Liefde of Geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:53

Omdat er niets voor altijd is...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:56

Mindim schreef:
Waarom zou liefde niet voor altijd kunnen zijn?

Omdat mensen tegenwoordig bijna allemaal worden opgevoed met het advies "zodra er iets niet goed gaat in je relatie moet je niet vechten hoor, je moet opgeven en verder zoeken want er zijn genoeg vissen in de zee..."

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:57

Toen ik dit topic opende, had ik veel meer liefde-antwoorden verwacht..
Nu ga ik echt het uiterste voorstellen:
- of helemaal alleen (zonder familie/vrienden etc.) in een huis met alles wat je hartje begeert?
- of samen met je soulmate in een doos wonen?

Ook al heb ik nog nooit echte liefde gekend, toch ga ik voor liefde. Geld maakt nu eenmaal niet gelukkig(er)
Materialisme vóór liefde/vriendschap stellen??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:58

BAStable schreef:
- of helemaal alleen (zonder familie/vrienden etc.) in een huis met alles wat je hartje begeert?

Ook al heb ik nog nooit echte liefde gekend, toch ga ik voor liefde. Geld maakt nu eenmaal niet gelukkig(er)
Materialisme is vóór liefde/vriendschap stellen??

Zonder geld ga ik vroeg dood :) zo simpel is het. Dus ja, ik kies liever voor een leven waarin ik gezond kan leven, dan waarin ik dagelijks een gevecht moet voeren om in leven te blijven. Mijn soulmate kan mij niet helpen daarbij, want daar heb ik echt medicatie voor nodig en dat kost geld.
Met die medicatie heb ik een aangenaam leven :)

Tallie1979

Re: Liefde of Geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:00

Ze zeggen dat geld niet gelukkig maakt. Maar geen geld hebben maakt wel ongelukkig ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:00

Bij mij is liefde eigenlijk nooit overgegaan, of het nou eindigde als ruzie of gewoon als vrienden
ik hou nog steeds van hun. Ik denk niet dat dit (snel) over zal gaan.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:00

Liefde, zeker weten!!
En ik spreek uit ervaring (alhoewel ik nog niet op straat leefde).
Mijn vorige relatie hadden we het financieel heel goed, alles op orde en toch kreeg ik geen liefde en was doodongelukkig....
Daarna samen met mijn nieuwe partner het financieel echt vreselijk moeilijk gehad omdat ik ook nog een kindje heb die ik moest onderhouden, ik werkte 60 tot 80 uur per week omdat ik met een stage zat!Woonde bij mn zus en had geen rooie cent......
We hebben het overwonnen door de liefde, op dat moment besefte ik pas hoe belangrijk liefde is!

Wij hadden gelukkig dan wel het vooruitzicht in betere tijden! En dat is nu gelukkig zo ver.
Happy in de liefde en we hebben het financieel goed.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:02

Degene waarvan ik dacht dat het mijn soulmate was voor de rest van mijn leven heeft mij keihard laten vallen en honds behandeld, dus ja, dan ga je wel voor geld.

Ik geloof er niet meer in dat je kunt leven van de liefde alleen namelijk.. :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:02

Wat een aparte opvoeding! :+ Ik vind dat je juist moet vechten en moeite doen
voor de dingen die je wilt en niet zo snel moet opgeven. Ik ga ook later zeker
niet mijn kinderen die opvoeding geven, maar juist motiveren met dat ze moeten
doorzetten. Elke kleine stap is een stap. :)

Kwanyin schreef:
Mindim schreef:

Omdat mensen tegenwoordig bijna allemaal worden opgevoed met het advies "zodra er iets niet goed gaat in je relatie moet je niet vechten hoor, je moet opgeven en verder zoeken want er zijn genoeg vissen in de zee..."

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:04

Tja TS, kijk alleen maar eens op bokt als iemand een topic opent "help, tussen mijn vriend en mij gaat het de laatste tijd minder want ik erger me aan dit en dat en dit..."
Hoe vaak wordt er dan niet onmiddellijk gezegd? Ach joh, jullie passen toch niet bij elkaar. Waarom moet je daar moeite in steken, zoek gewoon iemand anders?

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:04

Geld kun je maken (jezelf omhoog werken etc), echte liefde niet :)
Bovendien leer je zonder (veel) geld te genieten van de kleine dingen, te waarderen wat écht belangrijk is in het leven, terwijl iemand die alles al heeft dat niet meer goed kan.
Kijk naar merendeel van de sterren tegenwoordig. Hoeveel procent daarvan zit aan de drank/drugs/eetstoornissen etc.? Of dat ze gekke dingen gaan kopen omdat ze gewoon niet weten wat ze met al dat geld moeten doen.. Zouden zij nu echt veel gelukkiger zijn dan iemand die met de dag leeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:05

Kwanyin schreef:
Mindim schreef:

Ik denk niet zozeer dat dat in de opvoeding zit hoor, ik denk dat mensen gewoon nergens moeite meer voor willen doen, alles op een presenteerblaadje moet worden aangereikt en zodra er een obstakel op de weg komt, geven ze de brui er aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:06

BAStable schreef:

Ik vind het een weinig realistische stelling, kan me bij beide niets voorstellen en het zal beide nooit gebeuren.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:06

Valkjelover schreef:
Geld :) , dan koop ik een paard en heb ik genoeg liefde :')

_O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:07

Dat vind ik dus juist minder. Relatie's hebben nou eenmaal ups en downs. Heb die zelf ook gehad,
maar ben doorgegaan. Er is inmiddels best veel heftigs gebeurt in een korte tijd hier bij mij, en als
ik ook zo'n iemand was die snel zou opgeven zou het allemaal veel zwaarder aankomen. Doorzettings
vermogen heb je nodig in het leven.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:07

BAStable schreef:
Bovendien leer je zonder (veel) geld te genieten van de kleine dingen, te waarderen wat écht belangrijk is in het leven, terwijl iemand die alles al heeft dat niet meer goed kan.
Kijk naar merendeel van de sterren tegenwoordig. Hoeveel procent daarvan zit aan de drank/drugs/eetstoornissen etc.? Of dat ze gekke dingen gaan kopen omdat ze gewoon niet weten wat ze met al dat geld moeten doen.. Zouden zij nu echt veel gelukkiger zijn dan iemand die met de dag leeft?

