Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BAStable schreef:Toen ik dit topic opende, had ik veel meer liefde-antwoorden verwacht..
Nu ga ik echt het uiterste voorstellen:
- of helemaal alleen (zonder familie/vrienden etc.) in een huis met alles wat je hartje begeert?
- of samen met je soulmate in een doos wonen?
Ook al heb ik nog nooit echte liefde gekend, toch ga ik voor liefde. Geld maakt nu eenmaal niet gelukkig(er)
Materialisme is vóór liefde/vriendschap stellen??
zo simpel is het. Dus ja, ik kies liever voor een leven waarin ik gezond kan leven, dan waarin ik dagelijks een gevecht moet voeren om in leven te blijven. Mijn soulmate kan mij niet helpen daarbij, want daar heb ik echt medicatie voor nodig en dat kost geld.
Ik vind dat je juist moet vechten en moeite doen
Kwanyin schreef:Mindim schreef:Waarom zou liefde niet voor altijd kunnen zijn?
Omdat mensen tegenwoordig bijna allemaal worden opgevoed met het advies "zodra er iets niet goed gaat in je relatie moet je niet vechten hoor, je moet opgeven en verder zoeken want er zijn genoeg vissen in de zee..."

Kwanyin schreef:Mindim schreef:Waarom zou liefde niet voor altijd kunnen zijn?
Omdat mensen tegenwoordig bijna allemaal worden opgevoed met het advies "zodra er iets niet goed gaat in je relatie moet je niet vechten hoor, je moet opgeven en verder zoeken want er zijn genoeg vissen in de zee..."
BAStable schreef:Toen ik dit topic opende, had ik veel meer liefde-antwoorden verwacht..
- of helemaal alleen (zonder familie/vrienden etc.) in een huis met alles wat je hartje begeert?
Ook al heb ik nog nooit echte liefde gekend, toch ga ik voor liefde. Geld maakt nu eenmaal niet gelukkig(er)
Materialisme vóór liefde/vriendschap stellen??
BAStable schreef:Geld kun je maken (jezelf omhoog werken etc), echte liefde niet
Bovendien leer je zonder (veel) geld te genieten van de kleine dingen, te waarderen wat écht belangrijk is in het leven, terwijl iemand die alles al heeft dat niet meer goed kan.
Kijk naar merendeel van de sterren tegenwoordig. Hoeveel procent daarvan zit aan de drank/drugs/eetstoornissen etc.? Of dat ze gekke dingen gaan kopen omdat ze gewoon niet weten wat ze met al dat geld moeten doen.. Zouden zij nu echt veel gelukkiger zijn dan iemand die met de dag leeft?
Kwanyin schreef:Tja TS, kijk alleen maar eens op bokt als iemand een topic opent "help, tussen mijn vriend en mij gaat het de laatste tijd minder want ik erger me aan dit en dat en dit..."
Hoe vaak wordt er dan niet onmiddellijk gezegd? Ach joh, jullie passen toch niet bij elkaar. Waarom moet je daar moeite in steken, zoek gewoon iemand anders?
BAStable schreef:Geld kun je maken (jezelf omhoog werken etc), echte liefde niet
Bovendien leer je zonder (veel) geld te genieten van de kleine dingen, te waarderen wat écht belangrijk is in het leven, terwijl iemand die alles al heeft dat niet meer goed kan.
Kijk naar merendeel van de sterren tegenwoordig. Hoeveel procent daarvan zit aan de drank/drugs/eetstoornissen etc.? Of dat ze gekke dingen gaan kopen omdat ze gewoon niet weten wat ze met al dat geld moeten doen.. Zouden zij nu echt veel gelukkiger zijn dan iemand die met de dag leeft?
zijn zeer weinig die bewust voor het dakloze leven hebben gekozen maar slaaf zijn geworden van de drugs of psychische ellende.
. Hij zei laatst nog dat hij soms echt niet snapt hoe volhardend en trouw ik ben, dat andere meisjes al lang gillend waren weg gerend
. Maar ik heb een liefde die sterker is dan ooit en we hebben samen al véél erg hete vuren doorzwommen, en ik weet dat er nog veel te wachten te staan. En misschien dat het toch ooit nog te veel gaat worden, maar ik heb in elk geval geen spijt dat ik voor de liefde van mijn leven heb gevochten. Mindim schreef:Kwanyin schreef:Tja TS, kijk alleen maar eens op bokt als iemand een topic opent "help, tussen mijn vriend en mij gaat het de laatste tijd minder want ik erger me aan dit en dat en dit..."
Hoe vaak wordt er dan niet onmiddellijk gezegd? Ach joh, jullie passen toch niet bij elkaar. Waarom moet je daar moeite in steken, zoek gewoon iemand anders?
Daar leid je je conclusies uit af, uit topics op Bokt?
vuurneon schreef:Zonder geld, mis je juist de belangrijkste dingen die vanzelfsprekend zijn; toilet bv... Waardeer je het dan echt dat je als alternatief naast de vuilnisbak mag plassen? Of ipv eten kopen, dat je in de vuilnisbak net een half aangevreten broodje hebt gevonden die nog niet eens een deel van de honger kan wegnemen?
Je gaat het vooral waarderen op het moment dat je weer in een normale situatie zit.
Mindim schreef:BAStable schreef:Toen ik dit topic opende, had ik veel meer liefde-antwoorden verwacht..
Materialisme vóór liefde/vriendschap stellen??
Ik vind het een weinig realistische stelling, kan me bij beide niets voorstellen en het zal beide nooit gebeuren.
Kwanyin schreef:Ook in het algemene leven, hoeveel mensen vragen er tegenwoordig geen scheiding aan omdat ze niet willen vechten voor elkaar?