Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:02

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind, afvallen is niet gemakkelijk. Maar kan het ziekenhuis wel goed begrijpen, overgewicht (heb het zelf ook... ;( ) brengt nu eenmaal veel risico's met zich mee.
Ik zou gewoon proberen af te vallen, voor jezelf en voor je evt. baby!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:10

Ik ben ook iemand met een maatje meer, zeven jaar geleden was ik zwaarder dan dat ik nu weeg.
We waren toen aan het proberen om zwanger te raken, zwanger raken lukte wel, maar het vruchtje vasthouden was een ander verhaal.
Toen waren het rumoerige tijden voor mij, toen de tijd drie miskramen gehad en een schijnzwangerschap, prutsmuts op het werk. Door stress en verdriet kwam ik nog meer aan. En toen wilde het helemaal niet meer.

Heb toen ontslag genomen, door mijn nieuwe werk vlogen de kilo's eraf. In een korte periode was ik tien kilo lichter en voorbij mijn gevarenzone van de zwangerschaptermijn.

Dus ik denk echt dat het bij mij door mijn overgewicht ( en daarnaast de stress) gelegen heeft, dat ik de vruchtjes niet vasthield.

Vooral omdat ik voor de tweede gestopt was met de pil, nog een cyclus heb gehad en gelijk weer raak was.
De oudste is nu vier en de jongste is nu 2 1/2 jaar.

Veel succes toegewenst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:12

Ik vind het vrij logisch dat je hiervoor eerst af moet vallen. Van vrienden van ons weet ik hoe duur het IVF traject is (met alle lichamelijke risico's door hormonen), dus daar mag best wat tegenover staan! Volgens mij moet je richting een BMI van een gezond gewicht en te zien aan je profielfoto's geloof ik wel dat dat 30 kilo is wat eraf moet. En als je echt kinderen wilt, dan lijkt me dit een perfecte stok achter de deur toch?

yarrah

Re: Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:17

Het ziekenhuis weigert niet, maar jij!
Jij weigert af te vallen.
Kom op meid, waar een wil is, is een weg.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:20

Met 30 kilo afvallen heb je gewoon een gezond gewicht en echt nog geen maatje 36 hoor! Dus je mag dan misschien wat steviger gebouwd zijn, dat ben je met -30 kilo nog steeds. Je bent nog zo jong en dan zoveel overgewicht...daar moet toch iets aan ten grondslag liggen dat je je lichaam zo iets aan doet?
Je wilt je kindje straks toch gezond zien opgroeien? Ga hulp zoeken om af te vallen, 'dikke' kans dat je daarna misschien wel spontaan zwanger gaat worden zónder de medische molen!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:29

Ik denk dat het goed is dat de artsen zorgvuldig omgaan met het opstarten van deze kostbare IVF/KI trajecten die uit de Basisverzekering vergoed moeten worden. Door de omstandigheden/uitgangspunten te verbeteren (lees: afvallen) verhoogd de kans van slagen. En dat is iets waar uiteindelijk iedereen gelukkiger van wordt. Vergis je niet in de hoeveelheid situaties die deze artsen meemaken. Als ze aangeven dat het nodig is om gewicht te verliezen, dan is dat zeer waarschijnlijk gebaseerd op geruime ervaring en zal het dus echt nodig zijn om een kans van slagen te hebben.

En persoonlijk vind ik wel dat je bereid moet zijn dit te doen, want als je al niet bereid bent om gewicht te verliezen om zwanger te worden, hoe graag wil je het dan eigenlijk? En waarom zou er dan zo`n kostbaar KI/IVF traject opgestart moeten worden?

Zeeuwsemeid

yarrah schreef:

No offense maar er staat niet dat ze niet wil afvallen, ze is immers al 8 kilo kwijt. Ze zegt volgens mij alleen maar dat ze het moeilijk vind en als onmogelijk ziet, maar ze is er desondanks wel mee bezig :)

Verder, tja denk ik dat je inderdaad gewoon zult moeten afvallen TS... Zal de enige optie zijn die je hebt..

Suzanne F.

