Ik zou de auto niet meer uitlenen, ik mijn "schoonzoon" nooit zien dan hij ook de luxe van mijn auto niet. Zeker na zo'n gesprek aan de telefoon.
_Cowgirl schreef:Als de ouders van Anna al niet achter de relatie staan, zal zij des te meer naar Jim toetrekken. Zij zal misschien zoiets hebben van: 'Alles en iedereen is tegen mij, ik heb alleen Jim nog', even heel zwart-wit.
Dat het niet goed zit tussen die twee is wel duidelijk. Hij ziet het puur als vriendschap, zij als relatie. Ik zou ze toch aanraden eens goed met elkaar te praten en Anna te vertellen dat hij heeft aangegeven het puur als vriendschap te zien. Dat Anna alles voor hem betaald is haar eigen keuze, ze is volwassen en ik hoop slim genoeg te kunnen zien wat ze wel en niet kan missen op het gebied van geld. Als haar ouders zulke problemen hebben met het feit dat Anna met hun auto rijd en ook voor Jim rijdt, moeten ze de auto simpelweg niet meer uitlenen.
Jullie kunnen als vrienden/familie wel aangeven als er iets niet goed zit, maar uiteindelijk is Anna een volwassen vrouw die haar eigen keuzes mag maken en ook zal maken. Je kunt alleen maar hopen dat Anna naar jullie luistert en inziet dat het niet goed zit tussen haar en Jim.
Als haar ouders tegen haar gaan zeggen dat Jim heeft gezegd dat....dan gaat ze dat niet geloven.
Ik zou niks zeggen maar inderdaad de auto niet meer mee geven. Moet er veel meer moeite gedaan worden om bij hem te komen, hij zal als ik het goed inschat niet zo snel haar kant op komen en dan gaat er hopelijk bij haar een belletje rinkelen dat deze relatie scheef zit.
Doubtless schreef:Verder vind ik het nog niet zo raar dat de ene partner de ander financieel helpt als je 5 jaar samen bent.
Mee eens maar het blijft voor mij vaag dat die jongen nooit bij haar ouders op bezoek komt en dan dat telefoontje, nee zou niet blij zijn als mijn dochter zo'n relatie zou hebben. Maar goed er tegen in gaan is ook niet verstandig. Een beetje sturen kan, vragen naar zijn pluspunten en dan naar zijn minpunten enz. Dochter aan het denken zetten zonder negatief te zijn over die jongen.