Windows 8, wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:31

Ik heb ook windows 8 gehad maar heb het er weer afgehaald.. Wat verschrikkelijk zeg, overal komen ineens balkjes tevoorschijn, doe mij maar windows 7 :+

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:34

Ik heb een laptop waar standaard als windows 8 op stond.
Het is even wennen, maar nu vind ik het heel fijn. :)

Kristie

Re: Windows 8, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:00

Nadat ik op mijn oude laptop ben gaan staan heb ik nu een nieuwe laptop met windows8 het is inderdaad wel even wennen -ik vind het vooral lastig dat mijn adresbalk steeds pleite is :+. (kan ik daar iets aan doen?). Verder ziet het er wel mooi uit en het is denk ik vooral een kwestie van wennen...

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:03

Ik heb Windows 8, maar wist van te voren al dat ik liever bij 7 had willen blijven. Maarja... eigenwijs geweest. :o

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:30

Whaaa kan iemand me helpen?
Ik heb net een paar boeken gedownload voor mijn ereader maar nu kan ik die bestanden niet vinden, ze stonden bij mijn andere laptop bij gedownloade bestanden maar bij windows8 dus niet :+. Iemand enig idee?

Edit Ik keek met mijn neus al gevonden :Y)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 12:41

Hahaha
Volgens mij is het echt de helft wel en de helft niet :')
Maar zo te horen wacht ik gwn nog wel ff, het ziet er zo cool uit het startmenu ding :Y)
Hahahaha das fijn Kristie! :')

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:47

De grootste nachtmerrie die er is, windows 8. Zat al geïnstalleerd op mijn nieuwe laptop. Verspringt echt constant. Windows 7 er opzetten, is mijn zoon helaas niet gelukt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:48

Wat bedoel je met 'verspringen'?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:50

Kristie schreef:
Whaaa kan iemand me helpen?
Ik heb net een paar boeken gedownload voor mijn ereader maar nu kan ik die bestanden niet vinden, ze stonden bij mijn andere laptop bij gedownloade bestanden maar bij windows8 dus niet :+. Iemand enig idee?

Edit Ik keek met mijn neus al gevonden :Y)

Na ik word gek! Nu kan ik die bestanden (weer!) niet vinden... Dus nogmaals weet iemand waar ik mijn gedownloade bestanden kan vinden? Frustratie ten top!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:56

Naar je bureaublad, op de map bstanden klikken linksonderin en dan staat bovenaan links bij favorieten als het goed is downloads. Tenzij het een afbeelding betreft, dit plaatst hij vaak automatisch bij afbeeldingen.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:06

Windows 8 wat een verschrikking. Wie dit bedacht heeft :roll:
Alles moet met een omweg dingen uninstaleren een drama en de als je niet oplet zijn je instellingen weer veranderd. Op die van mij hou ik lekker windows 7 werkt veel sneller:)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:07

Ja ik heb het weer gevonden, het is gek als ik 'het' via Word doe dan bestanden en downloads dan staat daar niets, maar als ik het via deze computer, bestanden en downloads doe dan staan ze er wel gewoon (snap je :+ ) maar goed, ik heb ze gevonden. dankjewel Marije!

Johanna bedoel je verspringen met internet?

Ik heb gister moeten google hoe ik mijn computer uit moest zetten }:0

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:14

aan het begin had ik er alleen maar ruzie mee.. Maar nu vind ik het eigenlijk wel fijn. Moet ik wel zeggen dat ik de meeste apps gewoon niet gebruik omdat ik ze niet nodig heb :+
Magiccc schreef:
Ik heb heel vaak dat ik mijn pijltje naar rechts beweeg (om bijvoorbeeld te scrollen) en dan springt ie over naar het startscherm. En nog meer van die ongein >;) Maar volgens mij ligt het meer aan dat ik a-technisch ben hoor.

volgens mij kon je dit veranderen bij de pc-instellingen, dan ga je naar algemeen en dan schakelen tussen apps uitzetten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:17

Ik heb windows 8 op m'n werk, je kan er een programmaatje bij downloaden dat het er uit ziet als windows 7. Geen idee wat voor programmaatje.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:23

