Modellenwerk (amateur & professioneel), wie meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:41

xMendy schreef:
Ik heb er niet zoveel verstand van hoor maar.. ik vind je niet echt het uiterlijk en de uitstraling hebben van een model die je bijv. in de Wehkamp oid ziet. Je bent een leuke meid om te zien hoor daar niet van, maar model? Maargoed vooral lekker door gaan met fotoshoots als je t leuk vindt om te doen! :)

Helaas mee eens TS.

Je hebt een leuk gezichtje, maar mis het ´wauw´ gevoel

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:56

xMendy schreef:
Ik heb er niet zoveel verstand van hoor maar.. ik vind je niet echt het uiterlijk en de uitstraling hebben van een model die je bijv. in de Wehkamp oid ziet. Je bent een leuke meid om te zien hoor daar niet van, maar model? Maargoed vooral lekker door gaan met fotoshoots als je t leuk vindt om te doen! :)

+1

KarmaWitch

Re: Modellenwerk (amateur & professioneel), wie meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 17:00

Tja ik ben het trouwens helemaal met jullie eens hoor, mja aangezien mn gehele familie het altijd roept...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:01

Och dat hoor ik ook altijd van familie, vrienden, kennissen. Hebben geen verstand van de modellenwereld en denken dat 'mooi' gelijk goed genoeg is.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:09

Ik doe ook af en toe modellenwerk, ik wou het jullie ook ff laten zien :o Ik ben ook geen professional hoor!

Missverkiezing
Afbeelding

Portret
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:12

Tja ik denk dat veel families zeggen dat je wel model kunt worden.
Als mijn ouders/opa en oma me zien als ik naar een feestje moet of met kerst zeggen ze ook altijd dat ik niet onder doe aan een model. Ik weet dat zij dit gewoon als een compliment zeggen en verder wordt er niks mee gedaan. Het is maar goed ook dat je familie je knap vind.

Maar ik ga mee met wat hierboven genoemd is. Als ik jou was zou ik niet teveel moeite/tijd/geld in je modellencarriere gaan stoppen, want dat zou erg zonde zijn. Je bent een meid met een leuke kop, maar niks speciaals. Je springt er niet uit en daarnaast gaan je blikken en houdingen ook niet 'vanzelf'. En ik denk ook niet dat je de juiste maten heb? Volgens mij ben je niet zo lang en ook niet zo slank als wat ze van de meeste modellen willen zien.

Ik bedoel dit helemaal niet aanvallend of onaardig. Maar ik ben bang dat dit de realiteit zal zijn..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:15

Ben zelf geen model, maar hou me bezig met fotografie :) Mensenfotografie ligt me minder, maar een kledingtipje voor hier boven mij kan ik misschien wel geven;
een shirtje of bh -ja sorry, het klinkt erg dom misschien x3- waar je nippel wat minder doorheen schijnt? :')
Kun je natuurlijk niks aan doen verder, maar door de schaduw van het kaarsje valt het extra op, en trekt het snel de aandacht, waardoor de aandacht van het gehele plaatje sneller wegvalt :)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:15

Ik heb inderdaad modellenwerk gedaan.
Ben via hyves gescout en toen terecht gekomen bij een bureau.
Ik zou ook in een videoclip meespelen, helaas brak ik mijn been waardoor er een ander model gezocht moest worden.

Heb het erg leuk gevonden en best een lange tijd gedaan. Alleen toen kreeg ik examens, drukke opleiding en moest ik keuzes maken, ben toen gestopt.
Ben een tijd terug weer gevraagd, wie weet..

