- Belletje trek, maar dan in superuitvoering, wahahaha !!! We verpakten een dikke drol in een krant, legden die voor de voordeur, staken de krant in de fik en belden dan aan. Gevolg : vent stond heel heftig de brandende krant uit te trappen en merkte daarna dat hij in de "oliebol" stond. Heeft ook wel eens nare gevolgen voor onze achterkant gehad
- Als ik bij mijn neefjes ging spelen, hebben we ook vaak dingen uitgevreten. Letterlijk dan... De bakker kwam daar langs en had bij de buren een vers ongesneden brood op de vensterbank gelegd. We hebben dat gejat, een gat in de onderkant gemaakt. Daarna vraten we het brood zo goed als leeg, héérlijk vers !! Waarop we het terug op zijn plaats zetten. Jammer genoeg wisten de buren gelijk wie erachter zat (wij stonden bekend als de 3 musketiers) en hebben mijn neefjes er de klappen voor gekregen.
- Als we ergens op bezoek waren en mijn ouders zeiden : we gaan zo vertrekken... naja dan kon je er zeker van zijn dat ik plots "verdwenen" was. Zo hebben ze ooit een uur naar me gezocht, terwijl ik in een grote landbouwmachine gekropen was. Mijn gat stond toen goed warm van de klappen, was iets minder fun.
- Stierenvechtertje gespeeld met de koeien in het land. Jas uit en dan maar zwaaien, kijken wie het langst bleef staan zonder bang te worden. Natuurlijk waren de koeien bang en kregen we de boer achter ons aan. Wat later op het jaar, hetzelfde geprobeerd. Maar deze keer was er een heel dappere "koe" bij, die zelfs naar ons toe kwam lopen. We beseften niet dat het een stier was die bij de koeien stond om ze te dekken. Ahum ... toen heb ik mijn recordtijd behaald in het rennen !!!
- Een arme geit, die geen gras meer had en vast stond met een ketting "bevrijd". We hebben ze op ons gazon neergezet met een emmer water en wat brood. Wat raar dat de politie navraag kwam doen bij mijn ouders waar de geit vandaan kwam
- Toen ik voor straf mijn kamer op moest, ben ik via het open raam en het platte dak naar buiten geklommen van de eerste verdieping en naar beneden gesprongen. Uren lang heb ik met mijn vriendjes buiten gespeeld, zalig was dat, we speelden tot het al donker was. Toen moesten de buurtkinderen naar huis en ben ik ook maar gegaan. Om vast te stellen dat ik onmogelijk zonder hulpmiddelen terug op het dak kon geraken... met de staart tussen de benen aangebeld om binnen te geraken. Gevolg : gans de week straf.
Tja hoelang moet ik nog doorgaan ? Ik heb best wel wat op mijn kerfstokje
Maar waarom kreeg je altijd klappen?
) een snoer doorgeknipt, op een zolder boven de schuur een bliksemschicht op de muur getekend omdat ik boos was (half ingekleurd, toen was de verf op.. zit er nu nogsteeds
) en als m'n voeten pijn deden bij lopen echt non-stop gaan zeggen dat ik niet meer wilde... 1343424234 dezelfde zin