Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Geryon schreef:dito schreef:Hij kwam met een theedoek en gaat dan met een theedoek.....nee hoor dan is het klaar. Je zoent iemand met je volle verstand, dan is er al iets mis in je relatie als je dit doet...
In een monogame relatie ja. Genoeg open relaties waarbij de relatie heel goed gaat.
knetterhard schreef:Geryon: die kans lijkt mij zeer klein, maar kan wel aanwezig zijn!
Maar meestal gaat er wel een voorgeschiedenis aan vooraf in mijn ogen...
Ik zou het niet eens kunnen vreemdgaan, als ik erover na denk.
Als je überhaupt al zin hebt om een ander te zoenen, dan zit er ergens iets niet goed in je relatie
bo0tjeee schreef:Hoeft natuurlijk niet zozeer iets mis te zijn in je relatie.
Het kan ook ergens onzekerheid van de ander zijn, die dan toch extra bevestiging zoekt bij een ander. Thans, zo denk ik erover. Wil niet zeggen dat je in die relatie niet gelukkig bent. Maar dat je eigen onzekerheid je de kop kost.
bo0tjeee schreef:Ik zou dat dus echt niet kunnen, een open relatie.
Ik ben zo monogaam als maar zijn kan en verwacht dat ook van mijn partner. In een relatie ga je volledig voor elkaar en ben je elkaar dus ook zeker trouw.
Geryon schreef:Helemaal mee eens. Een relatie is voor mij monogaam. Dus voor zowel man als vrouw is dat vreemdgaan.
Mocht je een open relatie hebben dan ligt het natuurlijk aan de opgestelde grenzen, wat er wel en niet vreemdgaan is.
Mijn vriend vind trouwens hetzelfde.
Ik zou het niet leuk vinden als mijn vriend het zo ver laat komen dat de ander hem besluit te zoenen. Daar zullen we echt dan wel een gesprek over hebben. Hij kon ook emotioneel vreemd zijn gegaan waardoor zij hem is gaan zoenen. Zullen er echt vrouwen zijn die zomaar een man zoenen?

knetterhard schreef:Geryon schreef:
In een monogame relatie ja. Genoeg open relaties waarbij de relatie heel goed gaat.
Weet jij een open relatie te noemen dan tussen 2 personen

)

Vriendje zou het absoluut niet willen of kunnen verdragen, in zijn ogen is dat not done. Ik denk er hetzelfde over en we weten ook van elkaar dat we overal vrij over kunnen praten.