Betekenissen van dromen.. Geloof jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:18

Femek2902 schreef:
Ik denk wel dat dromen betekenissen hebben, maar niet persee op de manier als die dromenuitleggers dat uitleggen. Soms ben je ergens gewoon mee bezig en dan droom je daarover, zo kun je eigenlijk bijna al je dromen verklaren.. Al droom ik soms dingen die ik dan later weer tegenkom. Nooit hele verhalen die kloppen, maar gewoon bepaalde beelden uit de droom. Zo droomde ik een keer dat ik naar een gebouw toe ging fietsen en toen ik daar was fietste er net een fietser voorbij. En een aantal maanden/weken later ging ik solliciteren en moest ik in dat gebouw zijn en net op het moment dat ik daar van mijn fiets afstap komt er een fietser voorbij gefietst.

Ik heb zelf trouwens bijna nooit nachtmerries, maar ben me er bijna altijd ook van bewust dat ik droom en soms kan ik het zelfs in de richting sturen die ik wil, maar meestal als ik dat probeer dan wordt ik wakker..

grappig dat je dat zegt, dit heb ik ooit voor mezelf als verklaring gevonden dat ik altijd snel uit super leuke dromen wakker word. Ofja, echt op het moment dat je er nog niet uit wilt zegmaar. Meestal heb ik ook door dat ik droom, en probeer ik dus zó aan die droom vast te houden dat ik er wakker van word :') Beetje jammer..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:36

Bijvoorbeeld mensen die voor me neus uit de lucht komen vallen en zombies worden of steekpartijen. Het is heel uiteenlopend, maar allemaal heel eng. Soms als ik wordt vermoord in een droom wordt ik ook al hoestend(stikkent) wakker.

BenteMaxime

Re: Betekenissen van dromen.. Geloof jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 22:45

O das eng, dat stikkend wakker worden! Ik heb ook regelmatig gedroomd dat ik onder water werd geduwd en dat ik met geen mogelijkheid boven kon komen. Zo typisch dat je dus ook echt je adem inhoud, ik werd ook met ademnood wakker. En toch vind ik het typisch dat je in je droom nooit doodgaat. Ik kwam toen op het laatste moment boven en werd wakker, bij de achtervolgingen was ik ze altijd te slim af en ontsnapte

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:49

Ik ga soms wel dood in mijn dromen hoor :P

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 22:50

Ik niet! Altijd word ik dan wakker of gaat er op het laatste moment wat goed waardoor ik niet doodga. En ik hoor er meerdere over en lees er ook vaak over dat je juist niet dood gaat. Maar typisch dan!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:56

BenteMaxime schreef:
Ik niet! Altijd word ik dan wakker of gaat er op het laatste moment wat goed waardoor ik niet doodga. En ik hoor er meerdere over en lees er ook vaak over dat je juist niet dood gaat. Maar typisch dan!

Je kunt toch niet dromen dat je dood bent? Althans kan me er niks bij voorstellen omdat je niet kan weten hoe het is om dood te zijn. ik wordt dus altijd helemaal naar wakker op t moment dat ik dood ga in een droom

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:10

Ik heb voor zover ik me kan herinneren 3 achtervolgingsdromen gehad, in de 1e werd ik achtervolgt door onbekende mannen met geweren(een gang ofzo die iets van me wilde denk ik) ik was helemaal ongewapend en moest rennen, het was langs een weg. De 2e die vrij kort na die kwam was dat m'n zusje achter me aanzat met een mes, en me een aantal keer daadwerkelijk stak, die was op een kleurrijke speeltuin. de 3e was de meest griezelige, de vader van een vriendin(die ik uiteindelijk niet echt mocht en eerder bij haar bleef omdat ze anders alleen was, de vader van haar had ik toen trouwens nog nooit ontmoet, hij bleek er ook veel anders uit te zien :+) achtervolgde me en wilde me verkrachten, ik rende door de stad heen en kwam ook een groepje vriendinnen en mensen die ik kende van mijn leeftijd tegen en vroeg hen om hulp, maar zij bleven vrolijk naar me lachen en deden niets, ik was toen ik wakker werd echt heel erg geschokt.

In de tijd dat ik die dromen had, zat ik inderdaad heel erg in de knoop, al snap ik niet waarom het persé die mensen moesten zijn en in die situaties.

Ook heb ik zo af en toe dromen dat ik man(leeftijd heel erg variërend, van 20 tot ik denk ergens in de 50) was, en in de meeste dromen was ik in een relatie met een vrouw(terwijl ik verder voorzover ik weet toch echt hetero ben) in de meeste dromen moest ik de vrouw beschermen of redden, 1 keer heb ik zelfs mijzelf opgeofferd(hoe dramatisch kan het worden :+) in dit soort dromen heb ik meestal het gevoel alsof het in een film is en verder 'voel' ik me geen man, ben totaal niet bezig met hoe het is om man te zijn oid, het feit dat ik man ben was er gewoon.

