Ik zit ook mn zorgtoeslag te berekenen nu: 88 euro per maand. De goedkoopste zorgverzekering is 75 euro per maand.
Dergelijke verzekeringen hebben naar alle waarschijnlijkheid een heel hoog eigen risico, nog bovenop het verplichte eigen risico. Als je dan kosten hebt moet je de eerste honderden euro's zelf betalen (ik dacht tot wel 850 euro?) Juist als je een laag inkomen hebt is dat een risico dat je vermoedelijk beter niet kunt lopen.
Ik ben hier nu ook mee bezig, dus als ik het goed begrijp hoef je geen studiefinanciering terug te betalen als je na 2 jaar van je opleiding zoiets hebt van ik ga wat anders doen en je begint gelijk weer in het nieuwe jaar een andere opleiding? Moet dit dan het zelfde niveau zijn of mag je ook van een opleiding niveau 4 naar een opleiding niveau 3 of de HAVO gaan?
Dani
Geplaatst: 10-09-13 14:03
Je moet voor zover ik weet een diploma halen van het niveau waarop je begonnen bent. Je mag wel van opleiding wisselen zonder consequenties, maar ze beginnen dan uiteraard niet opnieuw met tellen dus dan moet je de laatste 1-2 jaar van je opleiding zelf betalen.