Misschien kan het ziekenhuis je helpen met een afvaltraject?
Je bent wel echt veel te zwaar, ik denk dat er makkelijk 30 kilo af zou kunnen. Niet dat het makkelijk zou gaan maar dat kan je echt wel hebben.
Ik zou me daar toch eerst op focussen, grote kans dat je vanzelf zwanger wordt tijdens je afvaltraject.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:37

Ja zoals al gezegd op de foto te zien ben je echt veel te dik. Probeer er wat aan te doen, en niet alleen om zwanger te worden , maar voor je hele gezondheid en welzijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:40

Ook al is bij jouw alles in orde... toch heb je een kleinere kans op een zwangerschap bij (flink) overgewicht.

Bij een BMI van 30 en hoger ligt dit zelfs 25% lager dan bij een gezond gewicht.
Ook bij IVF/IUI met overgewicht heb je een stuk minder kans om zwanger te raken.

Ook heb je een grotere kans op zwangerschapsdiabetes, zwangerschapsvergiftiging en miskramen.

http://www.antoniusziekenhuis.nl/182286 ... ewicht.pdf

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:41

Ga de uitdaging aan! Samen met je man! Een gezond eetpatroon en levenswijze is zo belangrijk, ook straks tijdens je zwangerschap en als je een kindje hebt.

Ik had overgewicht (nog steeds hoor, maar ben wel 10 kg lichter dan toen) en mijn man rookte soms, dronk in het weekend graag een biertje, veel frisdrank, veel snoeperijen en sporten was vooral voor de gezelligheid. Zijn zaadkwaliteit was ronduit slecht. IUI sloeg niet aan. Maar tijdens die behandelingen viel ik af, ging ml flink gezonder leven en vlak voor we overstapten naar ICSI in een ander ziekenhuis, raakten we spontaan zwanger! En 8 maanden geleden weer ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:41

Lisa_H schreef:
No offense maar er staat niet dat ze niet wil afvallen, ze is immers al 8 kilo kwijt. Ze zegt volgens mij alleen maar dat ze het moeilijk vind en als onmogelijk ziet, maar ze is er desondanks wel mee bezig :)

Verder, tja denk ik dat je inderdaad gewoon zult moeten afvallen TS... Zal de enige optie zijn die je hebt..

Inderdaad.

Die 'eis' van gewicht eraf is er niets voor niets. Als jij nu zwanger wordt kan dat een groot effect hebben op niet alleen jouw eigen gezondheid, maar ook die van het kind. Ik neem ook aan dat je een gezond kindje op de wereld wil zetten.

Als je hulp nodig hebt bij het afvallen, ga dan eens bij een diëtiste langs. Zorg dat je beweging krijgt (en dan niet direct gaan hardlopen maar eerst rustig aan beginnen met wandelen en dit uitbreiden etc). Je bent nog jong, de tijd is er, de kans ook. Grijp hem en wie weet kun je met een halfjaar tot een jaar beginnen met de behandeling en heb je over 2 jaar jouw dochtertje of zoontje in handen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:44

Overigens: de natuur heeft bedacht dat het voor het overleven van de soort belangrijk is dat individuen vruchtbaarder zijn in sobere tijden. Door het afvallen zelf, krijgt jouw lichaam al een "seintje" dat het sobere tijden zijn. Dat maakt je ten tijde van het proces al vruchtbaarder :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:47

Lisa_H schreef:
yarrah schreef:

Dan moet ze niet gaan zeggen dat het ziekenhuis weigert, want dat doen ze niet. Ze helpen, maar zeggen dat ze wel moet afvallen.... Dat is niet zo raar. Ik vind het zo flauw dat TS meteen zegt ze weigeren!! Zie topic titel.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:49

Het ziekenhuis wil als ze iemand helpen zwanger te worden dat deze zwangerschap ook zo optimaal mogelijk verloopt. Overgewicht zorgt ervoor dat je slecht het kind kan controleren. Goede echo's zijn soms onmogelijk, controle van de hartslag is moeilijk, bepaling ligging en groei is moeilijk, meer kans op premature geboorte, diabetes en hypertensie. Tijdens de geboorte grotere kans op kunstverlosssing en schouderdystosie (hoofd wordt geboren maar schouders blijven vanzitten door vet in het geboortekanaal, de normale procedure is dan bijna niet uit te voeren omdat het nauwelijks mogelijk is om je benen geheel naar achteren te leggen) en een keizersnede is zeer risicovol. Daarom wil het ziekenhuis jou en je kind beschermen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:53

kyara1989 schreef:
Nee ze eisen echt het perfecte gewicht en dat is ook het geen waar ik zo mee zit! Want ik ben zo i zo geen smal gebouwd iemand... En dat verwachten ze wel dat maakte ons ook zo kwaad!

