Back to Basic; Auto naar Scooter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:39

Ik heb een kleine auto en een scooter. Op mijn werk mag ik mijn auto niet parkeren, dus heb daarvoor een snorscooter aangeschaft. Auto heb ik voor grote boodschappen, en als ik naar mijn paard ga (15 min rijden). Gebruik het scootertje bijna overal voor verder, en je staat er nog van te kijken hoeveel boodschappen je ermee kan halen. Grote boodschappen redt ik er niet mee, maar krijg nog wel aardig wat mee naar huis :). In de winter is het wel koud, maar daar is prima op te kleden.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:40

Arjan1983 schreef:
Even ter opheldering; Ben alleenstaand, eigen huurwoning, Wajong uitkering!

Weg met de auto en weg met de brommer, die 4 km is bizar kort op de fiets en lekker dat fietsen is!

Ik heb bewust geen auto en geen rijbewijs, ik woon midden in t centrum dus fiets is hier sowieso handig maar ook omdat je er echt mega lui van word..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:42

_Friemel schreef:
Arjan1983 schreef:
Even ter opheldering; Ben alleenstaand, eigen huurwoning, Wajong uitkering!

Weg met de auto en weg met de brommer, die 4 km is bizar kort op de fiets en lekker dat fietsen is!

Ik heb bewust geen auto en geen rijbewijs, ik woon midden in t centrum dus fiets is hier sowieso handig maar ook omdat je er echt mega lui van word..

TS geeft aan maar 1 werkende long te hebben die ook nog maar voor 20% werkt.
En dat ze alle energie moet sparen om te kunnen werken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:48

Arjan1983 schreef:
annnepannne schreef:
4km? Is dat niet te fietsen, dan bespaar je op je benzinekosten en heb je je auto voor de langere afstanden en bijvoorbeeld boodschappen doen.

Als ik het kon had ik t zekers per fiets gedaan. Ik heb maar 1 long die voor 20% werkt!

Electrische fiets :)*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:52

Ohh ik had niet gezien dat er al 2 pagina's waren en dat je al een electro fiets hebt... handigggg 8)7

_Friemel

Re: Back to Basic; Auto naar Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:01

Ts is trouwens een hij zag ik, als er idd al een elektrische fiets is dan zou ik ook zeggen auto weg :j elektrische fiets staat best wel gelijk aan zo'n snor brommertje toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:21

_Friemel schreef:
Ts is trouwens een hij zag ik, als er idd al een elektrische fiets is dan zou ik ook zeggen auto weg :j elektrische fiets staat best wel gelijk aan zo'n snor brommertje toch?

Nee, je moet wel echt zelf trappen. Al kun je dat ook in z'n 1 doen en heel langzaam trappen (zonder weerstand) dan krijg je ook al die ondersteuning.
Het heet niet voor niets; fiets met trapondersteuning :)

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:32

Ik zou de auto inruilen voor een goede scooter als ik jou was. Is een stuk voordeliger en 4 km is ook met slecht weer goed te doen. Misschien kan je met heel slecht weer een lift krijgen van een collega?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:53

Ik reed met de brommer echt super lang op dat tankje benzine als ik deed tanken was dit voor €6,- ofzo. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik meer al 13 km naar het werk moet en dan is het in de winter echt vreselijk, hoeveel ik met mijn brommer op mijn gezicht ben gegaan vanwege de gladheid... en dan moest ik ook nog eens om kwart voor 7 beginnen. Dus 4 km is echt goed te doen. Of overstappen op een hele zuinige auto ik heb een polo gehad die reed 1 op 14, een twingo die 1 op 18 reed en nu een renault megane die rijd 1 op 15. Die tanken we iedere tweede maandag vol voor €70 à €80 euro en daar rijden we minimaal 750 km mee! :j

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:03

Mijn tip, verkoop de auto, koop de scooter voor je gezondheid/werk.
Als je een auto nodig hebt kun je hem ook huren.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 21:24

Thanks Bokkers. Wat jullie beschrijven, overtuigd mij alleen maar meer om de stap te nemen tot de Scooter.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:18

Ik zou mijn auto nóóit inruilen voor een scooter. Steeeenkoud op een scooter :brr: En als je eens verder weg wilt, dan houd je geen kont over denk ik :=

En ben je met een scooter echt zoveel goedkoper uit? Ik heb nu een wat duurdere auto, maar hiervoor had ik een Seat Ibiza van 18 jaar en die koste amper wat aan verzekering en belasting. En het was ook totaal geen zuiperd.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:32

Wij hebben 1 oudere auto en 2 nog oudere scooters :P. De stal 33 km verderop.
In de winter ga ik met de auto (ik hoef gelukkig niet elke dag) zomers vaker met de brommer.
Ik kan ongeveer 2 x rijden naar stal met de brommer tegen 1 x met de auto. Met de brommer is 10 minuten langer. Openbaar vervoer heb ik een stront hekel aan een hoop tijd kwijt, duur en nog rot einden lopen ook.

