trouwen zonder rechtsgeldigheid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 01:04

MarliesV schreef:
Als je in Vegas trouwt en je licence daar netjes laat invullen en tekenen dan kan je die in nederland om laten zetten naar een officieel huwelijk.

Je kan dus trouwen in Vegas en de papieren niet in Nederland om laten zetten. Dan ben je hier niet getrouwd.

Ligt er dus aan of ze terug in Nederland hun huwelijk hebben laten registreren of niet.

Dan ben je hier niet getrouwd (in NL), maar in de VS toch gewoon wel? Wat zou er gebeuren als een van de partners in de VS een scheiding aan vraagt? Ben je daar automatisch in gemeenschap van goederen getrouwd?

Ik geloof niet in "trouwen voor de grap" dat is wel duidelijk. :P

Anonymous86

Re: trouwen zonder rechtsgeldigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 01:06

het gaat niet om "trouwen voor de grap" fijn dat je het zo beschouwt maar dat is het dus niet-.-
het gaat hier om een mogelijke move van mijn vriend die voor het eerst een keer iniatief neemt waarvan ik denk dat het gaat om trouw beloven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 01:15

Das toch leuk ts, laat je lekker verrassen!
Hoelang zijn jullie al samen?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 01:20

Pfoeh, anderhalf jaar ong. Beetje snel gegaan allemaal wonen intussen al bijna jaar samen :o
Meestal zeg ik dat niet zo snel heb geen zin in oordelen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 01:30

Hoezo oordelen? Je hoeft toch niet verplicht 5 jaar verkering te hebben voor je mag samenwonen of trouwen?
Leuk toch?!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 01:32

Hihi ja maar laatst beetje reltopic gevolgd over iemand die jaar jonger is dan ik:p ben nu 19 en mijn vriend 25. Hebben half jaartje twee kittens(heb ik ook een topic over) en eigen huisje dusss huisje beestje alleen geen boomje :+

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 05:56

Je zou een wicca gelofte kunnen afleggen, hand vasten. Dat is elkaar echt trouw beloven zonder rechtsgeldigheid.
Citaat:
In het nieuwe heidendom kan je op drie manieren met elkaar verbonden worden. De term handvasten komt uit de tijd dat als een meisje zwanger was, de familie erop stond dat ze aan de jongen naar haar hand vroeg. Als een soort proefhuwelijk handvast men voor een jaar en één dag, mogelijk met verlenging. Een tweede mogelijkheid is voor dit leven zolang er liefde is en de derde is voor eeuwig, dit en alle toekomstige incarnaties.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 06:52

Waar gaat dit nu eigenlijk over? Over de stiekeme trouwerij van je vader, of je eigen mogelijke trouwerij? Al dan niet nep?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:20

pjer schreef:
Ik ben ook in las vegas getrouwd en dat is gewoon rechtsgeldig. Alleen ben je verplicht om het huwelijk ook hier in nederland in te laten schrijven (ok, er zijn ook mensen die dat niet doen).
Het was even een geregel want je moet geloof ik (het is alweer even geleden) een officiele kopie van je license aanvragen die sturen ze je toe, en dan moet je die kopie weer opsturen naar een ander office in amerika om er een officieel stempel op te krijgen beetje een gedoe want ze willen het niet onderling doorsturen. Totale kosten van het huwelijk 50 euro voor de license om te mogen trouwen, dan de kosten van de bruiloft, dan iets van een tientje voor die officiele kopie, dan nog eens iets van een tientje voor de stempel, en alle postzegels, valt wel mee dus :-) uiteindelijk moet je in nederland bij je gemeente een afspraak maken om de boel te laten inschrijven en hiervoor heb je de hele handel nodig. Bij ons wist de gemeenteambtenaar niet hoe het werkte en hebben wij het hem moeten uitleggen :+)

Dit is het enige juiste antwoord! En ja, een huwelijk in de VS is rechtsgeldig. Het is pas rechtsgeldig in Nederland als het is geregistreerd.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 11:27

Ik was benieuwd of dat van mn pa echt rechtsgeldig is. Maar mn vriend plant iets en ik ben te nieuwsgierig:+

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:26

nou mensen in ben getrouwd in las vegas!!

je hebt 3 opties
1. je trouwt voor de grap, er wordt niets vastgelegd. dus in vs en in nl niet geldig
2. je trouwt echt, maar regelt niets in nederland. in de vs gelding nl niet
3. om het in nl echt te krijgen moet je nog een aantal zaken regelen. (jaa.. moet ik nog doen ahha).
je krijgt een bewijs uit de usa. daar moet nog wat bij opgevraagd woredn en dan kun je in nl naar het gemeentehuis.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:35

Gefeliciteerd :D

Met mogenlijkheid 2 kun je nog aardig in de problemen komen als je later nog een keer wilt trouwen en je had het het in LA niet al te serieus bedoeld.
Je zult dan moeten aangeven dat je elders al eens getrouwd bent en dan ben je niet huwelijksbevoegd.
Hou je het geheim en komt het uit dan heb je echt een probleem.
Dus ook al is het niet erkend in het land waar je woont, een huwelijk is een huwelijk.