TS, het klinkt misschien heel hard, maar als jij 30kg bent afgevallen dan heb jij waarschijnlijk alsnog niet het perfecte gewicht voor jouw grote. Je hebt dan waarschijnlijk nog steeds overgewicht. En dan kun je kwaad worden wat je wil, maar je bent gewoon te zwaar. Daarnaast heeft het gigantisch grote effecten voor jouw baby. Niet alleen de bevalling zal een probleem worden, jouw eigen gezondheid én die van het kind krijgen zoveel te verduren. Je moet niet alleen denken 'ik wil een kind' maar ook 'wat is het beste voor mijn kind.'

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:54

Ergens snap ik het wel, 30 kilo is niet niks dat is een hele hoop. Als je daar hulp in wil stuur me dan maar een PB.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:56

Sorry TS maar ik vind dat je eigenlijk niet moet zeuren.

Je lichaam zegt nee en je wilt koste wat kost toch zwanger worden met alle risico´s van dien. Voor jou en het kind. Ik vind dat het ziekenhuis gelijk heeft, je bent moeilijker of niet te controleren omdat je te dik bent en daarnaast het kost enorm veel geld. Jij kan wat aan je situatie doen, er zijn veel vrouwen die dat niet kunnen, daar is IVF voor en niet voor mensen die hun levenswijze niet willen veranderen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:58

Ik denk ook niet dat het ziekenhuis perfectie eist, maar gewoon een gezond gewicht, bij 1.70 m is dat bv tot 74 kilo...nou dan je echt niet skinny :P

Ik snap het wel van het ziekenhuis, de kosten liegen er niet om en als dat de kansen verminderd
en bij een zwangerschap eventueel complicaties met zich meebrengt....

Als je het echt graag wil heb je het er wel voor over :j al weet ik dat het moeilijk is :(:)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:59

Chubby schreef:
Overigens: de natuur heeft bedacht dat het voor het overleven van de soort belangrijk is dat individuen vruchtbaarder zijn in sobere tijden. Door het afvallen zelf, krijgt jouw lichaam al een "seintje" dat het sobere tijden zijn. Dat maakt je ten tijde van het proces al vruchtbaarder :)

Ik weet niet of het bovenstaande wetenschappelijl onderbouwd is, maar daarvan uitgaande de volgende aanvullimg:
ga niet te rigoreus aan het afvallen, anders breng je je vruchtbaarheid mogelijk in gevaar. Ik denk dat de begeleiding van een diëtist niet gek is.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:00

Kom op TS je kan dit. Hoewel je nu als een berg tegen dat grote gewichts probleem aankijkt, zul je het straks alleen maar waarderen. Je hebt een goede stok achter de deur om door te kunnen gaan. 8 kilo al kwijt. Super knap! Ik leef( en dieet) met je mee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:00

Ik schat zomaar in dat je voor het perfecte gewicht 50 kilo zou moeten afvallen. Ik denk niet dat het ziekenhuis irreële dingen eist.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:04

Tja TS... Ik snap dat dit moeilijk voor je is.

Ik denk dat je voor zelf een paar dingen op een rij moet zetten.
En ook hoe graag je een kindje wilt.

Dat je moet afvallen is duidelijk en ik weet ook dat dit moeilijk is( ik heb dit van dichtbij meegemaakt)

Mijn vriendin moest ook afvallen omdat ze zwanger wilde worden.. Ook via het ziekenhuis om de zelfde redenen die jij plaatste.

Helaas is het afvallen niet gelukt. Dus heeft ze zich erbij neergelegd dat ze zelf geen kinderen kan krijgen.
Ook zij heeft meerdere miskramen gehad.

Afvallen is dus echt noodzakelijk als je via ziekenhuis zwanger wilt worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:06

Loody schreef:
Helaas is het afvallen niet gelukt. Dus heeft ze zich erbij neergelegd dat ze zelf geen kinderen kan krijgen.
Ook zij heeft meerdere miskramen gehad.

Hoe kan dat nou dat het niet gelukt is?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:06

Ik snap ergens wel dat dit rauw op je dak valt. Je komt, kort door de bocht gezegd, voor een baby en je gaat naar huis met een leefstijladvies. De overduidelijke redenen waarom is hierboven al genoeg duidelijk gemaakt, succes, op naar de volgende 22 kg eraf.