Verder heb ik geen idee waarom ik deze dromen had

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 23:13

Je zegt dat je in die tijd in de knoop zat. Dat herken ik wel ja. Zodra ik weer een aantal weken gespannen en gestresst ben, krijg ik nare dromen

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:14

Ik geloof zeker dat je onderbewustzijn (jijzelf dus) af en toe wat duidelijk probeert te maken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:18

Jahoor, dromen hebben zeker een betekenis. Niet allemaal maar de meeste wel.
Zo ben ik al een hoop over mezelf te weten gekomen, wat ik nog niet bewust wist :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:20

ik herinner me mijn dromen nooit, helaas...

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 23:44

Als ik een vage herinnering krijf van een droom die im heb gehad ala ik net wakker ben, ga ik altijd even rustig liggen met mijn ogen dicht. Door rustig wakker te worden (dus niet door een wekker of iets dergelijks) onthou je dromen beter. Ook schrijf ik de dromen op die een grote impact op mij gehad hebben.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 08:57

Je kan toch helemaal niet dood gaan in je dromen?
Vaak zat gehad dat ik op het moment dat ik echt dood ga wakker word. :+

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 09:10

Ja ik ook hoor. Je kan toch helemaal niet dromen over doodgaan? Dat kan je nietervare n toch?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:16

Idd, dat is ook wat ik dacht :j

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:15

BenteMaxime schreef:

Ik droom vaak, dat mensen die ik liefheb dood gaan (ouders, vrienden, familie), als ik droom dat ikzelf dood ga dat wordt ik net opdat moment wakker.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:05

Over iemand anders wel ja, maar dan ervaar je t zelf niet. Anders word ik ook net op dat moment wakker, of er gebeurd iets waardoor ik niet eena dood ga.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:23

Ik heb vaak last van nachtmerries.
Ik droom dat ik in een huis ben en dat de lucht donker wordt. Er komen allemaal tornado's. Ik raak dan helemaal in paniek en wil weg. Dit lukt mij niet en de tornado's komen dichterbij. Als ze zo dichtbij komen zie ik opeens een wit lichtje voor mij en die houden de tornado's tegen dat ik ze niet raak. Alles om mij heen wordt verwoest en als ik om mij heen kijk zie ik al mijn dierbare dood liggen om mij heen...
Deze droom begon alleen met tornado's maar ze worden steeds heftiger. Ik word vaak huilend wakker uit mijn slaap. Ik probeer dan weer verder te slapen. meestal droom ik dan gewoon weer verder. Ik droom dan dat ik mijn moeder zie in een paarse grafkist die word voorgeduwd door zwarte schaduwen. Dit beangstigt mij zeer.
Als ik 's ochtends wakker word heb ik even een angstig gevoel maar als ik dan weer aan het dagelijks leven begin denk ik er niet meer aan.
Zulke dromen heb ik 2-3x per maand

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:41

Ik heb bijna geen nachtmerries en als ik ze wel heb dan gaat het over normale dingen... zoals bitterkoekjes dat is m'n ergste nachtmerrie geweest tot nu toe :j ... Ik zag alleen maar bitterkoekjes en rook bitterkoekjes ik werd badend in het zweet en huilend wakker.

Verder heb ik in een droom gezien hoe m'n ex gewurgt/vermoord werd door zijn vriendin nee vond ik niet eng ik zag alles van boven of ik er zelf boven hing maar ze zagen mij niet, ik weet dat ik (een soort van) bewust heb gekeken naar zijn vriendin zodat ik een profiel zou kunnen schetsen voor de politie. In mijn droom stond er een bericht op facebook dat m'n ex vermist was van de politie, toen ik eenmaal wakker was heb ik natuurlijk toch even gekeken of er indd niet een bericht op facebook stond maar nee er stond niks en m'n ex leeft nog steeds en is erg gelukkig met zijn vriendin. *\o/*

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:53

Ik droom zeg maar niet dat ik dood ga, maar dat ik al dood ben. Kunnen jullie best zeggen dat ik dat niet kan dromen, maar ik doe het toch haha :')
En als je zegt dat je dat niet kan dromen omdat je niet weet hoe het is, vind ik dat een beetje vreemd. Je droomt vaak genoeg vreemde dingen die je nog nooit hebt meegemaakt dus waarvan je ook niet weet hoe het is..

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:10

Nachtmerries heb ik zelf bijna nooit en als ik ze heb dan is het meestal alweer snel voorbij.
Ik ben soms zeg maar half bewustzijn in mijn dromen wanneer er een nachtmerrie zich afspeelt.
Echter weet ik dan gelijk het nep is. De raarste gedachten is hoe je uit je dromen terug gaat.
Op een gegeven moment wordt alles zwart en alles trilt en voor dat je het weet ben je wakker.

Maar betekenissen van dromen, daar geloof ik zelf echter niet in.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:17

Eerlijk gezegd niet want er zijn bepaalde vertalingen van dromen die niet vergelijkbaar zijn aan elkaar.
Zo zullen bepaalde dromen voor mannen en vrouwen niet hetzelfde zijn, en ook leeftijden niet. Ik denk dus dat het meer een soort willekeur is. Je dromen kunnen je wel een idee geven van waar je wakker van ligt omdat het vaak achterliggende gedachtes zijn die je overdag soms onderdrukt ofzo. Maar of een bepaalde gebeurtenis in een droom een teken is voor iets in het echte leven.. nee, die kracht hebben we niet denk ik :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:11

Brr, de laatste nachtmerrie die ik gehad heb, die hoeft nooit uit te komen :o