Ik vind het alleen altijd vervelend dat ik vanwege mijn uitstraling veroordeeld word door andere meisjes.
Dat vind ik het nadeel ervan.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:17

Tigress schreef:
Ben zelf geen model, maar hou me bezig met fotografie :) Mensenfotografie ligt me minder, maar een kledingtipje voor hier boven mij kan ik misschien wel geven;
een shirtje of bh -ja sorry, het klinkt erg dom misschien x3- waar je nippel wat minder doorheen schijnt? :')
Kun je natuurlijk niks aan doen verder, maar door de schaduw van het kaarsje valt het extra op, en trekt het snel de aandacht, waardoor de aandacht van het gehele plaatje sneller wegvalt :)

:') Ja de fotograaf vond dat mooi.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 17:22

Tjaa ik ben ook blij dat mn familie dat vind en wou het ook gewoon lekker houden als hobby, maar meid van hierboven, sorry als ik beledig, maar vind ik ook niet iets speciaals hebben.

Weet niet wie het zei qua lengte en gewicht, maar ik ben 1,77 lang en week 56 kg (a)
Mijn bovenbenen en kuiten zijn sws breder dan meeste meiden van zo'n lengte enzo, want ik heb 3 jaar lang gevoetbald, rij intensief paard en voor ik begon met voetballen had ik ook echt spillebeentjes. Nu totaal niet meer. Ik had wat dat betreft bredere bovenbenen en kuiten dan mn ex :')

maar inderdaad wat jullie zeggen qua gezichtsuitdrukking gaat het niet echt vanzelf. Bij de foto's van Monica ging het allemaal wel vanzelf op de een of andere manier. Ze gaf zo eens wat opdrachten van: ooh miss is dat een idee etc.

Ik heb een heleboel foto's nog op mn laptop staan trouwens

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:22

xDaantjxx schreef:
Tja ik ben het trouwens helemaal met jullie eens hoor, mja aangezien mn gehele familie het altijd roept...

Mijn familie roept dat ook altijd. Maar dat betekent niet dat je geschikt bent.. ik zou nooit modellenwerk kunnen doen. :n

antje_vip:

Vind je het zelf ook mooi?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:25

haha :') Ik vind het, als gewone omstander zegmaar, minder mooi :j
Ik probeer met mijn fotografie meer de aandacht te leggen op het gehele plaatje, of als er een onderwerp is, op het onderwerp. Nu zou het onderwerp gevestigd moeten worden op de kaars, en de zachtheid die het afgeeft. Ondertussen gaat de aandacht dus sneller naar de nippel :')
(ondertussen even getest bij mijn vriendin. Weet nou niet of het ons als stelletje potten nou sneller opvalt, of dat het andere mensen ook opvalt, whaha xD Maar ook haar viel het als eerste op)

*Edit: even bij hetero dinnen van me getest, ook hen viel het als eerste op :'))
Laatst bijgewerkt door Tigress op 31-08-13 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 17:27

Ik vind dat vaak getuigen van een fotograaf die, als je een blouse aan hebt, zo je hele blouse kan open praten. Niet betrouwbaar dus.

Maar goed je moet ook zelf tevreden zijn met foto's zeg ik maar zo :D

Tigress: Viel mij ook op inderdaad en ben geen pot hihi...

Maar het lijkt me eerlijk gezegd ook leuker om zelf achter de lens te staan.
Maar ja geen camera.

Ik hou het ook lekker voor de fun, maar denk dat ik wel een soort portfolio wil maken om te kijken hoe ik zelf verander, van begin tot eind

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:28

Opzich leuke foto's. Voor thuis aan de wand, maar niet iets speciaals ofzo.
En ik vind dat je altijd uit moet kijken met de mijn ouders en familie en vrienden zeggen dat.....
Kijk naar al die jeej wij zijn op zoek naar een top zanger of zangeres.
De meest vals zingende mensen komen voorbij met de opmerking ja me moeder dit, me oom dat, me vrienden zus, me vader zo....

