Zucht, het komt er weer aan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: Zucht, het komt er weer aan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 21:28

Heb een slachtoffer gevonden :P woehoe !!!!!!!!!!!!!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:33

Oeh, dat is fijn!
Show je wel even wat je hebt gekocht? :o
Kunnen wij ook ideeën opdoen hehe

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:35

Dit moet een koppeltopic worden voor modelosers en shopaholics! Taart met koffie voor de shopaholic en een volle kledingkast voor de modelosers, iedereen blij toch?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 21:35

Even een gaatje zoeken in onze agenda' s :D

Helemaal mee eens troi :P

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:39

Ik zou willen dat ik eens met legen handen thuis zou kunnen komen joh, dat is ook een gave :D.

Maar wat als je nou eens gaat voor een goede jeans, een mooi jasje en wat accessoires.
Ik denk dat je daar al heel ver mee komt en kun je ook een hoop mee afwisselen.
En neutrale kleuren kun je altijd wel met elkaar combineren, daar kun je niet nat mee gaan.

Er is trouwens ook een what to wear app, misschien ter inspiratie?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 21:43

Downloaden die handel :P

Volgende week donderdag ga ik mijn rekening plunderen !

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:54

*steekt hand op* ik wil best mee aankleden hoor :))

Even serieus: Zorg dat je sowieso een aantal 'basics' in de kast hebt liggen.
- Hempje (wit en zwart)
- Broek (spijker, zwart)
- Bloesje
- Truitje
- Tshirt (kiezen uit alle kleuren die je staan)
- Longsleeve (kiezen uit alle kleuren die je staan)
- Platte schoenen
- Indien je er op kan lopen: iets met een hak

H&M heeft bijvoorbeeld hele fijne basics :)

Qua mode: Ik pak gewoon hetgene wat ik leuk vind. Wat een ander denkt of wat er in de mode is: Boeiend! Ik moet er toch in lopen :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:57

Best herkenbaar. Gewoon lekker online winkelen :D

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 23:12

Daar was ik nu mee bezig hehe, maar helaas is zo ongeveer bijna alles wat ik wil uitverkocht in mijn maat |(
Wordt toch maar eventjes naar Malmö binnenkort denk ik, vind ik gelukkig helemaal niet erg hehe

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 23:34

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 10:44

Leuke site :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:50

Ik koop gewoon wat ik zelf leuk vind en vooral wat lekker zit :Y) mode of niet :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:57

Oh, zo herkenbaar, heb zo de pest aan shoppen! ik had al een vraag gesteld in het kledingtopic om hulp, maar daar had ik niet echt respons. Gelukkig heb ik een setje gevonden voor een bruiloft.
Maar nu nog wat gemakkelijke en gemakkelijk te wassen truien of blouses voor de herfst/winter.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:52

Voor mij is dit echt niet herkenbaar. Ik hou enorm van shoppen. Echter heb ik wel van die dagen dat ik een hele dag geshopt heb en dan thuis kom met alleen een sjaal... :') En soms haal ik ook wel dingen uit het rek die er, eens aangepast, niet beter uitzien dan wanneer ik een vuilniszak om mijn lichaam zou wikkelen. Bovendien heb ik pas sinds een jaartje ontdekt dat pasteltinten me wél goed staan (terwijl ik vroeger altijd dacht dat die me te bleek en flets maakten). Het is dus zeker niet zo dat ik op slag kan zien wat me prima zal gaan en wat niet; ik moet wel altijd passen. Maar ik ben de laatste keer met mijn broertje wezen shoppen (heb 'm toen dus ook geadviseerd m.b.t. pasvorm en kleurkeuze) en hij krijgt ontzettend veel complimentjes als hij de kleren draagt die we samen hebben gekocht. Ben dus wel een beetje trots O:) En ik vond dit ook echt leuk, dus wil gerust eens met jou mee gaan. (Ik woon wel in België.) Maar ik lees dat je al iemand hebt gevonden! Ben benieuwd!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 00:28

Morrow_Less schreef:
Dat laatste punt is het net, combineren :P De moeilijkste zaak ter wereld.