Je zou kunnen kijken voor een scooter/brommer naast je auto. Elke km op de brommer is winst in benzine. Als je in de praktijk dat geld apart weet te houden, is die keuring en reparatiekosten eigenlijk al terug verdient. Maar ja sparen in deze tijden???
Je kan ook je auto blijven rijden tot de keuring kijk of ie er nog door heen komt zonder mega hoge kosten, anders er uit gooien zonder te repareren. In het begin zul je de auto erg missen, vooral met boodschappen, sneeuw en gladheid.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:37

Ik rijd ook (snor) scooter. Ideaal! Heb een windscherm er op, nu handig voor ongedierte en straks voor wind en neerslag! En uiteindelijk regent het veel minder vaak dan je denkt en leer je je kleden op eventuele kou. Als het echt koud is trek ik bv gewoon een skibroek aan.
Kost nog altijd minder dan een auto :-) heb in maart een nieuwe gekocht, sym orbit 2 voor 1600 euro compleet. Kosten: 35 euro per maand inclusief brandstof en 3 jaar garantie.

Ik hoef echt geen auto wat dat betreft, lenen als jee echt omhoog zit kan altijd nog!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:28

Wat betreft zuiniger rijden, dat is bijna niet te doen als je alleen korte afstanden rijdt. Ik rij bijvoorbeeld in de zomer op lange afstanden 1:17 maar met alleen stadsverkeer rij ik 1:12.
De auto die jij hebt is bovendien niet eens heel zuinig, al zegt de fabrieksopgave van wel. Mijn ouders hebben dezelfde auto (met airco) en die rijdt gemiddeld maar 1:12 o_O Super onzuinig voor zo'n klein en licht autotje.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:56

Ik heb vorig jaar mijn auto ingeruild voor een scooter. Ik werd ook helemaal gek van die losse koste die er allemaal bij kwamen. Zoals ik het nu zie neem ik voorlopig geen auto weer. Het gemak wat ik heb van mn scooter kan de auto niet tegen op. Ook boodschappen doen ed is prima te doen. Het enige waar ik nog wel eens aan zit te denken is mn motor rijbewijs en dan een motor scooter.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:49

Volgens mij zitten de kosten m vooral in de apk.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:58

Ik heb een 25km p/u scootor. Ideaal! Kan altijd binnendoor over fietspaden in de stad. Ik rijd minmaal 25km per dag naar en terug van school. Qua brandstof kost dat mij 1 euro per dag... (Sym mio) ook past er makkelijk een tas tussen je benen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:00

wow...als het maar vier kilometer is zo ik zelfs gewoon weer gaan fietsen. Mijn auto maakt minimaal 90 km per dag, daar kan ik niet voor brommeren of fietsen.

Waarom heb je überhaupt een auto voor zo'n kort stukje?

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:01

Lezen. ;)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:01

Arjan1983 schreef:
Thanks Bokkers. Wat jullie beschrijven, overtuigd mij alleen maar meer om de stap te nemen tot de Scooter.

Tip, als je over gaat naar een scooter zeg dan niet de verzekering van je auto op maar schors die.
als je hem opzegt blijft je no claim maar een jaar staan en bij schorsen is dat drie jaar.
kost niets en mocht je na twee jaar toch weer gaan auto rijden dan scheeld het weer wat geld ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:03

noukie175 schreef:
Lezen. ;)

d'r staat in dat er niet gefietst wordt, maar niet waarom er gekozen is voor een auto

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:07

Woogy schreef:
noukie175 schreef:
Lezen. ;)

d'r staat in dat er niet gefietst wordt, maar niet waarom er gekozen is voor een auto

Er staat ook dat ts longproblemen heeft en een capaciteit van 20% heeft..

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:32

En waarom niet een brommobiel?

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:48

Ik heb zelf ook al jaren een scooter en voor grote afstanden kan ik altijd wel een auto van mn ouders lenen. Ik vind de scooter helemaal niet zo'n hel zoals sommige het hier omschrijven ;) ik raad je wel aan een windscherm op je scooter te nemen dat scheelt enorm tegen de kou en neerslag! Ik heb het nooit meer koud en als het regent wordt je haast niet nat (zeker niet op een stukje van 4 km). Dus ik zeg doen, het scheelt zoveel in de kosten!
Alleen zou je wel moeten kijken als het echt nodig is een x aantal keer per jaar dat je een auto kan lenen of achter de hand hebt.