Iemand bekend met Brava Real Estate Ltd. ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:17

Norrit schreef:
en de directeur is een studente van 18 jaar..

http://www.companiesintheuk.co.uk/direc ... fatima-abu

het zou kunnen natuurlijk, maar ik vind het wel erg vaag

Als je haar naam zoekt op facebook komen er allemaal mensen uit Nigeria te voorschijn. Daar kwamen toch een hoop internetoplichters vandaan? Nouja igg komt het allemaal niet betrouwbaar over, verstandig dat je er vanaf ziet ts.

PureSG

Re: Iemand bekend met Brava Real Estate Ltd. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 10:20

Op die Facebook pagina kwam ik ook uit inderdaad.

Hopelijk denken andere mensen ook verder die geïnteresseerd zijn, het zou toch jammer zijn als anderen (ook) opgelicht worden.
Kan ik deze eventuele zwendel ergens aangeven?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:20

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:21

Had je de advertentie van marktplaats? Dan kun je "tippen" dat er iets mis is..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:22

Murthul schreef:
Had je de advertentie van marktplaats? Dan kun je "tippen" dat er iets mis is..

Speurders, zie OP ;)

Misschien ook even Radar weer inlichten :)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:02

als je echt in het huis geintereseerd bent kun je nog altijd in de gemeente gaan vragen van wie het huis is, mss kun je het dan toch op een legale manier van de echte eigenaar huren

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:47

Gelukkig heb je al door dat het oplichting is. Maar ik zal je mijn ervaring vertellen :)

Vorig jaar was ik op zoek naar woonruimte in de provincie Utrecht. Allereerst: niet te betalen. Veel huizen begonnen bij 700 euro exclusief, zelfs voor studio's. Totdat ik ineens op marktplaats een prachthuis in centrum Utrecht tegenkwam voor 400 euro. Wat een koopje. (Maar let op: als het te mooi is om waar te zijn... is dat het vaak ook :7 ). Nadat ik gereageerd had, kreeg ik een mailtje terug met een verhaal:

Code
... I worked as a lawyer in Utrecht. My contract period there expired and now I've moved back in my born city London/ United Kingdom where I've opened my own lawyer office.Due to this fact, so I'm renting the place for unlimited time.... As I said before I'm in London and I'm the only person who have the keys and all papers from apartment but I have a solution to solve this problem, don't worry.

Toen ik daarop antwoordde, kreeg ik een mail terug met de constructie. Iets vergelijkbaars als bij jou. Eerst moest ik borg+een maand huur betalen (=€800), daarna zou zij de sleutels opsturen met een bepaalde organisatie. De naam weet ik niet meer, maar toen ik ging googelen bleek dat een organisatie te zijn zoiets als Western Union, een bedrijf wat zich puur richt op het verplaatsen van geld. Daar begonnen bij mij gelukkig de alarmbellen te rinkelen, want zo'n organisatie heeft niets met de post (en dus de sleutels) te maken. Ik kreeg ook geen telefoonnummer om de persoon te bellen, dus toen was het voor mij klaar.

Bedenk goed dat iemand die zijn appartement wil verhuren altijd wel iemand in de buurt heeft met de sleutels om zo het appartement te kunnen bezichtigen. Vaak zijn deze mensen ook direct telefonisch te bereiken.

Nogmaals, er zijn veel van dit soort oplichtingspraktijken gaande in de huizenmarkt. Vaak te herkennen aan de spotgoedkope (ofwel niet realistische) prijzen die ze vragen.

Zo kwam ik ook een mooi betaalbaar huis tegen. Eerst gaan googelen naar de wijk. Toen kwam ik erachter dat het huis te koop stond. Makelaar gemaild. Die mailde later terug dat ik het huis kon huren voor 1000 euro exclusief, terwijl ik het huis voor 500 euro exclusief op die site had gezien... Wat bleek, om voor dat huis een bezichtiging te kunnen aanvragen moest je lid worden van die site (klein bedrag, ergens tussen de 10 en 20 euro voor een periode/maand/kwartaal). Gelukkig heb ik dat niet gedaan en dat bleek achteraf dus verstandig. Het lijkt net of die site een groot aanbod heeft, maar het zijn allemaal fictieve huizen. Zo ben ik meerdere oplichtingssites tegen gekomen.

Kortom, gebruik je gezonde verstand... en google is your best friend :Y)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:34

voor een lawyer met een 'lawyer office' is zijn/haar Engels wel erg slecht...en lawyer office bestaat volgens mij niet eens :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:36

Nederlands van sommige Nederlandse advocaten is niet altijd beter hoor :')

Lawyer office kennen ze idd niet. Afhankelijk van wat de persoon doet is solicitor of attorney of barrister een gangbaarder woord

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:46

Even googlen op Brava Real Estate + opgelicht, dan vind je wel wat informatie. Nooit geld overboeken naar iemand in het buitenland, dit gebeurt zo vaak! Ik heb een tijdje gemaild met een man die een prachtig appartement aanbood in Amsterdam, goede buurt, groot appartement en voor maar 400 euro. Uiteraard to good to be true, heb 'm een beetje zitten sarren dat ik toevallig in Londen zou zijn binnenkort en dat we dan konden afspreken etc. Nee, hij zou dan net de UK uit zijn, dus helaas ging dat niet, enz enz enz.
Mijn zus kent trouwens een stel dat wel een behoorlijk bedrag heeft overgemaakt, zij stonden voor een huisje te kijken waar gewoon mensen woonden. Huis stond uberhaupt niet te huur / te koop.

Goed iig dat je er niet intrapt TS! Even melding maken via Marktplaats of waar je de adv. ook hebt gevonden, zo help je andere mensen weer om er ook niet in te trappen.