buren hebben al maanden ruzie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: buren hebben al maanden ruzie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:57

Als je de politie bellen een te grote stap vindt, kan je ook voor advies bellen met het Steunpunt Huiselijk Geweld. 0900-1 26 26 26. Dan kan je anoniem je verhaal doen en horen wat je zou kunnen doen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 21:19

Die heb ik dus gebeld vanavond...en die kwamen met de enige juiste oplossing op het moment...de politie bellen :)

Maakt me weinig uit als ze weten dat wij het zijn, lijkt me redelijk vanzelfsprekend zelfs ;)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:13

Ik heb vanavond voor mijn buren die weer flink aan het schreeuwen waren de politie gebeld. Liep even anders dan gedacht. Terwijl ik aan de telefoon was, hielden ze er mee op, maar ondanks dat ik zei dat dit vrijwel dagelijks zo was nam de politie het erg hoog op. Zo hoog zelfs dat er toen ik ophing een politieauto de straat in kwam rijden. Die hebben buiten met de buren gesproken, ik heb me er uiteraard niet mee bemoeid, maar het was duidelijk dat ze de vermoorde onschuld speelden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 22:15

typische is ook als we aanbellen of het zachter kan zijn ze allebei zo geflipt, aan het zweten, gigantische rode ogen en schuim op de mond. zal me niks verbazen als er verdovende middelen worden gebruikt, maar denk dus als er ooit politie aanbelt dat ze het niet kunnen verbergen ;)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:26

gohh ik ken het probleem
is bij ons ook zo en het erge er van is is dat daar nog een kind van bijna 4 rond loopt en ook deze tijden en vooral sochtend vroeg gaan ze tekeer als beesten..

echter hebben wij al een paar keer ruzie gehad met hun en hebben wij besloten om het gewoon links te laten liggen ondanks dat er daar een kind in het spel zit , maar puur voor ons zelf het kwaad te besparen we hebben igg ook het idee dat ze express lawaai maken als wij op bed liggen of iets..

maargoed voor ons is het wel een betekenis dat bij ons onze relatie ''goed loopt'' na een ''rot'' periode waarbij de toekomst toen onzeker was , is het voor ons nu een teken dat het nog veeel slechter kan en dat bij ons gewoon een ''goede'' relatie voortzet

igg als het hier zo door blijft gaan gaan we igg ook de politie inlichten puur voor het kind

in jullie situatie met slaap tekort zal ik zeker gewoon bellen.! succes

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:33

Bij bonje in buren hadden ze acteurs ingehuurd om het duidelijk te maken, Miss een idee om een aantal vrienden uit te nodigen _O-

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:36

Vervelend TS. Ik hoop dat de politie wat voor je kan betekenen. Je vraagt je af waarom zulke mensen bij elkaar blijven. Gezellig elkaar de keet uitvechten, klinkt als een fijn leven.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 07:44

In ons vorige huis ging het tussen ons ook niet over rozen en hadden we veel ruzie met schreeuwen etc. Maar nu ik dit dagelijks hoor moet ik wel zeggen dat we zelf rustiger ruziën en zeker weten dat we nooit zo luid zijn geweest als huize weltevree ;) Geeft dus ook wat inzicht hier en daar

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:00

Als agent zijnde adviseer ik toch echt om bij de volgende ruzie direct de politie te bellen. Dit is dagelijkse kost voor ons. Je hebt al van alles geprobeerd en dat heeft geen resultaat gegeven. Ervaring leert dat dit soort situaties kunnen omslaan in de welbekende familiedrama's. Zoals iemand anders ook al aanhaalde wil je dat ook niet "op je geweten" hebben. Die situatie waar jouw buren in zitten is niet gezond, ook niet voor jullie. Via de politie kunnen andere instanties worden ingeschakeld en kan er een stok achter de deur worden gezet.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:12

Snadrem schreef:
kan er een stok achter de deur worden gezet.

Ik snap je opmerking helemaal maar moest toch iets gniffelen om deze zin... :=
En dat van een agent hihi.