Nee dat is juist makkelijk. Doe gewoon wat Blijheid zegt: als je een broek ziet die je leuk vindt: heb je minimaal 3 truien/blouses/shirts/blazers en minstens 1 paar schoenen die er bij kunnen? En voor bij voorbeeld een trui: minimaal 2 broeken die je er bij aan kan trekken.

Bedenk welke kleuren je goed staan (dat hoeven niet de kleuren te zijn die je mooi vindt. Ik vind rood mooi maar het staat me niet) Ook niet alles wat in de mode is past bij jou. Het is handig om een paar kleuren die goed samen kunnen te combineren. Bij voorbeeld zwart/blauw/paars, of een kleur in verschillende nuances (donkerblauw/lichtblauw/turquoise) En dat als basis te gebruiken. Tas er bij, mooie oorbellen er bij maken het af. Basics + accesoires = prima. Dan heb je meer combinatiemogelijkheden en je kunt ze langer blijven dragen.

Dus een mooie blauwe broek die goed past bij je turquoise pumps en rookblauwe blouse koop je wél. En een aubergine broek waarvoor je niks in je kast hebt hangen koop je niet.

Ga gewoon uit van wat je al hebt, voeg ieder seizoen een paar kledingstukken toe en breid het zo uit. De kunst is niet om elk half jaar alles nieuw te kopen. De kunst is om een T-shirt wat je al 3 jaar hebt helemaal nieuw te laten lijken vanwege de combinatie met broek en ketting die 'm ineens weer super maken.
Laatst bijgewerkt door Koper op 05-09-13 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 00:33

Koop eens een ELLE bijvoorbeeld, blader dat soort bladen eens lekker door en dan kom je echt een hoop tegen. Eerst lijkt het stom, maar als je je er een beetje meer in verdiept ga je je eigen stijl creëren en herkennen en dan wordt het leukkkk *\o/* En niet denken dat iets jij het toch wel nooit goed zal doen, en niet kijken naar wat anderen dragen, maar je EIGEN stijl maken. Dan staat het je sowieso leuk omdat het eigen is.

Heb btw niet het hele topic gelezen hoor :+

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 00:39

Ben heel blij dat Konstantine een keer mee wil. Moet alleen nog even sparen :=

Heb nu een paar spijkerbroeken (dezelfde) en shirts (5 met een ronde hals en 5 met een v-hals, verder precies hetzelfde, allemaal zwart) en een paar sweaters.

Vind dat heel handig :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:50

Ik zou eens voor een kleur advies gaan. Dat kan je al zo enorm helpen denk ik. Dat zijn mensen die echt gaan kijken naar je figuur en de toon van je huid en die geven je dan staaltje met allerlei kleuren mee die jou goed zouden staan.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:35

Het probleem bij modellen in de de ELLE is dat de foto's, de modellen, en de kleding nogal extreem kunnen zijn. Daar kunnen doorgewinterde fashionista;s vaak wel doorheen kijken, maar als je een paar goeie basics zoekt, en combineren echt moeilijk vind, dan is dat misschien niet heel toegankelijk.
Als je jezelf toch wilt laten inspireren door een tijdschrift of door internet, dat je dan op zoek gaat naar een bepaalde stijl. Loop maar eens een kiosk in en kijk alle bladen en zoek een mode of fotoreportage die je echt mooi vind, gewoon op je gevoel. dan ga je eens bij jezelf te rade waarom je dat zo mooi vind.
Vind je de sfeer mooi. Stoer romantisch of sportief, lijkt het model op jouw type, staan de kleuren je aan. Een tijdschrift met de reportage die je aanspreekt kun je kopen en de mooiste foto's kun je uitscheuren en bewaren ter inspiratie wat je zelf wilt of kunt dragen. Als je zo kunt ontdekken welke stijl of kleur etc. je aanspreekt, dan kun op zoek gaan naar meer beelden in die stijl en natuurlijk naar kleding voor jezelf in die stijl. Het moet dan natuurlijk wel bij je passen. Maar het spreekt je vast niet voor niks aan. En door eens iets heel anders aan te trekken dan wat je gewend bent kun je jezelf natuurlijk ook een (kleine) metamorfose geven.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 10:56

Goed idee vosjevos, ga straks maar eens voor de cosmo :P

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:57

Dit klinkt heel bekend :+ Zomer kleding heb ik niet zoveel moeite mee om te kopen, winterkleding wel.