Optie 1 is dan wel zo veilig :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:43

Als je nu iets wilt doen, zou ik het niet zo groot doen en zeker niet met een mooie auto en een groot feest.
Hou lekker je centjes in je zak en ga alvast los op het plannen voor een huwelijk over 2 á 3 jaar ofzo.
Als je nu echt iets zou willen doen, kun je nog wel een verlovingsfeestje geven, maar een nephuwelijk terwijl je over een paar jaar echt wil trouwen, is een beetje vreemd.
Er zijn leuke trouwfora waar je kunt lezen wat en hoe je alles moet regelen. Vergeet niet dat een huwelijk heel erg veel geld kan kosten (maar je kunt ook heel veel low-budget regelen met wat simpele tips).

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:53

Sizzle schreef:
Je kunt ook gewoon een nepbruiloft doen zonder ambtenaar uiteraard.
Of enkel de kerk (is ook niet rechtsgeldig toch?).

Ik snap zelf niet goed wat er leuk is aan nep trouwen eerlijk gezegd :=

Kerken MOGEN een bruiloft NIET inzegenen/houden wanneer er nog NIET voor de staat is getrouwd. is gewoon verboden..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:00

Diaz schreef:
Sizzle schreef:

Kerken MOGEN een bruiloft NIET inzegenen/houden wanneer er nog NIET voor de staat is getrouwd. is gewoon verboden..

Dat zullen ze doorgaans ook niet willen.
Maar wie gaat ernaar vragen? Er wordt gewoon vanuit gegaan dat je naar het gemeentehuis gaat voor je in de kerk komt. Als je dat niet zou doen, denk ik dat ze er pas weken later achter komen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:00

Diaz schreef:
Sizzle schreef:

Oh, dat wist ik niet.
Weer wat geleerd.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:08

Sizzle schreef:
Gefeliciteerd :D

Met mogenlijkheid 2 kun je nog aardig in de problemen komen als je later nog een keer wilt trouwen en je had het het in LA niet al te serieus bedoeld.
Je zult dan moeten aangeven dat je elders al eens getrouwd bent en dan ben je niet huwelijksbevoegd.
Hou je het geheim en komt het uit dan heb je echt een probleem.
Dus ook al is het niet erkend in het land waar je woont, een huwelijk is een huwelijk.

Optie 1 is dan wel zo veilig :+

klopt. als wij in de vs zijn zijn we getrouwd.
en als je het hier niet regelt en later uit elkaar gaat kun je innd nog wel eens problemen krijgen :)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:19

Sizzle schreef:

Kerken MOGEN een bruiloft NIET inzegenen/houden wanneer er nog NIET voor de staat is getrouwd. is gewoon verboden..[/quote]
Maar wie gaat ernaar vragen? Er wordt gewoon vanuit gegaan dat je naar het gemeentehuis gaat voor je in de kerk komt. Als je dat niet zou doen, denk ik dat ze er pas weken later achter komen.[/quote]

Je moet je trouwboekje laten zien aan de dominee voor hij je huwelijk inzegent.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:33

Volgens mij, als je niet trouwt voor de gemeente(dat doe je meestal VOOR je echte huwelijksdag..) is het niet rechtsgeldig.
Dus ook al wil jij in het buitenland trouwen, dien je eerst voor de gemeente te trouwen in NL. dan ben je officieel getrouwd. Ook als je geen kerkdienst wilt etc en je trouwt alleen voor de gemeente, dat mag ook.
Maar als jij alleen je huwelijksdag in t buitenland hebt en niet voor de gemeente trouwt, is het niet rechtsgeldig, tenzij je het laat omzetten ofzo, maar moet je wel papieren hebben vanuit het buitenland(de juiste)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:08

roycemack je hebt innd de optie om het naderhand te regelen.
waar jij op doelt is dat mensen hier snel en sober trouwen en dan naar het buitenland gaan om daar het feest en de plechtigheid te houden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:01

wendyenbram schreef:
anneliesdj schreef:

Maar wie gaat ernaar vragen? Er wordt gewoon vanuit gegaan dat je naar het gemeentehuis gaat voor je in de kerk komt. Als je dat niet zou doen, denk ik dat ze er pas weken later achter komen.

Je moet je trouwboekje laten zien aan de dominee voor hij je huwelijk inzegent.

Heb ik nog nooit gezien/gehoord.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:06

Roycemack.
Het is internationaal gezien gewoon rechtsgeldig als je in het buitenland trouwt zolang alle papieren die daar gevraagd worden (uitreksel geboorte en persoonsregister bijv) ingediend zijn.
Het wordt echter pas erkend als je het in NL aanmeld.
Je kan zonder aanmelden echter hoe dan ook in de problemen komen als je daarna in NL met iemand anders wil trouwen. Dan zul je dat buitenlands huwelijk toch echt ongedaan moeten maken.