TS ik zou idd de volgende keer de politie bellen. Als jullie zelfs aan nachtrust inboeten, is niet gezond.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:30

Ja, we zetten gewoon daadwerkelijk een stok achter de deur. :j Stevig eiken. Kunnen ze het mooi een keer goed uitvechten zonder dat de buren zich er mee komen bemoeien :P

Grapje natuurlijk 8-)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:35

Thuis hadden we hier dan allang al aan de bel getrokken.. Je hebt al gevragen of het zachter kan, dan zit er nog maar weinig op. Of de politie bellen of misschien melding maken van huiselijk geweld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:42

Aan het steunpunt huiselijk geweld heb je geen drol. Die komen eht niet verder dn 'ga met ze praten' of 'bel de politie'.
Dat laatste is het enige wat je kunt doen. Raar dat je geen wijkagent hebt trouwens, ik dacht dat dat overal was.
Maar goed, ik zou gewoon bellen hoor volgende keer. Straks doen ze elkaar een keer wat aan en denk je 'had ik maar gebeld'...

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:59

Dani schreef:
Nou, wel de politie bellen dus. Of een foldertje van een relatietherapeut in de brievenbus gooien. Als ze niet zachter kunnen doen na herhaaldelijk verzoek en jullie er serieus last van hebben dan is het maar stom voor ze, daar hebben ze het dan zelf naar gemaakt.

hahaha :')

Ik zou nog 1x waarschuwen en zeggen dat als het volgende keer weer raak is je dan de politie belt. Dan is het bij hun ook duidelijk dat het menens is.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:27

Ik had precies hetzelfde probleem al 2 jaar lang.
Woningbouw doet er niks aan en de politie ook niet.

Probleem heeft zich hier al zelf opgelost, ze zijn uit elkaar.

Maar al geprobeerd om de wijkagent in te schakelen?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:44

ik ben blij dat ik dat nooit meer hoef te horen, bij mijn ouderlijke huis was het ook vaak raak.

en als je mazzel had hoorde je dan de deuren dicht slaan en daarna de poort bijna uit elkaar vallen.. dan liep de zoon van de buren kwaad weg en was het meestal weer wat stiller.

enige tip die er echt is is toch politie bellen als overleg/aanbellen niet helpt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 11:31

zo, politie is vanmorgen geweest. was klaar nu een keer, is ergens een hoop glas gesneuveld. en het was nou eens over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:33

Woogy schreef:
zo, politie is vanmorgen geweest. was klaar nu een keer, is ergens een hoop glas gesneuveld. en het was nou eens over.

Omg, je zou toch denken dat er nog eens gewonden vallen :n sterkte, ik neem aan dat t jou ook niet in de koude kleren gaat zitten...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 11:39

vooral ons slaap tekort word nu te erg. mijn vriend heeft vanmorgen gebeld(ik was werken en bij de paarden) en het moment dat de politie aankwam waren ze net weg. De achterdeur bleek open te zijn en het hele huis lag ernstig overhoop. Steeds meer buren kwamen naar buiten allemaal met hetzelfde bericht 'elke dag dat gegil, elke dag dat gekrijs...het moet nou echt een keer ophouden'. Toen werd hij gevonden door een motoragent en moest zich binnen een half uur melden op het bureau. Nou is het hopelijk klaar

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:02

Veel meer mensen die dus niet zomaar bellen. Wel fijn dat de deur loswas kunnen ze mooi binnen kijken ook of er niet een nog ergens ligt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 13:17

Ben reuze benieuwd of het nu echt klaar is met de herrie...hij heeft een berg spullen bij zijn ouders in de auto geladen dus het lijkt erop dat hij eruit gaat...maar afwachten :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:15

Nou duimen dan maar... Zou gewoon raar zijn een nachtje zo rustig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:18

Hopen dat het nu dan in ieder geval een tijd stil!

Wel jammer dat de buren zich nu allemaal pas lieten horen. Dat zie je op tv ook altijd vaak na familiedrama's. Dan worden buren geinterviewd en blijken die al maanden wat te weten, maar aan de bel trekken? :n ho maar.
Fijn dat je vriend het wel gedaan heeft! Nu maar hopen dat het indruk heeft gemaakt en ze hulp gaan zoeken.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:23

Sammie schreef:
Je hebt toch zo'n reclame op tv? Wordt een telefoonnummer bij genoemd bel dat eens..

Het houdt niet op... Niet vanzelf... Bedoel je die?
Lijkt me idd ook een goeie oplossing.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:25

Ja die was het idd!