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:29

Misschien was dat zijn bedoeling wel := Ik krijg wel altijd betaald voor shoots, dus ik doe gewoon wat de fotograaf wil.

xDaantjxx: met topless heb ik geen problemen hoor <<)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 17:32

Imala: Hahaha jaa ik begrijp wat je bedoelt. Ik zing ook graag en mn tante die zelf zingt en die echt altijd geen blad voor de mond neemt zegt dat mijn stem zelf wel mooi is voor de zang, maar dat ik veel te nasaal zing. maar ik praat ook zo, dus mn tante wil me daar mee helpen...

Antje_vip: Nee dat bedoel ik ook niet, maar meer van vind je het zelf ook mooi wat de fotograaf mooi vind? Want dat is belangrijkste

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:33

Ik heb ook een aantal keren voor de eens gestaan. Puur als hobby en dat vind ik wel leuk. Heb ook een keer gehad dat ik me minder op mijn gemak voelde, dus ook niet meer gedaan.
Dit was de eerste keer, al een tijd terug

Afbeelding

Deze is van een keer daarna

Afbeelding

Deze van daarna

Afbeelding

En deze zijn van ongeveer een half jaar terug. De tweede is bewerkt

Afbeelding

Afbeelding

En deze is van afgelopen week, daar heeft de fotograaf een sfeerfoto van gemaakt, dus ook wat bewerkt.

Afbeelding

Ik heb zeker niet het doel om (semi) professioneel model te worden. Vind het wel heel leuk om het af en toe te doen! Ik doe ook alleen dingen waar ik me goed bij voel en sommige foto's vind ik simpelweg niet mooi haha

Edit: heb gemerkt dat fotografen vaak een andere foto mooier vind dat ik zelf vind

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:38

xDaantjxx schreef:
Antje_vip: Nee dat bedoel ik ook niet, maar meer van vind je het zelf ook mooi wat de fotograaf mooi vind? Want dat is belangrijkste

Oh dat boeit me niet zo, de meeste foto's worden uiteindelijk wel mooi :j Ik zal er wel anders tegenaan kijken dan jullie, ik vind geld het belangrijkste. Tis ook begonnen als bijbaantje naast mijn studie. Maar uiteindelijk ben ik het gewoon leuk gaan vinden. Soms zijn de opdrachten zo dat ik denk; wat een raar idee, hoe kun je dat mooi vinden. maar dan doe ik het wel gewoon. Sommige opdrachten worden super uitgewerkt.

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:40

Is vaak ook leuk om 'gekke' dingen uit te proberen toch?? En als het je bijbaantje is is het ook anders dan wanneer je het voor de fun doet. Doe op m'n werk ook wat me gevraagd wordt :P

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:43

laulapaula schreef:
Is vaak ook leuk om 'gekke' dingen uit te proberen toch?? En als het je bijbaantje is is het ook anders dan wanneer je het voor de fun doet. Doe op m'n werk ook wat me gevraagd wordt :P

Ja idd :j Ik heb hier nog een foto van een vreselijke shoot met een vreselijk idee :') De fotograaf vond het prachtig. Die handschoenen ook :')

Afbeelding

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 17:43

Hahaha nee inderdaad, maar jij hebt wel iets sprekends in je gezicht... Ik denk combinatie van jou haar met je ogen...

Afbeelding
Mn nichtje en mij van de laatste

Afbeelding
Nog 1 van ons

En nog 3 van de eerste bij Bert
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:45

Die foto's zijn ook leuk TS! :D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 17:47

Deze foto's vind ik zelf een stuk spontaner, maar ja...
Ik heb het idee dat er niet echt wat uitspringt. Zelf vind ik mijn ogen ontzettend mooi, maar het is geen BAM gevoel

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:48

@antje: die is idd wat anders dan anders ;) een bepaald thema ofzo??

@daantje: op zich leuke foto's, zijn alleen een beetje 'standaard' zeg maar. Enig idee hoe je het aan gaat pakken om wat modellenwerk te kunnen doen?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:57

Mies schreef:

Hier loopt een topic over waar je jezelf in zou kunnen melden. Hier een slotje.