Hier ben ik het mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:08

Kwanyin schreef:
Tja TS, kijk alleen maar eens op bokt als iemand een topic opent "help, tussen mijn vriend en mij gaat het de laatste tijd minder want ik erger me aan dit en dat en dit..."
Hoe vaak wordt er dan niet onmiddellijk gezegd? Ach joh, jullie passen toch niet bij elkaar. Waarom moet je daar moeite in steken, zoek gewoon iemand anders?

Daar leid je je conclusies uit af, uit topics op Bokt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:08

BAStable schreef:

Toch hebben ook ontzettend veel gewone mensen die problemen, ook diegene de alle liefde van de wereld kennen.
Juist de meeste mensen van de straat hebben veel problematiek := zijn zeer weinig die bewust voor het dakloze leven hebben gekozen maar slaaf zijn geworden van de drugs of psychische ellende.

Zonder geld, mis je juist de belangrijkste dingen die vanzelfsprekend zijn; toilet bv... Waardeer je het dan echt dat je als alternatief naast de vuilnisbak mag plassen? Of ipv eten kopen, dat je in de vuilnisbak net een half aangevreten broodje hebt gevonden die nog niet eens een deel van de honger kan wegnemen?

Je gaat het vooral waarderen op het moment dat je weer in een normale situatie zit.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-08-13 11:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:08

+1 :)

BAStable schreef:

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:10

Als ik naar zulk advies moest luisteren was het volgens mij al een keer of dertig uitgeweest met mijn vriend :D . Hij zei laatst nog dat hij soms echt niet snapt hoe volhardend en trouw ik ben, dat andere meisjes al lang gillend waren weg gerend :+ . Maar ik heb een liefde die sterker is dan ooit en we hebben samen al véél erg hete vuren doorzwommen, en ik weet dat er nog veel te wachten te staan. En misschien dat het toch ooit nog te veel gaat worden, maar ik heb in elk geval geen spijt dat ik voor de liefde van mijn leven heb gevochten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:11

Mindim schreef:
Kwanyin schreef:

Daar leid je je conclusies uit af, uit topics op Bokt?

Ook in het algemene leven, hoeveel mensen vragen er tegenwoordig geen scheiding aan omdat ze niet willen vechten voor elkaar?

Anoniem

vuurneon schreef:
Zonder geld, mis je juist de belangrijkste dingen die vanzelfsprekend zijn; toilet bv... Waardeer je het dan echt dat je als alternatief naast de vuilnisbak mag plassen? Of ipv eten kopen, dat je in de vuilnisbak net een half aangevreten broodje hebt gevonden die nog niet eens een deel van de honger kan wegnemen?

Je gaat het vooral waarderen op het moment dat je weer in een normale situatie zit.

De stelling is ook niet reeel, je moet tussen 2 uitersten kiezen.
Geef mij maar mijn lief en een leuk inkomen om de rekeningen en wat leuke dingen van te kunnen betalen. Opties uit de stelling zie ik beide niet zitten, want daar wordt ik beide niet gelukkig van.

BAStable

Mindim schreef:
BAStable schreef:

Ik vind het een weinig realistische stelling, kan me bij beide niets voorstellen en het zal beide nooit gebeuren.

Realistisch is het niet, maar liefde of geld..
Ik vraag me af hoeveel mensen écht voor het geld zouden kiezen om hun huidige man/vrouw te 'dumpen' voor een luxer leven
In mijn ogen wordt de wereld steeds meer materialistisch waardoor we de belangrijke dingen in het leven vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:14

Kwanyin schreef:
Ook in het algemene leven, hoeveel mensen vragen er tegenwoordig geen scheiding aan omdat ze niet willen vechten voor elkaar?

Ik vraag me af hoeveel dat met opvoeding te maken heeft, de mens is tegenwoordig een slap schepsel geworden, de meesten dan, alles moet perfect en men kan geen weerstand bieden aan verleiding. En ik ben het met je eens, ik vind ook dat tegenwoordig bij de eerste scheet die dwars zit al de scheidingspapieren op tafel liggen. Maar goed, ik vind ook dat mensen al veel te snel met elkaar in het huwelijk stappen en te snel kinders produceren. Het moet allemaal snel, ook op dat gebied en ja, daar krijg je ellende van, uitzonderingen daargelaten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:16

Maar de basisbehoeften van een mens zijn eerst lichamelijke behoeften, gevolgd door veiligheid en dan pas sociale contacten.

Logisch, zonder eten, drinken, beschutting ga je dood of wordt je op z'n minst goed ziek.
Daar speelt geld wel een rol, want we leven hier niet in de jungle.

Pas als je goed voor jezelf kan zorgen, kun je een goede partner zijn voor een ander.

Verschil is; wij zijn opgegroeid in een huis, wij weten hoe het anders kan. Dat ga je missen. Groei je op in een krottenwijk, is je beeld ook anders.

Ik denk dat het in Nederland te naïef is om voor puur de liefde te kiezen (in deze onrealistisch stelling)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-08-13 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt