Liefde maakt wel heel erg blind, wat nu ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:58

_Cowgirl schreef:
Dat het niet goed zit tussen die twee is wel duidelijk. Hij ziet het puur als vriendschap, zij als relatie.

:')
Omdat hij volgens haar vader, die niet achter de relatie staat en jim niet kent, zei dat het puur vriendschappelijk was?
Ts schrijft vanuit een geopinieerd standpunt, ten nadele van die Jim. Ik vind dat sommigen een paar hele makkelijke conclusies trekken gebaseerd op een slecht gekleurd verhaaltje :+ als zij al 5 jaar happy is met die knul dan zie ik het probleem niet zo.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:05

Eerlijk ??
Ik vindt dat jullie je daar niet mee moeten bemoeien schijnbaar is "anna" gelukkig zo.
Dr ouders moeten beter weten met de auto uitlenen... Er bestaat zoiets als ov.. Mn ouders zien me aankomen zeg..

Tis een "volwassen" vrouw en ik denk dat ze prima haar eigen keuzes kan maken... T zou niet de mijne wezen.. Maar he verschil moet er zijn toch ??
Leven en laten leven.

Anoniem

Re: Liefde maakt wel heel erg blind, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:29

Anna is 21, die maakt haar eigen keuzes.

Ik vind dat vooral de ouders eens na moeten denken. Als je auto zo slijt van ritjes van 100 km dan heb je een barrel :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:38

Ik begrijp in eerste instantie al niet waarom de ouders al die jaren hun auto ter beschikking hebben gesteld voor dit op en neer gerij. Ik weet niet of en hoe ik ze zou tegenhouden, soms moeten jongeren het toch zelf leren, maar het laatste wat ik zou doen is ze faciliteren door mijn auto ter beschikking te stellen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:55

Dat zou zo het levensverhaal van mijn zus kunnen zijn...

Als Anna slim is laat ze die l*l voor wat hij is!!
Maar ik ken het, het is moeilijk. Mijn zus blijft ook maar terug kruipen naar haar 'vriend',
terwijl die haar langs alle kanten gebruikt en misbruikt...

Dom van Anna dat ze niet inziet dat hij haar aan het uitmelken is.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:05

Maar ik denk 'Anna' dat alle adviezen van iedereen zal weerleggen, want zij is gek op 'Jim'.

Ik ken het verhaal, been-there-done-that. In ons geval iets anders, maar tot je zo gigantisch gekwetst wordt dat het echt niet anders kan ga je door.... tot ik hem jaren later weer tegenkwam en me realiseerde dat ik toch veel gelukkiger was geworden zonder hem. Maar tussenliggende jaren heb ik altijd twijfel gehad over mijn keuze. Dus tot 'Jim' iets doet waardoor 'Anna' inziet dat hij toch niet de ware is, zal ze alle adviezen in de wind slaan (al hoop ik natuurlijk dat ze verstandiger is, maar liefde maakt echt blind)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:56

Ik zou de auto niet meer uitlenen, ik mijn "schoonzoon" nooit zien dan hij ook de luxe van mijn auto niet. Zeker na zo'n gesprek aan de telefoon. ;(

_Cowgirl schreef:
Als de ouders van Anna al niet achter de relatie staan, zal zij des te meer naar Jim toetrekken. Zij zal misschien zoiets hebben van: 'Alles en iedereen is tegen mij, ik heb alleen Jim nog', even heel zwart-wit.

Dat het niet goed zit tussen die twee is wel duidelijk. Hij ziet het puur als vriendschap, zij als relatie. Ik zou ze toch aanraden eens goed met elkaar te praten en Anna te vertellen dat hij heeft aangegeven het puur als vriendschap te zien. Dat Anna alles voor hem betaald is haar eigen keuze, ze is volwassen en ik hoop slim genoeg te kunnen zien wat ze wel en niet kan missen op het gebied van geld. Als haar ouders zulke problemen hebben met het feit dat Anna met hun auto rijd en ook voor Jim rijdt, moeten ze de auto simpelweg niet meer uitlenen.

Jullie kunnen als vrienden/familie wel aangeven als er iets niet goed zit, maar uiteindelijk is Anna een volwassen vrouw die haar eigen keuzes mag maken en ook zal maken. Je kunt alleen maar hopen dat Anna naar jullie luistert en inziet dat het niet goed zit tussen haar en Jim.

Als haar ouders tegen haar gaan zeggen dat Jim heeft gezegd dat....dan gaat ze dat niet geloven.
Ik zou niks zeggen maar inderdaad de auto niet meer mee geven. Moet er veel meer moeite gedaan worden om bij hem te komen, hij zal als ik het goed inschat niet zo snel haar kant op komen en dan gaat er hopelijk bij haar een belletje rinkelen dat deze relatie scheef zit.

Doubtless schreef:
Verder vind ik het nog niet zo raar dat de ene partner de ander financieel helpt als je 5 jaar samen bent.

