not done. Ik denk er hetzelfde over en we weten ook van elkaar dat we overal vrij over kunnen praten.
Uiteraard telt de context mee, maar een zoen met een ander op zijn initiatief zou veel meer pijn doen en schade aanrichten dan wanneer een meid de eerste stap zet wanneer hij dronken is zeg maar en hij haar wegduwt. Gaat hij lustig mee staan speeksel wisselen... dan komt die niet meer zonder mij buiten. Zo denkt hij er ook over.
Relatie achter mijn rug om, gevoelens voor een ander, meermaals zoenen met andere meiden is hier rechtstreeks door de deur de straat op. Gevoelens waar hij niets mee doet, da's nog te bespreken maar sex of een relatie met een ander (ook al is die al gedaan) dat is over and out, zeg maar dag met het handje.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:10

En waarom zij dan wel?

En ook al dwing je haar niet, maar je staat erbij, kijkt ernaar en vindt het schijnbaar leuk.. Lust genoeg in mijn ogen..

Dan zou je het namelijk ook okee vinden als ze het met een vent doet.. Maar dat is geen optie schat ik zo in..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:17

Ik las net dat iemand zei dat een kusje ook al vreemdgaan was. Zoenen vind ik zeker vreemdgaan en ik zou het ook echt niet leuk vinden als mijn vriend iemand op de mond zou zoenen, toch doe ik het wel.. Mijn zusjes en vriendinnen krijgen regelmatig een dikke smakkert, maar dat i natuurlijk wel iets heel anders..

Even mannelijk standpunt, mijn vriend zegt:
Nee, dat is onzin, iemand zoenen is vreemdgaan, of je nou een man of vrouw bent.