Ik zou gewoon lekker bij windows 7 blijven. Ik moest een nieuwe laptop daar staat windows 8 op, maar ik vind het log, instabiel en teveel telefoon/tablet functies.
Microsoft zelf geeft ook aan dat windows 8 het toch niet is. Net als Vista eigenlijk een versie die je beter kunt overslaan.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:26

ik heb windows 8.
Gigantisch wennen in het begin, maar ook nu ik er aan gewend ben kan ik maar 1 ding zeggen; Het is VERSCHRIKKELIJK, nog walgelijker dan vista. En daar had ik al flink de haat aan, maar windows 8? Nee sorry kan er niet echt iets positiefs over zeggen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:16

Ik heb inmiddels al windows 8.1 op mijn computer staan, niet heel veel verschil te zien of merken. Maar wel dat links onderin een soort 'home' knop staat.
Overigens komt 8.1 pas officieel 17 oktober uit :')

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:36

Ik heb ook net een laptop met windows 8....ben zelf alles behalve handig met deze dingen, is erg wennen. Iemand bekend waar je een gebruiksaanwijzing in het nederlands kunt krijgen? Net pas ontdekt hoe je een internet pagina kunt sluiten dmv je rechtermuisknop in te drukken.....pffff....wil graag meer van dit soort dingen weten...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:15

janouk schreef:
Mijn zoon studeert informatica en hij zegt dat je classic shell moet down loaden. Dan krijg je startknop van windows 7 in windows 8. Dat doet hij veel voor klanten, omdat veel mensen problemen hebben met w8. http://www.classicshell.net/ het is vertrouwd.
Anders doen ze het ook in een Staples filiaal, kosten 10 euro, maar dan doen ze het voor je.

Zo heeft mijn vriend het ook gedaan voor mij, vind windows 8 verschrikkelijk! -O-

Net zoals mijn Leauge of legends game en aion deden het niet op windows 8 nu doen ze het wel met classicshell!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:18

Neem asjeblieft Windows 7 nu het nog kan! :') Windows 8 is gewoon niet leuk als je geen touch screen hebt. Heb sinds een paar dagen Windows 8 maar vind 't helemaal niks.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:23

Ik zweer bij windows 7 voor mijn laptop.. Ik heb echter wel windows 8 op mijn windows surface tablet. Bij deze was ik vrij snel gewend aan de besturing, maar het helpt ook wel dat tablet gewoon een touch screen heeft.. Vaders heeft wel Windows 8 voor zijn laptop, daar zitten nu mijn vette vingers op omdat ik alles met de hand wil doen.. (A)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:29

Ik zit verplicht met windows 8 i.v.m. nieuwe laptop en als het kon was ik terug gegaan naar windows 7. Het probleem is dat windows 8 gericht is op mobiele telefoons of een tablet met touchscreen, maar absoluut niet voor een computer of laptop. Daardoor zit je met veel functies waar je zonder touchscreen niks mee kunt en alleen maar in de weg zit. Ik vind het verschrikkelijk werken, zoals iemand al zei als je wilt scrollen komt er automatisch het menu tevoorschijn.

Als windows 9 er komt en die lijkt op windows 7 dan ben ik zelfs bereid er geld voor neer te leggen om het te upgraden, windows 8 is verschrikkelijk.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:34

Er komt in Oktober een update voor Windows 8, is erg veel commentaar geweest p Windows 8 en ze beloven dingen op tel ossen. Ik wacht met smart op die update! :D

Ik werk uit noodzaak maar met een muis en een tablet op m'n Windows 8 laptop, maar ideaal vind ik het niet.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 13:35

Hahaha dat word dus geen windows 8 denk ik O:)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 13:38

Leverage schreef:
Er komt in Oktober een update voor Windows 8, is erg veel commentaar geweest p Windows 8 en ze beloven dingen op tel ossen. Ik wacht met smart op die update! :D

Ik werk uit noodzaak maar met een muis en een tablet op m'n Windows 8 laptop, maar ideaal vind ik het niet.

Nou dan wacht ik daar sws op :')