Mee eens maar het blijft voor mij vaag dat die jongen nooit bij haar ouders op bezoek komt en dan dat telefoontje, nee zou niet blij zijn als mijn dochter zo'n relatie zou hebben. Maar goed er tegen in gaan is ook niet verstandig. Een beetje sturen kan, vragen naar zijn pluspunten en dan naar zijn minpunten enz. Dochter aan het denken zetten zonder negatief te zijn over die jongen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:06

Ik begrijp het aandeel van de TS in dit verhaal niet helemaal. Weet "Anna" überhaupt dat haar verhaal zomaar op internet is gezet? Lijkt mij niet leuk als je er later achter komt dat iemand dit heeft gedaan, ondanks dat het vast met goede bedoelingen is.

Ik denk dat de ouders van Anna zouden moeten beginnen met het niet meer uitlenen van hun auto. (Alhoewel ik niet begrijp waarom een auto zo snel zou slijten na een aantal auto ritjes. Mits ze continu overal tegen aan rijdt natuurlijk.)

Voor de rest denk ik dat haar ouders en familie weinig te zeggen hebben over hun relatie, ze is immers niet meer minderjarig. Bovendien horen wij het verhaal maar van één kant, die van de TS.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:08

Oke, nu ga ik mss een niet zo vrolijk antwoord geven.
Ik heb zelf al jaren een relatie met een man uit Iran wonen samen met zijn dochtertje etc.

Als Jim al 5 jaar hier is moet hij een verblijfsvergunning hebben naar zoveel jaar kan hij de NL nationaliteit aanvragen. Mijn man zelfs al naar 1 jaar!!!
Zeker als zijn ouders hier wonen en hij wss hier geboren is krijgt hij automatisch NL nationaliteit geloof ik.

Hij kan dus ook een uitkering aanvragen of financiele bijstand.
Mijn man heeft nooit moeite gehad met werk vinden vanwege zijn afkomst.

wat ik nu ga zeggen komt mss heel hard over maar het is wel zo:

De meeste iraanse mannen trekken uiteindelijk terug naar hun "eigen"volk. en gebruiken de NL meisjes.

dat ik er 1 uit 1000 heb die het niet doet ( vanwege huwelijk met "eigen"volk en er nu zo min mogelijk mee te maken wilt hebben ) ben ik heel blij mee.
Maar als ik kijk naar zijn vrienden die hopse van de een na de ander en gaan uiteindelijk naar iran en komen getrouwd terug.

tja anna is volwassen en zal hier zelf achter moeten komen als ze ooit wilt praten of dingen wilt vragen mijn PB staat open.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:12

Anna houdt erg veel van Jim, concludeer ik. Andersom heb ik twijfels. Zeker omdat het in de cultuur van Jim niet gewoon is dat je je laat onderhouden door je vrouw/vriendin. Dus daar klopt al iets niet. Als hij écht van haar houdt, zeg je toch niet tegen haar ouders dat het vriendschappelijk is? Dus al met al zou ik als buitenstaander Anna adviseren om hier mee te stoppen en haar geld en energie in iets ander te steken.
Maarrrr zoals TS als schrijft, liefde maakt blind. Dus Anna moet doen wat ze zelf wil en ook hier de consequenties van dragen.
En de omgeving van Anna moet lijdzaam toezien.
Overigens staan de ouders wel toe dat de auto wordt gebruikt. In dit geval zou ik als ouder zeggen. Het is onze auto en de kosten lopen te veel op. Je mag 'm niet meer gebruiken. Eens kijken hoeveel moeite Jim doet om zijn vriendin te kunnen zien. Misschien wordt er dan al een hoop duidelijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:30

sja, ouders kunnen wel "zeuren en zaniken" dat ze het niks vinden, dat het niks word, dat ze het uit moet maken etc , maar uitgaande van een persoon welke gewoon wilsbekwaam is , hebben haar ouders daar gewoon niets over te zeggen en juist het er over hebben en discussies starten zal Anna alleen maar in de armen van Jim drijven.
het slimste wat ouders kunnen doen , is er niet over beginnen, geen discussies en ga zo maar door... Anna zal zelf een keer het licht moeten zien, of niet...
dat ze hierdoor niet kan sparen etc, is heel rot, maar ze doet het zelf.
als ouders absoluut niet willen meewerken kunnen ze hooguit zeggen "pak de bus maar "
dan is Anna in ieder geval niet meer de taxichauffeuse van... en mocht Jim het puur voor het gemak doen , zal hij vast wel op zoek gaan naar een persoon die beter bij zijn wensen wat betreft vervoer etc passen
of blijkt dat het toch serieuzer is en hij gaat opeens zelf ook eens wat doen.

maar door de discussie allemaal maar aan te gaan zullen de ouders eerder het tegenovergestelde bereiken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:36

Fijn lekker zelf laten uitzoeken ze is oud en wijs(?) genoeg. Alleen hoop ik niet dat ze, als er koters zijn, het halve land op stelten zet als dr vent zijn kids mee naar huis neemt.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:42

Helaas kan niemand hier iets tegen doen, en hoe meer Anna tegenstand krijgt van mensen om zich heen hoe meer ze naar Jim toe zal trekken.
Met haar praten en haar vragen hoe zij de toekomst ziet en wat hun plannen zijn en vragen hoe e.e.a. zit waarom Jim nooit mee komt naar haar thuis etc, maar zonder verwijten zal denk ik beter werken om haar onder ogen te laten zien dat dit niet een gezonde relatie is dan verwijten richting Jim.

