Docent Engels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Martine123

Re: Docent Engels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:42

je kunt nog steeds wel redelijk soepel met een paar levo uren ergens binnenkomen

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:44

Hier niet hoor, volgens mij wordt er op mijn school niet eens levo gegeven :=

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:45

Nee? ook niet in een pakket met M&M?
Bij mij wordt er gewoon nog overal levo gegeven, ik doe het nu ook als minor erbij.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:46

Daar wel, maar voor M&M worden alleen docenten Geschiedenis of Aardrijkskunde aangenomen :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:48

Ik snap de ambitie van mensen iets willen leren, maar ik vind het altijd zo sneu voor docenten dat bijna alle leerlingen in het (voortgezet) onderwijs het niks kan schelen allemaal en dat ze liever in hun bedje zouden blijven liggen als ze geen leerplicht hadden. :\

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:50

Ik voel me soms ook wel erg zielig als ik mijn lieve basis/kader klantjes iets van M&M wijs moet maken :') Maatschappijleer gaat nog wel, maar godallemachtig wat vinden de meesten dat eerste verschrikkelijk.
Jammer dat de kinderen zelf zo lief zijn stiekem :+:

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:52

Afstuderende docent Engels hier. Ik zit op windesheim in zwolle. Even inhakend op het niveau. In het eerste jaar moet je b1 behalen, jaar twee niveau b2 en derde jaar c1. C1 staat gelijk aan near native, hoger dan dat kun je niet worden.

Ik vind/vond de opleiding heel pittig, bijna te. Maar ik werk nu drie jaar in de bovenbouw van het vmbo en vind het fantastisch. Je moet heel creatief zijn en stevig in je schoenen staan. Zo heb ik een klas vol techniek jongens en dat vind ik prachtig, maar er zijn ook collega's huilend bij weg gelopen.. Je leert hoe je met kinderen om moet gaan maar je moet wel een klik met de doelgroep hebben. Ben je weleens kampleiding o.i.d geweest?

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:12

Simoonzel schreef:
Ik snap de ambitie van mensen iets willen leren, maar ik vind het altijd zo sneu voor docenten dat bijna alle leerlingen in het (voortgezet) onderwijs het niks kan schelen allemaal en dat ze liever in hun bedje zouden blijven liggen als ze geen leerplicht hadden. :\

Dan hoor ik vast bij de bijna mensen want ik doe kader en wil docent worden :j Maar je hebt wel gelijk. Ik heb op 2 vmbo scholen gezeten de eerste school ging eigelijk iedereen heen omdat het moest. Daar was het blowen,sex,alcohol enz. dus daar voelde ik me niet echt thuis daarna naar mijn huidige school gegaan waar dat veel minder is. Op mijn vorige school wilde ik ook liever in bed blijven liggen maar nu ga ik met plezier naar school en deze docente hebben ook interesse in je dat scheelt ook wat. :j Ik denk ook dat het ligt op wat voor een soort vmbo school je lesgeeft.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:47

Ik probeer mijn leerlingen dan maar gewoon te motiveren in de les :)