Wel vind ik dan Anna haar ouders erop kunnen staan dat Anna zelf een auto aan gaat schaffen of gaat meebetalen aan het gebruik van hun auto.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:45

_JTM schreef:
De ouders van Anna kunnen haar moeilijk verbieden om Jim te zien... ze moet op gegeven moment zelf in zien dat het niks word tussen hun twee. Lijkt me erg vervelend om aan te zien.

Inderdaad... maar door dat uitlenen van die auto wordt het haar wel héél makkelijk gemaakt die vent op te zoeken.
Dat die ouders dat dan weer niet zien...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:48

Wil ze al die ritten doen koopt ze zelf maar een auto, niet meer met de auto van de ouders. Kijken hoe lang het dan nog duurt. Verder... you can lead a horse to the water but you can't make him drink...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:03

Citaat:
Ze worden het zat dat ze hem nooit zien, zij zien dat het niks tussen hun word.
1 van de ouders belde Jim een keer op om te vragen hoe het nou zat, hij vertelde dat hij niet van haar hield en het gewoon vriendschap was.

???
Dus de vader/moeder van Anne belt hem op omdat ze hem nog nooit hebben gezien en ze weten dat het niks wordt?!!

Dat is toch de beslissing van Anne/Jim en staan haar ouders helemaal buiten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:06

Brainless schreef:
Citaat:
Ze worden het zat dat ze hem nooit zien, zij zien dat het niks tussen hun word.
1 van de ouders belde Jim een keer op om te vragen hoe het nou zat, hij vertelde dat hij niet van haar hield en het gewoon vriendschap was.

???
Dus de vader/moeder van Anne belt hem op omdat ze hem nog nooit hebben gezien en ze weten dat het niks wordt?!!

Dat is toch de beslissing van Anne/Jim en staan haar ouders helemaal buiten.

Vind je? Als je bijna zeker bent dat er geprofiteerd wordt vzan je dochter en nog geen klein beetje, dan moei jij je niet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:11

Dan zal ik een gesprek met mijn dochter aan gaan; maar niet hem gaan bellen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:15

Die gesprekken zullen vast al gebeurd zijn :j.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:18

Maar zij is 21 en hij 28.
Dan ga je als ouders hem niet bellen ''hoe het zit''.

Als ze hem willen leren kennen, dan hadden ze hem beter gewoon kunnen uitnodigen.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:19

Ik zou als ouder in ieder geval dood ongerust zijn.
Dan vind ik het niet zo gek dat je je ermee gaat bemoeien, ookal kan dit juist averechts werken.
Al lijkt het me dat ze wel op de leeftijd zit dat ze er wel een serieus gesprek over kunnen hebben,
waardoor ze misschien wel in ziet waarom haar ouders ongerust zijn.

Als zij er dan toch werkelijk voor wil gaan en het gaat echt fout,
tsja dan is het misschien te laat maar hoop dan wel dat ze ondanks haar koppigheid terug kan komen bij haar ouders.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:22

Lastige situatie zeg.. maar waarom word Jim niet uitgenodigd bij de ouders zelf?
Ik neem aan dat hun dochter, zelf geen problemen met de relatie krijgt?

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:35

Hmm, het is lastig, maar Anna is een volwassene en kan haar eigen beslissingen maken. Daarentegen doet iedereen wel eens stomme dingen en ik denk dat Anna gaat beseffen dat ze een fout maakt, als de situatie is zoals jij m nu beschrijft.

De rol van ouders en vrienden van Anna is denk ik er voor Anna zijn, maar ook zorgen dat Anna nadenkt over wat ze doet en hoe dat haar leven beïnvloedt. Praat met haar erover, vel geen oordeel, maar vraag hoe ze zich voelt. Misschien zijn er wel achterliggende redenen. Dat betekent niet dat de ouders moeten gaan liegen over wat ze van Jim vinden oid, maar dat ze haar duidelijk moeten maken dat ze met alles terecht kan bij hun ook gezwijmel over Jim.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:46

Het lijkt erop dat 'Anna' flink gebruikt word.

Wat ik me vooral af vraag is wat is de positie van TS in dit verhaal?
Dit is overigens al een paar keer gevraagd, maar daar word niet op geantwoord.

Is TS misschien zelf 'Anna'?
Zie je nu misschien in dat het niet goed loopt? en zoek je naar adviezen om de situatie te veranderen/ beeindingen?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:00

Ik vroeg me ook af wat TS haar positie is in het verhaal.
Maar haar profiel zegt dat ze een stuk jonger is als 'Anna'